Šta je novo?

Autokomanda

Boga mi, ja sam jedna kola prodao od kako je krenulo ovo sa divljanjem cena.
Imam još dvoje, razmišljam još jedna da prodam ionako sad uglavnom svuda biciklom idem osim u nabavku.
 
Ima i toga da su loši semafori i upravljanje, ima i toga da danas svaki pajserčić ima automobil i vozika se njime i za najmanje stvari, a ima svakako i ovoga:
autoput-jpg.136423


Ne treba zaboraviti i ostale zločine koji su urađeni istočnom delu grada, isto tu oko autoputa. Gomila ulica Lekinog brda odsečenih od pristupa Ustaničkoj (tek prošle godine probiše jednu napokon, fala Sebastijanu više). Dušanovac kao favela. Ulice iznad Dušanovca iste kao u 19. veku. Kumodraška kao jedini glavni pravac do Jerkovića a ostavljena na 1+1. Krusevacka takodje kao iz 19. veka (po pitanju regulacionih linija) da se "cuva duh Vracara", Zicka, Maksima Gorkog, Makenzijeva, i tako dalje i tako dalje...

Jednom možda napravim mapu tog ističnog dela grada sa vizuelnim prikazom svih tih problema i situacija, da se lepo skupa vidi koliko je tu kretenizama načinjeno.
 
Па никад није пробијена ниједна трансверзала, све од Бул. ослобођења, па источно до краја града (ајде, Војислава Илича, још колико-толико помаже, али је и ту ужасна веза са АП). То је лудило каквог нема нигде, уједно и главни узрочник хаоса у Београду. Последице се осећају до пумпе "Змај", за неку годину ће до Добановаца! Кркљанац на Аутокоманди је 80% до тога. Без делова УМП-а овај град не може да функционише, то мора да се схвати једном.
 
Treba uvesti neku politiku koja bi na odredjenim opstinama Beograda targetirala domacinstva na koja se bez potrebe vodi vise od jednog automobila. Na primer dodatno oporezivanje za domacinstva koja imaju vise od jednih kola.

Sasvim je u redu da neko ko je invalid a zivi u urbanom tkivu ima automobil za sebe a da suprug ili supruga imaju svoj, i da se oba vozila vode na isto domacinstvo.
Sasvim je u redu i da bracni par koji zivi u Galenici ima dvoje kola ako jedno radi na jednom, a drugo na drugom kraju grada.

Ali nije ni u redu ni normalno da neko domacinstvo u urbanim opstinama grada gde protice javni prevoz, ima vise od jednog automobila na tu adresu.

Naravno, znam da se svaka politika i mera daju izvrdati. Pogotovu u Srbiji. Ali vrdaju se i druge mere i politike pa to nije razlog da ih nemamo ili ukidamo. Ono, vrda se i za placanje struje pa to znaci da treba da se ukine naplata struje. Kad bi ovakva mera sa demotivacijom hoardovanja automobila pogodila makar 30% bahatis automobilista, i to bi znatno pomoglo.

Prosto, osim ako ne zivis u izolovanim naseljima, ili nisi neki specijalan slucaj, ili imas neku posebnu teskocu... nema drugog automobila. I kraj price.
 
Treba uvesti neku politiku koja bi na odredjenim opstinama Beograda targetirala domacinstva na koja se bez potrebe vodi vise od jednog automobila. Na primer dodatno oporezivanje za domacinstva koja imaju vise od jednih kola.

Sasvim je u redu da neko ko je invalid a zivi u urbanom tkivu ima automobil za sebe a da suprug ili supruga imaju svoj, i da se oba vozila vode na isto domacinstvo.
Sasvim je u redu i da bracni par koji zivi u Galenici ima dvoje kola ako jedno radi na jednom, a drugo na drugom kraju grada.

Ali nije ni u redu ni normalno da neko domacinstvo u urbanim opstinama grada gde protice javni prevoz, ima vise od jednog automobila na tu adresu.

Naravno, znam da se svaka politika i mera daju izvrdati. Pogotovu u Srbiji. Ali vrdaju se i druge mere i politike pa to nije razlog da ih nemamo ili ukidamo. Ono, vrda se i za placanje struje pa to znaci da treba da se ukine naplata struje. Kad bi ovakva mera sa demotivacijom hoardovanja automobila pogodila makar 30% bahatis automobilista, i to bi znatno pomoglo.

Prosto, osim ako ne zivis u izolovanim naseljima, ili nisi neki specijalan slucaj, ili imas neku posebnu teskocu... nema drugog automobila. I kraj price.
Potpuno se slazem za takav porez, ne po pojedincu, nego po domacinstvu. Medjutim bojim se da bi se javile razne opstrukcije u vidu "diskriminacije po geografskom prebivalistu" ili slicnim glupostima. Ne znam koliko bi zakonski i proslo to, ali se nadam da ce se jednom usvojiti.
 
