Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
:)
na Nemačka reč, die Schicht (iliti ovde poznatija kao Šihta) - ima srpska reč za to- Smena

...Ne škodi, a može da koristi...
U GSP se pojmovi šihta i smena ne mogu izjednačiti.
Kada vozač radi smenu, znači da vozi kontinuirano svoje radno vreme, 6, 7, 8 sati, bilo da radi rane jutarnje smene sa izlaskom iz garaže, bilo da preuzima vozilo na liniji u centralnom delu dana kada smenu predaje takođe na liniji ili radi uveče i smenu završava uveče vraćanjem vozila u garažu.
Ako radi šihtu, to podrazumeva da radi dvokratno u jutarnjem i popodnevnom špicu, isterujući vozilo iz garaže i vraćajući ga po odrađenom delu (i ujutru i popodne). Moguće je i da vozilo predaje na liniji nekom od smenskih vozača, ali je suština da i on i vozilo rade samo u vremenu jutarnjeg i popodnevnog vršnog opterećenja.
Ne znam kakva je politika sad, ali nekad je Dorćolu vozač radio šihtu jednom u 6 meseci, a u autobuskim pogonima su novi vozači radili prvih 6 meseci šihtu. Bilo je i onih kojima je tako odgovaralo pa su radili šihtu stalno.
 
:)
na Nemačka reč, die Schicht (iliti ovde poznatija kao Šihta) - ima srpska reč za to- Smena

...Ne škodi, a može da koristi...
Nije strano da nemačke reči kod nas uzimaju različito, ali i približno značenje.
Takođe imaš i nemačku reč "das Zimmer", što znači soba, a mi je koristimo reč "cimer" u svojstvu osobe s kojom delimo stan ili hotelsku sobu, a nemačka reč za to bi bila "der Zimmergenosse".

Naravno, primeri ovakvi su brojni.
 
Hvala za jezičku pouku kojoj, doduše, ne vidim svrhu u ovoj temi.
 
Beograd danas toliko kuburi sa pretrpanim vozilima GSP-a, da bi manje-više svi busevi trebalo da budu zglobni. Naravno, to bi bilo moguće da je stanje u GSP idealno, a najidealnije bi bilo da postoji metro.

Koliko inače GSP poseduje zglobnih autobusa koji su u aktivnoj upotrebi? Viđao sam ih uglavnom na najfrekventnijim linijama, 95, 16, 23, mislim da su tu skoro sva vozila ovog tipa, ali mislim da baš nikada nisam video zglobnu 37-icu, što me zaista čudi. Teško da ta linija ima manje putnika od jedne 23-ke.
 
На 37 је радио погон Карабурма у време када су дошли Солариси око лета 2013 и радили су до преузимања приватника првог дана 2016. Осим Солариса, радили су и зглобни јапанци, Ик-201 и Ик-218н. А никад пре тога нису радили зглобови то јест радио погон Космај, а уведена је у другој половини 70-их или почетком 80-их, не знам тачно годину. Шест година нису радили зглобови на 37, што није кратак временски период, па има смисла да се људи не сећају. А 23 и 37 су подједнако јаке, 37 има већу покривеност и јаке преседачке везе испод Мостара, а 23 јаке везе према северном и североисточном Београду.

Иначе на ноћној варијанти 37н, када сам је год примећивао, радио је зглоб, превозник Ласта колико ми се чини. То је макар за утеху.
 
Više bi imalo smisla da zglobni bus vozi na dnevnoj liniji, nego na noćnoj.
 
Radli su zglobni na 37 i 2002/03 kad su u Karaburmu stigli novi IK201. Na 37 je čak mislim bio redovan 1025, a tu su bili i IK202 97X i 98X. Tada je Karaburma držala i 25 i 58.
 
Više bi imalo smisla da zglobni bus vozi na dnevnoj liniji, nego na noćnoj.
Kakve veze ovo ima? Naravno, treba da rade i danju, ali noćna linija je skroz druga, ide drugom trasom (37 i ne previše al svakako) i radi u vreme kada ne postoje ostale.

Na 37N kao i na 511N sa razlogom rade zglobni.

