Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

Postoje četiri grupe putnika u međugradskom prevozu:
1) ljudi koji rade i (žive) u Beogradu, ali su ostali vezani za rodno mesto
2) studenti
3) ljudi koji u Beograd dolaze iz zdravstvenih razloga
4) turisti, u oba smera

Grupama 2 i 3 ovo apsolutno ne odgovara, jer im je nova BAS udaljena od željenih lokacija sa kojima su dosad bili povezani svega nekoliko stanica gradskog prevoza ili čak i pešice.

Grupi 1 takođe ne odgovara, jer je nova BAS višestruko slabije saobraćajno povezana, na šta se nadovezuju gužve koje će uslediti. Gradski prevoz i može da kasni i nikom ništa. Međugradski polazi na vreme i neće čekati.

Dolazimo do grupe 4, kojoj ovo takođe u globalu ne odgovara, jer stanica nije u centru za one koji žele da vide Beograd, a prethodni pasus važi za one koji iz Beograda odlaze negde
 
Bilo teže ili lakše za putnike, bez obzira što novi bas ima neki pijačarski šmek, baš mi je drago što će ono ruglo od stare autobuske stanice uskoro biti dezintegrisano.
 
Bukvalno ti je svejedno da li si se zaglavio niz Nemanjinu, kroz Kralja Milana, kroz Kneza Miloša, pored Skupštine, ili na mostu.
Drugo, opet logika da svi koji rade u Beogradu rade u centru grada.
Treće, studenti žive ili u domovima, ili privatno i ništa ne govori da im je to bliža varijanta nego da im je stanica u centru. Ok, prihvatam da je stari BAS bio bliži fakultetima. Barem većini.
Četvrto, turistima je bukvalno svejedno.

I peto, opet mit da je stanica loše saobraćajno povezana.
 
Nisu od secera. Meni jedino deluje da ce centralni parking biti mali, cini mi se da je bar 30 posto manji od starog parkinga za autobuse
 
Bukvalno ti je svejedno da li si se zaglavio niz Nemanjinu, kroz Kralja Milana, kroz Kneza Miloša, pored Skupštine, ili na mostu.
Drugo, opet logika da svi koji rade u Beogradu rade u centru grada.
Treće, studenti žive ili u domovima, ili privatno i ništa ne govori da im je to bliža varijanta nego da im je stanica u centru. Ok, prihvatam da je stari BAS bio bliži fakultetima. Barem većini.
Četvrto, turistima je bukvalno svejedno.

I peto, opet mit da je stanica loše saobraćajno povezana.

Prvo, nije svejedno gde si se zaglavio. Neću ni da razmatram dalje tu glupost.
Drugo, da, većina ljudi radi sa strane starog dela grada, kao što i većina ljudi živi na starom delu grada.
Treće, studenti u petak/ponedeljak odlaze/vraćaju se i znači im da BAS bude blizu fakulteta. Najveći deo fakulteta se nalazi u zoni pešačke dostupnosti ili svega nekoliko stanica.
Četvrto, ne nije im svejedno i kad kažem turistima, ne mislim na one koje će plaćeni vodič da vodi u Galeriju da im pokaže Beograd.
Peto, i najvažnije, reći da je mit da stanica nije dobro povezana je... težak bezobrazluk za nekog ko se upusti da diskutuje na ovu temu sa ljudima koji zapravo koriste i gradski i međugradski prevoz.
 
Pa solidno je povezana. Meni, koji koristim dosta gradski prevoz, deluje da je i bolje povezana nego stari BAS. Naročito je bolje putnicima sa Čukarice, a tu su i Novobeograđani, koji su najbrojniji. Potrebno je poboljšati vezu sa nekim udaljenijim delovima grada, rekoše da će u naredva dva meseca sprovoditi anketu među građanima i videti da li treba poboljšati neku vezu.

