Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
@becks89
Da li si uopšte pročitao u celosti poruku koju sam napisao? Nisam uopšte spomenuo da se sedišta vade radi većeg kapaciteta, već sam se osvrnuo na tvoju konstataciju da im je "veliki finansijski trošak" da kupe nova sedišta, koja bi zamenila polomljena, jer u rezervi nemaju sedišta koja bi mogli odmah da montiraju. Pa tako kako jedno po jedno sedište bude vađeno zbog oštećenja, ostaće samo prostor za stajanje, a to će se tolerisatiod strane Grada.

Kada ti dođe solo autobus, sa svim sedištima, a opskrbljuje liniju na kojoj rade zglobna vozila, i te kako mogu da se nabiju (maltene) svi ti ljudi u solo vozilo. Ne mali broj puta sam to lično iskusio.

Što se tiče tih nepreglednih autobusa, par puta sam doživeo da se vozači deru na mene ili one pored mene, što stojimo tu, kod prvih vrata. Kao da se ja ne bih pomerio da mogu. A pritom neki od tih vozača u jednoj ruci drže cigaru i / ili u drugoj mobilni.
 
Mene zaista oduševljava količina optimizma da verujete da će tamo neki da kupi sedišta, a recimo tokom zime ne obezbedi ni zimske pneumatike.
Ajde da budemo realni, savršeno ih briga jel nekome smeta što ima ili nema sedišta, zato što nema ko da ih kazni. Hiljadu puta napisano, glupa direkcija za javni prevoz, dopušta čitav niz idiotluka prevoznicima koje plaćaju za uslugu koju obavljaju.
Preko leta plaćaju se više vozila sa klimom po km, a ista ta direkcija ne kažnjava one koji voze i nemaju ispravnu klimu. Bude sankcionisan deseti deo onih koji voze sa neispravnim klimama, grejanjem itd.
Solo autobus da ima sedišta na sprat, ne može primiti broj ljudi kao regularan zglobni autobus, jer da može ne bi pravili zglobne autobuse.

Što se tiče da se vozači žale, generalno, vozači su postali deficitarno zanimanje kao i mnogi drugi, ono što je ostalo na našem tržištu je velikim udelom jako lošeg kvaliteta, sad dolazi na naplatu iživljavanja od pre nekoliko godina, kad si mogao birati plavog, crnog, smeđeg, kad su bile pune fioke zahteva za zapošljavanje, e sad fioke se ispraznile, broj penzionera koji kogu da voze shodno godinama je sve manji, a novih vozača nema.
Iz tog razloga i nema ko da se žali, velika većina danas, niti je zanima niti zna zašto i kako nešto treba, klasični držači volana.
Kod privatnika su sad velika većina standardizovala cenu na 450din/h, to mu dođe nekih 90.000 mesečno, što je solidna razlika u odnosu na plate GSPa i generalno više izgleda nije problem da se plati, koliko je problem što nema više ko da dođe da vozi. Vrte se isti ljudi, nažalost, radio sam sa dosta velikim brojem vozača i ono što je tužno od recimo nekih 400 vozača, imaš 15-20 koji vrede nečemu. Vozači koji čuvaju vozilo, paze na putnike, koje zaista briga da li mu je ispravan autobus, klima, grejanje, koji će dolaziti i dosađivati da se problem na vozilu reši, takvi gotovo postaju vrsta koja izumire, nažalost.

Poslato sa Huawei Mate 20 Pro uz pomoć Tapatoka
 
O kakvom optimizmu ti pričaš? I čemu potreba za ubeđivanjem u nešto oko čega se i ti i ja slažemo. Meni je apsolutno jasno da je njih briga za sve, osim za to da zarade što više love. Ali na osnovu onoga što si ti prvobitno napisao, to se nije dalo za zaključiti, zato što si prvobitno napisao da prevoznik "nema finansijskih sredstava" da bi mogao da kupi nova sedišta, iz čega proizilazi (moja konstatacija) da ih nema na lageru (u rezervi svog depoa), jer da ih ima, ne bi smo ni došli u situaciju da ih ne ugradi tamo gde nedostaju.

Što se tiče plaćanja, ne bih se baš složio. Jer da je plata tako dobra, shodno uslovima rada, našlo bi se ljudi. Nije da su svi otišli u inostranstvo i da nema ljudi koji bi iz drugih gradova došli da voze u BG. Drugo, tu je problem i jedne druge vrste. Rođak jedne majkine prijateljice je skupio nekako pare i prijavio se za obuku za vozača tramvaja i GSP. I završio uspešno. Na taj korak se odlučio jer je bio problem da nađe posao, duži vremenski period, pošto je otpušten sa prethodnog koji je radio, a ima porodicu. Do dana današnjeg ga nisu pozvali. U međuvremenu je uspeo da nađe neki drugi posao.

