Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

'U' je za gradove i sela, 'na' je za gradska naselja. Za Žarkovo bih uvek rekao 'u'... A bilo je selo, sad je naselje. Mada i to se menja, samo od sebe: u vreme SFRJ se govorilo 'na Rijeci', npr.
 
Kaze se onako kako govore lokalni stanovnici. Zarkovci ne podnose da neko kaze na Zarkovu. Kao sto se kaze u Zemunu, u Borci, Krnjaci, centru, u Rakovici, tako se kaze i u Zarkovu.
Sto se tice toga da je bilo selo, mozda jeste, ali je isto tako prvi put upisano pod tim imenom u XIV veku. Do pedesetih je bila opstina Zarkovo koja je zauzimala danasnji teritoriju Cukarice, imalo je bioskop pre II svetakog rata, skolu otvorenu pre 182 godine, velelepnu crkvu, Zeleznicku stanicu, sokolanu... Kralj je iz Topcidera cesto posecivao Zarkovacke domacine, a u II sv ratu do nasilne mobilizacije za Sremski front samo dva Zarkovca su otisla u partizane. To je zasmetalo komunistickim vlastima pa se ukida opstina Zarkovo, vec se malo predgradje Zarkova kod kafane kod Cukara uzima za ime opstine i krece se na svodjenje Zarkova na malo naselje stvarajuci u delovima Zarkova - Julino brdo, Bele vode, Cerak, Filmski grad, Banovo brdo itd. Stari Zarkovci u svim tim naseljima i dalje govore da zive u Zarkovu, nisu dali da im komunisti uniste ime naselja u kojima vekovima zive. Tako je paradoksalno Zarkovacko groblje i Zarkovacka crkva na Belim vodama, VTI Zarkovo takodje, a telefonska centrala Zarkovo na Ceraku.
 
Poslednja izmena:
Правда за Жарково и поздрав за све Жарковачке локал-патриоте :) . Ја немам везе са Жарковом али ценим то што си написао и следећи пут кад будем ишао код пријатеља тамо видећу да то буде "у" Жаркову, а не "на" Жаркову.
 
Poslednja izmena:
Правда за Жарково и поздрав за све Жарковачке локал-патриоте :) . Ја немам везе са Жарковом али ценим то што си написао и следећи пут кад будем ишао код пријатеља тамо видећу да то буде "у" Жаркову, а не "на" Жаркову.
Sto je najbolje ni ja nisam rodjeni Zarkovac, od rodjenja sam bio u ataru Zarkova, Cerak Vinogradima, sada sam u Zarkovu 25 godina i od mnogih starih Zarkovaca sam slusao o tradiciji toga mesta, nepravdi koja ih je zadesila, kulucima i nacionalizaciji koju su istrpeli i veoma postujem tradiciju naselja u kome zivim... Mozete videti i dokumentarni film Zarkovo prica koja traje, proslavljenog zarkovackog producenta Zorana Jankovica. Radujem se i buducoj postavci zavicajnog muzeja Zarkovo koji je skoro otvoren u staroj skoli.
 
To su prosto navike, skoro svi kažu "na Karaburmi" ili "na Novom Beogradu" a ne "u", za Karaburmu valjda jer je na brdu a NB jer je sa druge strane reke pa ga tretiraju kao ostrvo, tako isto i Žarkovo ljudi posmatraju kao da je na izdignutom terenu kad dolaziš iz pravca centra grada ili ulaziš u Bg pa koriste više "na", isto je i za "Banovo Brdo", "Senjak", "Dedinje".
 
A prvi plan novog gradonačelnika su - autobuske stanice.

- Ono što prvo hoću da uradimo je to da presečemo autobusku stanicu. Čekamo je godinama. Zavisilo je od privatnog preduzeća. Ti radovi traju godinama. Ja ću predložiti da se to oduzme, odnosno da se vrati gradu Beogradu i da mi završimo tu autobusku stanicu. To će biti jedan od prvih poteza - kaže Aleksandar Šapić.

