sizif":382lodop je napisao(la):
Вала, како сте почели, почећу да се залажем за останак БАС-а на постојећем месту. Све ми се чини да се ви заправо никада нисте ни возили међуградским аутобусом, а ове стране вам служе за стилске вежбе. Попут оног несрећног Пеје са Пинка и његовог поклика "А што не би могло!"
По мом мишљењу, локација на месту Бувљака је идеална. Близу је аеродром (за оне из унутрашњости који га користе), одмах ту су железничка станица НБГ, будући метро, аутопут, будући излаз ка Коридору 11 преко Сурчина, трамвај, УМП са мостом на Ади... право чвориште.
У правцу према граду, пракса је показала да већина путника из Младеновца сиђе на Аутокоманди, већина путника из Обреновца и Велике Моштанице код Сајма, већина путника из Сурчина код Сава центра, из Баната на Панчевачком мосту... Људима су ове локације практичне, иако су удаљене од центра. Разлог је прост:
боље преседачке везе него у самом центру. На Миксеру у мају 2012 су ми сами Младеновчани указали на ово што сада пишем. Када сам им предлагао да приградски воз за Младеновац иде кроз Топчидер до Београд главне, они су хтели да иде на Нови Београд, и да им је то боље. Иначе, ја сам сам заклети железничар, и на путовање аутобусом ме може натерати једино група (путовање аутобусом је жртва ради социјалних односа), непостојање железничких линија или потпуно слепачки ред вожње возова. Иначе, немамо основа да размишљамо о развијенијем аутобуском саобраћају него сада. Следећи сценарији:
1) Са опредељењем према нафтном транспорту улазимо у дужничку кризу. Уз наставак раста цене нафте, све мање људи може да плаћа аутобус.
2) Због политике скупог друмског транспорта, региони заостај и опушћују. Из мање насељене провинције је и мање аутобуса
3) Тежња ка економски, енергетски, еколошки, регионално, социјално функционално одрживом међуградском транспорту, са железничким транспортом као основом, и конкуренцијом приватних оператера на пругама. У том случају путничке железнице преузимају квантитет, и опет имамо мање аутобуса. :mrgreen:
Али, ни политика одрживог транспорта се не може развити преко ноћи, а никада неће бити потпуне географске покривености железницом. Са друге стране, иако заклети железничар, против сам укидања аутобуса на железничким линијама. Конкуренција у том случају утиче и на боље железнице, али и даље да се аутобуси што мање врзмају по најзагушенијим и најзагађенијим деловима града. Моје искуство на линији Београд-Лазаревац је покатало да се највећа успоравања и кашњења међуградски аутобуси праве кретањем кроз сам Београд.
Борчанац":382lodop je napisao(la):
boca-ica":382lodop je napisao(la):
Karlo, drago mi je sto govoris o cetiri stanice
to sam ovde prosle godine izneo kao predlog al nekako je bio slab odjejek. . .
Ево да појачамо одјек о 4 станице!
Карло... Поштујем веома твоја писања, свако је веома садржајно. Замолио би те да даш виђење детањније, сигуран сам да имаш шта да додаш. Написао си да свако паметан тежи да истера саобраћај из града. Сад, ако на пример станица код Панчевачког моста или на левој обали преузме свој део посла. Зар то неће појачати саобраћај да се до саме станице дође из других делова града?
По својој лошој навици, вучем у свој крај.
Шта мислиш како би та станица легла у Борчи, негде између Панчева и Земуна ( још боље укрштање истих са Зрењанинцем) а на новим саобраћајницама које ће бити готове наредне године. И колико би нереално било довести крак бео воза на ту локацију, и физички и финансијски? То је брат, брату... пар километара пруге.
Ако није тешко да добијемо мишљења, од Карла и од других.
Унапред захваљујем!
Хвала на похвалама
Као што сам претходно поменуо, није суштина међуградским путницима долазак у центар, већ добре преседачке везе. У самом граду, преседања требају да се ослањају на капацитивни, односно шински транспорт: трамвај, приградске и међуградске железнице, метро.
