Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Nova ekonomija:

ГСП је пре недељу дана донео одлуку о додели уговора групи понуђача М.П.Н. промет доо, С-леасинг доо и УниЦредит Леасинг Србија доо за куповину 100 нових зглобних аутобуса за 34,2 милиона евра без ПДВ-а (око 41 милион евра са ПДВ-ом).

Понуђени аутобуси су турског произвођача марке БМЦ, чији је М.П.Н. промет овлашћени дистрибутер и сервисер.

Вредност једног возила износи 342,3 хиљаде евра, од чега је цена возила 279,5 хиљада евра, а лизинг накнада 38,2 хиљаде евра и цена комплетног сервисирања и одржавања возила у периоду од 3 године 24,6 хиљаде евра, саопштио је ГСП након одлуке о додели уговора.

У поступку јавне набавке поднета је још једна понуда од стране фирме Соларис Бус&Цоацх Оwинска из Пољске која је била знатно повољнија и износила 281 хиљаду евра без ПДВ-а.

Међутим, понуда је одбачена као неприхватљива јер „није испуњавала формалне услове да ви се финансијска понуда уопште разматрала“, наводи се у саопштењу ГСП.

Како се може видети из одлуке о додели уговора, компанија из Пољске је самостално поднела понуду, без фирме која пружа услугу финансијског лизинга, што ГСП-у није одговарало имајући у и виду да су аутобусе желели да набаве искључиво на овај начин.

„ЈКП ГСП „Београд“ се определио за начин финансирања путем финансијског лизинга сагледавајући еколошке погодности везане за пројекат тзв „зелене линије“ на основу које после пуштања у саобраћај ових аутобуса и искључења старих дизел аутобуса остварујемо право на повраћај дела инвестиције у висини од 10 одсто или 3 милиона евра“, пише у прошлонедељном саопштењу.

Тај новац ГСП има намеру да искористи за куповину нових електричних аутобуса којих сада имају само 15, додаје се у саопштењу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875253#p875253:1jme1f6n je napisao(la):
MC_ » Pet Avg 27, 2021 2:17 pm[/url]":1jme1f6n]Nova ekonomija:

ГСП је пре недељу дана донео одлуку о додели уговора групи понуђача М.П.Н. промет доо, С-леасинг доо и УниЦредит Леасинг Србија доо за куповину 100 нових зглобних аутобуса за 34,2 милиона евра без ПДВ-а (око 41 милион евра са ПДВ-ом).

Понуђени аутобуси су турског произвођача марке БМЦ, чији је М.П.Н. промет овлашћени дистрибутер и сервисер.

Вредност једног возила износи 342,3 хиљаде евра, од чега је цена возила 279,5 хиљада евра, а лизинг накнада 38,2 хиљаде евра и цена комплетног сервисирања и одржавања возила у периоду од 3 године 24,6 хиљаде евра, саопштио је ГСП након одлуке о додели уговора.

У поступку јавне набавке поднета је још једна понуда од стране фирме Соларис Бус&Цоацх Оwинска из Пољске која је била знатно повољнија и износила 281 хиљаду евра без ПДВ-а.

Међутим, понуда је одбачена као неприхватљива јер „није испуњавала формалне услове да ви се финансијска понуда уопште разматрала“, наводи се у саопштењу ГСП.

Како се може видети из одлуке о додели уговора, компанија из Пољске је самостално поднела понуду, без фирме која пружа услугу финансијског лизинга, што ГСП-у није одговарало имајући у и виду да су аутобусе желели да набаве искључиво на овај начин.

„ЈКП ГСП „Београд“ се определио за начин финансирања путем финансијског лизинга сагледавајући еколошке погодности везане за пројекат тзв „зелене линије“ на основу које после пуштања у саобраћај ових аутобуса и искључења старих дизел аутобуса остварујемо право на повраћај дела инвестиције у висини од 10 одсто или 3 милиона евра“, пише у прошлонедељном саопштењу.

Тај новац ГСП има намеру да искористи за куповину нових електричних аутобуса којих сада имају само 15, додаје се у саопштењу.
Nisam gledao tekst nabavke niti ponude, da li je GSP i grad isključivo tražio vozila na lizing i kakva je ponuda Solarisa ?
 
