Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Uopšte je glupo raspravljati gde trebaju zglobna vozila, a sve navedene linije imaju putnike, i nikako ne voze vazduh. Zglobna vozila trebaju svuda gde mogu normalno da prođu, a da pritom imaju koga da voze. Zglobni autobusi treba da daju i neki komfor. Ne treba zglob samo tamo gde ima 150 ljudi u jednom trenutku po pravcu. Ne vredi, očigledno smo navikli da se gužvamo, pa na mnogim linijama solo vozila stradaju od prevelikih gužvi sa sve putnicima u njima, i s toga nam je neobično kad vidimo zglob sa 50 putnika u tom nekom trenutku. Odmah prebacuj na solo🙄 Bože me sačuvaj takve filozofije. Da je normalno, zglob bi bio i na 53 i na 89, na 52 naravno, na 37, 59 itd. Nigde ne treba da se lomimo, ako je tehnologija od pre xy godina dala rešenja da savremeni čovek ne mora da glumi sardinu u, neretko, zagušljivoj konzervi od raznih proizvođača autobusa na beogradskim ulicama.
 
Рационално руковођење јавног превоза би било да ГСП унифицира возни парк на зглобна возила (најбоље би било Соларис и аутобуси и тролејбуси) а соло линије да преузму приватници. Нажалост ми имамо прављење мешане салате. И са овим новим набавкама је настављен шарениш возног парка ГСП.
 
Dokle god se bude drvilo kako su zglobna vozila nepotrebna na 52, a potrebna na 53, 89 i sl. , dotle ću i ja ponavljati ono što sam ponovio na prethodnoj strani. Provlači se neka mantra, više indirektno, i ne znam da li su i u kojoj meri svesni toga, oni koji je spominju izvesno vreme, da će otprilike sve druge Vidikovačko - Ceračko - Petlovačke linije da procvetaju ukidanjem zglobova na 52. A u realnosti, zglobovi su potrebni, nadovezujem se na pisanje @Kesha , i na 52, i na 37, 59, 89... , kao i na nekim Banovobrdačkim (ako znate bolji izraz upišite) linijama. Jedino za 50 nisam siguran šta bi tu bilo najbolje rešenje, obzirom na konfiguraciju terena i trasu koju osplužuje.​
 
Da se ja pitam, zglobne autobuse bi dobio svako ko traži. :D Mislim zglobne autobuse na dizel, naravno. 😄
oprah-you.gif

A nabavio bi ih i platio dranjem svih smradina koje ostavljaju razbacane automobilčine širom grada. :)
I onda bi bilo em para em prostora da prolaze zglobnjaci svuda gde je potrebno.
I svi srećni. :) Dobro, svi osim smradova koji parkiraju gde stignu al koga briga za njih. :D

P.S.
Ajde de, šta ste se odma umusili na pomen dizela... 😄 Dao bih vam i zglobne trolejbuse. ;)
 
Poslednja izmena:
Проблем је у Весићу који је узео 240 солаћа само да би рекао да је купио више од Ђиласа. Да су набавили тада 50 зглобова и 150 солаћа уместо 240 солаћа било би мање улетања солаћа на оригинално зглобне линије.
 
Naravno, pričali smo o tome više puta. I nije samo do Gremlina, nego do svih koji sprovode javne nabavke u Srbiji.

Kupiš 200 autobusa koji k**cu ne valjaju i nema ko da ih vozi i održava jer ''kupili smo 200 autobusa'' zvuči pompeznije nego ''kupili smo 100 autobusa i obezbedili sve što ide uz njih''.

Isto je sa helikopterima. Isto je sa vozovima. Isto je sa vozilima za gradske službe. Isto je svuda.
 
Рационално руковођење јавног превоза би било да ГСП унифицира возни парк на зглобна возила (најбоље би било Соларис и аутобуси и тролејбуси) а соло линије да преузму приватници. Нажалост ми имамо прављење мешане салате. И са овим новим набавкама је настављен шарениш возног парка ГСП.

Pisao i ranije da ima mesta za solo vozila i u GSP-u. Teško je Kosmaj prekomponovati za zglobna vozila sa motorom pozadi. Sami objekti nisu adekvatni. Sigurno da nam ovoliki solaći nisu potrebni. U suštini samo za Kosmaj, i manji deo za Zemun, eventualno nešto sitno za Karaburmu zbog poteza 100 i linija poput 32E. Novom Beogradu mislim da ne treba ni jedan prema linijama koje drži (možda nešto za potez 600). Naravno da se i linije mogu prekombinovati, tako da one solo idu samo privatnicima, al opet, ne mora ni to, prosto i zbog gore navedenog. Samo treba obratiti elementarnu pažnju šta od vozila zaista treba u datom trenutku. Za unifikaciju sam već pisao. Nije to toliko bitno, pogotovu ako se vozila raspoređuju po različitim pogonima. Bitno je samo da se ne kupuje po desetak vozila, pa sve različito. Na kraju krajeva, ne znam za neke primere gde se celokupni vozni park velikih gradova bazira samo na jednom proizvođaču. Prosto, teško da je to izvodljivo.
 
