Ali ti uporno ignorišeš činjenicu da će neko ko živi u starom delu grada (ili recimo Paliluli) ako dolazi sa Ibarske moći da siđe na B. Brdu/Žarkovu/Rakovici ili gde već bude prolazna stanica, i uz pomenutu reorganizaciju linija JGP (druga linija BG:Voza, poboljšan tramvaj trojka...).Veliki Vracar":e681679i je napisao(la):Статистичка чињеница је да се из Београда више од 70% међуграсдког саобраћаја обавља ка југу и нема никаквог разлога да више од 2/3 становника прелази Саву до будуће станице, а онда се 70% њих враћа назад аутобусима готово истим путем. О додатном оптерећивању мостова не треба ни говорити.
Пантограф":3vd5i19i je napisao(la):Па, тај аргумент да 2/3 корисника БАС-а живи на десној обали Саве и да због тога не треба селити станицу је дао, мислим, Саобраћајни факултет, али мени заправо није јасно како су могли тако лако да помешају елементарну географску чињеницу с појмом ДОСТУПНОСТИ станице грађанима. Дакле, кренимо редом:
- Јужни београд (Чукарица, Баново и остала брда, Раковица..) - свима је, захваљујући Мосту на Ади, ближа локација на НБ и од садашње, и од Аутокоманде.
- Источни Београд, - најбоље Аутокоманда, постојећи БАС и НБ - готово исто.
- Врачар, Звездара - исто.
- Центар - најбоље БАС.
- Борча, Овча, Крњача - најбоље НБ (Кинески мост).
- Нови Београд и Земун - јасно као дан.
Из моје кратке анализе мислим да произилази да је бар половини грађана Београда (Јужни, НБ и Земун, прекодунавски) идеална локација на Новом Београду; наравно, уз преуређење мреже линија јавног превоза, што се, надам се, подразумева.
Наравно, и уз пролазне станице у разним деловима града.
MilisaV":2s0twuo4 je napisao(la):Uz zrenjaninac izgradićemo prugu i onda će biti direktna veza borče i bus stanice.
Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
mekbejn":1tuadeux je napisao(la):Ali ti uporno ignorišeš činjenicu da će neko ko živi u starom delu grada (ili recimo Paliluli) ako dolazi sa Ibarske moći da siđe na B. Brdu/Žarkovu/Rakovici ili gde već bude prolazna stanica, i uz pomenutu reorganizaciju linija JGP (druga linija BG:Voza, poboljšan tramvaj trojka...).
mekbejn":1tuadeux je napisao(la):Mislim da vreme u kojem postoji jedna centralna stanica prolazi, pa tako ni samo SA/samo NBg/samo Autkomanda nisu dovoljni. Već uz neke veće treba da postoji i više manjih/prolznih stanica.
Појам доступности ја бих првенствено везао за број километара удаљености од одредишта (пуно људи који допутују поготово са стварима узима такси до крајње дестинације).Пантограф":1tuadeux je napisao(la):али мени заправо није јасно како су могли тако лако да помешају елементарну географску чињеницу с појмом ДОСТУПНОСТИ станице грађанима. Дакле, кренимо редом:
- Јужни београд (Чукарица, Баново и остала брда, Раковица..) - свима је, захваљујући Мосту на Ади, ближа локација на НБ и од садашње, и од Аутокоманде.
Није исто, више километара је удаљенија.Пантограф":1tuadeux je napisao(la):- Источни Београд, - најбоље Аутокоманда, постојећи БАС и НБ - готово исто.
Како исто, па Аутокоманда је трипут ближа а и не прелазе се мостови. И оно кључно што се упорно заборавља:Пантограф":1tuadeux je napisao(la):- Врачар, Звездара - исто.
Аутокоманда боља од бувљака, поготову после метроа центар града - прокоп.Пантограф":1tuadeux je napisao(la):- Центар - најбоље БАС.
Преко Кинеског то је зилион километара, УМПом ближе и брже до Аутокоманде. Али слажем се да је боље имати северну станицу у Крњачи тачно у углу између Зрењанинског и Панчевачког пута. Исто тако и источну, јужну и западну и увезати их метроом и беовозом. Некада се планирало да један источни терминус буде на простору где је затворена фабрика Клуз. (одмах изнад Миријева :mrgreen: )Пантограф":1tuadeux je napisao(la):- Борча, Овча, Крњача - најбоље НБ (Кинески мост).
Слажем се и сматрам да то треба да буде станица за тај део града.Пантограф":1tuadeux je napisao(la):- Нови Београд и Земун - јасно као дан.
vucko":1azwzg5f je napisao(la):Meni kao laiku izgleda da je bolja Lokacija Prokop i Autokomanda.Zasto?
Zato sto recimo kao sto sada imamo prolaznu stanicu Zarkovo kada se ide na jug Ibarskom sa Basa,tako je moguce i kada bi glavna bila na Autokomandi ili Prokopu imati prolaznu na NBG.
sizif":21fi8swm je napisao(la):Једино не знам да ли они који иду ка Срему и Бачкој имају негде у Земуну стајалиште (што би било нормално). Дакле, већ постоје пролазна стајалишта и остаје само да се измести Главна станица.
Moj komentar:utorak 9.04.2013 | 20:17
Polovina prevoznika radi na crno
Izvor: Danas
Prema podacima transportnih udruženja, više od 45 odsto drumskog prevoza putnika je u tokovima sive ekonomije, piše “Danas”.
