Šta je novo?

Autokomanda

Само кад бих знао како да се обратим Београдској хроници...Пожалио сам се на сајту Студија Б.
 

 
DSC_0115.JPG
 
Kriminalno je ovo što je urađeno Beogradu u vreme SFRJ tokom izgradnje autoputa. Da od Autokomande pa sve do Bubanj potoka bude ostavljeno svega 4 kolska prelaza preko ili ispod autoputa. A od tih 4, samo 3 imaju mogućnost uklučenja i isklučenja sa autoputa, jer nadvožnjak u Velikom mokrom lugu nema pristupe autoputu. A i podvožnjak i saobraćajnica kod depoa Kosmaj na severu vode u sokake Malog mokrog luga, tako da se zaista postavlja pitanje njihove funkcionalnosti.
autoput.jpg

Da je istočni deo grada tada ostao većinski niske gustine naseljenosti, i da se na durogočno znalo da se tu neće mnogo graditi, pa i da razumem takvo slepilo. Ali još tada su se uveliko gradili (ili bar planirani) i Konjarnik, i Mirijevo, i Medaković, i Jerković, i Voždovac i još svašta nešto. I onda neko uzme i preseče grad tim autoputem a ostavi sva ta naselja da međusobno komuniciraju isključivo preko 2+2 Plavog mosta i 1+1 bangavog Dušanovačkog nadvožnjaka. Bolest, ali bukvalno bolest. I potvrda onoga da slepilo u urbanizmu i politici ovde ne traje samo 20 ili 30 godina, nego bar 100 godina.
 
Poslednja izmena:
Тај део града је жртва прескакања проблематичних предграђа. Да су ишли редом и рушили прво Малешко брдо, па Душановац и Маринкову бару као што су радили на Бежанији нпр, боље би се ту развила друмска инфраструктура. Овако имамо два левка - Мостар и Аутокоманду где се слива 90% комуникације преко аутопута јужно од Саве.
 
Dušanovac bi morao da bude među najhitnijim projektima a vlast ga ni ne spominje, kao čeka se UMP (a onaj tunel nikada neće izgraditi), na šta sve ono liči je jezivo. Tu se planira u stvari nastavak sa novog 2+2 nadvožnjaka ka Peke Dapčevića.

peka_dabcevica_produzetak.jpg
 
Нико није толико дугорочно уназадио град као "златни урбанисти" бивше нам велике државе ... Прескакање урбано неуређеног прстена око града и градња мега насеља по брдима без икакве крштене саобраћајне везе са остатком града а све правдано будућим метроом који нису изградили је урбанистички злочин из кога још не можемо да се исчупамо.
 
Одлука је из времена нашироко хваљеног и слављеног Б. Пешића... као и градња ранжирне станице у Макишу (због чега му је директор водовода поднео оставку).
 
Нико није толико дугорочно уназадио град као "златни урбанисти" бивше нам велике државе ... Прескакање урбано неуређеног прстена око града и градња мега насеља по брдима без икакве крштене саобраћајне везе са остатком града а све правдано будућим метроом који нису изградили је урбанистички злочин из кога још не можемо да се исчупамо.
Ni danas nije situacija bolja, i danas se planiraju nova naselja, čija gradnja se pravda izgradnjom metroa, a zaoštavštine iz doba koje se kritikuje, ostzavljaju se u amanet budućim generacijama, da imaju i oni na koga da se vade što je loše stanje u gradu. ;)
 
Одлука је из времена нашироко хваљеног и слављеног Б. Пешића... као и градња ранжирне станице у Макишу (због чега му је директор водовода поднео оставку).
Боксер је прецељен због пар мостова и једног не претерано импресивног нити ефикасног тунела.
 
Ni danas nije situacija bolja, i danas se planiraju nova naselja, čija gradnja se pravda izgradnjom metroa, a zaoštavštine iz doba koje se kritikuje, ostzavljaju se u amanet budućim generacijama, da imaju i oni na koga da se vade što je loše stanje u gradu. ;)
Лоше стање у граду и јесте такво зато што се континуално праве исте урбанистичке грешке "јер је тако лакше" у том тренутку. Дугорочно правиш наказу од града. Лично имам проблем што се на форуму то посматра као на проблем који је настао релативно скоро, да не кажем од 2012, а притом се велича време СФРЈ када су такође, једнако као и данас, прављене дугорочне кардиналне урбанистичке брљотине.

Симпатично ми је рецимо то што је твоје насеље, Стјепана Филиповића подигнуто - на до тада јавној зеленој површини, у парку.

Али брљотине су рађене и пре комуниста, у Краљевини, када је декретом легализовано прво дивље насеље Нови Београд који је тако прескочен и остао и дан данас нерешива селендретина у сред географског центра града на најскупљем земљишту.

Као што је највећи урбани злочин новије историје (после петог октобра) дозвољавање даље градње вишеспратница на разним Цветановим ћупријама, Влаховићима, Миријевима ...
 
Pre će biti urbanizam kalemljenja novih problema bez rešavanja starih. I tako preko 70 godina.
 
Симпатично ми је рецимо то што је твоје насеље, Стјепана Филиповића подигнуто - на до тада јавној зеленој површини, у парку.
Koji je u datom trenutku već bio presečen Bulevarom kneza Aleksandra Karađorđevića i okolnim ulicama.
 
Шта желиш да тиме кажеш? Да оправдаш или нешто друго?
 
Ništa ne opravdavam, samo kažem da je park bio narušen pre gradnje solitera (kula).
 
Vrh