Šta je novo?

Autokomanda

Да ли постоји негде неко овакво (или слично) решење које се састоји од 2 кружна тока један у другом?
Пречник великог Кружног тока би био 300м, а унутрашњи 250-280м
 

Prilozi

  • Capture.PNG
    Capture.PNG
    1,4 MB · Pregleda: 264
Појашњење:
Кружни ток означен жутом бојом има једну траку
Спајање 2 кружна тока има једну траку (означено плавом) и он би се уливао у своју траку на великом кружном току (унутрашња крајња десна трака коју нисам уцртао).
Велики кружни ток би поред унутрашње крајње десне траке (плава боја) имао и своје 2 траке (црвена боја)
 
Ако повећате проточност аутокоманде славија и трошарина капут

15 година покушавам овде да објасним да је друмски саобраћај овде привилегован на уштрб јавног, пешачког и бициклистичког транспорта и да свако повећање капацитета ће довести до још већих гужви као што смо тога сведоци на НБГ-у где је повећањем броја паркинг места и трака проузрокован још већи дефицит истих.

Тај ланац промашених инвестиција у већ најмање одржив и најпривилегованији вид транспорта се мора једном прекинути јер убрзано постајемо деурбанизована аутомобилска дистопија северноамеричког типа.

- Наша улична мрежа у центру града је већ на нивоу средње развијене државе, минус одржавање.
- Наша мрежа јавног превоза је на нивоу неког Бангладеша
- Наша мрежа пешачко-бициклистичких стаза је неки Меделин и томе слично.
 
Ако повећате проточност аутокоманде славија и трошарина капут

15 година покушавам овде да објасним да је друмски саобраћај овде привилегован на уштрб јавног, пешачког и бициклистичког транспорта и да свако повећање капацитета ће довести до још већих гужви као што смо тога сведоци на НБГ-у где је повећањем броја паркинг места и трака проузрокован још већи дефицит истих.

Тај ланац промашених инвестиција у већ најмање одржив и најпривилегованији вид транспорта се мора једном прекинути јер убрзано постајемо деурбанизована аутомобилска дистопија северноамеричког типа.

- Наша улична мрежа у центру града је већ на нивоу средње развијене државе, минус одржавање.
- Наша мрежа јавног превоза је на нивоу неког Бангладеша
- Наша мрежа пешачко-бициклистичких стаза је неки Меделин и томе слично.
Све што сте написали подржавам и потписује.
Мој предлог/радна скица, на овој теми је уско везан само за решавање аутомобилског саобраћаја на Аутокоманди.
Ово би требало да буде само један од путева који иду паралелно и истовремено а циљ им је исти: град са што мање гужви и добра проточност...
Идеје, замисли о другим паралелним путевима: метро, градски саобраћај, бициклистичке стазе... су присутни на својим темама овог форума.
Ево да подржи Ваше наводе и да додам: мене лично, сваки инфраструктурни пројекат који се разрађује или се ради, мора да у себи садржи питање како мотивисати обичне грађане (или барем већину) да се добровољно одрекну својих аутомобила ( да не поседују ауто).
 
Вождовац, Врачар и Звездара урбанистички и саобраћајно потиру све маштарије о граду који се саобраћајно ослања на јавни превоз и бицикле у свакодневним кретањима.
Ова идеја о великом кружном току је добра пошто избацује неколико семафора, моја нека маштарија је била да он буде и шири, неправилног облика, да има искључења и у Војводе Степе, и у Милутина Ивковића, и у Табановачку, и у Устаничку, и у Јужни булевар, и у оба краја Булевара ослобођења, да трамвај буде денивелисан у однлсу на њега још од Франша до Војводе Степе, и да укључења и искључења за аутопут буду преко Табановачке и оних нови саобраћајница са једне стране аутопута, а преко Устанкчке и оне саобраћајнице код СУПа, суда и ДЗ Вождовац са друге стране саобраћајнице.
 
Ако су неподесни за јавни саобраћај, још мање могу/смеју бити подесни за индивидуални колски саобраћај.

То се најбоље види по стању већине улица у тим општинама где је просечни попречни пресек улице 1+2,5+6+2,5+1 где су ова укупно 2 метра за пешаке а 11 за аутомобиле.

Мало је то, ајмо да им дамо и два хектара нове петље преко постојеће и то наравно сви да им финансирамо.

Јел ви видите куда овај град иде? Колико су асфалтирали улица а колико су упристојили тротоара?
Градови са вишеструко већим гужвама од Београда укидају траке, шире стазе и тротоаре и улажу јавни превоз а ми баш све супротно.
 