Osim vozača na liniji 34, danas ne znam bilo kog drugog da vodi računa o putnicima. A taj odnos putnici - vozači, ide dotle da se zahvaljujemo vozaču, govori se "dobar dan i doviđenja" od strane mnogih, čak su neki putnici i pohvalili vozače za to kako se fino i kulturno ponašaju prema putnicima... Čak sam doživeo da je vozač stajao na stanici 5minuta dok majka nije ušla u vozilo i bezbedno sela. Čak je i zamolio putnika koji je sedeo do vrata, da ustane, da majka može da sedne, pošto su sva sedišta bila zauzeta. Ovako nešto sam doživeo samo još jednom u životu, i to kada je vozač na Banjici izašao iz trole i ručno spustio rampu za invalide, jer automatika nije radila, i pomogao čoveku u kolicima da uđe u vozilo, ui na sve to, još i obezbedio kolica da se ne cimaju prilikom voznje. A da ne govorim koliko je pažljivo vozio. Čak nije hteo ni da prihvati pomoć od putnika, objašnjavajući da može on to i da mu je to u opisu posla.​
 
Čak mislim da niko ni ne očekuje od svih vozača da budu tako brižni i predani kao taj na 34. Mislim da većina putnika u Beogradu je zadovoljna sa bilo kakvim vozačem koji neutralno gleda svoja posla samo dok ne vozi u režimu pun gas - kočnica do daske. Mislim da je to jedina stvar koju većina putnika u Beogradu očekuje i želi od vozača. Samo to. Ništa više. Ja ne zameram ni kada ne žele da sačekaju nekog ko dotrčava - a zato se s druge strane uvek zahvalim ili rečima ili mahanjem ruke kada to urade. Ne zameram ni kad psuju, čak ni kad imaju slušalicu u jednom uvetu (iako znam da neko možda neće složiti sa mnom u ovoj stavki, i razumem i to) ili kada zavijaju narodnjaci iz kabine. A još ako je neki rokenrol, kao jedan na 18ici, onda čak i pozdravim i podržim.

Jedine dve stvari koje se traže od vozača da ne rade su:
1) da ne d*ka gas do daske iz starta i kočnicu do daske ili da ne radi ono čuveno ko-če-nje-u-pre-ki-di-ma koje je još iritantnije nego naglo puno kočenje
2) da ne sakati kapacitet u vozilima kojima je kapacitet već narušen (ponavljam ovo ''vozilima kojima je kapacitet već narušen'')

Ali ne. I to je previše tražiti danas, pa tako svaka 2. vožnja bude skakanje po salonu dok pajser pri startu glumi drag trke a pri zaustavljanju izigrava metronom kočnicama ili šta li mu je već po glavi... Nije dovoljno što se već gužvam kao sardina, što se međusodno smrdimo tamo po salonu, što se znojimo i izmaramo već od samog gužvanja i stajanja u nenormalnim pozama. Nego još na sve to moram da trpim cimanja non stop. I onda još na sve to uzme svaki baja pa po svojoj meri otfikari pola prostora napred jer ''ne vidi''. A i dalje nikako da čujem kako drugi pa vide. I kako oni voze tako i opet nemaju ni problema ni incidenata. :rolleyes:

I ta priča ''nema se para''... Šta, nema se para za autobusko sedište? Za nešto čega ima pun kufer, ne samo po depoima, nego i po otpadima? Ma nije nego. Pa ništa, onda neće biti ni plaćanja karte. Molim lepo. To jest, biće ga još manje i manje. I tako ćemo u krug i u krug, sve dok ne propadnemo svi skupa, i putnici, i vozači i preduzeća za koja rade. Jbg. Umesto da se ujedinimo pa da se zajedno borimo protiv onih koji nam svma zagorčavaju živote i otkidaju od plate odnosno prevoza, mi ćemo kao pravi Srbi da se međusobno glođemo, dok krivi i odgovorni nastavljaju da se voze u limuzinama i da unutrašnjost prevoza gledaju samo sa slika. I putnici će ostati bez prevoza, preduzeća bez finansiranja, vozači bez posla, a grad će saobraćajno i ekonomski kolabirati. Ali ok. Ako većina ljudi voli tako, pa ko sam ja da im kvarim užitak.

