U svemu ovome sto si napisao ne vidim nista sporno ili da se ne slazem. Ali i dalje ostaje taj problem pojedinih vozaca koji na vec okrnjen kapacitet vozila jos stave lanac ili kanap pa smanje jos vise.
Necu vise da imam ni trunku razumevanja prema takvima. Mogu da imam prema nekome ko radi u GSPu ili nekoj pristojnoj firmi (gde obuka nije sto ti kazes isteraj na ulicu i vozi). Ali nemojte mi onda vikati u glas i glumiti advokate kada uputim kritiku na racun nekog soma na 25 u Tamnavi koji je odlucio da na vec 7 povadjenih mesta smanji kapacitet vozila za jos 2. Slobodno branite onog koji u GSPovom Solarisu u ispravnom stanju i punom kapacitetu stavi kanap da se ne lepe za soferku. Ja se i dalje necu slagati sa time 100% ali cu moci da podnesem to. Ali nemojte mi ovo, da ovde okacimo slike i svedocenja krsine od Liaza koji 3 faking godine vozi sa 7 mesta manje, i jos neko na sve to mu oduzme jos 2 i odma se aktiviraju forumski vozaci da brane kolegu koga bi se verovatno odrekli da ga vise uzivo a radi za firmu koju preziru i pljuju svi.
Postajem umoran od trpljenja XY njesra cim izadjem iz zgrade, i svinjski tretman u prevozu je jedan od njih. I praktikovacu svoje pravo da se bunim i borim protiv toga. Jer kamo srece da se svi na vreme i u dovoljnoj meri bunimo i aktiviramo kada nam neko zagorcava zivot - onda ne bismo ziveli u mafijaskom kartelskom i partijskom brlogu od drustva u kome se obicni smrtnici (vozac, putnik, salterski sluzbenik, kol operater, policajac...) medjusobno glodju dok se oni na vrhu (preduzeca, grada, vlade, direkcije...) baskare i smeju i jedu nam dusu. Okej, nema svako dozu zaludnosti kao ja i ne zeli da ucestvuje u tim naporima. U redu. Ne mora, niti gga teram. Ali nemoj onda da ljudi koji nece da budu deo toga miniraju i kontriraju one koji hoce.
Dakle, ako neko vidi da neko drugi kritikuje nekog kolegu koji sve radi propisno - neka stane u odbranu, sve kul. Ako vidi da se kritikuje kolega koji sve radi ok, samo sto stavlja taj kanap, kazi konkretno "gresi u tome i tome, ne gresi u tome i tome". Pa ce se mozda i naci neki kompromis. A ako vidis da se kritikuje neki NN som iz neke NN bruke od firme koju svi odreda prozivaju da je svinjac... tebra, sta ima da stajete u odbrane takvih gmazova? I jos bitnije - sta ima da stajete u odbranu gmazova iz tih svinjskih firmi, koji povade sedista i j' im se da ih vrate? Sta je tu za branjenje i elaboriranje? Sta je sledece, branimo mehanicare koji vade i preprodaju baterije iz svake nove trole koja je dosla ili ce doci...? Branimo vozaca koji ne skracuje sebi trase jer je ljut na rukovodstvo firme al nece da se suoci s njima pa na stetu putnika tera neki inat, sta...?
Pa ne radi se to tako.
Materija je jako kompleksna i opširna, nezadovoljstvo u Beogradu je veliko, gde god kreneš, okružuje te nepravda i ljudi koji ne rade samo onaj deo posla za koji su zaduženi, raspredaće o politici, uslovima rada, a posao im je nešto drugo. Vozaču je posao da brine o vozilu i putnicima, poštuje saobraćajna pravila, red vožnje, nije njegovo da isteruje pravdu, krati liniju, pregrađuje i slično, ali kapiram da neki to rade da sebi olakšaju posao. Ja to više razumem, jer sam bio deo saobraćajnog sistema i nažalost, upoznao sam sistem i sa druge strane, čime sam još više izgubio volju i želju da se bavim onim što sam završio.
Ukratko, dobiti posao u saobraćajnoj kompaniji, tokom završne godine fakulteta je nešto što bi svako poželeo, ko voli taj posao, pun elana, motivacije, želje, jednostavno iz svake situacije gde sam želeo nešto da bude kako treba izađeš kao popišan, kao neki čudak. Potrošim 3 dana da skupim dokaze da jedan vozač, pola poslednjeg pravca ne odveze, nego okrene ka garaži, dobiješ odgovor, ako ga kaznimo otići će i ovako fali vozača.
