Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

Nabudžiće se nešto. Koliko znam GUP je je predviđen za 2021 godinu, a to će brzo. Za 8 godina imaćemo i ump i smt.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Pogledaj gup 1984 pa ces videti da jos uvek nemamo ni pola stvari iz tog GUP-a,recimo obilaznicu.
 
Veliki Vracar":e681679i je napisao(la):
Статистичка чињеница је да се из Београда више од 70% међуграсдког саобраћаја обавља ка југу и нема никаквог разлога да више од 2/3 становника прелази Саву до будуће станице, а онда се 70% њих враћа назад аутобусима готово истим путем. О додатном оптерећивању мостова не треба ни говорити.
Ali ti uporno ignorišeš činjenicu da će neko ko živi u starom delu grada (ili recimo Paliluli) ako dolazi sa Ibarske moći da siđe na B. Brdu/Žarkovu/Rakovici ili gde već bude prolazna stanica, i uz pomenutu reorganizaciju linija JGP (druga linija BG:Voza, poboljšan tramvaj trojka...).

Mislim da vreme u kojem postoji jedna centralna stanica prolazi, pa tako ni samo SA/samo NBg/samo Autkomanda nisu dovoljni. Već uz neke veće treba da postoji i više manjih/prolznih stanica.
 
Пантограф":3vd5i19i je napisao(la):
Па, тај аргумент да 2/3 корисника БАС-а живи на десној обали Саве и да због тога не треба селити станицу је дао, мислим, Саобраћајни факултет, али мени заправо није јасно како су могли тако лако да помешају елементарну географску чињеницу с појмом ДОСТУПНОСТИ станице грађанима. Дакле, кренимо редом:
- Јужни београд (Чукарица, Баново и остала брда, Раковица..) - свима је, захваљујући Мосту на Ади, ближа локација на НБ и од садашње, и од Аутокоманде.
- Источни Београд, - најбоље Аутокоманда, постојећи БАС и НБ - готово исто.
- Врачар, Звездара - исто.
- Центар - најбоље БАС.
- Борча, Овча, Крњача - најбоље НБ (Кинески мост).
- Нови Београд и Земун - јасно као дан.

Из моје кратке анализе мислим да произилази да је бар половини грађана Београда (Јужни, НБ и Земун, прекодунавски) идеална локација на Новом Београду; наравно, уз преуређење мреже линија јавног превоза, што се, надам се, подразумева.
Наравно, и уз пролазне станице у разним деловима града.


Да те демантујем за Северни део града.... Ближе је преко панчевца на нбг
 
Uz zrenjaninac izgradićemo prugu i onda će biti direktna veza borče i bus stanice.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
MilisaV":2s0twuo4 je napisao(la):
Uz zrenjaninac izgradićemo prugu i onda će biti direktna veza borče i bus stanice.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2

За локацију код бувљака већ постоји директна веза у виду 95.
Него како си мислио да започнеш ту пругу, имаш неки план? :blah:
 
Ха, ево мене поново у теми (ускачем непредвидиво као чудовиште из Лох Неса :mrgreen: )
Моје поштовање људима са запада, они као и увек непогрешиво осете сопствену корист, а онда то стрпљиво и упорно бране и образлажу независно од стварних чињеница и том својом енергијом убеђују а неретко и убеде све остале да је то и у њиховом интересу. Мој кукавни исток је некако срамежљив и неодлучан као каква наивна цурица, или још горе хрче и тавори као одбачени, заборављени и невољени старац. :grand:
Да видимо шта ми то поручују моји форумашки другари са запада Београда. Мекбејн ако сам запамтио из Батајнице:
mekbejn":1tuadeux je napisao(la):
Ali ti uporno ignorišeš činjenicu da će neko ko živi u starom delu grada (ili recimo Paliluli) ako dolazi sa Ibarske moći da siđe na B. Brdu/Žarkovu/Rakovici ili gde već bude prolazna stanica, i uz pomenutu reorganizaciju linija JGP (druga linija BG:Voza, poboljšan tramvaj trojka...).

