Šta je novo?

Autokomanda

Па никад није пробијена ниједна трансверзала, све од Бул. ослобођења, па источно до краја града (ајде, Војислава Илича, још колико-толико помаже, али је и ту ужасна веза са АП). То је лудило каквог нема нигде, уједно и главни узрочник хаоса у Београду. Последице се осећају до пумпе "Змај", за неку годину ће до Добановаца! Кркљанац на Аутокоманди је 80% до тога. Без делова УМП-а овај град не може да функционише, то мора да се схвати једном.
Sve ide preko nje, ali sudbina čitavog istočnog dela grada zapečaćena je odlukom da se izvede raskrpetlja iznad autoputa sa velikim brojem kraka. Sad se ne zna šta je gore, da li semafori koje blokiraju autobusi severno od autoputa ili kružni tok koji seku tramvaji. Ono prvo nije od juče, ali izmenjen "tramvajski tok" jeste. Ne guše drumske trake ali koče protok kad prolaze. Tu imamo i Tabanovačku, pa samo nam još fali neki pritup ultramegagiga deltaepsilon molu.

Da nije izgrađena takva raskrpetlja na takvom mestu i bez transverzala bi se lakše distalo.
 
Autokomanda kao sama petlja je nekoliko puta dobijala kritike na ovom forumu ali nisam video da je iko ikad dao konkretan, razradjen predlog kao bolje resenje. Pa makar bilo SBB KBB, znaci hipoteticki i fantazijski.

Po meni nije problem nacin na koji je resena ta dolina u kojoj se nekad susretalo izmedju 10 i 14 ulica (zavisno od toga kako racunamo) vec to sto od Autokomande do Bubanj potoka, na deonici od 20 km, kroz gusto naseljena i izgradjena podrucja, postoji svega 3 prelaska preko autoputa. I sto ulice na istoku nisu sirene na vreme. Prvo slepilo je bilo sto nisu prosirene kada je autoput presekao istocni deo grad na dva dela, a drugo slepilo je bilo posle, sto se naknadno niko nije naterao i smilovao da prosiri ta sr**nja pre nego sto je Beograd postao saobracajno i populaciono preopterecen.

Da su Krusevacka, Dusanovacki nadvoznjak i ulice do i od njih, i Autokomanda bi imala za koji procenat manje guzvi.

Ne znam ko su mi veci slepci, oni koji prvi decenijama pravise taj autoput i pristupne petlje i nadvoznjake ostavivsi samo jedan 2+2 prelazak, ili druga ekipa slepaca posle njih koji su mogli da odvajaju pare i naprave vise prelazaka i/ili korak po korak prosire Vracarske ulice a nikad nista nisu prosirili ili premostili. Padon, ispravka, probili su Gospodara Vucica (hehe) i spojili njen kolovoz sa Ustanickom. Eto. 2 metra kolovoza + semafor za 50 godina.
 
Poslednja izmena:
Dve, tačnije tri stvari su planirali, u skorije vreme, ali izgleda i tu čekaju da se skupe pare za sve. Proširenje Dušanovačkog nadvožnjaka, Nova Kumodraška u produžetku, kao i petlja copy / paste one kod Arene, u produžetku Grčića Milenka. Sa ovom "rekonstruisanom" Autokomandom, deo sa kružnim tokom, samo su dodatno usporili saobraćaj, a o poplavama, zbog kojih su i uzeli da rekonstruišu, a koje i dalje imamo, da i ne govorim.​
 
Eво мој шбб-кбб предлог - гигантски кружни ток (елипсастог облика) у који се уливају Булевар ослобођења (са обе стране аутопута), тужни булевар, Устаничка, аутопут (из оба смера али је денивелисан као код арене), Табановчка, Војводе Степе, и Др Милутина Ивковића са денивелисаним трмвајем између Франша и Војводе Степе.
 
To je vec predlagano.

