Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Sad sam se vozio sa 2 gMaz-a... Ćurdićev krš, polepljeno unutra klimatizovano vozilo, klime naravno nema (fizički) ali sva 3 šibera rade. Jedva ide.
Drugi je bio na 309,noviji ima bolje osvetljenje i proreze za klimu. Ide ok.

Vozio sam se pre neki dan na 46, Isuzu je bio, predobra mašina, ide k'o zmaj... piči hlađenje baš baš... bukvalno duva iz odgromne crne štrafte duž obe bočne strane.
Da li je to bio Lui travel ili Arriva, ne videh, ali sam se oduševio
Одличан аутобус заиста али има добро познати проблематични Каминс мотор.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Dobro poznati problematični Cummins motor? Po 100 puta ponovljena priča šta je ibertura, a to se prosto nije desilo ni kod jednog od autobusa, koji su imali neko zaletanje. Naravno, sve sami turci. Ibertura mora ostaviti debele dokaze da je do nje došlo. Masni tragovi i velike količine dima na primer. Cummins ISB od 6.7 litara je jedan najmasovnije ugrađivanih agregata kod autobusa gradskog i prigradskog tipa. Takođe, više puta ponovljena priča da ga nosi i Urbino 12 kao jednu od opcija. To što se zaleteo poneki BMC, Temsa, i ne znam dal sam još nekog ispustio, zbog samog motora nije sigurno, odnosno ibertura je čist mehanički kvar. Znači problem je verovatno u elektronici, možda sama pedala gasa koja nije vezana sajlom, već je elektronski kontrolisana. Ne sećam se da je bilo zvaničnih izveštaja o uzroku nesreća autobusa koji su jurili bandere po gradu, al ponavljam da ne vidim kako to može biti do samog motora, ako ulje nije dospelo do kompresionog prostora. Sam motor prati gomila raznih agregata, CPU, kilometri kablova itd.
 
Neka sve to stoji, ali čovek ne može da se ne zapita kako od svih akcidenata sa turažom, sve su bila vozila sa Cummins motorima.
Ako grešim, slobodno neka me bilo ko ispravi.

I kako to da Cummins (mislim na taj za autobuse) nalazimo uglavnom kod trećerazrednih proizvođača sa istoka?
 
Sam motor ne može da se pokrene i uđe u obrtaje sam od sebe, sem u slučaju kad ulje, a najčešće preko turbine dospe u kompesioni prostor. Jako retka pojava do koje dolazi kod starijih loše održavanih agregata. Pa čak i kod onih koji slabije održavaju svoja vozila šanse za iberturu su baš male. I sami smo svedoci da su požari usled curenja nafte ili ulja, ili usled neispravnih instalacija mnogo češća pojava.

Ne ugrađuju Cummins ISB motore samo ti trećerazredni sa istoka. Na kraju krajeva, kod mnoštva rusa i turaka je mercedesov OM936 ili 926, pa to Mercedes ne čini proizvođačem motora za trećerazredne klijente, nego prosto stvar je sigurno u dostupnosti. Nije izbor tu ne znam koliki. Imaš DAF, MAN, Mercedes, IVECO i Cummins motore za većinu onih koji robu plasiraju po Evropi i jednom delu azijskog kontinenta. Volvo i Scania dolaze isključivo na svojim šasijama. Mercedes i Cummins su verovatno i najveći isporučioci malolitražnih motora za karoseriste. MAN je više prisutan kod onih koji rade vozila na njihovim šasijama. Ostaje IVECO, koji verovatno ne stiže da plasira veliku količinu motora usled jako masovne proizvodnje autobusa pod istim znakom. DAF je ređa pojava kao odabir za pogon jeftinijih autobusa. Verovatno cena i opet dostupnost, i nemaju malolitražne motore za autobuse. Njihovi agregati PX serije, koji su nastali iz saradnje sa Volvo-om idu samo na šasije lakih i srednje teških kamiona.

E sad zašto se dešava to neko zaletanje samo kod ovih što imaju Cummins motore, mada ja koliko znam zaletanje je imala i jedna Cobra ne tako davno sa mercedesovim motorom, jeste dobro pitanje, al mislim da imam i jednostavnan odgovor. Opet turci i njihovo petljanje po ECU. Ko zna šta sve pakuju od delova iz domaće proizvodnje. Njihova prateća industrija ima jako širok asortiman proizvoda za ugradnju u autobuse. Nešto je jako kvalitetno kao vrata proizvođača BODO, a nešto drugo je verovatno ispod svakog kriterijuma. Na kraju krajeva, Isuzu i Otokar nisu imali zaletanja do sad koliko znam, a i njih pogoni Cummins ISB. O kvalitetu autobusa iz Turske može se naširoko komentarisati. Pojedini na oko odaju dosta dobar utisak, al kad se malo zagrebe ispod površine vidi se štednja i ošljarenje. Ove skoro pridošle Cobre na primer znaju fino da zasmrde pozadi na naftu, verovatno od Webasto-a, zimus naravno. Klima super, al sanduk pozadi baš vreo, dok kod ovih Akia i ne nešto. Nije uopšte prijatno sedeti u Cobrama pozadi na ona tri tapacirana ulegnjuća na pokrivci motora. Tako da ko zna gde se sve štedi i mulja da mi to ne možemo da vidimo.
 