(Kurir)
 
To je izjavio kod Jugoslava Ćosića u emisiji Intervju, na Insajder TV.

 
Ja ću predložiti da se to oduzme, odnosno da se vrati gradu Beogradu i da mi završimo tu autobusku stanicu
1. Миловање ушију гласача и гневних грађана
2. Он ће предложити, не значи да ће прихватити
3. Плашење лепог инвеститора да се мало стресу и "ставе прст на чело"

Чак и да тај његов "предлог" прође, у светлу свих ових прича како се не зна како ће са парама, због светске кризе, ајде да срачунамо најкраће време сза које би станица могла да почне да ради:

1. Нова пројектна документација, рок не мање од 6 месеци после тог кад постигну договор шта им треба
2. Прикупљање доументације и пара, вероатно кредит. Бар шест месеци
3. Тендер за извођача бар три месеца, али веоватно шест месеци
4. Изградња, станице, ајде у зависности од сложености али бар три месеца
5. Избор оператера да кажемо нула, то су се сабрали да могу да паралелно да бирају и да са њим и под њега праве станицу

и то да је све идеално. А тако, све су прилике до следћих избора некакави багери, запаљиве речи и то је то.
Е да, то све при услову да се БАС мирно повуче, сабије главу у рамена и покајнички гледа на ту причу и понавља, - "Тако ми и треба, крив сам" а суд? А претње? блокаде? Паралисање саобраћаја? притисци на превознике? Мммм Шапићу?
 
Таман још један цео мандат од 4 године и онда ће свечано да отворе са кашњењем од 7 година и то да представе као осмо светско чудо у новој предизборној кампањи.
 
Таман још један цео мандат од 4 године и онда ће свечано да отворе са кашњењем од 7 година и то да представе као осмо светско чудо у новој предизборној кампањи.
Pitanje je samo da li će BW biti spreman da odloži radove i izgradnju objekata na postojećoj lokaciji BAS dok se za 4,5,6....god ne izgradi nova stanica?
 
Nisam baš pratio situaciju oko ove izgradnje, ali ako su problem samo pare, po običaju, onda to može da se reši tako da Grad dokapitalizuje Akcionarsko društvo BAS. Država sada poseduje oko 40% akcija, tj. Akcionarski fond ad Beograd 30% i PIO fond 10%.

Ako bi Grad dao novac za završetak radova i za to dobio odredjeni broj akcija, ali mi .10%, onda bi država ukupno imala preko 50% i tako preuzela upravljanje i odgovornost za BAS.
 
Да би се то десило, потебно је илли откупљивати акције малих акционара, што они неће продавати док могу да добијајју дивиденде
Или, потребна је одлука о допунској емисији, за шта треба скупштина да се договори, а мали неће дати јер им се део смањује

једино да БАС дође пред ликвидацију па као обруч за спасавање.. Али за то мора да буде суд због кашњења, то је време, и да тај суд сигурно БАС изгуби што не мора да значи

А питање је да ли град има право по уговору да улеће са парама у изградњу.. Не знам, шта год а се крене, као минимум није брзо. Тј неће убрзати.


По мени, најбоље решење би било да град направи тј ангажује оператера, и да под њега среди неку тачку у граду. Верујем да би присуство конкуренције учинило да БАС почне мало агилније да доноси одлуке.
 
Да би се то десило, потебно је или откупљивати акције малих акционара, што они неће продавати док могу да добијајју дивиденде. Или, потребна је одлука о допунској емисији, за шта треба скупштина да се договори, а мали неће дати јер им се део смањује.
Da, mogu i da se otkupljuju akcije na berzi, pogotovu što predhodne tri godine skoro i da nema trgovine, a trenutno je tražnja samo za 60 akcija.

