Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
@Дошљак Naravno da treba da rade svuda, ali mi trenutno nemamo neki zavidan broj zglobova, "za razbacivanje". Svi znamo da je njihov broj trenutno na minimumu, zato se i raspravlja o linijama koje su prioriteti za njih, kako bi se najracionalnije iskoristili. 65 su polako krenuli da pretvaraju u solo liniju, maltene je broj solo i zglobnih autobusa na toj liniji skoro izjednačen. Poražavajuće.
 
Није битно колико путника користи линију већ колико путника је користи на најоптерећенијем делу. Из мог искуства у 37 је углавном већа гужва гужва него у 23. На 37 се дешава да иду два аутобуса један иза другог, а једанпут сам видео и три заредом. Зато има смисла да возе зглобни аутобуси.

Није ми јасна логика да се на 37 са малим интервалима поласка стављају соло возила, а на 85 са великим интервалима стављају зглобна возила. То доводи до тога да се на 37 возила сустижу, а да се 85 чека предуго (предвиђени интервали у шпицу су 14-15 минута, што је много за градске линије). Боље да на 85 ставе соло аутобусе на 8-9 минута. Исти је капацитет, а иде чешће.
Sve linije treba da nude određenu rezervu kapaciteta. Zato su u onoj studiji novosadskog univerziteta (verovatno sam ovde pominjao, ne znam na kojoj strani, davno je to bilo) o tamošnjim linijama i pomenut preporučen KIK vozila od 0,7 (70% deklarisanog kapaciteta pri gustini stajanja od 6 putnika po m2 podne površine putničkog salona vozila namenjene za stajanje). To je neki rule of thumb koliko lufta treba obezbediti. Kada je komfor veći (oborena gustina stajanja na 4p/m2) onda može da se istrpi neko vreme, mada je upitno koliko je to prihvatljivo u odnosu na cenu prevoza. Putnici su vrlo osetljivi u slučaju istovremenog pada kvaliteta i povećanja cene usluge, jer tada dolazi do očito vidljivog lošijeg odnosa cena-kvalitet, tako da ukoliko postoji alternativa kao u automobilskim društvima poput Australije i SAD, sede patronaža u kola i ćao.

Tipovi (grupe) linija razlikuju se po faktorima koji nepovoljno utiču na kvalitet usluge, što diktira neophodnu rezervu kapaciteta. Visokofrekventne, nepouzdane linije (sa velikom učestalošću poremećaja i kvarova) opslužene vozilima nedovoljnog kapaciteta praćene velikim stepenom neravnomernosti moraju imati obezbeđenu rezervu. Suprotno tome, niskofrekventne, dugačke linije bez alternative na većem delu trase moraju obezbediti rezervu u slučaju izostanka polaska, posebno u slučaju kvarova jer su garaže i terminusi za prekomandu daleko. Umesto da čeka na prekomandu drugi polazak je možda već krenuo, ili u slućaju bližeg terminusa prekomanda mora primiti dva opterećenja polaska (2x0,7 solo=1x0,93 zglob, da niko ne ostane na ulici, posebno oko ponoći). Dvestakečevi su na 53 bili puni samo na poslednjim polascima koje privatnici nisu obavljali, a čak i u špicu bili su komforniji od privatnih stotrojki. Ista razlika je postojala na 37 kad su došli Solarisi, što sada možemo primetiti samo na najopterećenijim trolejbuskim linijama (prazan zglob, par solo, prva puna druga prazna ili ne daj bože obe pune, a nekad se naređaju po tri ili više, kako na 29 tako i na 41).

Dakle gde god može neka se obezbedi zglob, a gde ne može samo privremeno dok se ne prošire ulice, povećaju radijusi krivina (25, 26) ili izgrade okretnice (32). Miška Kranjca i Kružni put nisu problem jer su Solarisi radili na 59 (iako mogu i Vareškom), a sada u slučaju radova 18 ide Kružnim putem kao 50. Potpuna je besmislica ne obezbediti više zglobnih vozila tamo gde nema infrastrukturnih prepreka, a postoji velika potreba. To bi trebalo da bude prioritet.

