Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885567#p885567:3byka0yn je napisao(la):
Дошљак » Sub Okt 02, 2021 8:10 am[/url]":3byka0yn]Најбоље би било сачувати примерке из Суботице пошто других нема у Србији а ови су у солидном стању. И да не буду у имагинарном ГСП музеју нити музеју науке и технике, већ у музеју трактора Жеравица у Новом Милошеву, нашем најбољем техничком музеју у нашој земљи.

Apsolutno se slazem sa predlogom.

Hajd da i ja postavim neku fotografiju,nisam odavno.
Susret dva IK-201.
20210625_201540.jpg


20210625_201557.jpg
 
Podrzavam predlog.

Inace upravo sam video Lejlanda kako prazan vozi preko Brankovog mosta ka Dorcolu.
 
Jel bilo priče o ovome? Scania Higer odabrala Veliku Britaniju za početno tržište proširene ponude na gradske autobuse u Evropi: https://www.scaniafencer.co.uk/

Brošura: https://scania-fencer.s3.eu-west-2.amaz ... ochure.pdf

Higer je do sada vršio nadogradnju turističkih Scania šasija u Sudžou-u gde i dalje proizvodi luksuzne turističke autobuse.

Domaća preduzeća država uvek sahrani prodajom pogrešnom "partneru" u pogrešno vreme. :bash: Samo kupuju solo elektrobuse ništa kvalitetnije od onih za lokalno kinesko tržište.
 
Čujem da vozači odlaze samo tako, čim se umirilo sve ovo sa koronom po Evropi, a to se i vidi sad, jer na 307 ponovo šihta ne dolazi kao pre dolaska Higera 2019 kad ajde nije bilo ni vozila, ali sad kad ima vozila jasno je da je manjak vozača ogroman i to pokušavaju da smanje tako što im daju radno vreme od 8 sati 6 dana u nedelji što nije normalno za tako jedan težak i odgovoran posao i tako samo teraju još više vozača, umesto da se taj problem sa vozačima stavi među prioritet u Beogradu i da se da plata od minimum 100000 za 5 dana po 8 sati, pa bi videli kako bi se neki čak i vratili u Gsp iz inostranstva za tu platu u svojoj zemlji. Ako treba ovo da se piše u nekoj drugoj temi, admine prebaci tamo.
 
Све си ти у праву, треба и више, само, колико ће онда годишње град да пуца на превоз? Још са овим ценама горива... 250 милиона евра?
Морала је већ мрежа трамваја ургентно да се шири, јер ту зараде мање учествују у трошковима, а и енергија, али ето, не шири се још. Већ на средњи рок, садашње стање је финансијска катастрофа за град.
 
Вечерас после 11 у булевару Деспота Стефана, на суженом делу пре раскрснице са Џорџа Вашингтона стоји Соларис у квару. Жалим људе који су имали ту незгоду да им се поквари аутобус тако касно.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889261#p889261:1g7yffji je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sre Okt 13, 2021 2:05 pm[/url]":1g7yffji]Ima i nešto gore od toga. Mnogo gore. Kad se pokvari posred Dečanske u jutarnjem špicu

ZAUSTAVLJEN SAOBRAĆAJ KOD DOMA OMLADINE: Pokvario se autobus GSP-a na raskrsnici - Preusmeren gradski prevoz

Autobus na liniji 65 pokvario se na raskrsnici Makedonske i Dečanske ulice.

148399_bus-5_orig.jpg


https://www.novosti.rs/beograd/vesti/10 ... revoz-foto
Linija 77.
 
Danas stajala pokvarena trola na stajalištu Admirala Geprata. Bilo je oko 18h. Haos bio na stanici, a kada došla trola i otvorila vrata, isprazni se stajalište samo tako.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888950#p888950:3bgvbejj je napisao(la):
Пантограф » Uto Okt 12, 2021 2:52 pm[/url]":3bgvbejj]Све си ти у праву, треба и више, само, колико ће онда годишње град да пуца на превоз? Још са овим ценама горива... 250 милиона евра?
Морала је већ мрежа трамваја ургентно да се шири, јер ту зараде мање учествују у трошковима, а и енергија, али ето, не шири се још. Већ на средњи рок, садашње стање је финансијска катастрофа за град.