Dođeš u situaciju da ti putnici prijavljuju svako veče da ne održava poslednji polazak, pozoveš vozača na razgovor, on ti preti nasiljem, firma zaštiti njega jer nema vozača. Ili hoćeš sa aspekta održavanja, prijave neispravnosti klime, svaki dan svađa, rasprava, ubeđivanje da to nije kvar.
Tri puta za redom isključiš po prijavi vozača autobus, troši 20l ulja za dan, oni ga kao urade 3x, prijaviš opet da nije urađeno, nadređeni ti ljubazno objasni da ga pustiš tako, isti dan zakuca motor ostao bez ulja, blokira raskrsnicu, plaćaš šlep, napraviš štetu par hiljada eura i nikom ništa, idemo dalje. Neko je uzeo pare za te popravke.
Od otpadanja točkova, ispadanja stakala, ispadanja vrata, ispadanja poklopaca iz vozila na putnike, posle nekog vremena izgubiš i želju i volju i motiv da se boriš protiv sistema, jer od čistačice, preko vozača, mehaničara, svi gledaju da otaljaju. Plaćaš agenciju za čišćenje i tri puta vraćaš za isti autobus da se opere uljudno, a da bi moglo da se pere, moraš naći kraću smenu, uskladiti sa rasporedom i sto stvari. Jednostavno, to je problem našeg mentaliteta, otaljavanje i ko ga j, može i bez toga. Imao sam vozače koji su mogli bez kočnica da vrate do garaže, a imaš i onih koji kroz kapiju 8m širine ne uspeju da prođu nego zakače, one prve što znaju svoj posao i što hoće da pomognu, manje cene od držača volana što svaki dan zakači negde, skine retrovizor, čukne i sl.
Zato i pišem sve ono ranije, da direkcija tera prevoznike da usluga bude na nekom nivou, oni bi to morali da rade. Stigne direktiva za nalepnice, moraju biti te noći rešene, jer se proverava, ali stigne direktiva za klimu/grejanje, napiše se kazna ili dve za celu sezonu i svi srećni i zadovoljni
Truo nam je ceo sistem, javni prevoz je samo kap u moru.
Što se saobraćaja tiče, saobraćajna kultura u ovom gradu je ravna nuli, toliko bahatosti, ku******* i neznanja i rezultira ovim stanjem koje imamo. Saobraćaj je živa stvar, nije niko sam i ispravan na putu, puna su nam groblja ispravnih i onih sa prvenstvom, saobraćaj je nešto gde ne postoji dve iste situacije, ne postoji čovek koji je savladao vožnju i volan, a kada se okreneš oko sebe u Beogradu, rekao bi da su svi magistrirali vožnju, načinom na koji voze.
Ako se nečega ježim i prezirem to je napadna vožnja na braniku vozila ispred, naglo kreni, naglo koči, menjaj trake bez ikakve najave i razloga, ne dopusti niko da bude ispred tebe, taj trend sve češće viđamo i kod 'profesionalaca', kada vidim autobus ili kamion da se lepi vozilu ispred, naježim se. To je posledica saobraćajno, nepismenog kadra, ne zna za posledice takve vožnje, licence za vozače koje koštaju 1000 i nešto eura, ne daju nikakvo prošireno znanje.
Za te pare bi trebalo da edukuju te vozače, šta će se desiti ako se lepi vozilu ispred, šta će se desiti sa putnikom koji stoji prilikom naglog kočenja, koliko je razlika u sekundi kod putničkog i teretnog vozila prilikom zaustavljanja itd.
Kao neko ko mesečno prelazi prosečnu godišnju kilometražu običnog vozača, jeza me podilazi od vozača sa obe slušalice u ušima koji vozi putnike, plašim se takve pojave. A sa druge strane divim se toj slobodi, nerazmišljanju, ludosti, kako god, da bez jednog čula voziš gradski autobus.
Da sam vlast, iste sekunde bi isključio vozilo iz saobraćaja i poslao vozača na psiho test, ali verovatno bih i tada dobio odgovor, da je nestašica vozača i da treba da se toleriše.
Poslato sa Huawei Mate 20 Pro uz pomoć Tapatoka