Paz' ti to, majstora boli dupe da stavi sedišta... Ej... Pa super, i mene će boleti da platim kartu. I mene, i sve više osoba iz mesec u mesec. Pogotovu u teškom periodu koji nam sledi. Pa ništa onda, pičimo tako pa ćemo da vidimo kuda će nas to odvesti. Ja vala da glumim Isusa i budem veći hrišćanin više neću. Ako i budem plaćao još neko vreme, to će biti samo i samo zbog mnogih korektnih kontrolora na koje sam naleteo. Pa da njima ne pravim scene i neprijatnosti. Jer njih poštujem, zato što su sposobni da prime kritiku i sugestiju na svoj račun, i istrpe sve i svašta. Dok neke druge grupe rado uživaju sve podrške i usluge dok im ide u prilog, a čim čuju makar jednu kritiku odmah sve poriču i kontriraju. Epa dobro, onda neko svako radi po svome, pa kako bude.

Cela situacija će se na kraju završiti kao sa taksistima. Omraženi, prepušteni sami sebi (u incidentima ili sporovima), bez posla, bez dovoljno klijenata i večito nezadovoljni jer su im večito svi drugi krivi za sve osim njih samih. Ali dobro. Ako vole ljudi tako, samo napred.
 
IMG_9288.jpg
IMG_9321 (1).jpg
Uzeo novi aparat pa izasao da uslikam nesto😄
IMG_9313.jpg
 
O kakvom optimizmu ti pričaš? I čemu potreba za ubeđivanjem u nešto oko čega se i ti i ja slažemo. Meni je apsolutno jasno da je njih briga za sve, osim za to da zarade što više love. Ali na osnovu onoga što si ti prvobitno napisao, to se nije dalo za zaključiti, zato što si prvobitno napisao da prevoznik "nema finansijskih sredstava" da bi mogao da kupi nova sedišta, iz čega proizilazi (moja konstatacija) da ih nema na lageru (u rezervi svog depoa), jer da ih ima, ne bi smo ni došli u situaciju da ih ne ugradi tamo gde nedostaju.

Što se tiče plaćanja, ne bih se baš složio. Jer da je plata tako dobra, shodno uslovima rada, našlo bi se ljudi. Nije da su svi otišli u inostranstvo i da nema ljudi koji bi iz drugih gradova došli da voze u BG. Drugo, tu je problem i jedne druge vrste. Rođak jedne majkine prijateljice je skupio nekako pare i prijavio se za obuku za vozača tramvaja i GSP. I završio uspešno. Na taj korak se odlučio jer je bio problem da nađe posao, duži vremenski period, pošto je otpušten sa prethodnog koji je radio, a ima porodicu. Do dana današnjeg ga nisu pozvali. U međuvremenu je uspeo da nađe neki drugi posao.​
Samo sam pokušavao da objasnim zašto ih nr nabavljaju, daleko od toga da opravdavam.
Zbog iste stvari sam svojevremeno ostao bez 10% plate, jer nisam hteo da potpišem nalog za vozilo kome je polomljen red sedišta, mehaničar tvrdi da je to ispravno i da sitničarim, vozilo ne izađe, polazak ostane nepokriven, popije se penal direkcije, ja dobijem 10%, ali sutradan se dobije novi par sedišta.
Ali, tada sam počinjao, verovao da može da se sve napravi i bude kako tako ispravno, vremenom sam jednostavno digao ruke, jer je to borba protiv vetrenjača, iako je privatnik koji živi od tog ugovora.
Što se tiče plaćanja, 450 dinara po satu, za 8h, 25 dana, 90.000 je lep pomak u odnosu na prethodni period, sa druge strane GSP je nekih 10-15.000 manje za vozače, tako da me ne čudi što nema vozača. I tih 90.000 je malo obzirom šta ljudi voze, u kojim uslovima, koliko ih teraju da rade i za koliko ljudi odgovaraš, sa druge strane ima dosta drugih odgovornih poslova za mnogo manje para, tako da je sve individualno kako prihvataš to što radiš i sa kojom dozom odgovornosti prihvataš radne obaveze. Moj stav je ako nisi zadovoljan i ne odgovara ti, nemoj da radiš, nemoj otaljavati.