Upravo. Čak i podizanjem zarada problem odlska ljudi u inostranstvo bi se mogao samo privremeno ublažiti, jer prosto sve je manje onih koji su spremni da sebe vežu za volan graskog autobusa čitavog radnog veka. Pisao sam već i da daleko bogatije zemlje, koje uz to imaju i znatno bolje uslove za rad, i po pitanju voznih sredstava, i po pitanju organizacije saobraćaja, ne mogu da obezbede dovoljan broj vozača C, D i E kategorije. Decenijama unazad najrazvijenije zemlje Evrope radnu snagu dobijaju iz zemalja u koje spada i Srbija. Šta onda mi možemo da očekujemo, pa i u vrlo bliskoj budućnost? A inače, rekao bih da većina vozača autobusa beži u inostranstvo da vozi kamione svih mogućih kategorija, sigurno jednim delom i zbog jezika, a verujem da je razlog i u znatno mirjnijem i manje stresnom radnom okruženju. Prosto nije ni sve u parama. Naravno da su zarade izuzetno važne, al skoro da sam ubeđen da nemali deo odavde oteraju i uslovi rada, a pod tim ne mislim samo na održavanje vozila po firmama, nego uopšte na sve ono što čini jedan radni dan za volanom. Privatnici svoje vozače odavno nalaze i iz redova korisnika PIO fonda, i njihov broj uopšte nije zanemarljiv.

Baš iz tog razloga sam i ja zagovornik što hitnijeg širenja tramvajske mreže, bar tamo gde za to ne postoje neke veće prepreke. Pored kapaciteta, i toliko puta pominjane energetske efikasnosti, iako izgradnja i održavanje tramvajskih podsistema ima i svojih loših strana praćenih i značajnim novčanim izdacima, definitivno će u vrlo bliskoj budućnosti tramvaj dobiti i još jednu veliku prednost u odnosu na autobuse, a to je naravno radna snaga. Primera radi, u pogonu Centrala sa malo preko 380 vozača, oko 90 čine pripadnice nežnijeg pola, a taj podatak sam za sebe govori mnogo. Uz B kategoriju, i naravno obuku, mnogo je brže i jednostavnije doći do licence vozača tramvaja, nego li autobusa, a i sigurno da će ljudi i katkoročno pre voziti tramvaj nego autobus. Uopšte nije jednostavno doći do D kategorije, a ni jeftino poslednjih godina, plus i vreme koje je valjda potrebno da bi se sa C prešlo na D, tako da teško da bi se iko mlatio oko svega toga, a da nema nameru da mu to bude primarno zanimanje.

Metro je još daleko nažalost, a i prema trenutnim planovima, teško da će drastično smanjiti potrebu za nadzemnim oblicima prevoza, pa bi zaista bilo poželjno da se što pre krene sa širenjem tramvajske mreže, jer bojim da se ćemo za nekoliko godina biti u ne baš malom problemu znog manjka radne snage. Ostaje mogućnost da je i mi uvozimo, samo što imamo isuviše jaku konkurenciju u tome, a i mislim da nema mesta baš tolikom optimizmu. gde bismo bili svedoci znatnog porasta društvnog standarda u bliskoj budućnosti, nažalost.
 
U pitanju je nova Akia.

