Šta je novo?

Automobilska industrija

20231002_123803.jpg
 
Predpostavljam da se ne računaju prototipovi za obuku majstora i isprobavanje. Nema mnogo sačuvane istorijske dokumentacije da bi to potvrdila. Prvog dana sklopljeno je 10 ak vozila i ona su izložena na svečanom otvaranju. Jedno od njih je ovaj izloženi kamion koji je prvi izašao na kapiju i otišao u Sjenicu. Ako je išlo po redu onda je to 01. On je zvanično prvi i tako je ostalo.
 
A da li je poznato kad je vraćen u fabriku fino sto je sredjen sta kaze plocica na kamionu
20230820_150719.jpg


Ljetos jedan ulovljen koji nije odmakao daleko od fabrike
 
"Novi" FAP-ov kamion za komercijalni program. Na sliku sam naleteo na facebook-u, na žalost ne znam ko je njen autor.
FB_IMG_1697987512194.jpg

Ono što sam primetio je da su plastike uzete od kineskog Beibena koji idalje proizvodi kamione na MB NG platformi.
076fae0bdea94188179cf8141773aa1d.jpg

Takođe kako sa ove slike mogu videti i retrovizori i unutrašnjost su uzeti od Beibena, tako da možemo očekivati da će kamion iznutra izgledati ovako:
4ec4b5d4ebf201c623a2301f621c3c04.png

b6935c7ebedfbdb75050a7a92d7730fb.png


b7aef9a7e5807a40b232637c77e6b9d6.png
 
Slika ke procurela iz fabrike iako su ga čuvali za premijeru ovih dana. Neću komentarisati detalje dok ne dobijem amin od nadležnih.

U glavnom jeste Beiben dizajn, i trebalo bi da je ponuda za afričko tržište gde je Fap plasirao vozila do kraja 90ih.
 
Trebali su i farove da uzmu od braće Kineza tj Actros-a mp3
 
Dosta domaći kamion

U Fapu se proizvodi sve osim motora. Kabina, šasija, karoserija, osovine, kardani, diferencijali i ostali transmisioni sklopovi.
Menjači su manuelni do 800Nm, za jača vozila su uvozni.

Nekad su se proizvodile i specijalne nadogradnje i odlivci u sopstvenoj Livnici ali je onda privatizovana i rasturena. Sada odlovke rade druge domaće livnice.
Linija autobusa je rasturena 2016, felgara ove godine iako ne radi jako dugo.

Pravo je čudo da je i ovo što se sad proizvodi sačuvano u moru likvidiranih fabrika u čijim halama se danas motaju kablovi.
 
Лепо изгледа овај сиви тегљач, надам се да ће таква кабина да заживи и на војним и ватрогасним камионима, као и да ће ФАП да се врати на тржиште комуналних возила.
 

Чини ми се да надстрешница није баш најзахвалнија за сликање, али ће спречити даље пропадање првог ФАПа. Рестаурација није баш детаљна, али је велики помак с обзиром на свеукупно стање у фабрици.

Сада су следеће на реду да се сачувају и адекватно изложе Заставина колекција, и оно што је остало од старих Икар(б)уса.
 
Mislio sam da je SK kabina ali nije,samo je spreda modernizovan. Pogledaj bocne prozore.
Лепо изгледа овај сиви тегљач, надам се да ће таква кабина да заживи и на војним и ватрогасним камионима, као и да ће ФАП да се врати на тржиште комуналних возила.
 
Mislio sam da je SK kabina ali nije,samo je spreda modernizovan. Pogledaj bocne prozore.
То је уствари Беибен који је купио од Мерцедеса лиценцу 1988. и наставио да купује лиценце за даље моделе током 90их када је ФАП под санкцијама. Направили су овај микс предње маске са СК са краја 90их, сама кабина је остала НГ из 73. а ту је и браник са Актроса.
1698781641126.png
 
Nadam se da ce sledeći snimak biti kolone od 100 vatrogasnih kamiona kako kreću iz fabrickog kruga ka stanicama širom srbije
 
Vrh