I onda još na sve to uzme svaki baja pa po svojoj meri otfikari pola prostora napred jer ''ne vidi''. A i dalje nikako da čujem kako drugi pa vide. I kako oni voze tako i opet nemaju ni problema ni incidenata. :rolleyes:

I ta priča ''nema se para''... Šta, nema se para za autobusko sedište? Za nešto čega ima pun kufer, ne samo po depoima, nego i po otpadima? Ma nije nego. Pa ništa, onda neće biti ni plaćanja karte. Molim lepo. To jest, biće ga još manje i manje. I tako ćemo u krug i u krug, sve dok ne propadnemo svi skupa, i putnici, i vozači i preduzeća za koja rade. Jbg. Umesto da se ujedinimo pa da se zajedno borimo protiv onih koji nam svma zagorčavaju živote i otkidaju od plate odnosno prevoza, mi ćemo kao pravi Srbi da se međusobno glođemo, dok krivi i odgovorni nastavljaju da se voze u limuzinama i da unutrašnjost prevoza gledaju samo sa slika. I putnici će ostati bez prevoza, preduzeća bez finansiranja, vozači bez posla, a grad će saobraćajno i ekonomski kolabirati. Ali ok. Ako većina ljudi voli tako, pa ko sam ja da im kvarim užitak.

Paz' ti to, majstora boli dupe da stavi sedišta... Ej... Pa super, i mene će boleti da platim kartu. I mene, i sve više osoba iz mesec u mesec. Pogotovu u teškom periodu koji nam sledi. Pa ništa onda, pičimo tako pa ćemo da vidimo kuda će nas to odvesti. Ja vala da glumim Isusa i budem veći hrišćanin više neću. Ako i budem plaćao još neko vreme, to će biti samo i samo zbog mnogih korektnih kontrolora na koje sam naleteo. Pa da njima ne pravim scene i neprijatnosti. Jer njih poštujem, zato što su sposobni da prime kritiku i sugestiju na svoj račun, i istrpe sve i svašta. Dok neke druge grupe rado uživaju sve podrške i usluge dok im ide u prilog, a čim čuju makar jednu kritiku odmah sve poriču i kontriraju. Epa dobro, onda neko svako radi po svome, pa kako bude.

Cela situacija će se na kraju završiti kao sa taksistima. Omraženi, prepušteni sami sebi (u incidentima ili sporovima), bez posla, bez dovoljno klijenata i večito nezadovoljni jer su im večito svi drugi krivi za sve osim njih samih. Ali dobro. Ako vole ljudi tako, samo napred.
Ne znam kako da ti preciznije objasnim kako nekom smeta ili ne, očigledno nisi svestan profila ljudi koji voze danas u gradu.
Veliki broj vozača nema pojma šta je mrtav ugao, šta su opasnosti koje vrebaju, pogledaj samo broj vozača koji vozi sa obe slušalice u uvetu, to su za mene ubice. Čovek koji tako sedne i vozi nije svestan ni vremena ni odgovornosti ni pozicije, nažalost, velika većina vozača nema osećaj ni sluh za vožnju, ne zna da prepozna ni osnovne stvari prilikom vožnje, ponašanja vozila i što je najstrašnije, ne zanima ga da nauči. Iz tog razloga nekima ne smeta, jer ga nije briga, a incidenti su česti, češanja, razbijanja stakla, obaranje pešaka, samo što deseti deo toga bude poznato javnosti, i to najviše zahvaljujući društvenim mrežama.
Vozači kao vozači su generalno omraženi jer ti imač dobar deo ljudi koji ne zna da u BGu imaš GSP i privatne prevoznike, čak, novinare koji uporno greše. Kao narod smo izuzetno nepismeni u saobraćaju, netolerantni i živčani, prosečan vozač vozi oko sat dnevno, neka je dva sata vožnje kroz grad, a vozač autobusa vozi barem 8h, mnogo veća je mogućnost sa dođe do neke neprijatne situacije. Sa druge strane, treba da imaš u vidu, da ne postoji više neka obuka, GSP drži još neki vid obuke, ostalima je to, izađi, isteraj autobus, ako nisi nikog zgazio sutra si na smeni od podne i teraj. Vozila su osigurana, udaraj ako hoćeš.
Jako veliki broj nekvalifikovanog kadra vozi, niti osećaja za gabarit, niti za vožnju, jako veliki broj taksista se prekvalifikovao u vozače autobusa, kamiondžija, bez želje da diskreditujem bilo koga, ali gradski prevoz je vrlo specifičan i po tim neprijatnim situacijama i mora da se čuje i sasluša kako iste treba izbegavati, postoje čitave tehnike, defanzivne vožnje, predviđanja situacije, ali najveći problem novih vozača je sujeta i to da ne žele da priznaju da nešto ne znaju.
Greške su sastavni deo svakog posla, pa i vozačkog, ako je i pogrešio, izvini se, podigni ruku, šta god, isto tako treba podignuti svest da autobus ima 12m/18m i 10t/20t i da ne može da se prestrojava na 5m ispred, da se parkira u stanicu (samo do trafike), da se kružni tok zove kružni, jer putanja treba biti kružna, a ne pravolinijska, da još mnogo toga.
Obzirom na propise koji su aktuelni kod nas biće sve gore, mladi su na sve moguće načine odgurnuti od ovog zanimanja, previše para i godina treba da bi se osposobio za ovaj posao, za malo para, puno stresa i odricanja.