A inače, evidentno je da je na 37 potrebno da rade veći autobusi, i to svi, i nikad (pa ni kad su radili urbini sa Karaburme) tamo nije bilo sjajno.
Sada tamo ima 27 autobusa. Dok su radili Karaburma i privatnici 2014. godine, bilo ih je svega 19, od čega 9 zglobnih sa Karaburme (od kojih je oko polovine radilo samo u špicu) i 10 solo privatnih. Znači, linija je jako problematična, ali ista takva je i bila sa par zglobnih autobusa zaduženih na njoj.

Takođe, @Užice , što se tiče putnika na 23 i 37, po poslednjim dostupnim podacima 23 je koristilo 76 hiljada putnika dnevno, a 37 “samo” 40 hiljada, što je skoro dupla razlika.
I zglobni autobusi rade (skoro) uvek na 16, 17, 18, 23, 31, 52, 56, 73, 77, 85, 88, 95, 101, 108, 511, 706, većina na 27 (vikendom svi) i 65 su zglobni.

1648320662059.jpeg
 
Poslednja izmena:
Nikad u životu se nisam vozio noćnom gradskom linijom, ali pretpostavljam da ona ima dosta manje putnika od dnevne. Zato je i veća potreba za zglobnim busevima danju.

Doduše, noćne linije saobraćaju retko, na otprilike sat ili sat i po, jedino tu putnici moraju striktno voditi računa koliko je jednom busu potrebno vremena da stigne od polazne stanice do konkretnog stajališta gde ga hvataju. A ovako preko dana, svejedno je u koje vreme ćeš izaći na stajalište, kada bus vozi u taktu od 10 minuta ili češće.
 
37N je jedna od najopterećenijih noćnih linija. Osnovna je za Banovo brdo, Žarkovo, Rakovicu.
 
Nikad u životu se nisam vozio noćnom gradskom linijom, ali pretpostavljam da ona ima dosta manje putnika od dnevne. Zato je i veća potreba za zglobnim busevima danju.

Doduše, noćne linije saobraćaju retko, na otprilike sat ili sat i po, jedino tu putnici moraju striktno voditi računa koliko je jednom busu potrebno vremena da stigne od polazne stanice do konkretnog stajališta gde ga hvataju. A ovako preko dana, svejedno je u koje vreme ćeš izaći na stajalište, kada bus vozi u taktu od 10 minuta ili češće.
U pravu si, ja išao sa zglobnim Solarisom na 101N i bilo je možda 10 putnika unutra
 
Све зависи и од дела града који линија покрива, и од поласка као и од тога да ли је викенд или радни дан. Сећам се једном неки ноћни са НБГ ваљда 75Н, из смера хале спортова после концерта у хали, упало нас сто у бус, ја једва ушао најахао шипку на вратима, кондуктер мислим да никоме није успео да наплати карту.
 
U pravu si, ja išao sa zglobnim Solarisom na 101N i bilo je možda 10 putnika unutra
Када? Тај ноћни аутобус је увек био дупке пун, поготово лети. Нисам се дуго возио њиме, али пре рецимо 5 година било је и тешко ући у њега (поготово на станицама које нису почетна).
 
Sad se situacija promenila. Zglobni GSP je, ima manje polazaka nego pre (gledajući zajedno sa 96N koji više ne radi) i noću stvarno ima manje ljudi zbog pandemije i ostalog.
 
68N je petkom i subotom malo i solo u ponoc i u 1 sa Trga... 704N koji pokriva Galeniku, tu treba zglob, ali zbog infrastrukture ne može... 706N je prazan
 
Kakve veze ovo ima? Naravno, treba da rade i danju, ali noćna linija je skroz druga, ide drugom trasom (37 i ne previše al svakako) i radi u vreme kada ne postoje ostale.

Na 37N kao i na 511N sa razlogom rade zglobni.

A inače, evidentno je da je na 37 potrebno da rade veći autobusi, i to svi, i nikad (pa ni kad su radili urbini sa Karaburme) tamo nije bilo sjajno.
Sada tamo ima 27 autobusa. Dok su radili Karaburma i privatnici 2014. godine, bilo ih je svega 19, od čega 9 zglobnih sa Karaburme (od kojih je oko polovine radilo samo u špicu) i 10 solo privatnih. Znači, linija je jako problematična, ali ista takva je i bila sa par zglobnih autobusa zaduženih na njoj.

