Šta je novo?

Automobilska industrija

Nafta otišla u minus ????
https://www.blic.rs/biznis/vesti/sok-na ... te/361ktbd


ŠOK NA TRŽIŠTU Cena nafte pala ispod nule, proizvođači nemaju gde da je skladište

Cene nafte su u ponedeljak prvi put zabeležile negativne vrednosti pošto je velika ekonomska kriza uzrokovana korona virusom ostavila trgovce očajnim.

Cena američke sirove nafte pala je za više od 105 odsto do - 2 dolara po barelu za samo nekoliko sati, što je prisililo proizvođače nafte da plaćaju kupcima jer u skladištima jednostavno nema dovoljno prostora, piše "Gardijan".
Pad potražnje uzrokovan pandemijom Covid-19, takođe je primorao kanadsku referentnu cenu nafte da u ponedeljak ode ispod nule.

"Problem disbalansa globalne ponude i potražnje počeo je da se pokazuje u cenama. Kako se proizvodnja nastavlja, skladišta se pune iz dana u dan. Svet koristi sve manje i manje nafte", kaže Bjornar Tonhaugen, šef nafte u kompaniji Ristad Enerdži.

"Gardijan" je tokom vikenda izvestio da je rekordnih 160 miliona barela nafte bilo smešteno u tankere najvećih svetskih brodskih luka, uključujući američki zaliv, nakon najdubljeg pada potražnje za naftom u poslednjih 25 godina zbog pandemije korona virusa. Poslednji put slična situacija dogodila se 2009. godine kada su trgovci skladištili više od 100 miliona barela na moru pre nego što su iskrcali zalihe kada je ekonomija počela da se oporavlja.
Zabrinutost zbog ekonomije, koja direktno utiče na potražnju za naftom, pojačana je zbog sve jačeg suprotstavljanja između američkog predsednika Donalda Trampa i guvernera države oko toga da li SAD mogu da počnu da ukidaju ograničenja kretanja i poslovanja.

Šefovi svih glavnih agencija UN-a objavili su grafičko upozorenje na rizik od korona virusa za najugroženije zemlje na svetu nakon što su otkrili da su međunarodni donatori obećali samo četvrtinu od dve milijarde dolara koje je UN zatražio za hitan odgovor Covid-19 u martu.
Očekuje se de se globalne cene nafte oporave tokom druge polovine godine, pošto će se ukinuti stroga ograničenja putovanja, povećavajući potražnju za gorivom i naftom.

"Proizvodnja sirove nafte u SAD-u počela je da opada u poslednje dve nedelje, i nastaviće da pada u narednim mesecima, jer već dosta zadužene kompanije povećavaju aktivnost ili su prisiljene na bankrot ili konsolidaciju", kaže ekonomisata Kalin Birč.

Uprkos istorijskom smanjenju proizvodnje, većina analitičara veruje da cene nafte neće uspeti da dostignu isti nivo cena zabeležen početkom godine. Globalna cena nafte u januaru dostigla je maksimum od gotovo 69 dolara za barel, pre nego što je krajem marta pala za manje od 23 dolara za barel.
 
meanwhile in serbia...:
6306dfa0e3cf2109869c5dd791775669.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Odlično odrađen

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=p9xfHjFNfMI[/youtube]
 
Scania hybrid pored mene sa spuštenim pantografom i parkiranje na struju.

IMG-bd11b787c76fc2d766084eba24d3ecd9-V.jpg
IMG-20e0b05d8b720bcfcf64a021953294e5-V.jpg
IMG-3798b7aebeacce5a97c4117468930257-V.jpg