Poslato sa Huawei Mate 20 Pro uz pomoć Tapatoka
 
U svemu ovome sto si napisao ne vidim nista sporno ili da se ne slazem. Ali i dalje ostaje taj problem pojedinih vozaca koji na vec okrnjen kapacitet vozila jos stave lanac ili kanap pa smanje jos vise.

Necu vise da imam ni trunku razumevanja prema takvima. Mogu da imam prema nekome ko radi u GSPu ili nekoj pristojnoj firmi (gde obuka nije sto ti kazes isteraj na ulicu i vozi). Ali nemojte mi onda vikati u glas i glumiti advokate kada uputim kritiku na racun nekog soma na 25 u Tamnavi koji je odlucio da na vec 7 povadjenih mesta smanji kapacitet vozila za jos 2. Slobodno branite onog koji u GSPovom Solarisu u ispravnom stanju i punom kapacitetu stavi kanap da se ne lepe za soferku. Ja se i dalje necu slagati sa time 100% ali cu moci da podnesem to. Ali nemojte mi ovo, da ovde okacimo slike i svedocenja krsine od Liaza koji 3 faking godine vozi sa 7 mesta manje, i jos neko na sve to mu oduzme jos 2 i odma se aktiviraju forumski vozaci da brane kolegu koga bi se verovatno odrekli da ga vise uzivo a radi za firmu koju preziru i pljuju svi.

Postajem umoran od trpljenja XY njesra cim izadjem iz zgrade, i svinjski tretman u prevozu je jedan od njih. I praktikovacu svoje pravo da se bunim i borim protiv toga. Jer kamo srece da se svi na vreme i u dovoljnoj meri bunimo i aktiviramo kada nam neko zagorcava zivot - onda ne bismo ziveli u mafijaskom kartelskom i partijskom brlogu od drustva u kome se obicni smrtnici (vozac, putnik, salterski sluzbenik, kol operater, policajac...) medjusobno glodju dok se oni na vrhu (preduzeca, grada, vlade, direkcije...) baskare i smeju i jedu nam dusu. Okej, nema svako dozu zaludnosti kao ja i ne zeli da ucestvuje u tim naporima. U redu. Ne mora, niti gga teram. Ali nemoj onda da ljudi koji nece da budu deo toga miniraju i kontriraju one koji hoce.

Dakle, ako neko vidi da neko drugi kritikuje nekog kolegu koji sve radi propisno - neka stane u odbranu, sve kul. Ako vidi da se kritikuje kolega koji sve radi ok, samo sto stavlja taj kanap, kazi konkretno "gresi u tome i tome, ne gresi u tome i tome". Pa ce se mozda i naci neki kompromis. A ako vidis da se kritikuje neki NN som iz neke NN bruke od firme koju svi odreda prozivaju da je svinjac... tebra, sta ima da stajete u odbrane takvih gmazova? I jos bitnije - sta ima da stajete u odbranu gmazova iz tih svinjskih firmi, koji povade sedista i j' im se da ih vrate? Sta je tu za branjenje i elaboriranje? Sta je sledece, branimo mehanicare koji vade i preprodaju baterije iz svake nove trole koja je dosla ili ce doci...? Branimo vozaca koji ne skracuje sebi trase jer je ljut na rukovodstvo firme al nece da se suoci s njima pa na stetu putnika tera neki inat, sta...?

Pa ne radi se to tako.
 
Poslednja izmena:
Greške su sastavni deo svakog posla, pa i vozačkog, ako je i pogrešio, izvini se, podigni ruku, šta god
Ako mislis na onaj akcident sto sam pominjao, kad je som u Solarisu na 23 bokom odvalio nesto, evo kako je to bilo:

Danas se vozim GSPovim 23kom gb #3166, prekriven reklamama (znaci ne vidi se NISTA iznutra) niz Takovsku. Baja se zaleteo posle Rudarskog i na raskrsnici sa Jase Prodanovica uz jak i bucan tup udarac zakaci nesto ili nekoga desnim bokom. Dok autobus juri dalje, svi putnici, se osvrcu i pokusavaju da kroz kretensku reklamu vide sta je to ostalo iza udareno ali nema sanse. Odem do vozaca, neki celavi od oko 35 godina. Dok sam dosao do njega, vec je bio stigo do Cvijiceve. Kazem mu da je mozda udario nesto ili nekoga bokom. On me gleda ko tele i samo malo klimne glavom i ne kaze nista.