Tražen je isključivo lizing dok je Solaris dao ponudu bez lizing kuće jer nisu imali dovoljno vremena da spreme dokumentaciju. Solaris je tražio produžetak roka za lizing ukoliko dobiju na tenderu ali im nije dozvoljeno. Tako sam ja razumeo. Dok je npr BMC imao spremne lizing partnere i mogao je da ispuni zahteve tendera odmah bez ikakvih odlaganja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875309#p875309:3x1yeerl je napisao(la):
busspoter » 27 Aug 2021 07:06 pm[/url]":3x1yeerl]Tražen je isključivo lizing dok je Solaris dao ponudu bez lizing kuće jer nisu imali dovoljno vremena da spreme dokumentaciju. Solaris je tražio produžetak roka za lizing ukoliko dobiju na tenderu ali im nije dozvoljeno. Tako sam ja razumeo. Dok je npr BMC imao spremne lizing partnere i mogao je da ispuni zahteve tendera odmah bez ikakvih odlaganja.
Jedno pitanje, pošto sam gledao dokumentaciju za izbor ponude. Da li je BMC, kao proizvođač, fabrika, šta god, direktno dao ponudu ili je to neki uvoznik u Srbiji? Pošto sam jedva našao deo gde se spominje uopšte koji je model autobusa izabran, odnosno ponuđen.
 
Solaris je dao ponudu direktno, kao fabrika, a BMC je dao preko uvoznika/distributera, MPN Promet...
 
Namerno obustavili tender da bi uvalili posao konzorcijumu domaćih preduzeća "M.P.N. Prometu, S-Leasing-u i UniCredit Leasing Srbija doo" sastavljenih od uvoznika i dve lizing kuće. Zelene linije samo izgovor za "nezvaničnu COVID-19 pomoć poslovnim partnerima", podsticaju domaće i komšijske (turske) ekonomije blablabla a vi ovce plaćajte. :bash:

Još je Solaris baš izašao u susret gradu. Al gde se politika upetlja tu ni Gospod Bog raspetljati ne može. :violina:

Btw. danas se vozio Otokarom na 46. Pa šta reći osim par godina i "krcko oraščić". Videh danas Lastin 790x na 491 BMC Procity 18 (dizel) na Mostaru. Nije se čuo dokl nije dao gas. Kad je dao ni samohodni ususivač za ulice (ima Čistoća te mašine proizvođača DULEVO) mu nije bio ravan. Ovako stvarno izgleda bolje od solo zbog zgloba, dok su štrokavi točkovi daleko od one svetline novih (izgleda normalnije kad je u eksploataciji). Da je tenderska dokumentacija obuhvatala drugačiju opremu možda bi i ponudili više opcija.

Inače, od 55 napraviše putujući cirkus (ne znaš dal da se smeješ il da plačeš). Sve se moguće (i donedavno nemoguće) naređalo počev od (g)MAZ-a, preko LiAZ-a, BMC-a sve do ISUZU-a. :roll:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=874710#p874710:3r9h7kzd je napisao(la):
branik » 25 Aug 2021 09:29 pm[/url]":3r9h7kzd]I ja mislim to. Gubi više vremena na stanicama. To pre može da bude do vozača, kako vozi, koliko, se uspešno probija kroz gužvu, kako seče putnike vratima u gužvi, poznaje semafore, ili kreće ranije... A zavisi i kakvo je stanje bilo ispred tog zgloba.

Upravo. Neretko se sustižu, ali to retko budu (tromi) Solarisi kad voze samo oni. Ako upadne bilo šta što je lakše, startnije, manje opterećeno ili solo sa manjim brojem putnika po vratima (brža razmena=kraće zadržavanje), a vozač "brz" eto belaja. Tome treba dodati i uslove saobraćaja u posmatranom momentu. Mada, primetio sam da mnogi jednostavno neujednačeno voze, posebno vikendom. Nikakve gužve, isti tip autobusa pa opet prave konfoje sa razmacima.
 