Нисам игнорисао ту чињеницу, већ ми се она уопште не допада. Сматрам да је боље да аутобуси стигну до географског центра града (аутокоманда-прокоп), а да онда сви равноправно користимо тај побољшани градски превоз до својих кућа па колико смо удаљени, удаљени... :wink:

mekbejn":1tuadeux je napisao(la):
Mislim da vreme u kojem postoji jedna centralna stanica prolazi, pa tako ni samo SA/samo NBg/samo Autkomanda nisu dovoljni. Već uz neke veće treba da postoji i više manjih/prolznih stanica.

Ово би било већ поштеније, али ја мислим да је за почетак било најбоље првобитно решење - Аутокоманда главна (па и име све говори :lol: ) а онда пролазне на свим правцима. :kk:

Да видимо шта каже Пантограф (Бежанијска коса):
Пантограф":1tuadeux je napisao(la):
али мени заправо није јасно како су могли тако лако да помешају елементарну географску чињеницу с појмом ДОСТУПНОСТИ станице грађанима. Дакле, кренимо редом:
- Јужни београд (Чукарица, Баново и остала брда, Раковица..) - свима је, захваљујући Мосту на Ади, ближа локација на НБ и од садашње, и од Аутокоманде.
Појам доступности ја бих првенствено везао за број километара удаљености од одредишта (пуно људи који допутују поготово са стварима узима такси до крајње дестинације).
Уз побољшање саобраћајница онима из Раковице је исто, а ако иду ка југу (већином) боља је Аутокоманда.
Пантограф":1tuadeux je napisao(la):
- Источни Београд, - најбоље Аутокоманда, постојећи БАС и НБ - готово исто.
Није исто, више километара је удаљенија.
Пантограф":1tuadeux je napisao(la):
- Врачар, Звездара - исто.
Како исто, па Аутокоманда је трипут ближа а и не прелазе се мостови. И оно кључно што се упорно заборавља:
Па нећемо ваљда да платимо само тај западни део УМПа?! Ми срамежљиви са истока тражимо да се заједнички плати и овај наш део УМПа, а он гле чуда баш иде преко Аутокоманде и директно повезује кратко и брзо и централни и источни а и северни део града.
Пантограф":1tuadeux je napisao(la):
- Центар - најбоље БАС.
Аутокоманда боља од бувљака, поготову после метроа центар града - прокоп.
Пантограф":1tuadeux je napisao(la):
- Борча, Овча, Крњача - најбоље НБ (Кинески мост).
Преко Кинеског то је зилион километара, УМПом ближе и брже до Аутокоманде. Али слажем се да је боље имати северну станицу у Крњачи тачно у углу између Зрењанинског и Панчевачког пута. Исто тако и источну, јужну и западну и увезати их метроом и беовозом. Некада се планирало да један источни терминус буде на простору где је затворена фабрика Клуз. (одмах изнад Миријева :mrgreen: )
Пантограф":1tuadeux je napisao(la):
- Нови Београд и Земун - јасно као дан.
Слажем се и сматрам да то треба да буде станица за тај део града.
 
Волим Земун :kk: ! Плус наравно! (имам неку родбину тамо :mrgreen: )
 
4BAS
1+3

1 glavna BAS zbog zahteva za velikom površinom, pratecih sadržaja, vreme zadržavanja, i dr
sasvim je uredu da je i na spoljnjoj granici periferije

Ostale 3 treba da budu ,,trazitnog,, tipa da omoguci zadržavanje istovremeno po nekoliko vozila 10-15 min
sasvim je uredu da se nalaze van šireg centra grada

ne bi smeli da zanemarimo i stajališta koje treba da omoguce istovremeno zaustavljanje 1-2 vozila 3- 5 min
sasvim je uredu da se nalaze na uobicajenoj trasi u samim centralnim opštinama

Uredjenje glavne BAS bez uredjenja ostalih stanica i stajališta
nece dopineti rešenju za povečanje funkcionalnosti i kvaliteta za život gradjana
 
Чини ми се да је крајње нерационално правити 2 БАС-а, акамоли 3...4....

