Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Jao što ste mi svi vi fini. Video bih ja vas da ste išli noću autobusom za crnogorsko primorje, preko planina i klisura, sa autobusom koji je imao samo šoferšajbnu i prozor kod vozača. ;)
 
Loša su im vakum stakla. Svima su propišala, a mnogima i u prvoj godini rada. Sad već retko ima da vidiš neko još uvek "bistro" staklo kod njih. Dobro je što imaju bar veće kip prozore kad se već kipuju. Čak mi je i MAZ podnošljiviji od tih niskopodnih Liaz-a, iako je klima kod ovih drugih neuporedivo bolja.
 
I s vremena na vreme u toku vožnje im i otpadaju prozori. Tokom vožnje umeju da treskaju poprilično, čak da se odlepi jedan sloj stakla. Pančevačka staklara Beokom za uzvrat ima finog posla i izdatih faktura.

Mislim da Konvektina klima najbolje rashladi autobus, a i kabinu na tim Liazima 5292 ako je dobro pripremljena za sezonu i očišćena. Ali i nabavna cena joj je veća od ostalih (Valeo, Safkar, Pneumologic itd). Druga strana medalje je što Liaza skroz "umrtvi" i sa istrošenijim motorom čak i potroši poprilično goriva (mahom i 60 litara na 100 km).
 
Хах, баш се побољшао много. Кад склоне УнаКРШ и Крш&Крш Транс са линије онда ће бити боље.
 
Evo na nepodnošljivih +32, u IK112LE #3212 ima bar 40°.
Kako preživeti pitanje je...!?

Propalitet od modela totalno, funkcija hlađenja nema nikakav uticaj. Sva sreća pa ih na potezu 300 vozi koliko hoćeš.

Juče #3201 dovozi vozače na Ustaničku a ono se usijalo, kako je odleteo tako onaj miris spaljene plastike i usijanog metala kreće da se širi... 13. krug pakla 😆
 
Ne znam ko sve vozi na 26, 39 i 50 (zarđao sam malo s time, a i nekako kao da zadnjih godina teže uočavam logoe privatnika :unsure: ili mi se samo čini) ali na tim linijama svakako ima neopisivih krševa.

Ovu prozorsku vaser-vagu u Liazu (od toga koliko im dobro dihtuju ta stakla i okviri) sam snimio pre neki dan baš na 26. Zadnjih godina se često krećem po istočnom delu grada. I kad god čekam 25, 26 ili 39, pored toga što znam da ću da se klembesim kao orangutan (od gužvetina), uvek se pitam kakva će mi kršina sada doći. Nekad prođem dobro, pa dođe neka Akia ili onaj Volvo. Ali često mi dođe i neki Gmaz ili Liaz. Liaz gotovo uvek sa počupanim sedištima. Klime naravno van funkcije (u Liazu i Gmazu).
 
Zašto je M&M Krš&Krš trans?
Кад се будеш провозао њиховим 112М видећеш зашто.

@Bender Rodriguez

На 26 и 39 си се возио Тамнавиним а на 50 Унакршевим Лиазима. Обе серије Лиаза су им запуштене иако је Унакршева годину дана старија од Тамнавине.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Моји предлози нових аутобуских линија:
Линија 69 ( Ново бежанијско гробље- Нови Београд(блок 20) ) :

Линија 61 (Зелени венац-Устаничка) :
 
69 na prvi pogled malo neobicna, ne povezuje neke bitne tacke, mozda bi bilo bolje da ide kroz Milentija Popovica pa u blok 20, ali realno brza linija, ne upada u guzve i odlicna za presedanje. Najbitnije sto ide celom duzinom Milutina Milankovica.

61 ne vidim svrhu iskreno i kako bi se okretala na vencu. Za NBG imas 7, ako bas moras na venac onda presednes na EKO1, a najbolje bi bilo da se samo produzi 6.
 
Kroz Bulevar kralja Aleksandra od Cvetkove pijace do Ruzveltove ne prolazi nijedna autobuska linija.Linija 61 koju sam predložio bila bi dobra alternativa tramvaju u slučaju da se neki od njih pokvari pa se zbog toga obustavi ceo tramvajski saobraćaj u Bulevaru kralja Aleksandra,a i povezivala bi okretnice Ustanička i Zeleni venac na kojima se okreću brojne linije.
 
