Evo od mene malo detaljniji opis jednog busa, kad je vec Igor zapoceo tu temu sa #187.
U pitanju je #367, Ikarbus IK-218M, 2013. Gostovao je na 706 pre neki dan
Neki kratak opis ovog busa moze biti samo jedna rec, katastrofa. Na prvi pogled sam bio veoma neprijatno iznenadjen kad sam video u kakvom je stanju a kasnije, kad sam malo detaljnije pogledao, provozao se, nakon price sa vozacem, zapitao sam se kako ovakav bus sme uopste da izadje u saobracaj i kako on moze da ima bilo kakvo redovno zaduzenje...
Spolja i ne izgleda toliko lose, moze se reci da je neki prosek te serije ali je stanje unutra ocajno. Evo par fotki eksterijera:
I zadnja stena...
Ono sto mi je sve vreme upadalo u oci a tice se spoljasnjeg izgleda je svakako napukla soferka. Evo jedne slike na kojoj se bolje vidi to ostecenje:
Presao bih sad na mehanicki deo samog busa...
Cekao sam ga na centru Batajnice i po aplikaciji sam video da bas sporo ide Batajnickim drumom. Mislio sam da je neka guzva ili da je mozda ispred njega neka radna masina, traktor, kombajn itd, da ne moze da ga obidje i da je to razlog sto ide toliko sporo. Ipak, kad je najzad dosao, ispostavilo se da sam bus ne moze da ide preko 30 na sat
Ljudi u njemu gotovo da i nije bilo, stigao ga je cak i bus iza njega, trebalo mu je ravno sat i 5 minuta od Venca do Batajnice. Bio sam bas iznenadjen obzirom da mi je to bio prvi susret sa busom koji je u tom stanju da nece da povuce ni malo. Kolega ga je resetovao dva puta, nije uspelo, zvao garazu, oni kazu da tera tako i on sta ce, vozio je i dosao je nekako do Batajnice. Po dolasku na okretnicu opet je pozvao garazu i oni su mu rekli da se iskljuci....(proslo stanje ). Svakako on sa takvim busom ne bi stigao do Venca u 19:20 kada po turazi zavrsava smenu...
Na komandnoj tabli bila je ispisana greska 3850, guglao sam i video da je povezana sa izduvnim gasovima ali nisam nista vise istrazivao o tome. Ako neko zna nek napise, zanima me. Kolega je pokusao i da da gas do daske ali on nikako da krene, nece preko 30 na sat da predje nema sanse. Posle mi palo na pamet, da nije mozda motor otisao u "safe mod" zbog te greske? Tipa, da se sam blokira kako ne bi nastala jos veca steta?
Nisam imao bas priliku da vidim kako koci, da li rade retarderi, vrata, zato sto smo se iskljucili za garazu, nismo stajali na stanice, nije ubrzavao, kocio... Bas cudna i spora voznja, Trebalo nam je cak 45min do garaze.
Dodao bih i to da je za sad presao 814.000 kilometara, ovaj put nisam zaboravio da pogledam.
Evo i komandne table..
Sto se tice enterijera, za pocetak slike
Prednji deo...
Zglob...
Ostecena harmonika, zakrpljena je vezicama...
Sledi prostor oko III vrata... Samo pogledajte kako to izgleda.. Podolit su nekako skrpili jedva, fale sedista, fali staklo, vire creva od vazduha za vrata, dole na vratima fali ona metlica..
I za kraj IV vrata.. Valjda je u Ikarbusima nepisano pravilo da sto si dalje od prvih vrata to je situacija gora...
Ova dva sedista u predzadnjem redu su odvaljena skroz, ne moze da se sedne na njih uopste, ne znam ni kako se drze...
Sve u svemu veliko razocarenje za mene je bio ovaj #367. Nisam ocekivao da je u ovako losem stanju. Poznavajuci Zemun, ovo ce se tesko i popvariti, moze samo da ostane ovako ako ne i da bude jos gore. Jedino sto ocekujem je da mu zamene soferku...
Toliko od mene za sad i pogona Zemun