Ta deonica sa razapetim žicama je na autoputu 5 između Neu Isenburga i Darmstat-a. Nema više od desetak kilometara.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=520079#p520079:2dv8nfnf je napisao(la):
Žika » Pon Feb 26, 2018 3:31 pm[/url]":2dv8nfnf]Velike promene se očekuju u auto industriji jer kineski proizvođači sa ogromnim viškom kapitala kreću u kupovinu zapadnih proizvođača. Navodno su od države dobili zeleno svetlo za ovakav vid osvajanja. Prvi je pao MG/Rover , pa zatim Volvo bilo je priča da će krajem 2017. doći do braka između Geely-a i FCA (Fiat Crysler) pa čak i celog preuzimanja. Tramp je osetio veliku opasnost pa je stopirao preuzimanje američkih kompanija i time zatvorio vrata kinezima. Sad su krenuli direkt na glavne igrače i prvi je bio Daimler tj Mervedes Benz koji je odbio ponudu Geely-a pa su ovi krenuli u ofanzivu i u pojedinačnu kupovinu akcija da bi na kraju postali najveći pojedinačni akcionar. Iznenadili i Kuvajćane.
Cela priča krije i veliku potencijalnu opasnost jer ovom kupovinom kinezi preskaču ogroman tehnološki jaz koji postoji između kineskih proizvođača i evropskih. Dobijaju već razvijene tehnologije , procese proizvodnje, dobavljače ..... . Sve to ne bi bilo bez navale kineza na izvore sirovina. Po nekim informacijama sada već imaju kontrolu nad rudnicima litijuma po celom svetu i time lagano utiču na buduće tržište elektro automobila.

Li Shufu novi glavni deoničar Daimlera

image-1256106-860_poster_16x9-dydu-1256106.jpg


Li Shufu posetio je sedište Daimlera.
Jedva je u poslu, već u poseti: novi glavni deoničar Daimler-a, kineski poslovni čovek Li Shufu, danas već pregleda sedište Grupe u Stuttgartu.

Novi glavni deoničar Daimler-a Li Shufu je, prema informacijama iz "Bild am Sonntag", kako bi posetio proizvođača automobila u Stuttgartu. U Daimlerovom sedištu, Li će razgovarati s nekoliko vodećih direktora, uključujući glavnog finansiskog dir. Bodo Uebber-a, navodi se u novinama. U utorak se razgovori nastavljaju u kancelariji u Berlinu.

U subotu je postalo poznato da je šef/vlasnik kineskog proizvođača automobila Geely na slobodnom tržištu nabavio 9,69 % deonica Daimler kroz ciljane kupovine . Li je postao najveći pojedinačni deoničar u grupi. Istaknuo je u saopštenju u subotu, "da prati Daimler na putu da postane jedan od vodećih svetskih pružaoca električne mobilnosti".

Poseta kineskog milijardera je "šarmantna", napisao je "Bild am Samstag", jer je otpor protiv kineskim ulagačima u ovoj zemlji velika. U kancelariji, Li će se sresti s privrednim savetnikom nemačke kancelarke Angele Merkel (CDU), Lars-Hendrick Röller-om. Tokom posete Stuttgartu, u ponedjeljak je moguć razgovor s predsednikom kompanije Daimlerom Dieterom Zetsche-om.

Već početkom februara poznato je da je došlo do razgovora između Li i Zetschea o početku rada. Navodno, Li je tražio posebne uslove u obliku popusta, Daimler je odbio. Ipak, Daimler je pozdravio ulazak u subotu: Li je "dugoročni investitor".
Agonija Daimler-a tj Mercedes Benz-a se nastavlja, prvi udar je bila najava da se komletna proizvodnja motora sa unutrašnjim sagorevanjem seli u Kinu i to pod palicon Gellya. Gelly bi time dobio sve otvorene karte, savremene motore i tehnologiju za svoje automobile, za Volvo (koji uvek kuburi sa motorima) i velike pare jer je planiran izvoz u Nemačku pa i u ostale pogone Mercedesa širom sveta. U Manhajmu bi se umesto SUS motora proizvodili el. motori što bi dobelo do velikih gubitaka radnih mestim.

Novi šok , Daimler je objavio da se u cilju veće mobilnosti poslovanja firma cepa na dva dela i da komercijalni sektor ide na Frankfurtsku berzu tj u prodaju. 99% da ako Nemačka država ne stopira da će kupiti Kinezi.