Kroz Bulevar kralja Aleksandra od Cvetkove pijace do Ruzveltove ne prolazi nijedna autobuska linija.Linija 61 koju sam predložio bila bi dobra alternativa tramvaju u slučaju da se neki od njih pokvari pa se zbog toga obustavi ceo tramvajski saobraćaj u Bulevaru kralja Aleksandra,a i povezivala bi okretnice Ustanička i Zeleni venac na kojima se okreću brojne linije.
Upravo to i jeste problem: okreću se brojne linije. Ni na Ustaničkoj ni na Z. Vencu nema kapaciteta za nove linije, pogotovo ne na Ustaničkoj. A i kad bi postojala takva linija, mnogo veću svrhu bi imala da ide dalje od Ustaničke. Svakako su iz direkcije nebrojeno puta odbijali produžavanje i nove linije na delu od Cvetka do Vuka kako se tramvaji ne bi klackali prazni.
 
Кад се будеш провозао њиховим 112М видећеш зашто.

@Bender Rodriguez

На 26 и 39 си се возио Тамнавиним а на 50 Унакршевим Лиазима. Обе серије Лиаза су им запуштене иако је Унакршева годину дана старија од Тамнавине.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
Gsp krš je mnogo gori sa drvenim sedištima i dalje sa motorima kao traktor a iz auspuha kulja dim jede ulje i pljuje pozadi, i najezivijom serijom ik 103f koja je odavno trebala biti povučena sa ulica koja jedva ide i po ravnom, sa niskopodnim ikarbusima koji se kvare iza svake krivine, padaju visine klima je kod njih misaona imenica, što to ne spomeneš ?
da nema "unakrsa i krsave curdica krš transa Lui travela i ostalih, baš bi GSP bio sposoban da obavi sve njihove polaske ?
Treba biti zadovoljan onime što se ima bilo GSP ili privatnik bilo bmc higer raspali Ikarbus ili raspali unakopov maz ili Liaz, jer neko možda nema ni takakv prevoz, kakav mi imamo i koji itekako liči na nešto u ovo jako teško vreme,
Lično prezirem 5292 ali mi bolje nemamo i u tom autobusu ako nad nešto ima pozitivno to je klima.
Pogledaj Skoplje nasta liči po YouTube videima raspali sanosi su do skoro radili iz osamdesetih ako neki i još ne prevoze.
 
Ja skoro tri godine nisam ušao ni u jedan autobus sa drvenim sedištima, niti sam ga video uživo. Vidim da se neki vrte ovde na slikama, ali to su uvek dva ista - jedan žuti i jedan crveni, ako uopšte i ta dva još uvek postoje. Meni je smešno da uopšte o tome raspravljam - ako ti smetaju dva autobusa (D-V-A! od više od hiljadu ukupno), preskoči ih. Ja bih preskočio bar 174, ali to je značajno teže. Na stranu što je taj zgroz od drvenih sedšta jedna prvoklasna malograđanština i provincijalizam (drvo selo zaostalo, plastika grad moderno). Drvena sedišta su imala svojih mana, ali su i dalje bila ergonomski daleko ispred mnogih plastičnih kojima bivamo maltretirani u proteklim godinama, otkad ovde može da se uveze bukvalno sve sa bilo čijeg lagera. Već 15-ak godina su u eksploataciji klizeća sedišta, imamo i neka koja se vitopere unazad kad sedneš na njih, ali hej - bar su plastična! Plastic dreams, plastic life, plastic everything. Npr. ta ista drvena sedišta su imala rukohvate zabačene unazad, što je očigledno izum koji je nedokučiv mnogim današnjim proizvođačima - kod mnogih buseva ako treba da se uhvatiš za sedište iz bilo kog razloga moraš da guraš onog ispred koji se navalio iz sve snage na rukohvat i da se nadaš da neće da te otera u tri lepe kad se okrene. Da ne pominjem tek razmake između sedišta, koji su na pojedinim modelima takvi da i ženska osoba prosečne visine žulja kolena, a sa 180 cm si u kategoriji Manutea Bola za one koji su projektovali. Ali hej, bar su plastična... Sedišta (i naravno prostor oko njih) bi pre svega trebalo da budu ergonomski prihvatljiva, a savršeno me baš briga od čega će da se prave (pod uslovom da je to nešto dovoljno izdržljivo).