Drugo, o kakvoj se dividendi govori kada je za 2020. gubitak 278mil.din.
IMG_20220624_130524.png

Dalje, mali akcionari samo mogu da profitiraju jer bi im porasla vrednost akcija (iako bi imali nešto manje vlasničkog udela) ako bi se BAS dokapitalizovao i izgradila stanica koja bi donosila profit.
 
Pitanje je samo da li će BW biti spreman da odloži radove i izgradnju objekata na postojećoj lokaciji BAS dok se za 4,5,6....god ne izgradi nova stanica?
Колико сам разумео на тој локацији су планирани школа, вртић и неки комерцијални објекти, а то им је у другом плану, само их занима да увале што више станова док могу, мада реално нова аутобуска може да се заврши врло брзо за пријем аутобуса, само ће требати времена за управну зграду, а и ту је темељ одрађен, битно је само да крену радови.
 
Verujem da će osposobiti 42. blok čisto toliko da autobusi mogu da se parkiraju i postaviti par kontejnera za prodaju karata. To im je dovoljno da je puste u rad i zatvore staru stanicu. Isto kao što su i sa Prokopom uradili.
 
Колико сам разумео на тој локацији су планирани школа, вртић и неки комерцијални објекти, а то им је у другом плану, само их занима да увале што више станова док могу, мада реално нова аутобуска може да се заврши врло брзо за пријем аутобуса, само ће требати времена за управну зграду, а и ту је темељ одрађен, битно је само да крену радови.
Projekat se menja u hodu. Na moje pitanje da li je plac na kome je BAS predvidjen za nestambene objekte prezenteri BW su mi rekli da je to izmenjeno i da će pola placa biti 2 zgrade a ostatak škola, vrtić, park...
 
Да би се то десило, потебно је илли откупљивати акције малих акционара, што они неће продавати док могу да добијајју дивиденде
Или, потребна је одлука о допунској емисији, за шта треба скупштина да се договори, а мали неће дати јер им се део смањује

једино да БАС дође пред ликвидацију па као обруч за спасавање.. Али за то мора да буде суд због кашњења, то је време, и да тај суд сигурно БАС изгуби што не мора да значи

А питање је да ли град има право по уговору да улеће са парама у изградњу.. Не знам, шта год а се крене, као минимум није брзо. Тј неће убрзати.


По мени, најбоље решење би било да град направи тј ангажује оператера, и да под њега среди неку тачку у граду. Верујем да би присуство конкуренције учинило да БАС почне мало агилније да доноси одлуке.
Zaboravlja se ključna činjenica. BAS-u je isplaćeno 11 mil € za sve što se nalazi na sadašnjoj lokaciji stanice! BW ima pravo da uđe u posed a samo ga grad sprečava u tome trenutno. I drugo ako grad preuzme 40% akcija on je realno vlasnik jer teško je na pravno ispravan način prikupiti 60% glasova na drugoj strani koji su rasuti na više od 1.000 malih akcionara čiji su interesi heterogeni.
 
. . ako grad preuzme 40% akcija on je realno vlasnik . .
Ne može "grad da preuzme" akcije od fondova, to nije po zakonu. Može samo preko nekog svog preduzeća da bude indirektno vlasnik, nap. ako bi "Direkcija za izgradnju Beograda" kupila na berzi 11% akcija ili dokapitalizovala BAS u nekom odgovarajućem iznosu - što je i njabolje.

Tada bi grad upravljao radom firme jer bi zajedno sa 2 fonda imao pod kontrolom 51% akcija.
 
Ovo je idealna prilika da se odustane od stanice u bloku 42 i izgradi ista na drugoj lokaciji. Najbolje bi bilo negde blize Prokopu.
 
Slažem se za stanicu na Prokopu ali nam je potrebna i jedna koja pokriva sever.
 
Ово је већ 2/5 изграђена станица, само је зграда проблем. Да је било памети, зграда би била испод железничке станице са заједничком благајном и за аутобусе и за воз.
 
Vrh