Takođe, @Užice , što se tiče putnika na 23 i 37, po poslednjim dostupnim podacima 23 je koristilo 76 hiljada putnika dnevno, a 37 “samo” 40 hiljada, što je skoro dupla razlika.
I zglobni autobusi rade (skoro) uvek na 16, 17, 18, 23, 31, 52, 56, 73, 77, 85, 88, 95, 101, 108, 511, 706, većina na 27 (vikendom svi) i 65 su zglobni.

Pogledajte prilog 131992
Није битно колико путника користи линију већ колико путника је користи на најоптерећенијем делу. Из мог искуства у 37 је углавном већа гужва гужва него у 23. На 37 се дешава да иду два аутобуса један иза другог, а једанпут сам видео и три заредом. Зато има смисла да возе зглобни аутобуси.

Није ми јасна логика да се на 37 са малим интервалима поласка стављају соло возила, а на 85 са великим интервалима стављају зглобна возила. То доводи до тога да се на 37 возила сустижу, а да се 85 чека предуго (предвиђени интервали у шпицу су 14-15 минута, што је много за градске линије). Боље да на 85 ставе соло аутобусе на 8-9 минута. Исти је капацитет, а иде чешће.
 
И даље је погрешно што расправљамо која линија заслужује више зглобне аутобусе а која мање. Зглобни аутобуси треба да буду на свим линијама куда могу да пролазе.
 
Није битно колико путника користи линију већ колико путника је користи на најоптерећенијем делу. Из мог искуства у 37 је углавном већа гужва гужва него у 23. На 37 се дешава да иду два аутобуса један иза другог, а једанпут сам видео и три заредом. Зато има смисла да возе зглобни аутобуси.

Није ми јасна логика да се на 37 са малим интервалима поласка стављају соло возила, а на 85 са великим интервалима стављају зглобна возила. То доводи до тога да се на 37 возила сустижу, а да се 85 чека предуго (предвиђени интервали у шпицу су 14-15 минута, што је много за градске линије). Боље да на 85 ставе соло аутобусе на 8-9 минута. Исти је капацитет, а иде чешће.
Svakako treba da rade na oba. Na 37 je veća gužva pre svega jer su autobusi manji i neredovni - što je logično. Ista je priča npr sa 29, koja ide duplo češće nego 31, ali je stalno prepuna jer su trolejbusi solo, zatim zbog toga što idu previše često čak i kada nije gužva veoma brzo se sustignu i idu nekoliko komada zajedno. Realno, nijedna linija sa intervalom manjim od oko 10 minuta ne treba da bude sa solo autobusima (ako trasa to dozvoljava) jer je besmisleno.

A što se tiče 85, zglobna vozila štede velike pare i radnu snagu. Svakih 15 minuta nije toliko retko, linija je dugačka i solo autobusa bi moralo da bude mnogo više.

@Дошљак , naravno da treba da rade svuda, samo što o tome nema ko da pomisli. Nemamo dovoljno vozača a besomučno kupujemo solo autobuse. Da se neko pozabavi i sa ekonomske tačke, mislim da bi bilo logično da i na 15, 27E, 37, 43, 48, 53, 59, 65, 74, 75, 78, 83, 89 i 96 rade isključivo zglobni. Uštedeo bi se novac (i za održavanje vozila, i za gorivo i za platu - sve od navedenog nam fali).
 
Интервал 15 мин у шпицу и 18 мин ван шпица је превише за градску линију. Мора да иде чешће. Нарочито што од Бановог брда до Булевара Зорана Ђинђића нема никакву алтернативу осим преспорог трамваја на делу од Брда до Белвила. Једна је од линија са најслабијим интервалом у Пожешкој. Само 57 и 87 иду ређе од 85.
Ти слаби интервали буквално терају људе у аутомобиле.
 
Pa slažem se da mora da ide češće, ali ne da treba češće da ide sa manjim vozilima.
 
Vrh