U trenutku kada su stigli, ti niskopodni Lijazi su bili ubedljivo najgore prostorno rešena (a i najružnija, mada ne volim da potežem taj argument) vozila na beogradskim ulicama. U međuvremenu su dobila konkurenciju, ali to i dalje ne govori ništa dobro o njima. I još nešto - dobar deo tih autobusa jeste došao bez sedišta iznad prednjih točkova (ili je bar takav pušten u saobraćaj), što je sramota svoje vrste i opet potvrđuje da u Beograd (nešto što se zove) autobus nije uvalio samo onaj ko nije probao. To je prostor koji verovatno neko formalno računa u kapacitet (jednog ionako skučenog busa), a on je neupotrebljiv.

IK-103F svakako nisu najjeziviji autobusi, ni približno, ali tu ću stvar prepustiti ovlašćenom braniocu istih, BG:VOZ-u. :)
 
Poslednja izmena:
Zato što ne stanujes u Zemunu kolko je meni poznato oni su tamo stacionirani i kad god idem kod prijatelja u Zemun preživim horor dok dodjem do Batajnice, nikad ne znaš dal ce se autobus pokvariti, pasti visina zablokirati vrata uvek vidim bar jedan pokvaren niskopdni Ikarbus do Batajnice ali minimum jedan.
Nemam ja ništa protiv GSP niti protiv drvenih sedišta porastao sam u njima, kao i većina ljdii ovde ali je nemoralno da kupiš 200 i kusur autobusa i da oni i još uvek voze što dovodi naravno do činjenice da su kupljena fuserajka vozila i što dovodi da je Zemun najgora opština po pitanju prevoza koliko se tamo kvare autobusi.
Ja samo govorim da privatni prevoznici nisu gori ništa od GSP što vidim da se ovde vredjaju.
A što se tice IK 103F da nisu najjeziviji zar misliš da stanovnici glumcevog brda Ripnja, bele reke nisu džabe seli na Avalski put i napravili protest negde posle leta 2019 jer su na 405 svaki moguć dan ostajali u kvaru i odjednom posle tog protesta odjednom konekto može na 405, za mene je to najužasniji autobus koji postoji i unakopovi liazi su premija za te 103F.
 
Gsp krš je mnogo gori sa drvenim sedištima i dalje sa motorima kao traktor a iz auspuha kulja dim jede ulje i pljuje pozadi, i najezivijom serijom ik 103f koja je odavno trebala biti povučena sa ulica koja jedva ide i po ravnom, sa niskopodnim ikarbusima koji se kvare iza svake krivine, padaju visine klima je kod njih misaona imenica, što to ne spomeneš ?
da nema "unakrsa i krsave curdica krš transa Lui travela i ostalih, baš bi GSP bio sposoban da obavi sve njihove polaske ?
Treba biti zadovoljan onime što se ima bilo GSP ili privatnik bilo bmc higer raspali Ikarbus ili raspali unakopov maz ili Liaz, jer neko možda nema ni takakv prevoz, kakav mi imamo i koji itekako liči na nešto u ovo jako teško vreme,
Lično prezirem 5292 ali mi bolje nemamo i u tom autobusu ako nad nešto ima pozitivno to je klima.
Pogledaj Skoplje nasta liči po YouTube videima raspali sanosi su do skoro radili iz osamdesetih ako neki i još ne prevoze.
Pa kad nas već porediš sa gradovima veličine jednog Skoplja, što bar ne pomenu Zagreb na primer? Pa i to Skoplje dobi MAN Lion's city autobuse u zadnjoj turi. Makedonija baš predstavlja onaj deo najmanje razvijenih zemalja u Evropi, i ne treba nas baš sa njom upoređivati. Uzmi Budimpeštu za primer koja je tu, a i slične je veličine kao i Beograd.