A ako mislis generalno, ok, slazem se.
Nemam ja problem da kad mi nesto zasmeta ili zabrine, da uljudno iznesem sta imam. I po dva, tri puta ako treba. Ali kad naidjem na ku***bolju i bahatost, e onda menjam nastup. I nemam razumevanja za to.
 
Poslednja izmena:
Kresoje izbacio zanimljiv klip o busevima koji su završili svoju karijeru
Човече која штета за ове зглобне МАНове и Соларисе, колико би значили више на линијама уместо соло кинеза и турака.
 
Човече која штета за ове зглобне МАНове и Соларисе, колико би значили више на линијама уместо соло кинеза и турака.
To treba Nišu prodati,kod njih mnostvo tih manova ima,solarisa nema iz II generacije al 2-3 iz III ima tako da ne bi im skodilo.Mazove ko šiša neka se raspadnu.
 
Mazove zaista niko ne voli. 😁 A steta, jer su pre 10ak godina imali potencijal da uznapreduju i postanu skromna ali isplativa alternativa skupljim evropskim markama. To jest hocu da kazem sama kompanija MAZ je napravila par koraka napred od 90ih do pocetka 2010ih ali je onda izgubila tu inerciju.

Doduse sta se cudim, pa i mi smo ovde imali par takvih primera.
 
U svemu ovome sto si napisao ne vidim nista sporno ili da se ne slazem. Ali i dalje ostaje taj problem pojedinih vozaca koji na vec okrnjen kapacitet vozila jos stave lanac ili kanap pa smanje jos vise.

Necu vise da imam ni trunku razumevanja prema takvima. Mogu da imam prema nekome ko radi u GSPu ili nekoj pristojnoj firmi (gde obuka nije sto ti kazes isteraj na ulicu i vozi). Ali nemojte mi onda vikati u glas i glumiti advokate kada uputim kritiku na racun nekog soma na 25 u Tamnavi koji je odlucio da na vec 7 povadjenih mesta smanji kapacitet vozila za jos 2. Slobodno branite onog koji u GSPovom Solarisu u ispravnom stanju i punom kapacitetu stavi kanap da se ne lepe za soferku. Ja se i dalje necu slagati sa time 100% ali cu moci da podnesem to. Ali nemojte mi ovo, da ovde okacimo slike i svedocenja krsine od Liaza koji 3 faking godine vozi sa 7 mesta manje, i jos neko na sve to mu oduzme jos 2 i odma se aktiviraju forumski vozaci da brane kolegu koga bi se verovatno odrekli da ga vise uzivo a radi za firmu koju preziru i pljuju svi.

Postajem umoran od trpljenja XY njesra cim izadjem iz zgrade, i svinjski tretman u prevozu je jedan od njih. I praktikovacu svoje pravo da se bunim i borim protiv toga. Jer kamo srece da se svi na vreme i u dovoljnoj meri bunimo i aktiviramo kada nam neko zagorcava zivot - onda ne bismo ziveli u mafijaskom kartelskom i partijskom brlogu od drustva u kome se obicni smrtnici (vozac, putnik, salterski sluzbenik, kol operater, policajac...) medjusobno glodju dok se oni na vrhu (preduzeca, grada, vlade, direkcije...) baskare i smeju i jedu nam dusu. Okej, nema svako dozu zaludnosti kao ja i ne zeli da ucestvuje u tim naporima. U redu. Ne mora, niti gga teram. Ali nemoj onda da ljudi koji nece da budu deo toga miniraju i kontriraju one koji hoce.

Dakle, ako neko vidi da neko drugi kritikuje nekog kolegu koji sve radi propisno - neka stane u odbranu, sve kul. Ako vidi da se kritikuje kolega koji sve radi ok, samo sto stavlja taj kanap, kazi konkretno "gresi u tome i tome, ne gresi u tome i tome". Pa ce se mozda i naci neki kompromis. A ako vidis da se kritikuje neki NN som iz neke NN bruke od firme koju svi odreda prozivaju da je svinjac... tebra, sta ima da stajete u odbrane takvih gmazova? I jos bitnije - sta ima da stajete u odbranu gmazova iz tih svinjskih firmi, koji povade sedista i j' im se da ih vrate? Sta je tu za branjenje i elaboriranje? Sta je sledece, branimo mehanicare koji vade i preprodaju baterije iz svake nove trole koja je dosla ili ce doci...? Branimo vozaca koji ne skracuje sebi trase jer je ljut na rukovodstvo firme al nece da se suoci s njima pa na stetu putnika tera neki inat, sta...?