БАС треба да буде централни терминал и 3 озбиљне пролазне станице. АЛи не пролазне као сада, типа 3 печурке усред блата, него озбиљан пролазни терминал са пратећим садржајем. ДА се бус не чека на хладноћи у блату већ у загрејаној просторији са комплетном услугом.

Делити БАС на више терминала компликује цео систем. Одакле би који поласци остваривани, када, куда, зашто....Путнику би требала озбиљна информатика пре одласка на станицу.

Не видим ништа лоше у 1 централном терминалу са пратећом инфраструктуром потребном за опслуживање система и 3 модерне пролазне станице.
 
Tako je STF.Jedna stanica je I vise nego dovoljna I tri ozbiljna prolazna terminala(stanice) I to je to.
 
Мислим да се око тога сви могу сложити. Не верујем да ко је говорио о више станица мисли да свака треба да буде као централна. Ја о томе нисам ни размишљао а када сам читао, деловало ми је логично да буде више терминала. Самим тим што у пракси постоје. Када би се уредили по угледу на СТФово виђење било би супер. Када би се још повезали међусобно директним градским саобраћајем. На пример, хоћеш у Вршац а из Земуна си, нећеш у центар већ превоз па у на пример Крњачу (различитих варијација на овај пример могло би бити колико хоћеш ) а центар би дисао боље.
 
To I zvuci logicno.A I znas recimo da je autobus na stanici u krnjaci 10-15 minuta posle polaska sa glavne.Na isti nacin kao sto ljudi recimo hvataju voz ka Sidu ili Subotici na NBG zeleznickoj stanici jer nece do glavne zeleznicke.
 
vucko":1azwzg5f je napisao(la):
Meni kao laiku izgleda da je bolja Lokacija Prokop i Autokomanda.Zasto?

Zato sto recimo kao sto sada imamo prolaznu stanicu Zarkovo kada se ide na jug Ibarskom sa Basa,tako je moguce i kada bi glavna bila na Autokomandi ili Prokopu imati prolaznu na NBG.


Куцаш на отворена врата. На Аутокоманди већ постоји пролазна станица на којој гомила људи из старог дела града хвата аутобус за исток, југоисток и југ Србије. Дакле, ту се укрцавају они који до својих дестинација путују аутопутем, сасвим или делимично. На Жаркову аутобусе чекају они који иду на југозапад Ибарском магистралом, а они који путују у банатска места имају пролазну станицу код Панчевца. Једино не знам да ли они који иду ка Срему и Бачкој имају негде у Земуну стајалиште (што би било нормално). Дакле, већ постоје пролазна стајалишта и остаје само да се измести Главна станица.

@ Велики Врачар

Мислим да не успеваш да објективно прочиташ оно што сам написао. Нема везе, то не значи да у гомили других ствари имам ставове врло блиске твојим. :kk:
 
kad vec pominjes stanicu na autokomandi, nije mi jasno zasto pre mnogo godina nije izmesteno stajaliste iz pravca Nisa ka gazeli na ostrvo pre ukljucenja sa fransa. Znam da kad god treba da se ukljucim na autoput ka nbg-u sa autokomande naletim na 12 autobusa koji naprave kolaps dok cekaju na stanici...mislim da bi ovako trebalo da se izmesti (crveno) i da se uradi podzemni prolaz kao sto sam obelezio zutom.

 
Mislim da je tu negdje i iznjestano stajaliste toliki prolaz nije potreban
 
jeste sa druge strane ali ne u smeru ka gazeli. a sve sm nacrtao za min cisto da bude jasna namera ;)
 
sizif":21fi8swm je napisao(la):
Једино не знам да ли они који иду ка Срему и Бачкој имају негде у Земуну стајалиште (што би било нормално). Дакле, већ постоје пролазна стајалишта и остаје само да се измести Главна станица.