Послато са SM-A805F помоћу Тапатока
 
"Bitno je samo da se kotrlja" IK-112LE na liniji 70, Mostarska petlja
_IMG_000000_000000.jpg

(usput, izvinjavam se na odsjaju)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891233#p891233:1af33inr je napisao(la):
Bender Rodriguez » 19 Okt 2021, 14:16[/url]":1af33inr]"Bitno je samo da se kotrlja" IK-112LE na liniji 70, Mostarska petlja

(usput, izvinjavam se na odsjaju)
file.php

Taj model (IK112LE) je bas falinka model.Posebno ta zadnja vrata...dizajneru da se uradi bista sa razglavljenim vratima :D
 
Пропагандни модел, одрадио своје да читаоци информера мисле да правимо немачке аутобусе. Шта мислите, колико грађана је упознато са стањем у Икарбусу?
 
Сви упознати су овде на форуму. Али нису сви форумаши упознати.
 
Zašto su preko noći promenjena zadnja vrata na tom modelu? Kada je predstavljen model imao je jednokrilna zadnja vrata, a posle su svi dobili dvokrilna, uključujući i taj premijerni koji je završio u Arivi.
Problem zadnjih vrata je što donji nosač udari u ivičnjak prilikom otvaranja, ako je autobus stao isuviše blizu trotoara. Onda se nosač iskrivi i vrata ne mogu da se otvore. Samo malo pažnje od strane vozača i ta zadnja vrata bi radila normalno.
Vozio sam se pre mesec i nešto Arivinim modelom, i dalje je u veoma pristojnom stanju i sedišta, i podolit i celokupni enterijer. Za gsp-ove modele ne znam, nema ih na linijama koje koristim.
 
Zato što valjda po propisima u Beogradu sva vozila moraju da imaju dvokrilna vrata, da bi vršila gradski prevoz. Ako se ne varam, neka me neko ispravi.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Цео тај пројекат је један жешћи скарабуџ. А могли су да праве само приградске верзије са двоје врата и да их узимају Ласта, Ластра, АТП и сл. Мада ни овако није заживео. Ево бивши АТПови 112ЛЕ ко зна где су, а онај један донирани у Нишу стоји паркиран годинама пошто је завршио у неком вртићу.
 
Mislio sam da nema sporijih vozila u GSPu od neremontovanih BKMova ali onda se pojavio Ikar #970 i razuverio me. Bori se da izvuce uzbrdo u Kneza Milosa, cak ni na ravnom ne prebacuje 30 a povrh svega kompresor na zadnjim vratima mu jedva radi pa moraju putnici sami da otvaraju i zatvaraju vrata. Krsina neopevana
_IMG_000000_000000.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891567#p891567:1oqua57n je napisao(la):
biftek » 20 Okt 2021, 14:25[/url]":1oqua57n]Zašto su preko noći promenjena zadnja vrata na tom modelu? Kada je predstavljen model imao je jednokrilna zadnja vrata, a posle su svi dobili dvokrilna, uključujući i taj premijerni koji je završio u Arivi.
Problem zadnjih vrata je što donji nosač udari u ivičnjak prilikom otvaranja, ako je autobus stao isuviše blizu trotoara. Onda se nosač iskrivi i vrata ne mogu da se otvore. Samo malo pažnje od strane vozača i ta zadnja vrata bi radila normalno.
Vozio sam se pre mesec i nešto Arivinim modelom, i dalje je u veoma pristojnom stanju i sedišta, i podolit i celokupni enterijer. Za gsp-ove modele ne znam, nema ih na linijama koje koristim.

Evo ja ću ti spomenuti 2 primerka koja voze na 305.
#3211 koji vozi tu od 2015. I #3212 koji je dolaskom Higera prebačen sa linije 83.

Sam model ima preslabu klimu tj hlađenje, ne može da spusti temperaturu ni 5 stepeni, a neki genije je ukupno 5 prozora spravio, od kojih su 4. I 5. Na sredini, pa pozadi ima 200 celzijusa, šiberi naravno su dekorativno tu... Zadnja vrata se stalno kvare i malo malo pa se zalepi papir, ne rade.

Lično ih veoma ne volim, pretekoše ih i remontovani Conecto 2005. Modeli.
Do kada će voziti ne znam, ali leti ih izbegavam kad god je to moguće.
 
Vrh