I sta sa tom elipsom, kada neko hoce iz Bulevara Oslobodjenja da ide ka Ustanickoj, mora da obidje ceo krug okolo
 
Bio je i predlog zasebnih traka i rampi za uključenje / isključenje na autoput, tako da recimo direktno se uključuje / isključuje na Južni bulevar, bez sečenja onih koji bi na Slaviju ili u Ustaničku... Čak i ono rešenje koje su napravili za međugradske autobuse i linije koje drži Lasta, smer ka Plavom mostu, u svrhu rasterećenja, vrlo često zna da napravi još veću gužvu, pa nekada i zastoj. Jednom sam bio u 46 i trebalo je 15 minuta da se isključimo sa autoputa, jer je istovremeno nekoliko gradskih autobusa htelo da se isključi sa autoputa, a nekoliko njih međugradskih, koji su primili putnike, da izađu iz stajališta.​
 
To je vec predlagano.

I sta sa tom elipsom, kada neko hoce iz Bulevara Oslobodjenja da ide ka Ustanickoj, mora da obidje ceo krug okolo
Па да. Знам да није сјајно али елиминише семафоре. Питање је само колико би требало трака да не дође до загушења и како извести рампе за укључење са/на аутопут, можда као два двосмерна укључења за сваку страну аутопута.
 
Pa jel imamo neki takav primer negde u svetu, pa da poredimo? :unsure: Pitam ozbiljno.

* primer takvih dimenzija i takvog oblika, nešto nalik tome
 
Има и већих кружних токова по свету. Мислим да је око Тријумфалне капије један од већих.
Исправка, има у Млезији кружни ток са пречником око 3 километра и 15 саобраћајница које се уливају.
 
Не дај Боже тај код Тријумфалне капије, без троуглова, па сви који се укључују имају предност... Ко није из Париза, боље да се држи подаље. Али има ту једна добра ствар - скроман тунел који повезује Јелисејска поља и авенију која се на њих наставља са друге стране кружног тога. Таква решења Београду недостају.

А на Аутокоманди бојим се да нема решења. Не верујем да би кружни ток помогао, превише је преплитања на кратком простору. Не видим ни како би се директном рампом спојио аутопут из смера Мостара са Јужним булеваром, ако би са Устаничком већ и могло. Можда са Господара Вучића?
 
IMG_20221014_221108.jpg
 
Pre par nedelja sam poceo da razmisljam kako bi mogla da se resi autokomanda posto vidim da niko do sada nije resio i konacno sam resio.
Posle dosta usavrsavanja petlje dosao sam do ovog resenja.
Naravno resenje podrazumeva potpuni redizajn petlje.
Model ima nesavrsenosti i nisam detaljisao sa grafikom jer bi mi trebalo mesec dana.

Koncept je kruzno kretanje preko pampi.
Preplitanja nema, sve veze su direktne.
Stvaranje kolone ne blokira druge pravce.

Postoje samo dva semafora (koji su cak nepotrebni pri slabijem saobracaju) koji naizmenicno pustaju saobracaj iz
1. pravca Ustanicke i Juznog bulevara.
2. pravca Slavije i Trosarine.

Naradzansta stajalista su za medjugradski prevoz, postoji mesta za pet autobusa.
Sproveo sam dodatni pravac biciklisticke staze.
Postoji i pesacka pasarela za prelaz ka buducem soping centru ili sta vec bude izgradjeno.
Na kruznom toku sam napravio nadvoznjak kako bi se smanjilo opterecenje kruznog toka i napravila direktna veza Trosarina-Slavija i ostali pravci. Ovaj nadvoznjak je cak i nepotreban.

Ovo je bio pocetak.
Screenshot_3535.png
Screenshot_3536.png


Ovo je finalna verzija.

