Kao što svi već znate, problem je u tome što novi zglobni autobusi još uvek nisu počeli da rade.
Ne. Problem je u tome što su stariji autobusi uklonjeni pre nego što su novonabavljeni pušteni u saobraćaj. I ne, o ovome ne može da se raspravlja, prosto na svetu postoji neki zdravorazumski redosled događaja. Prevoz je sasvim zadovoljavajuće (za tadašnji red vožnje) funkcionisao do februara-marta ove godine, čak i usred zime, koja je tradicionalno kritični period. Na kraju krajeva, možemo i da zaronimo u arhivu ovog foruma i uporedimo procenat žalbi pre i posle početka manijakalnog uklanjanja (sasvim pristojnih) zglobova.
Drugi nivo problema je što se GSP i dalje kao pijan plota drži nekog plana od pre godinu dana (koji je i tada bio neadekvatan, na šta je par nas upozoravalo, dok su drugi bili u fazonu
sve će biti super) i nemilosrdno seče autobuse, iako su u međuvremenu Higeri počeli da padaju kao pokošeni, a i ono od njih što vozi je mahom upitne ispravnosti za jedno vozilo staro nepune 3 godine, koje je planirano za oslonac prevoza još mnogo godina. Treći nivo problema (a u vezi s prethodnim) predstavlja pad održavanja Solarisa, recimo, koji je takođe vrlo osetan i merljiv u odnosu na početak godine i nije slučajan (jeste, stari su 9 godina, ali nisu preko noći skočili sa 5 na 9 godina). Četvrti i najluđi nivo problema je neka smehotresna priča o tome da eto 10-ak ili koliko već trolejbusa odjednom zajedno pada tehnički pregled (koja pritom kruži ovako kuloarski, kao anegdota, jer valjda niko nije dovoljna bu**** da to izjavi javno - srećom po njih, nema ko ni da pita).
Slažem se da to nije okej, ali mislim da nema potrebe za dramom oko privremenog rešenja koje sudeći po svemu uskoro treba da bude rešeno.
Za dramom ima sasvim dovoljno potrebe, jer ovakvo stanje traje već od sredine proleća, samo se produbljuje protokom vremena. Čak ni letnji red vožnje nije bio izuzetak, jer čak ni tada nije bilo dovoljno vozila ili je bilo manjka vozača zbog godišnjih odmora (potpuno je nebitno koji je razlog). Onaj ko svih ovih meseci tuđom krivicom kasni na posao, u školu, fakultet ili bilo gde drugde neće dobiti opravdanje ili povraćaj odbitka od plate kada GSP pusti nove autobuse. Ukoliko prevoznik nije bio u stanju da ispoštuje red vožnje koji je sam objavio, onda je trebalo da ga redukuje na onu meru polazaka čije ostvarivanje može da garantuje u prihvatljivom procentu i na koje putnik može da računa. I naravno, obavezno da cenu usluge uskladi s takvim stanjem - dakle, da umanji cenu mesečne markice i pojedinačnih karata za onoliko procenata za koliko je redukovan red vožnje. Putnik plaća uslugu, a ne predstavu o usluzi u budućem vremenu.