1) praksa u beogradu generalno pokazuje da gradske linije s intervalom manjim od 10 min, uz svega par ociglednih izuzetaka, ne bi trebalo da budu solo. isto tako gradske zglobne linije ne bi trebalo da imaju dnevni interval veci od 10 min, eventualno 15 posle 22h. takodje ne moze se linija s 15 solo autobusa zameniti zglobnom od 10. tu nema plusa u kapacitetu, a povecano je vreme cekanja.

2) prigradske linije imaju opravdanost za zglobovima i ako idu mnogo redje i imaju znacajno manje putnika od gradskih. prosto zanemarljiv broj ljudi zavrsava putovanje na ustanickoj, basu ili trosarini i oni tek treba da se guraju u nekoj krcatoj gradskoj liniji nakon sto su izasli iz sardinarnice higer. ti ljudi treba da stoje jedni drugima na glavi po 2 sata u odlasku na posao i jos toliko dolasku s njega. to je prosto nehumano zahtevati od njih. upravo zato dobri obicaji nalazu da se za prigradski prevoz nabavljaju autobusi s vise sedista. to je bila praksa i u ovom gradu, a onda je pre par god. lasti dozvoljeno tj. naredjeno da uzima turske zglobove koji imaju prostore za stajanje kao da treba da rade na 16ici a ne da voze za mladenovac ili tako neko mesto koje je u sustini sasvim drugi grad. pod plastom nekakve standardizacije ovde je poslednjih par godina razvaljeno i ono od dobre prakse sto se nekada postovalo.
 
razmisljao sam i da nesto napisem o ovoj raspravi s prosle strane, ali ne znam ima li ikakve svrhe posto svako ima svoju istinu. o ispucalim sasijama govore oni koji ni ne znaju kako sasija izgleda, o ispravnosti i umrlim motorima pricaju s takvim samopouzdanjem kao da su malopre izasli iz kanala. nemam sta ja tu da trazim, ja sam samo radio s tim autobusima. ako je ikome bitno, karaburma jeste za 1. sep mogla da ima 10 vozila vise spremnih.
 
I dalje su zglobovi na 52 NEPOTREBNI.
Ja ne znam da li stvarno misliš da nisam (već nebrojano puta) pročitao i razumeo tvoje mišljenje na ovu temu.

Ne znam da li stvarno misliš da ćemo ostali ljudi koji razumeju situaciju, ljudi iz sekretarijata za javni prevoz i ja promeniti mišljenje ako ga napišeš boldovanim velikim slovima.

Molim te da prestaneš jer je besmisleno.
 
Проблем је у Весићу који је узео 240 солаћа само да би рекао да је купио више од Ђиласа. Да су набавили тада 50 зглобова и 150 солаћа уместо 240 солаћа било би мање улетања солаћа на оригинално зглобне линије.
Ovo jeste bio pogrešan potez, ALI solo autobusi su radili i na 27E i na 37 i na 83 i na 89 i pre te kupovine.
 
Зато што дуже нема планског обнављања возног парка већ се набавља стихијски. Мада било је зглобова на 83 из периода када је ГСП делио линије са другим превозницима.
 
Ja ne znam da li stvarno misliš da nisam (već nebrojano puta) pročitao i razumeo tvoje mišljenje na ovu temu.

Ne znam da li stvarno misliš da ćemo ostali ljudi koji razumeju situaciju, ljudi iz sekretarijata za javni prevoz i ja promeniti mišljenje ako ga napišeš boldovanim velikim slovima.

Molim te da prestaneš jer je besmisleno.
Dobro onda trpite solaće po 56, 17, 18, 88.
 
Razočarali ste me. Očekivao sam da ste već bmc rasporedili ne samo po pogonima, već i podelili zaduženja i po linijama i po posadama.
Može li iko od nas da utiče koliko i kakvih autobusa će biti na linijama? Očigledno je da ne mogu da ispoštujubni ovaj osakaćeni red vožnje
 
Dokle god se bude drvilo kako su zglobna vozila nepotrebna na 52, a potrebna na 53, 89 i sl. , dotle ću i ja ponavljati ono što sam ponovio na prethodnoj strani. Provlači se neka mantra, više indirektno, i ne znam da li su i u kojoj meri svesni toga, oni koji je spominju izvesno vreme, da će otprilike sve druge Vidikovačko - Ceračko - Petlovačke linije da procvetaju ukidanjem zglobova na 52. A u realnosti, zglobovi su potrebni, nadovezujem se na pisanje @Kesha , i na 52, i na 37, 59, 89... , kao i na nekim Banovobrdačkim (ako znate bolji izraz upišite) linijama. Jedino za 50 nisam siguran šta bi tu bilo najbolje rešenje, obzirom na konfiguraciju terena i trasu koju osplužuje.​
Za 50 je rešenje autobus na sprat.
 
Ukidanjem linije 52 se rešavaju svi problemi koji postoje u gradskom prevozu, jer je pomenuta linija kočnica razvoja. Samim tim, ima da nam se enormno poveća broj vozača, kao i broj zglobnih vozila, bolja iskorišćenost kapaciteta...​
 
Činjenica je da na mnogo linija fali zglobova koje nemamo.
Idealno bi bilo još 200 komada sledeće godine.

I to da za razliku od kinesko-turskog krš simpozijuma, to bude bar Solaris, za koji znamo da će trajati 🔥
 
Vrh