Zatvorite ovde celokupan tekst članka
(sxc.hu)
Kako navodi ovaj list, država zbog toga gubi više od 50 miliona dinara.
Malo je onih koji bar jednom nisu seli u ”divlji“ taksi koji vozi po gradu, ili sačekuje putnike na periferiji ne bi li ih pre nekog autobuskog prevoznika po istoj ceni prevezao do susednog grada, konstatuje “Danas”.
Sedanje u ko zna koliko star automobil ili kombi je rizik, jer ”divljake“ ne pokriva nikakvo osiguranje, upozorava ovaj listi i dodaje da to predstavlja još veću štetu za one koji rade legalno, plaćaju porez državi, a plate i doprinose zaposlenima.
Ilegalni prevoznici su, smatra Miroslav Pešić iz ćuprijskog “Velmortansa”, najveći problem u saobraćaju.
“Ovo je jedna od najlošije uređenih oblasti od 2000. pa naovamo. Radimo po zakonima koji su stari i do 20 i 30 godina, a koji su pretrpeli tek neke kozmetičke izmene. Jedan od najvećih problema su divlji taksisti, koji ljude čekaju van stanica i tako uzimaju posao registrovanim prevoznicima”, napominje Pešić za “Danas”.
Osim toga, prevoznici u autobuskom saobraćaju nemaju fiskalne kase, a svaka karta je, napominje on, potencijalni izvor sive ekonomije.
”Kartu štampa svaki prevoznik ponaosob, a novac od prodatih karata u autobusu, ne mora nužno da završi u pazaru. Niko ne može da zna šta se s njima desilo“, ističe sagovornik “Danasa”.
Prevoznici se pravdaju time, kako kaže, što fiskalne kase ne mogu da izdrže velike temperaturne razlike.
Prema njegovim rečima, problem sa ilegalnim prevoznicima je sličan onom koji postoji sa divljom gradnjom. Pešić kaže da je logično da je sada lakše sve legalizovati, nego rušiti.
Njemu je jasno, kako napominje, da su ti ljudi ušli u ilegalne tokove jer nemaju drugi način za zaradu, ali da država u svakom slučaju mora da uradi nešto ne bi li stanje u ovoj oblasti rešila.
Počele strože kontrole
Ipak, nešto je počelo da se kreće, jer je od kraja prošle godine počela stroža kontrola među drumskim prevoznicima.
Prve rezultate objavila je pre nekoliko dana Agencija za bezbednost saobraćaja. Radna grupa u kojoj se osim Agencije i MUP-a nalaze i predstavnici Ministarstva saobraćaja i lokalne samouprave i regionalnog razvoja, u februaru je na području Rasinskog, Šumadijskog i Zaječarskog okruga uradila 620 inspekcijskih kontrola, a rezultat je 112 vozila isključenih iz saobraćaja.
”Izdato je 50 naloga za otklanjanje nedostataka i 114 zahteva za pokretanje postupaka. Oko dve trećine isključenih vozila nije registrovano za delatnost javnog prevoza putnika u drumskom saobraćaju“, navodi Agencija.
Vođa operativnog tima i načelnik odeljenja inspekcije za drumski saobraćaj u Ministarstvu saobraćaja Mile Nikitović kaže za “Danas” da su oni počeli u januaru opsežnu kontrolu ne bi li smanjili sivu ekonomiju u drumskom prevozu putnika.
Nikitović smatra da su, osim ratova koji su naterali ljude da počnu da rade ono što im je najlakše ne bi li zaradili nešto, razlog za ovako masovnu pojavu ilegalnih prevoznika i pogrešne privatizacije.
”Rušenje velikih sistema autoprevoznika, poput Vojvodinatransa ili Rakete, dovelo je do pojave niza malih privatnika i tako je krenula da se razvija siva ekonomija“, naglašava Nikitović.
On veruje da će ovim akcijama, tim koji radi na suzbijanju sive ekonomije uspeti da popravi lošu situaciju na terenu.
U sistemu drumskog prevoza putnika ima nekih 26.000 zaposlenih i gotovo 6.000 vozila, a prema crnim slutnjama sve malobrojnijih autoprevoznika koji rade po zakonu, više od 50 odsto je nelojalna konkurencija, koja ne plaća radnike, niti poreze.
Miroslav Pešić, direktor ćuprijske autobuske stanice, smatra da je akcija dobra i da je treba nastaviti, ali se ima dilemu hoće li svi koji budu uhvaćeni na delu i biti kažnjeni na kraju.
On se plaši da to sve ne ostane na nivou kampanje. ”Lako može da se dogodi da isključena vozila ostanu da miruju dva do tri dana, i da se posle, kada se sve stiša, vrate da rade sasvim normalno“, napominje on.
Када има довољно путника, аутобус има знатно мањи трошак по путнику него аутомобил или комби. Са овим саопштењем, аутобуски монополисти су више превршили сваку меру. Прво, деру кожу са леђа локалном становништву са високим ценама карте (толико високим да се дивљим превозницима исплати да путнике возе аутомобилом), лобирају против јефтиног и квалитетног железничког превоза преко страначких другова на власти и унутар Железница Србије, омалажавају превознике, који су за масу грађана спас, и на крају, када доживе пораз у лобирању против железнице, и дође неколико нових, удобних, чистих возова, организују каменовање!
Многа мања места у Србији имају полазака "легалних" толико да се могу избројати на прсте. Има доста насељених места, од којих се до најближег "легалног" превоза пешачи и преко пола сата, па чак и више од сат... Колико је тешко размаженом бахатом монополисти пословати у конкуренцији?