Pa ne radi se to tako.
Materija je jako kompleksna i opširna, nezadovoljstvo u Beogradu je veliko, gde god kreneš, okružuje te nepravda i ljudi koji ne rade samo onaj deo posla za koji su zaduženi, raspredaće o politici, uslovima rada, a posao im je nešto drugo. Vozaču je posao da brine o vozilu i putnicima, poštuje saobraćajna pravila, red vožnje, nije njegovo da isteruje pravdu, krati liniju, pregrađuje i slično, ali kapiram da neki to rade da sebi olakšaju posao. Ja to više razumem, jer sam bio deo saobraćajnog sistema i nažalost, upoznao sam sistem i sa druge strane, čime sam još više izgubio volju i želju da se bavim onim što sam završio.
Ukratko, dobiti posao u saobraćajnoj kompaniji, tokom završne godine fakulteta je nešto što bi svako poželeo, ko voli taj posao, pun elana, motivacije, želje, jednostavno iz svake situacije gde sam želeo nešto da bude kako treba izađeš kao popišan, kao neki čudak. Potrošim 3 dana da skupim dokaze da jedan vozač, pola poslednjeg pravca ne odveze, nego okrene ka garaži, dobiješ odgovor, ako ga kaznimo otići će i ovako fali vozača.
Dođeš u situaciju da ti putnici prijavljuju svako veče da ne održava poslednji polazak, pozoveš vozača na razgovor, on ti preti nasiljem, firma zaštiti njega jer nema vozača. Ili hoćeš sa aspekta održavanja, prijave neispravnosti klime, svaki dan svađa, rasprava, ubeđivanje da to nije kvar.
Tri puta za redom isključiš po prijavi vozača autobus, troši 20l ulja za dan, oni ga kao urade 3x, prijaviš opet da nije urađeno, nadređeni ti ljubazno objasni da ga pustiš tako, isti dan zakuca motor ostao bez ulja, blokira raskrsnicu, plaćaš šlep, napraviš štetu par hiljada eura i nikom ništa, idemo dalje. Neko je uzeo pare za te popravke.
Od otpadanja točkova, ispadanja stakala, ispadanja vrata, ispadanja poklopaca iz vozila na putnike, posle nekog vremena izgubiš i želju i volju i motiv da se boriš protiv sistema, jer od čistačice, preko vozača, mehaničara, svi gledaju da otaljaju. Plaćaš agenciju za čišćenje i tri puta vraćaš za isti autobus da se opere uljudno, a da bi moglo da se pere, moraš naći kraću smenu, uskladiti sa rasporedom i sto stvari. Jednostavno, to je problem našeg mentaliteta, otaljavanje i ko ga j, može i bez toga. Imao sam vozače koji su mogli bez kočnica da vrate do garaže, a imaš i onih koji kroz kapiju 8m širine ne uspeju da prođu nego zakače, one prve što znaju svoj posao i što hoće da pomognu, manje cene od držača volana što svaki dan zakači negde, skine retrovizor, čukne i sl.
Zato i pišem sve ono ranije, da direkcija tera prevoznike da usluga bude na nekom nivou, oni bi to morali da rade. Stigne direktiva za nalepnice, moraju biti te noći rešene, jer se proverava, ali stigne direktiva za klimu/grejanje, napiše se kazna ili dve za celu sezonu i svi srećni i zadovoljni
Truo nam je ceo sistem, javni prevoz je samo kap u moru.