2.jpg

1.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg
 
Deluje mi sve logicno, nemoguce je povezati sve te ulice bez veceg komplikovanja. Probao sam dosta kombinacija. Pogotovo jer sve moraju izaci na auto put + stajalista za bus, pristup pesaka.
Ali ko zna bolje moze da predlozi.😀
 
Pre par nedelja sam poceo da razmisljam kako bi mogla da se resi autokomanda posto vidim da niko do sada nije resio i konacno sam resio.
Posle dosta usavrsavanja petlje dosao sam do ovog resenja.
Naravno resenje podrazumeva potpuni redizajn petlje.
Model ima nesavrsenosti i nisam detaljisao sa grafikom jer bi mi trebalo mesec dana.

Koncept je kruzno kretanje preko pampi.
Preplitanja nema, sve veze su direktne.
Stvaranje kolone ne blokira druge pravce.

Postoje samo dva semafora (koji su cak nepotrebni pri slabijem saobracaju) koji naizmenicno pustaju saobracaj iz
1. pravca Ustanicke i Juznog bulevara.
2. pravca Slavije i Trosarine.

Naradzansta stajalista su za medjugradski prevoz, postoji mesta za pet autobusa.
Sproveo sam dodatni pravac biciklisticke staze.
Postoji i pesacka pasarela za prelaz ka buducem soping centru ili sta vec bude izgradjeno.
Na kruznom toku sam napravio nadvoznjak kako bi se smanjilo opterecenje kruznog toka i napravila direktna veza Trosarina-Slavija i ostali pravci. Ovaj nadvoznjak je cak i nepotreban.

Ovo je bio pocetak.
Pogledajte prilog 147378Pogledajte prilog 147379

Ovo je finalna verzija.

Pogledajte prilog 147381
Pogledajte prilog 147383
Pogledajte prilog 147384
Pogledajte prilog 147385
Pogledajte prilog 147386
Овај план је за сваку похвалу.Нажалост,можемо само да сањамо да се овако нешто реализује.
 
Au, svaka ti čast! Pošalji ovo gradu i Urbanističkom zavodu, i zaštiti pre toga.

Ove je reda veličine 100 mil €, ali bi grad prodisao da danas stoji tamo.

Znaju oni to i sami da osmisle, nego nece ili nemaju novca za ovu namenu.
Ovo sam radio cisto iz zabave.
Naravno da nista na autokomandi nikada nece biti menjano, ovo je samo kako ja zamisljam da bi valjalo uraditi.
Mada ne bi me cudilo da informer i slicne novine bestidno preuzmu rendere cisto u svrhu mazanja ociju uz naslov " gradske vlasti vredno rade na resavanju saobracajnih problema Beograda."
 
Zato je bolje da ti to pošalješ državnim institucijama, jer svakako ne može da škodi, bez obzira šta mislio o tim institucijama.
 
Znaju oni to i sami da osmisle, nego nece ili nemaju novca za ovu namenu.
Novca ima. Na računima, po nekim izveštajima stoji oko 2 milijarde € od EU za infrastrukturne projekte kako u Srbiji tako u Beogradu i na ta sredstva se plaća kamata (mislim da je 3% na godišnjem nivou ali nisam siguran) jer se ne povlače tj ne upotrebljavaju se, ne koriste se i sl.

A zašto se ne koriste to je već pitanje....
 
Pre par nedelja sam poceo da razmisljam kako bi mogla da se resi autokomanda posto vidim da niko do sada nije resio i konacno sam resio.
Posle dosta usavrsavanja petlje dosao sam do ovog resenja.
Naravno resenje podrazumeva potpuni redizajn petlje.
Model ima nesavrsenosti i nisam detaljisao sa grafikom jer bi mi trebalo mesec dana.

Koncept je kruzno kretanje preko pampi.
Preplitanja nema, sve veze su direktne.
Stvaranje kolone ne blokira druge pravce.

Postoje samo dva semafora (koji su cak nepotrebni pri slabijem saobracaju) koji naizmenicno pustaju saobracaj iz
1. pravca Ustanicke i Juznog bulevara.
2. pravca Slavije i Trosarine.