Imaju tri pogona koje treba maksimalno da iskoriste, i jedan (Kosmaj) koji treba maksimalno da prilagode (zamene stare hale novim, promene osnovu/layout pogona). Imaju i privatnike koji mogu obezbediti sva solo vozila, gde god ona bila potrebna. Bezobrazluk. Nemaju nikakvo, ali baš nikakvo opravdanje za ovaj status quo, baš kao što nemaju pravo da krive druge za odlaganje gradnje metroa (posebno oni nesposobnjakovići što su vladali između 5. Oktobra i dolaska SNS na vlast, iako se ni ovi nisu baš pretrgli).

Dakle, ta priča 37 ili 85 je mrtva trka. Zglovovi su potrebni na obe linije, ali iz različitih razloga. Na 85 treba u slučaju kvara, a na 37 zbog poremećaja.
 
img_0489-jpg.132484
Nije neka slika al uspeo sam ovog da uslikam,zapao mi u ivicu oka 😄
 

Prilozi

  • IMG_0489.jpg
    IMG_0489.jpg
    248 KB · Pregleda: 1.174
85 trazi pojačanje taman za 2 vozila vise sa 76 koji nema svrhu, jer donji deo ima vezu na Autoputu sa 611 i ekipom, i gornji deo sa 75... Taman ta 2 vozila da se rastereti 95, plus negde sa 88 ako moze, barem 15 u spicu za pocetak, i da 85 ide kasnije uvece, ume da pokupi masu u Ugrinovackoj i da doveze do Erport Sitija i Delta Sitija... To je ono presedanje sto je ukinuto sa 81 dok je isao u Blok 70a, a posle ukinuto sa 69 jer sam i ja bio protagonista da se 69 ukine!!!
 
Ne možemo da znamo šta je u glavama GSP, DJP i Grada (ako nešto uopšte postoji u tim glavama...) ali čini mi se da jedan od razloga što u zadnje vreme sve više forsiraju solo autouse je i to što je protočnost ulica u sve gorem stanju. Možda deluje zanemarljivo, ali pogledajte stanje i brojeve razbacanih automobilčina po trasama nekih linija. Sve je gore iz dana u dan. Uostalom, i 26 je nekad bio zglob i takav uspešno funkcionisao. Pa je postao solo kada su ulice postale neprohodne, i dat je privatnicima.

Kažem, ne mogu ništa da tvrdim, ali nemam sumnje da i SNS talog zna u kakvom su im stanju ulice. Ako su bahati i odsečeni od naroda, nisu slepi. Vide i oni koji je ovo brlog saobraćaja postao i koliko je bu******** koje se parkiraju ili zaustavljaju gde ne treba. Ne bi me čudilo da je forsiranje solo autobusa u korelaciji sa saobraćajnim propadanjem i bolešću Beogradskih ulica.
 
Ima i toga, bicemo kao Brazilske favele u kojima samo kombi moze da se provuce. Eto pre 10 godina nije bila ni jedna kombi linija osim E linija, a danas ih je sve vise usled nedostatka saobracajnog planiranja i suspenzije urbanizma u Beogradu.
Ja bih rekao da to ima veze i sa time što su uvedene i linije kroz naselja koja su i pre desetak godina postojala, ali nisu postojali uslovi za solo buseve. Naprimer 64, 309L, 310, 312, 313, 405L, 406L, 407L, 409, 501, 505, 507, 522
 
Prva linija koja je prebačena na kombi praktično isključivo zbog parkiranih automobila i smanjene protočnosti ulica bila je 24, mislim da tome ima bar desetak godina. Ona je tada imala više putnika nego neke današnje solo i sećam se čak i nekog predstavnika sekretarijata koji je to jednom priznao u nekoj hronici. To je onaj neki period kada je Vračar već lagano počeo da kapitulira pred kvadratima i kvadratima i kvadratima i pratećim automobilima, te da se pretvara u jedno baš odvratno mesto za život. Naravno, ludilo je otišlo na n-ti negde 2016*, kada su grad i opštinu potpuno zaposeli ovi što su operisani od osećaja za meru. Uporedo s tim dolazilo je i do drastičnog smanjenja broja zglobnih vozila koja prolaze kroz Vračar, te je Benderova logika u suštini na mestu. Danas imamo taj paradoks da praktično nema nijedne zglobne linije koja prolazi kroz najgušće naseljenu opštinu.