Recimo, kod novog BAS-a su i tramvajske linije koje idu ka centru i ka Čukarici, dok su ranije išli samo ovi ka centru (ok, 12-ica je prolazila preko Savskog trga ali za nijansu udaljenije nego što će biti sada). Dakle, sa okretnice na Banovom brdu dve linije staju baš kod novog BAS-a (13 i 85), a do starog nije bilo nijedne baš direktne linije. Zatim, pored novog BAS-a staje i linija 600 do aerodroma, a ranije BAS nije bio povezan (minibus A1 ne računam). U svakom slučaju, neki delovi grada su sad znatno bolje povezani sa BAS-om. Logično, ne može svima da odgovara, mada je to svega nekih 5km dalje od stare stanice. Kada bude stanica Jug, nekima će ona više odgovarati, kako bi nastavili ka svom odredištu.
 
Nisu od secera. Meni jedino deluje da ce centralni parking biti mali, cini mi se da je bar 30 posto manji od starog parkinga za autobuse

Jeste, prostor je manji i nema dovoljno parking mesta. Sećam se da je to rečeno na javnom predstavljanju projekta. Tada je takođe pomenuto da su u planu dodatna parking mesta za autobuse koji će biti parkirani ispod nadvožnjaka, kao i izgradnja praonice za autobuse.
 
Prvo, nije svejedno gde si se zaglavio. Neću ni da razmatram dalje tu glupost.
Drugo, da, većina ljudi radi sa strane starog dela grada, kao što i većina ljudi živi na starom delu grada.
Treće, studenti u petak/ponedeljak odlaze/vraćaju se i znači im da BAS bude blizu fakulteta. Najveći deo fakulteta se nalazi u zoni pešačke dostupnosti ili svega nekoliko stanica.
Četvrto, ne nije im svejedno i kad kažem turistima, ne mislim na one koje će plaćeni vodič da vodi u Galeriju da im pokaže Beograd.
Peto, i najvažnije, reći da je mit da stanica nije dobro povezana je... težak bezobrazluk za nekog ko se upusti da diskutuje na ovu temu sa ljudima koji zapravo koriste i gradski i međugradski prevoz.
Znači, ovako.
1. Apsolutno je svejedno da li ćeš izgubiti 20 minuta na potesu Autokomanda-Slavija-Nemanjina ili na nekom mostu.
2+4. Dođeš do starog BAS-a (neću da ulazim u one varijante Autokomanda, Pančevac, Borča i sl.).
Izađeš kod stare štajge i treba da stigneš do Rakovice gde treba nešto da završiš. Jelte, Rakovica je u starom delu grada.
Recimo da hoćeš da ideš do Vidikovca. Pentraš se uz Balkansku, ideš do Zelenjaka (pola sata pešice), tamo hvataš 53 ili 56. Još 40-45 minuta vožnje.
Ako imaš da završiš nešto na Miljakovcu: Hvataš 9, 78 ili 83. Recimo da odmah naiđe. Puzanje uz Nemanjinu 10-15 minuta. Ideš do Slavije, tamo presedaš na 47, 48 ili 59. Ono uzima do 5 minuta u najboljem slučaju. Još 20 minuta vožnje.
Šta je tu dobro povezano?

Novi BAS: Ideš do Vidikovca, uhvatiš 89 ispred BAS-a. Ideš do Miljakovca: Uhvatiš 93 ili 94 ispred BAS-a. Slobodno uračunaj gužvu, reći ću ti i gde se stvara ka Miljakovcu: popodne radnim danom kod petlje Banovo Brdo.

3. Velika je disperzija fakulteta po Beogradu. Neki su u užem centru grada, neki uopšte nisu u centru. Štaviše, ako uzmeš tehničke fakultete, BG voz im je na pljucmetar, na novom BAS-u su za 10 minuta (shodno rasporedu polazaka, ok). Još bolje odgovara medicinskom ili veterinarskom faksu iz istog razloga. Pravni je negde na sredini obe solucije: možda im je stari BAS više odgovarao zbog tramdže, ali isti tramvaj ide i do novog BAS-a, a u krajnjem ni BG voz nije predaleko. Ukratko, jedini kojih mogu da se setim, a da im je najdirektnije moguće više odgovarao stari BAS su umetnički fakulteti (ne i FDU), i, naravno, ekonomski.

