Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Prvi su bili upravo Ikarbusi zlosrećne N serije kako kažeš. Conecto-ima druge serije iz 2005. godine, klima je naknadno ugrađena. Iza N serije imali smo 25 218-ica iz 2012 i beše 32 vozila prve M serije iz 2013. godine. MAZ 203 CNG, deset komada beše iz 2012. opet sa klimom. Koliko su bile efikasne druga je priča, al klime su počele da stižu serijski ugrađene od 2008. godine, što znači da su se stručnjaci prebacili samo pet godina. Sitnica. Šta je izjavio Vesić manje bitno. Mnogo je bitnije to što istraživačko novinarstvo skoro da više ne postoji. Bez pristupa društvenim mrežama i internetu uopšte, kako ti i sam reče, ne bi mogli ni jedan minijaturni članak da sastave.
 
Zar nemaju i japanci klime (i ima li neki razlog sto ne rade osim starosti)? Oni su tu od 2003.
 
Imaju samo zglobni SG313. Na solo nisu postavljali nikada, a i na zglobne su naknadno ugrađene. Fino su uspevale da ih rashlade, al izgleda da je ugradnja traljavo rađena. Trebaju tu električne instalacije sa bar još jednim alternatorom, i znam da su se nešto pominjali neadekvatni kompresori. Ispostavilo se kao teško bacanje para, a da nije imalo veze sa snagom motora. Doduše, na IK103F nikada nisu poslužile svrsi, dok su na Conecto-ima jedino radile, i na nekima rade i sad. Možda nema veze toliko snaga motora, jer ipak nema tu baš slabih mašina, al rashladni sistem istog ima sigurno. Opterećuje klima pogonski sklop, i kad se ne izvede sve kako treba, bolje da se ne postavlja. Zacrtalo se da je dobiju neke serije, bez obzira na stanje vozila pojedinačno, pa mutant GB100 dobio klimu, al nije imao motor tad. Podignut je on kasnije, al inače je dugo stajao. Čak su hteli i na IK201 da postavljaju, serija iz 2006. godine, al su zaključili da tehnički nije izvodljivo.
 
Prvi su bili upravo Ikarbusi zlosrećne N serije kako kažeš. Conecto-ima druge serije iz 2005. godine, klima je naknadno ugrađena. Iza N serije imali smo 25 218-ica iz 2012 i beše 32 vozila prve M serije iz 2013. godine. MAZ 203 CNG, deset komada beše iz 2012. opet sa klimom. Koliko su bile efikasne druga je priča, al klime su počele da stižu serijski ugrađene od 2008. godine, što znači da su se stručnjaci prebacili samo pet godina. Sitnica. Šta je izjavio Vesić manje bitno. Mnogo je bitnije to što istraživačko novinarstvo skoro da više ne postoji. Bez pristupa društvenim mrežama i internetu uopšte, kako ti i sam reče, ne bi mogli ni jedan minijaturni članak da sastave.
Govorimo o fabrički ugrađenim klimama, da bilo je 25 Ik218 iz 2012. godine, kasnije 32 ik218M, nešto mi utisak govori da su Mazovi stigli 2011. ali nisam 100% siguran.
Dovoljno je reći ko je izjavio, da ne bude važno šta je izjavljeno, na kraju krajeva, 99% novinara koji se "bave" gradskim prevozom i dalje ne ume da razlikuju GSP i Privatne prevoznike, a kamoli nešto dalje.
Istraživačko novinarstvo je izumrlo poodavno u našoj zemlji, na kraju će se svesti da šerovanje linkova, da ne moraju ni da kucaju.
 
Vrlo moguće da si za MAZ u pravu. Za njih jedno ni ja nisam 100% siguran. A za ostalo se slažem u potpunosti. Širenje dezinformacija, vesti po sistemu rekao taj i taj, a preneo onaj uz razna šerovanja svega i svačega, bez da se išta potvrdi, proveri, istraži itd., nastaviće se i u budućnosti, samo u još većem obimu.
 
Govorimo o fabrički ugrađenim klimama, da bilo je 25 Ik218 iz 2012. godine, kasnije 32 ik218M, nešto mi utisak govori da su Mazovi stigli 2011. ali nisam 100% siguran.
Dovoljno je reći ko je izjavio, da ne bude važno šta je izjavljeno, na kraju krajeva, 99% novinara koji se "bave" gradskim prevozom i dalje ne ume da razlikuju GSP i Privatne prevoznike, a kamoli nešto dalje.
Istraživačko novinarstvo je izumrlo poodavno u našoj zemlji, na kraju će se svesti da šerovanje linkova, da ne moraju ni da kucaju.
Mazovi su 2011.
 
Pre nekih pola sata 708, gb: 3248 ostao u kvaru. Vozac kaze da su kocnice otkazale. Naime, posle nekoliko naglih i "losih" kocenja vozac je zaustavio vozilo a nas zamolio da izadjemo kako kaze: "da neko ne pogine"
 

Prilozi

  • 20220704_082919_03.jpg
    20220704_082919_03.jpg
    222,5 KB · Pregleda: 233
  • 20220704_082919_01.jpg
    20220704_082919_01.jpg
    246,1 KB · Pregleda: 236
Hoće to kad se kočnice ne održavaju, i nije baš to tako retka pojava kod nas, bez obzira na marku i tip autobusa, al uglavnom ako ima diskove na pogonskim točkovima. Dim, smrad, cimanje i teško polaženje iz mesta. Realno, na ovako visokim temperaturama, i vozač može lako da dobrano pregreje kočnice i izazove pucanje diska na primer. Tako je bilo i sa jednim Solarisom na 31-ici. Bio je čovek uporan da tera dalje, iako je davao znake da sa desnim pogonskim točkom nešto debelo nije u redu. Metalni zvuk klaparanja, i što već pomenuh kao simptom, teško polaženje iz mesta. Naravno, posle je debelo zamsmrdeo i zadimio. Tako može doći i do požara. Krene na gumu, ona eksplodira posle nekoliko minuta, ako se ne odreaguje, i lagano se vatra proširi na enterijer usled jako visokih temperatura.
 
