Nova autobuska stanica imaće 15 dolaznih i 60 odlaznih terminala, a železnička osam perona
R.B., Tanjug | 02. 06. 2014. - 15:28h izmena vesti 15:33h | Foto: Beoinfo | Komentara: 0
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/470392 ... sam-perona
Idejno rešenje autobuske i železničke stanice, koja treba da bude izgrađena u bloku 42 na Novom Beogradu, predstavljeno je danas u Urbanističkom zavodu Beograda.
Prva nagrada na konkursu pripala je projektnom birou "Tim Proaspekt" arhitekata Milana i Vladimira Lojanice, čije će rešenje, kako se navodi u odluci žirija, biti osnov za izradu urbanističkog plana.
Naime, taj projekat će biti unapređivan drugonagrađenim rešenjem arhitekte Dragana Vukovića i "Kolubare invest gradnje" d.o.o, kao i sa još četiri otkupljena rešenja.
Gradski menadžer Goran Vesić, koji je sa direktorom Urbanističkog zavoda Nebojšom Stefanovićem prisustvovao predstavljanju rešenja, ocenio je da je izbor dobrog idejnog projekta za izradu autobuske i železničke stanice veoma važan za Beograd, jer će ona biti u funkciji "verovatno decenijama".
On je dodao da će izmeštanjem Beogradske autobuske stanice iz Karađorđeve ulice, zbog projekta Beograd na vodi, biti izgrađeno još šest manjih autobuskih stanica.
- Time ostvarujemo nešto što ovaj grad pokušava da uradi decenijama. Potrudićemo se i da sve druge vidove saobraćaja na neki način integrišemno i da taj deo grada postane nešto što do sada nije bio - rekao je Vesić.
On je dodao da će u sklopu novog saobraćajnog terminala postojati oko 180.000 kvadratnih metara poslovnog prostora, kao i da očekuje da će veoma brzo biti pronađene kompanije spremne da investiraju u njihovu izgradnju.
- Dobra strana i prednost ovog rešenja jeste mogućnost da se on fazno gradi, što će verovatno i biti slučaj. U zavisnosti od toga kakve sve investitore budemo imali odlučivaćemo koja faza će da prva da se gradi. Za nas je najvažnije da sami, što pre, izgradimo autobusku stanicu - rekao je Vesić.
Prema rečima direktora Urbanističkog zavoda Beograda Nebojše Stefanovića na konkurs za izradu autobuske i železničke stanice stigla su 54 rešenja iz Srbije, Italije, Bugarske, Nemačke i Velike Britanije koja su morala da ispune saobraćajne, urbanističko-arhitektonske kriterijume, da se uklope u modernističku arhitekturu Novog Beograda, ali i da omogućavaju njegovu faznu realizaciju.
- Trudićemo se da, kada finansijska sredstva to dozvole, ovim konkursima animiramo stručnu javnost, odnosno da pozovemo struku pre izrade planskih dokumenata i detaljnije izrade planskih rešenja - rekao je Stefanović.
Pobednik konkursa arhitekta Vladimir Lojanica objasnio je da će nova autobuska stanica imati 15 dolaznih i 60 odlaznih terminala, dok će železnička imati osam perona.
On je dodao da će kompleks pokrivati 21 hektar sa ukupnom projektovanom površinom od 180.000 metara kvadratnih, kao i da će svojom fizionomijom arhitekture objekata nastojati da se uklopi u tradiciju i nasleđe modernizma Novog Beograda, odnosno da na adekvatan način ostavi pečat svog vremena u slici kontinuiteta gradjenja tog dela grada.
Možda je jedan od najtežih zadataka konkursa, zaključio je Lojanica, bilo je pronalaženje saobraćajnog rešenja zbog složenosti takvog "razvodnika" različitih vrsta saobraćajnih pešačkih i kolskih kretanja.