Naradzansta stajalista su za medjugradski prevoz, postoji mesta za pet autobusa.
Sproveo sam dodatni pravac biciklisticke staze.
Postoji i pesacka pasarela za prelaz ka buducem soping centru ili sta vec bude izgradjeno.
Na kruznom toku sam napravio nadvoznjak kako bi se smanjilo opterecenje kruznog toka i napravila direktna veza Trosarina-Slavija i ostali pravci. Ovaj nadvoznjak je cak i nepotreban.

Ovo je bio pocetak.
Pogledajte prilog 147378Pogledajte prilog 147379

Ovo je finalna verzija.

Pogledajte prilog 147381
Pogledajte prilog 147383
Pogledajte prilog 147384
Pogledajte prilog 147385
Pogledajte prilog 147386
Mozda ne vidim dobro. Da li postoji skretanje sa auto-puta iz pravca NBG ka J. Bulevaru (koji je jedan od najopterecenijih)? Vidim samo da postoji pravac za Slaviju.
 
Mozda ne vidim dobro. Da li postoji skretanje sa auto-puta iz pravca NBG ka J. Bulevaru (koji je jedan od najopterecenijih)? Vidim samo da postoji pravac za Slaviju.
Postoji, slabo se vidi na renderu jer je ispod puteva. Okacio sam i PDF u ovom postu, u PDF se sve vidi, i strelice i pravci.
Screenshot_3548.png
 

Prilozi

  • petlja.pdf
    9,5 MB · Pregleda: 191
  • petlja2.pdf
    5 MB · Pregleda: 181
Svaka čast, i najbitnije je da si efikasno rešio najgoru tačku na Autokomandi a to je upravo deo između Franša, Južnog bulevara i autoputa.

Ja bih na tvom mestu poslao ovo ovako nekoj od gradskih službi, npr Urbanističkom zavodu. Možda čak i bez opisa, jer što da se cimaš da pišeš nešto što oni verovatno neće isčitati a pritom slike govore više od 1000 reči. Svako ko je iole saobraćajno pismen, znaće da rastumači šta je ovde suština i koje prednosti bi donelo, bez potrebe za opisima i esejima. Samo bih im poslao ovako, pa čak i da mi/ti zdipe ideju, nema veze, draže i prioritetnije bi mi bilo da mi grad postane funkcionalan nego da imam zasluge ili da nikad ne objave jer se plaše intelektualnih prava i šta ti ja znam. Samo bih im poslao pa neka vide pa ako nisu u stanju da uvide prednost i potencijal ovoga, jbg.

Možda bi moglo i novinarima da se pošalje. Ali to tek POŠTO se pošalje Gradskoj upravi. Pošto novinari imaju običaj da kradu sadržaj (i meni je to u redu, jer na internetu svi krademo nešto, čak i nesvesno) ali nije to problem nego što znaju da prisvajaju tuđe radove i trudove i deklarišu kao svoje (a to mi već nije u redu).

Tako da - print, pa koverta, pa najpre Gradskim službama pa malo kasnije i novinarima. No dobro, to je samo moje mišljenje, kako bih ja uradio.
 
Ja sam i inače razmišljao za par svojih predloga da uradim baš tako - samo odštampam, stavim u poveću kovertu i pošaljem na adrese. Zavod za Urbanizam, Direkcija za javni prevoz, Sekretarijat za saobraćaj, gde god... i nema veze šta urade s time (što se mojih predloga tiče), sve i da ih prisvoje i objave u novinama kao svojih umova delo, nema veze, ako će to dovesti do realizacije, neka ga.

Kao što su mi letos dve nedelje posle iznošenja predloga-mape za nove biciklističke pravce maznuli ideje i inkorporirali u neki svoj novi sklepani plan za gradnju novih bici staza. Ali nema veze, bitnije mi je da se te staze izgrade nego da piše ko je autor.
 
Vrh