Treći šok ove nedelje, naslućuje se kraj Daimlera tj Mercedesa i priželjkuje se kupovina od strane najvećeg konkurenta BMW-a tj porodice Quandt. Sledeći kadnidati za kupovinu se pominju Tesla i braća Kinezi , ponovo famozni Gelly.

https://www.bw24.de/stuttgart/daimler-m ... tm_term=52

Špekulacija, korona je kineski trojanski konj, preko noči su upali i sve uništili.
 
Mala sila prijanjanja odnosno mala težina tereta pada na kamion. Džabe 6x6 jak motor i dobar menjač kad ne može da prenese obrtni momenat na tlo. Nešto su debelo omašili jer je ovaj vučni voz neupotrebliv.
 
Већина чланова Беобилда зна да је Петар Матић оснивач и власник МПЦ холдинга, ткз. „краљ“ некретнина у Србији. Знамо, мање-више у које је грађевине инвестирао и саградио, шта је започето, а није завршено, шта је закупљено, шта продато, итд.

Али јако мало чланова зна за његову дугогодишњу велику љубав, а то је ауто-спорт. Већ извесно време се и бави овим спортом, не у Србији, и ево ове године ће изаћи на међународну сцену са нашим прослављеним професионалним возачем ауто-трка и јединим власником са ових простора, лиценце Формуле 1, Милошем Павловићем.

Њих двојица ће бити тандем у ауто-тркама категорије ГТ, а у серији Ламборгини Супер Трофеју Европа (Lamborghini Super Trofeo Europa) и возиће за италијански тим Боналди моторспорт (Bonaldi motorsport) један Ламборгини Хуракан ГТ3 Ево. У овом купу има неколико класа, а они ће возити у ткз. ПроАМ класи.

Милош Павловиће je већ дужи низ година запослен у Ламборгинију, промотер је тих возила, прошле године је возио у тандему са мексиканцем Раулом Гузманом и у својој класи су били 6-ти и возили су за Таргет рејсинг. Милош је 2014.године освојио титулу европског и светског финала Ламборгини Супер Трофеја Европа.
Петар Матић као почетник у овој серији ће бити ткз. новајлија, односно руки (Rookie).

Прве две трке се возе сад за викенд (16. и 17. априла) у Монци. Држимо палчеве нашима.

https://www.lamborghini.com/en-en/motor ... s-pavlovic
https://www.lamborghini.com/en-en/motorsport
http://www.automobilsport.com/bonaldi-m ... 21782.html
https://www.facebook.com/formulamilos

милош павловић-слика.jpg

милош павловић-ламбо хуракан.jpg
 
Intelligent Speed Assist (ISA) od 2022. godine bi trebao biti obvezan u svim novim automobilima u Evropi. Konkretnije, svi kupci novih automobila imaće u svojim vozilima ugrađen sistem koji smanjuje snagu motora ako vozač prekorači ograničenje brzine.

Predlog za uvođenje ovog sistema dalo je Europsko veće za sigurnost saobraćaja (ETSC), a kontrola brzine sprovodiće se putem kamere za prepoznavanje znakova sa ograničenjima brzine. Iako vozač može ubrzati iznad dozvoljene brzine, nakon nekoliko sekundi bi se trebala javiti vizuelna i zvučna upozorenja koja ne prestaju dok se brzina automobila ne smanji. Osim kočenja, u automobile će biti ugrađeno i upozorenja za napuštanje trake, ali i ako je vozač umoran. Sistem će se proširiti i na asistenciju pri kočenju u nuždi, sigurnosne pojaseve i na uklanjanje ''mrtvog ugla'' i upozoravanju ostalih učesnika u saobraćaju prilikom skretanja ( za autobuse i kamione).

Ove mere mogle bi spasiti oko 25.000 života, upozorava Komisija, a sprečilo bi i najmanje 140.000 ozbiljnih povreda do 2038. godine.

https://ec.europa.eu/info/law/better-re ... assistance
 
Ovi sa Fajzer vakcinom teško. Jako teško.
 
Tesla Model S Plaid Delivery Event

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kUmkbzQ-BS0[/youtube]
 
Najzad :)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=a2tDOYkFCYo[/youtube]
 
 
 
Vrh