1) Аутокоманда: Већ сада има одличне директне преседачке везе са великим делом града. Недостају само линије директне линије према Чукарици и Трећем Београду. За Трећи Београд је могуће направити одличну везу градском железницом, а за Чукарицу би неку од линија са Бановог брда требало окренути на Аутокоманду. Тачна локација би требала бити у продужетку широке пасареле од Франша до станице 17 и 18 према Коњарнику и Медаковићу, и 46 и 55 према Звездари и Миријеву. За прилаз је могуће користити Облаковску улицу, а направити нове излазе на аутопут. Јако је важно да буде лак и једноставан прилаз железници, јер овде је управо градска железница интегративни елемент
2) Ж.Ст.Нови Београд: Од изградње моста, ова локација је изузетно значајна и атрактивна, са одличним прилазима и друмом и трамвајем и железницом. То што пајсери у Дирекцији за јавни превоз још нису успоставили аутобуску линију Баново брдо--Ж.Ст.НБГ--Општина НБГ--Земун центар, иако постоје сви услови, посебна је прича. :rant:
3) Панчевачки мост: Већ сада је ова локација терминал највећег дела путника за Банат. Ту су и дивљи таксисти, приватни минибуси, градска железница, стајалиште возова за Вршац и Зрењанин. Ту је много индустријског земљишта, које је лако пренаменити у сврху СБАС (Северне београдске аутобуске станице). Оно што би било потребно као надоградња је продужење трамваја од Омладинских бригада испод Панчевачког моста до Дунав станице, колико год мноштво форумаша било против продужења трамвајске мреже и за милиметар. Овде је потребно заокружити функционалну целину.
Крњача би била знатно непогоднија локација, и додатно би оптеретила и овако оптерећене аутобуске линије преко Панчевца. Борча је још гори случај, јер се губи и веза са железницом, и директна веза са већином делова града, а и доста је далеко од града. Трећи Београд би могао да живне и да се испуњава градским садржајима, да се развије полицентрична структура у којој би Трећи Београд добио градски центар, али и даље не би био погодна локација за градске терминале.
4) Раковица: Ово је посебно интересантна и запостављена локација. Локација која би требало да буде центар јужног дела града, је сада пропала индустријска зона.
Баш ја сам био покренуо на форуму тему, како уредити Раковицу. Јаке аутобуске линије 37,47,50 и 59 пролазе прилично далеко од Ж.Ст. Раковица, 504 "иде као антибиотик", а 42 у најбољем случају иде сваких 15 минута, а у најгорем га нема по сат времена. Једино трамвај 3, али сам трамвај 3 у локалу у највећој мери пролази кроз "индустријско гробље", и удаљен је од насеља са великом концетрацијом људи. Овде би изградња аутобуске станице требала представљати део комплетне трансформације простора центра Раковице, а за то сам дао линк на конкретну тему.
Подразумева се, наравно да аутобус Сомбор-Београд-Ивањица стаје и на Новом Београду и у Раковици. Када су у питању стајања аутобуса на различитим локацијама у граду, за то треба направити посебна стајалишта или мини-терминале даље од стајалишта градског превоза, а на којима се аутобус може задржати највише 5 минута. Задржавања контролисати камерама и сл. Даље, прописати којим улицама се смеју кретати међуградски аутобуси, и исти принцип увести и за приградске аутобусе, било да су у зони монопола Ласте, или су у ближој зони срећно ослобођених монопола Ласте. Предлози локација помоћних мини-терминала: Студентски град (у улици Тошин Бунар), Крњача (код Метро-а), уз Главну железничку станицу (како је поменуто, задржавање највише 5 минута), Ада Циганлија, Плави мост (Шумице), Земун горњи град (укрштање Цара Душана и прилаза Кинеском мосту), Трошарина, Прокоп, и вероватно сам прескочио још неко.