Tako se prošle godine za malo zapalio gb. 198 na 307, nenormalno se dimio, kad sam rekao vozaču on je bio u fazonu "Ma teram ga do Vinče pa ću videti" i mogao je ladno da se napravi haos zbog toga
 
Opozicioni mediji su više neprofesionalni i zbog toga prave greške, dok režimski su i neprofesionalni i namerno lažu. Treba da pozovu nekog od nas sa foruma da im pišemo tekstove, jer njihovi novinari veze nemaju o gradskom prevozu i autobusima, ali niko te greške ne primeti kao laik, dok često nama koji se razumemo u sve to zna da bode oči.
 
Pa videćete kako će da nahvale nove BMC zglobove kada dođu... U fazonu, bolji a jeftiniji nego Solaris, i to smo uspeli da dobijemo povoljno 😁😁😁
 
Pre nekih pola sata 708, gb: 3248 ostao u kvaru. Vozac kaze da su kocnice otkazale. Naime, posle nekoliko naglih i "losih" kocenja vozac je zaustavio vozilo a nas zamolio da izadjemo kako kaze: "da neko ne pogine"
Iz opisa mi liči da je voženo bez retardera, pa da kao posledica toga naglo koči, pregrejalo i zadimilo. Pametna odluka vozača, sa takvim stvarima nema šta da se igra. Nažalost, mnogo vozača niti ume da primeti problem niti zna da prepozna simptome. Ovde se srećno završilo.

Poslato sa Huawei Mate 20 Pro uz pomoć Tapatoka
 
Jel može neko da mi pojasni zašto se konstantno menjaju minibusevi na privremenoj liniji 307R, jel to zato što nemaju više goriva ili nešto drugo, svaki dan se na jednom polasku promene minimum 3 komada, a sad do 12 sati je prvo radio 7120, pa kasnije 7136 i onda ga je zamenio 7131, sad vidim kako će izgledati rad Bmc autobusa kad stignu
 
Kome pripadaju ti minibusevi? Po garažim brojevima rekao bih Lasti. I kakve veze imaju sa zglobnim BMC autobusima? Pogon na CNG? Ako je Lasta, možda samo uklapaju polaske na antibiotik linijama sa po nekoliko polazaka u toku dana. Inače, i sa pogonom na metan, autonomija ne bi smela biti ispod 300 do 350 kilometara, a kod zglobnih BMC autobusa možda i malo veća.
 
Gsp-ovi su minibusevi Iveco i zašto bi to radili sa ovim žutim školskim kad škole nema, a i tih 30 km je smešno za liniju koja pređe 30km po satu znači mogu maksimum 10 sati da rade, otprilike pola dana
 
7138 na liniji 307R:
.
20220706_135623.jpg
20220706_135616.jpg


Послато са SM-A805F помоћу Тапатока
 
Ne znam šta oni rade preko leta, al viđam ih po gradu na ugovorenim vožnjama. Pripadaju UPUT-u inače, pa ne znam metodologiju rada, a ne menjaju se tri puta dnevno zbog goriva sigurno. 30 kilometara po satu na 307-ici sa tolikim gužvama na smederevcu? Tolika kilometraža je na 408-ici po satu. Tačnije po pravcu 32 kilometra, a pravac je 65 do 70 minuta. U svakom slučaju, pisao sam već da je CNG autobusima slabija autonomija u odnosu na one dizelom pogonjene, al ajde, valjda je neko razmišljao o tome pri kupovini zglobnjaka na gas. Može napred da ponese valjda i malo preko 200 kilograma gasa, što bi trebalo da ga izgura do bar 400 kilometara. Mislim, kad ne znam kolike su boce džaba komentarišem. Sigurno da bi sa takvom autonomijom teško izgurali smene na linijama kakva je 95-ica na primer. Al opet, bez pravih informacija možemo samo da špekulišemo.

A to su prvi IVECO minubusevi, koji su stigli u GSP, ako se ne varam. Imaju oni blizu deset godina, ako ne i celih deset.
 
Iveco sa rezervoarom može bar 500km preći. Osnovni rezervoar za 50C modele im je valjda 60l. Normativ im je nešto oko 11l za mešovitu vožnju, grad/otvoreni put. Ali mislim da je fora da ih tu uklapaju sa redovnim zaduženjima, prevozom dece, ugovorenim prevozom itd

Poslato sa Huawei Mate 20 Pro uz pomoć Tapatoka
 
Užički manovi na cng rade 3 smene sa jednim punjwnjem, s tim da im ostane da mogu da odu do Čačka na punjenje. 30kg na 100 potroše, s tim što linija na kojoj rade ima oko 50%trase i vangradskog puta. Pre neki dan jedan je stao i napravio kolaps na magistrali, dok nije organizovana vuča. Strogo moraju da vode računa o preostaloj autonomiji, jer zamislite kakva je muka vući ga do Čačka
 
Koja je tu matematika, to uštedi na razlici dizel/CNG, potroši na nultu kilometražu. Krug Ue-Ča je cca. 100km...

Poslato sa Huawei Mate 20 Pro uz pomoć Tapatoka
 
Vrh