Što se saobraćaja tiče, saobraćajna kultura u ovom gradu je ravna nuli, toliko bahatosti, ku******* i neznanja i rezultira ovim stanjem koje imamo. Saobraćaj je živa stvar, nije niko sam i ispravan na putu, puna su nam groblja ispravnih i onih sa prvenstvom, saobraćaj je nešto gde ne postoji dve iste situacije, ne postoji čovek koji je savladao vožnju i volan, a kada se okreneš oko sebe u Beogradu, rekao bi da su svi magistrirali vožnju, načinom na koji voze.
Ako se nečega ježim i prezirem to je napadna vožnja na braniku vozila ispred, naglo kreni, naglo koči, menjaj trake bez ikakve najave i razloga, ne dopusti niko da bude ispred tebe, taj trend sve češće viđamo i kod 'profesionalaca', kada vidim autobus ili kamion da se lepi vozilu ispred, naježim se. To je posledica saobraćajno, nepismenog kadra, ne zna za posledice takve vožnje, licence za vozače koje koštaju 1000 i nešto eura, ne daju nikakvo prošireno znanje.
Za te pare bi trebalo da edukuju te vozače, šta će se desiti ako se lepi vozilu ispred, šta će se desiti sa putnikom koji stoji prilikom naglog kočenja, koliko je razlika u sekundi kod putničkog i teretnog vozila prilikom zaustavljanja itd.
Kao neko ko mesečno prelazi prosečnu godišnju kilometražu običnog vozača, jeza me podilazi od vozača sa obe slušalice u ušima koji vozi putnike, plašim se takve pojave. A sa druge strane divim se toj slobodi, nerazmišljanju, ludosti, kako god, da bez jednog čula voziš gradski autobus.
Da sam vlast, iste sekunde bi isključio vozilo iz saobraćaja i poslao vozača na psiho test, ali verovatno bih i tada dobio odgovor, da je nestašica vozača i da treba da se toleriše.


Poslato sa Huawei Mate 20 Pro uz pomoć Tapatoka
 
Poslednja izmena:
Upravo tako. Izgovori i opravdanja su samo kočnica za napredak, i to važi generalno za život, ne samo za GSP.
 
Човече која штета за ове зглобне МАНове и Соларисе, колико би значили више на линијама уместо соло кинеза и турака.
To treba Nišu prodati,kod njih mnostvo tih manova ima,solarisa nema iz II generacije al 2-3 iz III ima tako da ne bi im skodilo.Mazove ko šiša neka se raspadnu
 
И у БГ би добро радили посао сл их зезнуле године. Можда да их је ГСП купио, за њега не важи старосна граница. Мада било где да возе би било боље него да на њиви пропадају.
 
DA su imali gde da ih prodaju, sigurno bi to i uradili. Niko nije lud da, koliku god, ostavlja neku vrednost da leži na ledini ako moe da se proda.
2015. kada je bio tender za gradskog prevoznika u Užicu, Gaga turs je doterao 15 solarisa. Nisu dobili taj posao, sudili su se, a vozila su stajala i čekala ishod. Bečejprevoz je dobio, a u međuvremenu, 2-3 su registrovana i radili su do većih kvarova na Zlatibor - Užice. Ostali su do skoro ležali na jenom placu (nisam bio skoro, možda su još tamo) uz priču da ih čeka rezanje i prodaja delova koji se mogu prodati, poput motora, menjača, osovina i klima.
 
Потез 600, Цврчкови. Солариси су ex Bogestra Bochum, Икар ex Ракета Ужице, плави Ман је из Минхена а овај цврено бели не знам одакле је.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
DA su imali gde da ih prodaju, sigurno bi to i uradili. Niko nije lud da, koliku god, ostavlja neku vrednost da leži na ledini ako moe da se proda.
2015. kada je bio tender za gradskog prevoznika u Užicu, Gaga turs je doterao 15 solarisa. Nisu dobili taj posao, sudili su se, a vozila su stajala i čekala ishod. Bečejprevoz je dobio, a u međuvremenu, 2-3 su registrovana i radili su do većih kvarova na Zlatibor - Užice. Ostali su do skoro ležali na jenom placu (nisam bio skoro, možda su još tamo) uz priču da ih čeka rezanje i prodaja delova koji se mogu prodati, poput motora, menjača, osovina i klima.
Bili su raspoređeni na 2 placa, deo na Beloj Zemlji a deo na placu u naselju Senjak ako se ne varam, u Užicu.
2016. sam bio u tim Solarisima, to je bilo godinu dana stajanja, ti autobusi su bili zategnuti i potpuno ispravni da krenu u rad, ipak, posao propade, kao i autobusi, mada kod Gage i jeste politika vozi se dok ne stane, posle kupiš drugo, može mu se...

Poslato sa Huawei Mate 20 Pro uz pomoć Tapatoka
 
Na Senjaku su stajali solarisi, ne znam da li su još. Videću ovih dana.
A na ovim slikama Sušice, vide se oni što su otpisani. Vozi do prvog većeg kvara i ćošak. Tu su i dva solarisa koji su radili pre par godina Zlatibor - Užice dok nisu stigle 15m setre
 
Vrh