4. Turistima je bukvalno svejedno. Kad stignu prvi put, ne trče odmah na Kalemegdan, već da se smeste. Šta im više odgovara, zavisi od toga gde su smešteni.
 
Poslednja izmena:
Jel ovo prostor za prtljag i ljudi koji ubacuju kofere kisnu?

Mislim da su i do sada kisnuli, što naravno nije opravdanje za ovako malu površinu koja ne kisne.

Ja zaista ne znam kako nekome ne padaju na pamet praktične stvari kada odobravaju ovakve projekte.

OK, vrhunski stručnjaci uglavnom nemaju dodira sa životom, ali valjda neko sa iole praktičnog iskustva mora da odobri ovakve stvari.

Osnovna stvar je da budeš zaštićen od kiše kada uzimaš - predaješ prtljag, da suv uđeš u autobus i izađeš sa stanice, da imaš stanicu gradskog prevoza na najzgodnijem mestu za putnika...
 
Drugo, da, većina ljudi radi sa strane starog dela grada, kao što i većina ljudi živi na starom delu grada.
Apsolutno netačno. U nekom tvom okruženju možda jeste tako ali objektivno gledano Novi Beograd ima mnogo više i stambenog i poslovnog prostora, i sve je to popunjeno.

Osim famoznog BNV, svo značajnije širenje grada (stambene i poslovne gradnje) u poslednjih 10-20 godina se dešavalo na NBG (samo tamo je i bilo prostora za tako nešto)
 
Mislim da su i do sada kisnuli, što naravno nije opravdanje za ovako malu površinu koja ne kisne.

Ja zaista ne znam kako nekome ne padaju na pamet praktične stvari kada odobravaju ovakve projekte.

OK, vrhunski stručnjaci uglavnom nemaju dodira sa životom, ali valjda neko sa iole praktičnog iskustva mora da odobri ovakve stvari.

Osnovna stvar je da budeš zaštićen od kiše kada uzimaš - predaješ prtljag, da suv uđeš u autobus i izađeš sa stanice, da imaš stanicu gradskog prevoza na najzgodnijem mestu za putnika...
Da, ali sve to zahteva mnogo veću,komplikovaniju i glomazniju nadstrešnicu. I postoji li uopšte kod nas autobuska stanica kojoj je nadstrešnica dovoljno duboka da nadkrije i bunkere autobusima?
 
Da, ali sve to zahteva itekako veću,komplikovaniju i glomazniju nadstrešnicu. I postoji li uopšte kod nas autobuska stanica kojoj je nadstrešnica dovoljno duboka da nadkrije i bunkere autobusima.
Ima bunkera i sa druge strane. Ti su nadkriveni (tako ide kosina).
 
Može i u Meku na Vidikovcu 😃
20240929_181154.png
 
@obojica
1000069799.jpg


Ne, nije dobro povezana i samo se uplićete kao pile u kučine.
Za početak, stara BAS je u neposrednoj blizini četiri velika čvorišta: Savskog mosta, Zelenjaka, Slavije i Sajma. Donegde se može pešaka, donegde jedna-dve-tri stanice u svega nekoliko minuta. Odatle ceo grad u svim mogućim varijantama.
Ovo uzimanje Miljakovca kao primera mi potvrđuje da razumeš o čemu pričaš, ali si zlonameran. Prvo, Miljakovac je važan samo onima iz grupe 1 koji tamo žive, a to je mizeran broj. Ostalima nije.
Možeš li bilo koji drugi kraj južnog dela grada da uzmeš? Evo, ljudi iz južnog dela idu do Ade kao lokalnog čvorišta. Dosad su tu stajali: 51, 52, 53, 56 i 511. Ti mi umesto njih nudiš 85 i 89. To je više nego upola manje. Na sve to, 85 i 89 i 13 uopšte ne staju na istom stajalištu, spajaju se tek ovde, kilometar od stanice.
Evo ti slika od malopre. I to je sad kao isto, nema razlike? Hoćeš da kažeš onim ljudima koji su čekali onde?
 