Poslednja izmena:
Pre par nedelja sam poceo da razmisljam kako bi mogla da se resi autokomanda posto vidim da niko do sada nije resio i konacno sam resio.
Posle dosta usavrsavanja petlje dosao sam do ovog resenja.
Naravno resenje podrazumeva potpuni redizajn petlje.
Model ima nesavrsenosti i nisam detaljisao sa grafikom jer bi mi trebalo mesec dana.

Koncept je kruzno kretanje preko pampi.
Preplitanja nema, sve veze su direktne.
Stvaranje kolone ne blokira druge pravce.

Postoje samo dva semafora (koji su cak nepotrebni pri slabijem saobracaju) koji naizmenicno pustaju saobracaj iz
1. pravca Ustanicke i Juznog bulevara.
2. pravca Slavije i Trosarine.

Naradzansta stajalista su za medjugradski prevoz, postoji mesta za pet autobusa.
Sproveo sam dodatni pravac biciklisticke staze.
Postoji i pesacka pasarela za prelaz ka buducem soping centru ili sta vec bude izgradjeno.
Na kruznom toku sam napravio nadvoznjak kako bi se smanjilo opterecenje kruznog toka i napravila direktna veza Trosarina-Slavija i ostali pravci. Ovaj nadvoznjak je cak i nepotreban.

Ovo je bio pocetak.
Pogledajte prilog 147378Pogledajte prilog 147379

Ovo je finalna verzija.

Pogledajte prilog 147381
Pogledajte prilog 147383
Pogledajte prilog 147384
Pogledajte prilog 147385
Pogledajte prilog 147386
Meni je ovo jedno od boljih rešenja i i dalje mislim da bi nadležni trebali da vide ovo. Inače, odavno je Autokomnda u ovakvom obliku kakvom je sada postala nepraktična, nevezano za to što je semaforizovana, već zbog samog načina ukrštanja veza.​
 
И шта би могло боље да се направи уместо петље? Како је боље могло да се реши укрштање бившег аутопута, два булевара и још 4 улице од тога две са 2+2 саобраћајне траке и једне са трамвајимa?
Да ли је садашње решење са семафорима боље?
 
Ако су неподесни за јавни саобраћај, још мање могу/смеју бити подесни за индивидуални колски саобраћај.

То се најбоље види по стању већине улица у тим општинама где је просечни попречни пресек улице 1+2,5+6+2,5+1 где су ова укупно 2 метра за пешаке а 11 за аутомобиле.

Мало је то, ајмо да им дамо и два хектара нове петље преко постојеће и то наравно сви да им финансирамо.
Ovo je manje zlo nego prihvatati urbanizaciju Ade Ciganlije i davanja hektara zelenila na istoj, pod velom izgradnje pešačko - biciklističkog mosta sa mogućnošću kolskogh saobraćaja u vanrednim okolnostima, i to još od mojih para (ja bih vraćao taj kredit u budućnosti, kao i drugi građani). I to bi trebalo da se gradi samo zato što je neko zeznuo bici stazu na Mostu na Adi.​
 
Možda projektuju WC za Franš, pardon Karađorđev park? :unsure:
 
Hteo bih da pohvalim @shadestudio za kreativno razmišljanje i nekonvencionalni pristup, ali moram da ukažem na sušzinsku grešku, a to je što je u centar sistema postavljen opšti motorni drumski saobraćaj!

To je primedba 1.
Primedba 2. zanemarivanje većine pešačko-biciklističkih pravaca
Primedba 3. Zaboravljen UMP, odnosno saobraćajnica koja izlazi iz tunela Topčider - Autokomanda.

Na jednom od rendera sam dodao glavne pravce javnog prevoza. To može biti metro, laki metro, ubrzani tramvaj, autobuska estakada, samo je važno da ga ne ometa opšti motorni drumski saobraćaj. Vezano za tramvajski rezervni terminus na Autokomandi, ako postoji tramvajski pravac Ustanička - Autokomanda - Mostar sa vezama sa pravcem Kumodraž 2/Banjica - Slavija, imamo rezervne pravce za preusmeravanje. Estakada za javni prevoz preko cele petlje je ujedno mogućnost formiranja odličnog pešačko-biciklističkog koridora na konzoli, kao što je to urađeno oko 1970-te, na žalost samo za pravac Slavija - Voždovac.
Autokomanda.png
 
Vrh