И за то је лако решење. Кажеш "дискриминација је била позитивна реч до краја 20ог века" и одмах одбијаш ишта даље и пустиш их да бесне до анеуризма. Више пута сам рекао да онај који живи у свињцу и треба бити дискриминисан, само је потребан правно-бирократски оквир да се ти свињци у тоталу и ефикасно уклоне чак и интерно од самих становника.
 
A i podvožnjak i saobraćajnica kod depoa Kosmaj na severu vode u sokake Malog mokrog luga, tako da se zaista postavlja pitanje njihove funkcionalnosti.

На том месту је некада планиран СМТ, зато је и остављено толико простора када је надвожњаг аутопута грађен, али деведесете ....
 
Jel ima možda negde starih slika Pop Taškove ulice? To je današnja ulica Triše Kaclerovića?
 
На том месту је некада планиран СМТ, зато је и остављено толико простора када је надвожњаг аутопута грађен, али деведесете ....
Jel ima negde da se vidi plan toga?
 
Slepilo u projektovanju istočnog dela grada i predela uz autoput mogla je da se vidi i danas na konkretnom primeru. Između Dušanovačkog nadvožnjaka i Ustaničke jedna od kršina autoprevoznika Tamnava Trans, autobus Liaz, pokvario se nasred jednotračnog kolovoza i time zablokirao druga tri autobusa iza sebe.
Liaz Dusanovac 2.jpg
Liaz Dusanovac.jpg
Saobraćaj je morao da bude zatvoren ka Kumodraškoj, a linije 25, 25P i 26 su preusmeravane na Autokomandu. Linija 17 je isto poremećena, i ne znam kako se uključivala na autoput, verovatno još mnogo pre, na Konjarniku, tako da nije uopšte stajala u ovom delu grada.

I dalje ne mogu da se načudim da neko na takvom mestu napravi nadvožnjak sa svega jednom trakom po smeru. Pogotovu imajući u vidu st(r)anje ostalih ulica u tom delu grada (gomila sokaka i tesnaca, a vrlo, vrlo aktivan kraj u toku dana, sa sve školama, trgovinama, sudovima, administrativnim objektima, itd) , i presečnost autoputem, te manjak načina da se taj autoput pređe sve do Bubanj potoka. Jedna traka stane u tom delu grada, i automatski se usporava sve u krugu od 1 kilometar. Slepilo van svake pameti.
 
Taj nadvožnjak je privremeno rešenje, samo što traje već decenijama kao i sva ostala "privremena" rešenja jer sve gradske vlasti generalno zabole za sređivanje urbanističkog haosa. Tu fali ogroman deo bulevara Peka Dabčevića koji bi trebalo da bude spojen sa Ustaničkom novim nadvožnjakom. Srećom, trasa bulevara je uglavnom slobodna i dalje, a na većem delu je i odrađena preparcelacija:
Screenshot_20220629-014450_Chrome.jpg


Ovo je deo kod samog nadvožnaka koji bi takođe trebalo da bude širine bulevara:
Screenshot_20220629-014604_Chrome.jpg
 
Wow, uopste nisam znao da je to tako planirano. Od kad je taj plan, mislim iz koje decenije?

Posebno mi je interesantno da vidim ovako nesto jer smo i ja i drugi clanovi vise puta pricali i crtali o ovom direktnijem povezivanju nadvoznjaka i Jerkovica tom trasom. Ali ocigledno nismo svi znali da je o tome vec ranije razmisljano.

Takodje, jel predvidja nesto za Krusevacku, koja je bila i ostala bezvezno uska? I gde mogu da vidim jos o tom planu?
 
To je deo plana nove kumodraske ulice.
Evo u PDF-u plan
Ovaj plan je nesto od skoro (tipa od pre 2,3 godine)
 
Da taj plan postoji duže, nažalost iako ni eksproprijacija nije tu neki veliki problem da se probije do Peka Dapčevića o ovome se ni ne priča pa da se nadaš da će krenuti, valjda jer tu ima koristi "samo" za građane a ne za njih pa nije prioritet.

Taj Dušanovac u špicu blokira sve u krugu od 1 km.
 
Da, sad sam se iznenadio kad sam izbrojao samo 30 uknjiženih objekata na terasi. I to su više od pola neke garaže, šupe i udžerice, a neuknjiženih objekata ima daleko manje. Od toga, na delu od Bulevara do Vitanovačke je samo pet objekata, tako da bi taj produžetak, da hoće, mogli da završe sa manje od dve godine, taman dok srede papire za deo oko nadvožnjaka. Ali naravno da to neće uraditi.
 
Taman htedoh da pitam da li je ovo (ipak) od posle Drugog svetskog rata, a onda izguglah i shvatih da jeste. "Gradsko Mlekarstvo" je osnovano 1953. godine, a kasnije je integrisano u "Imlek".
 
Vrh