Postoji, autobusi za Novi Sad, Suboticu, Sombor.. staju kod Pošte u Zemunu, doduše na potpuno istu stanicu kao i gradski prevoz.

Ako se uzmu svi postovi u skorije vreme, ostaje najbolje da glavna autobuska ostane tu gde jeste... :kafa:
 
Ево мене опет на овој теми (вероватно се многим диже коса на глави :lol: ), овога пута само да поставим питање. Зашто се о крупним одлукама када је инфрастуктура у питању а када су интереси опречни, неби једноставно организовао референдум грађана, па нека они одлуче, наравно после исцрпних стручних објашњења о предностима и манама сваке варијанте? Једноставно, неколико најкрупнијих питања се скупи и на референдум. А стручњаци и политичари нека се добро потруде да образложе и евентуално прогурају своје замисли. Садашњу институцију јавних увида и сл. не бих коментарисао, мислим да не дају резултате...
И још једно питање (главно :mrgreen: ), шта мислите која локација за главну аутобуску станицу би победила на таквом референдуму свих грађана Београда, код бувљака на Нбг или на потезу Прокоп-Аутокоманда?
 
Пролазна станица "Нови Београд" за правац Рума, Шид, Шабац, Сремска Митровица,... је код Сава Центра баш код оно подземног пролаза. Настане хаос у саобраћају кад два међуградска аутобуса стану један иза другог, а поготово још кад наиђу дупли градски аутобуси. Онда се блокира цео саобраћај.
Само не знам која је то мудра глава из Градског секретаријата за саобраћај смислила и одобрила ово !
 
Izvor: B92, 9.4.2013.
utorak 9.04.2013 | 20:17
Polovina prevoznika radi na crno
Izvor: Danas

Prema podacima transportnih udruženja, više od 45 odsto drumskog prevoza putnika je u tokovima sive ekonomije, piše “Danas”.

Zatvorite ovde celokupan tekst članka
(sxc.hu)
24807731651645b302aaa4767412863_extreme.jpg


Kako navodi ovaj list, država zbog toga gubi više od 50 miliona dinara.

Malo je onih koji bar jednom nisu seli u ”divlji“ taksi koji vozi po gradu, ili sačekuje putnike na periferiji ne bi li ih pre nekog autobuskog prevoznika po istoj ceni prevezao do susednog grada, konstatuje “Danas”.

Sedanje u ko zna koliko star automobil ili kombi je rizik, jer ”divljake“ ne pokriva nikakvo osiguranje, upozorava ovaj listi i dodaje da to predstavlja još veću štetu za one koji rade legalno, plaćaju porez državi, a plate i doprinose zaposlenima.

Ilegalni prevoznici su, smatra Miroslav Pešić iz ćuprijskog “Velmortansa”, najveći problem u saobraćaju.

“Ovo je jedna od najlošije uređenih oblasti od 2000. pa naovamo. Radimo po zakonima koji su stari i do 20 i 30 godina, a koji su pretrpeli tek neke kozmetičke izmene. Jedan od najvećih problema su divlji taksisti, koji ljude čekaju van stanica i tako uzimaju posao registrovanim prevoznicima”, napominje Pešić za “Danas”.

Osim toga, prevoznici u autobuskom saobraćaju nemaju fiskalne kase, a svaka karta je, napominje on, potencijalni izvor sive ekonomije.

”Kartu štampa svaki prevoznik ponaosob, a novac od prodatih karata u autobusu, ne mora nužno da završi u pazaru. Niko ne može da zna šta se s njima desilo“, ističe sagovornik “Danasa”.

Prevoznici se pravdaju time, kako kaže, što fiskalne kase ne mogu da izdrže velike temperaturne razlike.

Prema njegovim rečima, problem sa ilegalnim prevoznicima je sličan onom koji postoji sa divljom gradnjom. Pešić kaže da je logično da je sada lakše sve legalizovati, nego rušiti.