Naravno, to ne znači i da nema delova grada gde uslovi na terenu nisu dozvoljavali uvođenje klasičnog solo autobusa.

* Mi od te 2016. imamo jedan niz odluka koji konstantno pogoršava stanje u prevozu - od te raspodele privatnici/GSP, preko odliva vozača, pa one nabavke prevelikog broja (pritom loših) solo vozila, ovog sada mahnitanja sa rashodovanjem zglobova koji su mogli još da rade...
 
Poslednja izmena:
Od svega nabrojanog, ono sto mene najvise revoltira je sto su i vozaci, i sindikati, i mediji i strucnjaci jos 2016. poceli da upozoravaju Grad da ce se suociti sa velikom nestasicom i/ili problemima kvalitetne radne snage. Debilcine iz Grada su sve to ignorisale, i ignorisu i dalje. Pet godina traje taj problem i oni ga pet godina guraju pod vec prepun tepih svojih brljotina.

Kupuju vozila koja ce delom da stoje u depou jer nema ko da ih vozi, samo da bi mogli po medijima da se busaju i hvale, iako kupovina masine bez dovoljne i adekvatne radne snage ne znaci nista. Jer je za njih sve jbna politika i politicka igra. A u politici "Kupili smo 200 autobusa!" zvuci pompeznije nego "Zaposlili smo 200 novih vozaca i pojacali polaske".

Isto je i sa Zeleznicama, isto je i sa vojskom, isto je i sa Gradskom cistocom, isto je sa mnogim preduzecima i sluzbama. Pisu ljudi o tome i ovde na forumu i po medijima. I nadlezni znaju za sve te probleme i opet ih zabole.

Prokleta politika i prokleti partijski talog.
 
Linija 24 je 2009. postala minibus linija sa IK107. Minibusi su uvedeni zbog malog broja putnika za solo autobus. Tada je linija išla na 20 minuta i gužva je bila samo kada duže nema 26.
Tek posle 2016 je linija postala češča, sada ide na 12 minuta i kombi više nije dovoljan. Nešto kao Mercedes Cito bi bilo idealno.
 
Linija 24 je 2009. postala minibus linija sa IK107. Minibusi su uvedeni zbog malog broja putnika za solo autobus. Tada je linija išla na 20 minuta i gužva je bila samo kada duže nema 26.
Tek posle 2016 je linija postala češča, sada ide na 12 minuta i kombi više nije dovoljan. Nešto kao Mercedes Cito bi bilo idealno.
Inače znam da sam video staru fotku gde je 103F išao na 24. Mislim da kad su uvedeni minibusi da je promenjena i trasa.
 
Koji deo trase 24 na Vračaru je problem za solo buseve?
aaa-sve.gif

Koji nije... XD

Mislim ovo se odnosi na trenutnu situaciju sa bahato parkiranim i zaustavljenim. Ceo grad je takav ali Vracar je deo grada gde to posebmo dolazi do izrazaja.

Svetozara Markovica, Kralja Milutina, Njegoseva, Maksima Gorkog, ulice oko Cuburskog parka, Neimar, Tetovska, Todora kako se vec zvase, Krusevacka... Sve su to ulice gde sada umnobolnika za volanom ima na svakom bloku i autobus mora da se izvija da prodje. Ili da trubi i ceka, kao sto se meni desiilo u 26ci u Tetovskoj, pre dve nedelje.

Istina ne staje se uvek iz bahatosti, ima i dostavnih vozila, selidbi, auta koji cekaju stare ljude ili dovoze nesto... ali da nema automobilcina svuda i da nisu bahato razbacani, onda bi i ovi koji staju iz opravdanih razloga, na 5 min, mogli da staju tako da nikog ne ometaju.

