Ono što već nekoliko puta provlačiš kroz postove je ograđivanje vozačevog prostora.
Prvo sa aspekta preglednosti, kao da nije dovoljno nepregledno ta nesretna zakrivljena kabina, nego vozaču u tom uglu treba da stoje još i putnici. Gomila skretanja udesno, preglednost retrovizora nije dovoljna, taj deo treba da bude prazan.
Autobus nije projektovan da se putnici voze u vidnom polju preglednosti vozača, iz tog razloga je zabranjeno i prevožnje kolega vozača "sa one strane šipke".
Druga stvar, autobusi ne bi trebali da se mere po tome koliko najviše putnika može da uđe, mreža se projektuje tako da svi sistemi podjednako vuku prevoz i raspoređuju putnike kako nijedan sistem ne bi pucao. Kod nas, autobusi su sve, linije preopterećene, iskasapljene sa solo autobusima i gde treba i gde ne treba.
Što se tiče sedišta, mislim da nije stvar da je neko ciljano vadio, pre će biti da je polomljeno i nisu imali sa čim da zamene. Par sedišta je prilično skupo da se naknadno poručuje, neki prevoznici koji su mogli da sačuvaju stara vozila su prepravljali i nosače i ubacivali stara sedišta, ali najveći deo prevoznika nema tu mogućnost.
Da, vraćam se na to ograđivanje zato što mi svakog dana sve više ide na živce. Zato što počinjem da se pitam za koj moj plaćam prevoz. Nakon 20 godina urednog mesečnog plaćanja, gde i zašto odlaze moje pare, ako ću da se vozim u sve gorim uslovima, a deo tih pogoršanja proističe iz nečije samovolje, i/ili nečijeg odbijanja da se pobuni protiv onih koji mu radno mesto čine lošijim, pa na svoju ruku drugima čini vožnju gorom.
Znam za vaše argumente da vam treba pregled ka retrovizoru i spoljašnjosti vrata. Pored tebe, to su mi izneli i Hadžija 82 i još jedan član koji je, reko bih, napravio nalog samo i samo da bi me kontaktirao na PP da mi iskaže svoje nezadovoljstvo što ja iskazujem svoje nezadovoljstvo očajnim prevozom i praksama vozača.
Elem, ja razumem taj argument o preglednosti, zaista ga razumem. Ali ne mogu da se ne zapitam svo vreme -
kako drugi vozači voze bez tih pregrađivanja? Kako oni mogu da voze tako, a neki vozači ne mogu?
I zar ne misliš da nakon popisivanja, bukvalno popisivanja i dokazivanja nekim nevernim Tomama ovde, da se u jednom Liazu čupa čak 7-8 sedišta, i time kasapi kapacitet vozila, nekome kao mene, bu**** koja 20 godina uredno plaća uslugu koju koristi a zauzvrat dobija qrton, postaje malo previše da još povrh svih sranja koje trpi, treba da se vozi i u sve punijim vozilima, samo zato što je vozač u svoj svojoj mudrosti odlučio da neće da se suoči sa šefom i traži bolje uslove, pa će radije da zaveže kanap i uskrati pristup putnicima vozilu kome je kapacitet već smanjen?
Ono što sam takođe primetio za sve ove godine na forumu je da za mnoge vozače JGPa - ne sve, i svaka čast izuzecima, ali za mnoge - važi šablon da nema veze u koliko stvari ih čovek podrži i koliko se slaže sa njima... čim se nađe jedna, JEDNA STVAR u kojoj treba da usvoje neku kritiku ili sugestiju, istog momenta se leže u bunker i prelazi u defanzivu. Nebitno da li je kritika opravdana, nebitno da li je sugestija na mestu, nebitno da li dolazi od nekoga ko je branio vozače nekoliko puta, i verbalno, i reputaciono, i fizički... Ne.
Čim naiđe prvo neslaganje, nastupa stav ''biće po mome, ili neće biti nikako''.
Šta misliš, kako se to uklapa u sveopšti problem da mnogi ljudi, posebno neupućeni, izvan ovog foruma, vide vozače JGPa kao bahate i sebične? Kako se to uklapa u napore, i preduzeća, i Grada, i samih vozača, da poboljšaju svoj imidž u javnosti? Jel takvi bunkerski i defanzivni stavovi pomažu da se smanji jaz između javnosti i vozača, ili da se produbi?
Dalje, kažeš da je stajanje kod šoferke zabranjeno. I glupo. Slažem se i sa prvim i sa drugim. Ja lično ne volim da se priljubim uz staklo napred, i znam da sve i kad bih voleo, vozači to ne vole. Okej, ima ljudi koji to ne kapiraju. Zašto onda ne tražite da se stave šipke? Ok, reći ćeš mi ''odbiće predlog''. Pošteno, ali da li vozači ikada zatraže to? Da li ikada probaju da izdejstvuju tako nešto? Ja verujem da ne. Nego na svoju ruku uzmu i petljaju nešto, i time u očima putnika (pogotovu neinformisanih) ispadaju samo još gori.
Vozači JGPa (još jednom - čast retkim izuzecima koje poštujem i podržavam) dele neke karakteristike sa taksistima sa obližnje teme. Sve je kul dok se svi slažu i podržavaju u svemu. Čim nastane jedna tačka neslaganja, vozači i taksisti uleću u bunkere, repetiraju oružja i čekaju da uzvrate rafalima i na najmanji kontakt. Rezultate mislim da svi znamo. Ne zna se ko je omraženiji i ko češće završi u ''lajt'' hronici u vidu incidenata u saobraćaju. Ok, taksisti su svakako na mnogo gorem glasu. Ali sa ovim brojem, i incidenata, i oholosti (pisao sam o debilu od vozača koji bokom Solarisa odvali nešto u vožnji i samo slegne ramenom kad ga pitam jel čuo udarac), i ''uradi sam'' rešenja, i uopšte, odbijanja da se čuje bilo kakva sugestija... uskoro će zaista imati i status i reputaciju i tretman kao taksisti.