Njemu je jasno, kako napominje, da su ti ljudi ušli u ilegalne tokove jer nemaju drugi način za zaradu, ali da država u svakom slučaju mora da uradi nešto ne bi li stanje u ovoj oblasti rešila.
Počele strože kontrole

Ipak, nešto je počelo da se kreće, jer je od kraja prošle godine počela stroža kontrola među drumskim prevoznicima.

Prve rezultate objavila je pre nekoliko dana Agencija za bezbednost saobraćaja. Radna grupa u kojoj se osim Agencije i MUP-a nalaze i predstavnici Ministarstva saobraćaja i lokalne samouprave i regionalnog razvoja, u februaru je na području Rasinskog, Šumadijskog i Zaječarskog okruga uradila 620 inspekcijskih kontrola, a rezultat je 112 vozila isključenih iz saobraćaja.

”Izdato je 50 naloga za otklanjanje nedostataka i 114 zahteva za pokretanje postupaka. Oko dve trećine isključenih vozila nije registrovano za delatnost javnog prevoza putnika u drumskom saobraćaju“, navodi Agencija.

Vođa operativnog tima i načelnik odeljenja inspekcije za drumski saobraćaj u Ministarstvu saobraćaja Mile Nikitović kaže za “Danas” da su oni počeli u januaru opsežnu kontrolu ne bi li smanjili sivu ekonomiju u drumskom prevozu putnika.

Nikitović smatra da su, osim ratova koji su naterali ljude da počnu da rade ono što im je najlakše ne bi li zaradili nešto, razlog za ovako masovnu pojavu ilegalnih prevoznika i pogrešne privatizacije.

”Rušenje velikih sistema autoprevoznika, poput Vojvodinatransa ili Rakete, dovelo je do pojave niza malih privatnika i tako je krenula da se razvija siva ekonomija“, naglašava Nikitović.

On veruje da će ovim akcijama, tim koji radi na suzbijanju sive ekonomije uspeti da popravi lošu situaciju na terenu.

U sistemu drumskog prevoza putnika ima nekih 26.000 zaposlenih i gotovo 6.000 vozila, a prema crnim slutnjama sve malobrojnijih autoprevoznika koji rade po zakonu, više od 50 odsto je nelojalna konkurencija, koja ne plaća radnike, niti poreze.

Miroslav Pešić, direktor ćuprijske autobuske stanice, smatra da je akcija dobra i da je treba nastaviti, ali se ima dilemu hoće li svi koji budu uhvaćeni na delu i biti kažnjeni na kraju.

On se plaši da to sve ne ostane na nivou kampanje. ”Lako može da se dogodi da isključena vozila ostanu da miruju dva do tri dana, i da se posle, kada se sve stiša, vrate da rade sasvim normalno“, napominje on.
Moj komentar:
Када има довољно путника, аутобус има знатно мањи трошак по путнику него аутомобил или комби. Са овим саопштењем, аутобуски монополисти су више превршили сваку меру. Прво, деру кожу са леђа локалном становништву са високим ценама карте (толико високим да се дивљим превозницима исплати да путнике возе аутомобилом), лобирају против јефтиног и квалитетног железничког превоза преко страначких другова на власти и унутар Железница Србије, омалажавају превознике, који су за масу грађана спас, и на крају, када доживе пораз у лобирању против железнице, и дође неколико нових, удобних, чистих возова, организују каменовање!

Многа мања места у Србији имају полазака "легалних" толико да се могу избројати на прсте. Има доста насељених места, од којих се до најближег "легалног" превоза пешачи и преко пола сата, па чак и више од сат... Колико је тешко размаженом бахатом монополисти пословати у конкуренцији?
 
Треба довести стручњаке, не могу грађани да одлучују о саобраћајном решењу града. Нпр, не могу ја да одлучим колико нам треба које медицинске опреме у болницама. Једноставно нисам стручан. Свакако да треба уважити потребе становништва али жеље и потребе нису увек еквивалентне.
 
Vrh