Морам да те исправим да је туражу имала Сагина Кобра са Каминс мотором 2018. годиште.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Ne znam da i u Cobru ide Cummins, pogotovu u te novije. Zvukom lako pravim razliku, al može biti i da si u pravu. Ranije Dojc i MAN, ove zadnje sve sam Mercedes koliko sam mogao da primetim. No, opet "turčin". Imamo li i jednog renomiranog da je imao zaletanje sa ISB motorom? Solaris između ostalog? Britanski karoseristi bi trebali da baš masovno koriste Cummins ISB. ADL nije baš mali proizvođač, a i Cummins bi trebao da dolazi iz neke od tamošnjih fabrika. VDL za svoja solo vozila za grad i prigrad bi takođe trebao koristiti pomenuti motor.
 
U Saginoj Cobri je Mercedes motor 100%, a ne Cummins, te motore imaju novije Unacopove Cobre i tačno se vidi razlika između tih buseva koliko je Sagina Cobra tiša i bolje vuče nego Unacopova
 
U Saginoj Cobri je Mercedes motor 100%, a ne Cummins, te motore imaju novije Unacopove Cobre i tačno se vidi razlika između tih buseva koliko je Sagina Cobra tiša i bolje vuče nego Unacopova
Хајде да разграничимо одма.
Кобре са Каминсом немају решетке на поклопцу мотора, док кобре са Мечком (и генерално све што погонује OM936 LA) имају позади решетке чак и звук је различит у односу на Мечку, мада од звука мењача и ZF осовина може да ода погрешан утисак.
Прве Сагине Кобре имају Каминс. Друга серија која је заменила Лиазе Мерцедес. УнаКРШ прва серија која ради на 50 Каминс, све новије Мерцедес.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Хајде да разграничимо одма.
Кобре са Каминсом немају решетке на поклопцу мотора, док кобре са Мечком (и генерално све што погонује OM936 LA) имају позади решетке чак и звук је различит у односу на Мечку, мада од звука мењача и ZF осовина може да ода погрешан утисак.
Прве Сагине Кобре имају Каминс. Друга серија која је заменила Лиазе Мерцедес. УнаКРШ прва серија која ради на 50 Каминс, све новије Мерцедес.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
Onda je moguće da je ta razlika kako vuče i kako se čuje motor zbog menjača, a bio sam u čudu kako se desila ibertura na busu sa Mercedesovim motorom
 
Код Унакрша ћеш најбоље чути звук мотора наочито у П40539 који зуји као BMC.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
IMG-20220524-161236.jpg
Japanac, Iveco i iza Higer
 
Danas sam se vraćao sa Crvenog krsta i dođem na Slaviju. Stojim ispred Narodne banke i čekam 36. Kada je naišao, sa jedno desetak ljudi, čujemn da je crkao autobus na 78 i da napravio haos kod Hrama.

A kada sam išao, dođoh od Bulevara oslobođenja pešaka do Makenzijeve. Prilazim stanici i vidim 21 kako odlazi. Neka dva minuta kasnije, došao je novi 21. Negde kod stanice Vojvode Dragomira nas je sustigao novi autobus na 21.​
 
Još jedna trola čeka vuču u Vojislava Ilića, mislim da je 2034, to je sad očigledno postala svakodnevnica
 
Najveći budžet u istoriji™ je garancija kupovine većeg broja autobusa u odnosu na gospodina kradonačelnika. :D
 
Чекам 70 већ 25 минута јер ми је отишао Хигер испред носа. Тек је у БЗЂ и иду 2 комада. Стварно није у реду што је нису појачали због Аве.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Da jbg, oni idu na oko 25-30 minuta. I naravno, deonica na autoputu od Bežanije pa sve do Dušanovca ume da ih osakati samo tako, kad su gužve.
 
Арива ради превоз до Аве данас.
Прва линија Ава - Трошарина
Друга линија Ава - Баново брдо
Трећа линија Ава - Пиносава
Четврта линија Ава - Богословија
Линије раде до 22h

Раде две Меге и Интегро (или Интоуро).
Био сам једини путник до Трошарине на којој ради Мега од Аве, како каже возач није 10 путника превезао до 2 сата.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Privatne linije organizovane od strane Ave? Pretpostavljam da je zbog koncerata na otvaranju.
 
Nije ni čudo, kad nigde nisu objavili info za te linije.
Нити су возила добро обележена, стоји Авина табла и флајер залепљен са поласцима и станицама који није баш велик.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Vrh