Naravno, ku***bolja Grada i odbijanje da se sire ulice dodatno pomaze u tome da taj deo grada klizi ka potpunoj saobracajnoj paralizi.
 
Poslednja izmena:
Inače znam da sam video staru fotku gde je 103F išao na 24. Mislim da kad su uvedeni minibusi da je promenjena i trasa.
Da tada su uvedeni, jedno 6 meseci je 24 išla ulicom Knjezinje Zorke pa je vraćena u Kursulinu.
Mada koliko se sećam priče vozača problem je bilo skretanje iz Svetozara Markovića u Njegoševu i kod kafića na uglu sa Molerovom zbog parkiranih vozila. A znali su i gosti restorana Đorđe da zablokiraju Moravsku ulicu i da se još čude odakle autobus u toj ulici.
 
To što je mentalitet seljačine postao primaran, ne znači da svuda treba da na nas prevoze trotinetima, jer eto toliko se ima slobodnog prostora u bulevaru sa nekoliko traka. Ovo je naravno parafrazirano.
Meni ne izgleda da je Njegoševa problem. Tu ne računam ove prethodno pomenute.
 
Pa ti znas da se svi mi, ili skoro svi sa ovog foruma, slazemo da bi problem bahate seljanije na ulicama trebalo da se resava nekad buldozerima, nekad pendrecima, nekad dranjem kaznama, itd itd... (citaj - vecina nas ovde bi im se krvi napila). Ali znamo svi i da Grad i aktuelni vladajuci talog imaju druge planove i pristup za takve probleme.

Ja bih prvi vratio zglobove na 26 ali avaj, vidis da dzukele iz Grada neguju ovaj automobilski urbanizam, pa makar i po cenu tolerisanja auta koji staju tako da blokiraju 100/160 ljudi.

A za Njegosevu necu da tvrdim jer ne prolazim redovno ali ima tamo dosta kafica gde se okupljaju oni "iz regiona" pa cesto ostane nesto i na kolovozu. A za ovaj deo Maksima Gorkog, Tetovska, Krusevacka, to znam pouzdano, tu je haos zivi. Cak i solo autobusi imaju sve vise problema. Ne bi me cudilo da dzukele iz Grada pozele da ih jos vise smanje, pa i njih zamene kombijima. To jest voleli bi kad bi mogli, eto tako da se izrazim.
 
Ja bih prvi vratio zglobove na 26 ali avaj, vidis da dzukele iz Grada neguju ovaj automobilski urbanizam, pa makar i po cenu tolerisanja auta koji staju tako da blokiraju 100/160 ljudi.

A za Njegosevu necu da tvrdim jer ne prolazim redovno ali ima tamo dosta kafica gde se okupljaju oni "iz regiona" pa cesto ostane nesto i na kolovozu. A za ovaj deo Maksima Gorkog, Tetovska, Krusevacka, to znam pouzdano, tu je haos zivi. Cak i solo autobusi imaju sve vise problema. Ne bi me cudilo da dzukele iz Grada pozele da ih jos vise smanje, pa i njih zamene kombijima. To jest voleli bi kad bi mogli, eto tako da se izrazim.
Problem zglobova na 26 nije toliko do automobila, koliko do samih ulica, što se nadovezuje na napisano za pomenuti deo Vračara / Voždovca, jer ako se pogleda, i pre, dok su radili zglobovi, i bilo manje automobila, samo određeni zglobni modeli su mogli da rade, jer je njihov radijus mogao da se prilagodi postojećoj infrastrukturi.

Što se tiče Njegoševe, i tu se slažem za ove regionalce. Solo bus bi mogao da prođe, nevezano za vozila koja koriste parking mesta. Pozitivna stvar je što sam video da se na par mesta gde postoje garaže / parkinzi unutar blokova, oni koriste, za razliku od nekih drugih lokacija gde ljudi radije parkiraju na kolovozu / trotoaru.
 
Podolit na Higeru #3448 sa linije 305.
 

Prilozi

  • Screenshot_20220331_173202.jpg
    Screenshot_20220331_173202.jpg
    118,3 KB · Pregleda: 153
Vrh