To koliko para pumpa grad Beograd u te privatnike znaš kakvi bi oni trebali biti. GSP ne može sam kupovati autobuse, niti može da bira šta će se uzeti, jer to zavisi isključivo od osnivača. Kao da bi se neko u GSP-u bunio da i za to javno preduzeće važi pravilo starosti autobusa do deset godina, ako bi osnivač redovno obnavljao vozni park. Nije to pravilo uvek dobro, pogotovu kad se nabavljaju kvalitetna vozila renomiranih proizvođača. Bitno da za sve druge ima. Važnije je da imamo kvalitetan đubretarski kamion, a autobus može da dođe i iz neke fabrike za koju do pre par godina niko nije ni čuo.

Kam lepe sreće da su pojedini autobusi privatnih prevoznika dobri koliko i IK103F. Baš da vidim na šta bi ličio neki MAZ ili taj niskopodni Liaz da su prešli i preko dva miliona kilometara i radili 17 godina. Oni su već trebali biti rashodovani, a vraćeni su u rad, pošto su se verovatno Higeri pokazali jako dobrim. Marka koja je prisutna na nekim nimalo naivnim tržištima već godinama, čiji električni autobus za britansko tržište učestvuje u trci za autobus godine 2022, a još godinama rade turističke autobuse jedne Scania-e, dozvoli sebi da ovako sklepa autobuse za Beograd, a hoće još veći proboj na tržište starog kontinenta.
 
Ako vozilo dostigne 10 godina starosti, zašto mora odmah da znači da više nije u voznom stanju? Ti autobusi sa drvenim sedištima su nas služili popriličan niz godina, iako su izašli iz fabrike koja se nikako nije smatrala nekim kvalitetom, ali je opet proizvela neka sjajna i nezamenjiva vozila i ispala su daleko kvalitetnija i izdržljivija nego što se mislilo da će biti. Ja ne krijem da su meni lično ikarbusova vozila najdraža, a to su pre svega ik-201, ik-202, ik-203 i naravno meni najomiljeniji ik-206. Mnoge od njih su pregazili što kilometri, što vreme, što eksploatacija i svakako stoji da su mnogi bili zreli za rashod, ali je isto tako činjenica da su mnogi otišli u rashod mnogo, mnogo pre vremena. Intenzivniji rashod starih ikarbusovih vozila je počeo negde 2016. a svoj vrhunac doživeo 2019. nabavkom Higera i BMC-a. Tada su mnogi "drveni" zauvek prestali da "krstare" beogradskim ulicama i nedugo nakon njihovog povlačenja iz saobraćaja se videlo da je načinjena nepopravljiva šteta. U to vreme su i ik-103F povučeni iz saobraćaja i nekoliko meseci ih nije bilo na ulicama, ali s obzirom da se kvalitet Higera vrlo brzo video, oni su vraćeni u saobraćaj i još uvek obavljaju polaske. Daleko su oni od najvećih krševa i vrlo dobro se drže za svoje godine neprestanog učestvovanja u javnom prevozu.

Beograd je sam po sebi poprilično specifičan u Evropi. U većini evropskih prestonica, kičme javnog prevoza su autobusi proizvedeni od strane EU proizvođača, jer su se njihova vozila pokazala kao visoko kvalitetna. Ali, u Beogradu kičma javnog prevoza postaju turska i kineska vozila vrlo niskog kvaliteta. Tu se postavlja pitanje zašto naši prevoznici uporno nabavljaju njihova vozila. Ko god se osvrne oko sebe, videće da je u GSP-u dominantna nabavka Higera i BMC-a, a kod privatnika Akie i Kobre pretežno. Ima i kod njih raznih modela naravno, ali su mahom sva vozila turska. Jasno je da tu nisu čista posla nikako. Pa svi smo bili svedoci koliko su se namučili da nameste tender BMC-u iako je Solaris imao sjajnu ponudu, sa naravno neuporedivo boljim autobusima od BMC-a. Rešimo se starih modela koji su još mogli da rade, a nabavljamo vozila koja iz čista mira dobijaju ubrzanje, jer, eto, to su nova vozila.

U Beogradu je javni prevoz na jako lošem nivou i trenutno prolazi kroz verovatno najgori period još od devedesetih godina. Nema vozača, nema dovoljno vozila, polasci se nekontrolisano preskaču, solo autobusi postaju redovni na linijama na kojima ih nikad nije bilo. Svemu tome je mnogo doprineo i taj trend masovnog rashodovanja i povlačenja vozila koja su i dalje bila u voznom stanju. Zato na 75 na primer više nemamo te autobuse sa drvenim sedištima, ali se zato gužvamo u BMC-u. 17 čekamo i po pola sata umesto šest minuta, jer su imali da pošalju 13 umesto planiranih 18 vozila. Vesić preti Lasti jer ne realizuju polaske na prigradskim linijama zato što su silne ik-103 i ik-206 morali da povuku iz saobraćaja.