Da, ali sve to zahteva mnogo veću,komplikovaniju i glomazniju nadstrešnicu. I postoji li uopšte kod nas autobuska stanica kojoj je nadstrešnica dovoljno duboka da nadkrije i bunkere autobusima?
Nekako mi stoji u glavi da je Berlinu za svaki peron posebno.

Jeste, Jedna strana kisne, a druga ne.

berlin AS.png
 
Mislim, ja pošto živim odmah pored mogu da vam kažem da stanica nije dobro povezana, čak ni sa dobrim delom Novog Beograda; to ne znači da ću vas sprečavati da živite u uverenju da jeste.

U vezi sa novom genijalnom trasom jedne gradske linije - 93 - i činjenice da je planirana preko Gazele: u petak u pet testirah njene buduće visoke domete; sedoh na 88, od Arene do kafane 'Brdo piva' na Banovom brdu... Popili tri ture bez mene dok sam se klatio oko SC-a.

U ovom gradu vlada veliko neznanje i tupost, pa kako se kome sviđa.
 
@obojicaPogledajte prilog 213220

Ne, nije dobro povezana i samo se uplićete kao pile u kučine.
Za početak, stara BAS je u neposrednoj blizini četiri velika čvorišta: Savskog mosta, Zelenjaka, Slavije i Sajma. Donegde se može pešaka, donegde jedna-dve-tri stanice u svega nekoliko minuta. Odatle ceo grad u svim mogućim varijantama.
Ovo uzimanje Miljakovca kao primera mi potvrđuje da razumeš o čemu pričaš, ali si zlonameran. Prvo, Miljakovac je važan samo onima iz grupe 1 koji tamo žive, a to je mizeran broj. Ostalima nije.
Možeš li bilo koji drugi kraj južnog dela grada da uzmeš? Evo, ljudi iz južnog dela idu do Ade kao lokalnog čvorišta. Dosad su tu stajali: 51, 52, 53, 56 i 511. Ti mi umesto njih nudiš 85 i 89. To je više nego upola manje. Na sve to, 85 i 89 i 13 uopšte ne staju na istom stajalištu, spajaju se tek ovde, kilometar od stanice.
Evo ti slika od malopre. I to je sad kao isto, nema razlike? Hoćeš da kažeš onim ljudima koji su čekali onde?
Do Zelenjaka ide špacir-tura od 10 minuta brzim korakom uz ulicu, Slavija je barem 15 minuta prevozom, a Sajam neću ni da pominjem. Tipa, bliži je od novog BAS-a, nego od starog.
Po čemu je Ada lokalno čvorište i za koga?

Da ostavim po strani to što si sve ove linije odmah vezao za ta "čvorišta", koja nisu ni blizu starog BAS-a.
 
Generalno je loš prevoz oko novog BAS-a. Ako izuzmemo 95, sve linije imaju ogromne intervale. Tramvaji 7 i 9 na papiru imaju ok interval, ali on je samo u domenu teorije. 67 katastrofa, 85 katastrofa, 89 onako, ali solo, 11 i 13 antibiotici. Za kraj jedan off, ali Milutina Milankovića je jedina od tri (četiri ako računamo motoput) paralelne ulice koju ne možeš da prođeš jednim busom, ili bar uz jedno presedanje na istom stajalištu.
 
Interval prevoza jeste nešto što je loše, da ne kažem dosta gore nego kod starog BAS-a (iako sam se nemalo puta i tamo načekao 78, 83 i 9), tako da ostaje da vidimo da li će dati materijala letećim reporterima N1 i Nove S na kuknjavu.
Meni je sama činjenica da 94 (i, ok, videćemo za 93, ona mi je značajnija kao veza sa Prokopom) zadovoljavajuća. Ali šta ćemo, kad neko dođe iz Žitorađe, verovatno prvo što želi da uradi je da ode u "Starbucks" u Kneza Miloša, a to jeste nešto o čemu je saobraćajni inženjeri trebalo da misle.
 
Vrh