Vozila koja se Beograđanima predstavljaju kao nova i fenomenalna da nam svi zavide su bruka i sramota naspram vozila u kojima se voze stanovnici Budimpešte, Zagreba, Rijeke itd.
 
🤩
IMG_3187.jpg
 
Poslednja izmena:
Vozio sam se i šta? Možda je krš što radi klima.
Види се да немаш појма о чему причаш чим ти је крш свако возило коме не ради клима, па хајде да ти појасним неке ствари.

ММ Транс је своје Икаре уништио у поређењу са Космајевим који су у много бољем стању. Рукодржачи одваљени, гуме на рукодржачима готово и да нема, лупају као шерпе, фарба огуљена од учесталог лепљења реклама (колико је до ММ Транса толико је и до Икарбуса), прљави сачувај Боже колико, подолит одлепљен скоро свуда нарочито код задњих врата, задња врата или средња се редовно отварају у току вожње, лоше огибљење и панели само што ти не падну на главу колико се тресу и љуљају. Барем шипке и панеле могу да среде и да "упристоје" кршину у старту.

Што се (Р)акија тиче, осим климе не ваља ништа. Недељу дана након пуштања у саобраћај је једно седиште било одваљено из лежишта и могао си га понети кући а остало је до произвођача. Најбоље Ракије су ТП-ове.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Pa kad nas već porediš sa gradovima veličine jednog Skoplja, što bar ne pomenu Zagreb na primer? Pa i to Skoplje dobi MAN Lion's city autobuse u zadnjoj turi. Makedonija baš predstavlja onaj deo najmanje razvijenih zemalja u Evropi, i ne treba nas baš sa njom upoređivati. Uzmi Budimpeštu za primer koja je tu, a i slične je veličine kao i Beograd.

Slučajnosti, baš danas u Zagrebu izgoreo Man Lions City.
Kvalitet svih motornih vozila svake godine je u sve većem padu, bilo komercijalnog tipa bilo privatnih vozila. Suština proizvodnje više nije da traje vozilo, već da se što više delova proda, čak i vozila sofisticiranijih proizvođača izlaze sa jako velikim propustima naspram cene. U masovnosti se izgubio kvalitet.


Poslato sa Huawei Mate 20 Pro uz pomoć Tapatoka
 
Uvek je bilo toga. Sećaš se sigurno vatrenih kočija u vidu londonskih Citara. Prošle ili pretprošle godine izgoreo je jedan IVECO star možda šest meseci, takođe u Zagrebu. Ima propusta i kod velikih samo tako, al bar nisu izošljareni preko svake mere, već ipak odaju utisak kakve takve celovitosti. Pre malo jače od mesec dana provozah se novim Lion's city-jem G u Dubrovniku. Ta utegnutost i to klizanje po putu misaona je imenica za turke i kineze. Mada je i put između Dubrovnika i Mlina dosta dobar. U Budimpešti solo Lion's city zna da ispušta razne cvrčke u enterijeru, al opet ostavlja jedan čvrst i solidan utisak. Ima dosta neravnina po ulicama, mada ne i udarnih rupa. Higeri se baš tresu, trapovi žvaću od prvih dana, realno imaju i dosta isključenja, a koštali su 200000 evra po komadu. BMC odaje nešto bolji utisak, al kad se spoji par jačih neravnina jedna za drugom, cela karoserija se zatrese u talasima. Opet, enterijer deluje kvalitetnije, kao i sama karoserija, bar što se tiče antikorozivne zaštite i farbanja. Kod Higera se jedino klima može stvarno pohvaliti, i dobro pogonski sklop je fino uklopljen. Kod renomiranih se bar naplati ta neka garancija, uglavnom. Bolje organizacija serviranja itd. Realno, kad preleže neke dečije bolesti, mislim u prvih par meseci rada, obično posle guraju godinama bez većih problema.
 
Vrh