Da li mislite zaista da je Solaris toliko nepismen da ne može da da savršenu ponudu za dva dana bukvalno? Sve su ovo igre za malu decu a ispaštaćemo svi jer su solarisi i posle desetak godina okosnica gradskog prevoza dok se svi ostali raspadaju i zapaljuju i dobijaju turaže i ubijaju ljude. Za radni vek jednog Solarisa je potrebno kupiti dva turska autobusa. 1:2. Tako i računajte vrednosti u tenderu 1:2-
 
I to dosta njih ako sam video dobro na snimcima, videćemo kasnije.
 
Pazi stvarno...

https://www.novosti.rs/hronika/nesrece/ ... i-gsp-foto
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875372#p875372:8owjiwqn je napisao(la):
Biciklistkinja » Pet Avg 27, 2021 11:21 pm[/url]":8owjiwqn]Da li mislite zaista da je Solaris toliko nepismen da ne može da da savršenu ponudu za dva dana bukvalno? Sve su ovo igre za malu decu
Normalno. Mislim u jednoj Srbiji, potezati priču kako na velikom tenderu nije prošao poznati Evropski proizvođač koga čak i Nemci rado koriste i hvale, a prošao je dubiozan proizvod ne baš neke poznate firme iz Turske... je ništa više do smejurija i pričica za naivce i malu decu.
 
Na slici se vide 939, 951, 3179 i neki ik201


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ja bih se sad stvarno zapitao da li imamo posla sa nekim piromanom. Previše je ovo požara po celom gradu.

Sent from my Pixel 4a (5G) using Tapatalk
 
Novinari: Šta imate da kažete povodom nekoliko izgorelih vozila u vašem objektu?
GSP: Nemamo saznanja™
 
Ugašen požar. Izgoreli IK218N 951, Solaris 3179 i IK201 939.
 
Штета баш :(
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=376231#p376231:37ova4cb je napisao(la):
dare » Уто Мар 15, 2016 9:22 pm[/url]":37ova4cb]951 na 65

GB 939 na 65

 
Teško da su to bila rashodovana vozila, posebno ne solaris. Pre će biti da su možda stajali sa strane čekajući deo ili popravku. A da su bili rashodovani, aigurno ne bi stajali sa baterijama. Struja može biti jedini uzrok požara ba vozilu oje nije u vožnji. Naravno, ako nije neki spoljnji uzrok.
 
Isto kao i nesposobna ekipa koja vodi deponiju Vinča, bukvalno su imali sreće što je padala kiša. Inače bi šteta verovatno bila još veća.
 
Radila su sva tri
3179 i 951 do harmonike izgoreli


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Evo slika ali se slabo vidi jer sam zumirao maksimalno
IMG_9271.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Očekivano. Havarije jesu normalna pojava, ali da neko meša "babe i žabe" po lamelama (recimo parkira Solaris pored praistorijskog Ikarbusa=mercedes pored tempirane bombe) bez uzimanja u obzir još i veći rizik od havarizacije pri nabavci, pa to ne treba prihvatiti. I sad je opet zakruženo na 100. Koliko im je vozila zaista potrebno "na papiru" (mislim aktivan deo inventara) jer očigledno u ovom gradu koji decenijama kuburi sa manjkom zglobnih vozila nijedan zglobni autobus (kamoli trolejbus) nije višak?

Kad kupuju autobuse treba da množe osnovicu sa očekivanim stepenom havarizacije, te da njemu dodaju taj dodatni rizik prilikom mešanja na parkingu. Može bre pola garaže tako da im izgori lujke sumanute neotesane. Tako su goreli zglobovi na Novom Beogradu i u Zemunu. To vam je osiguranje u slučaju da posle određenog roka ugovor ne obuhvata zamensko vozilo. Atina je dobila zamenu za autobus star par meseci koji je izgoreo na terminusu. Sad umesto 125 za koliko imaju novca treba da plate za još najmanje 5 više. Lepo je trebalo 203, 204 Solarisa, eto sad ih nema ni 200, a ne mogu se dići ni iz rashoda jer su oštećeni izvan racionalne popravke (damaged beyond repair).

Nema, dok ne počnu da ih hapse neće prestati da demoliraju javnu imovinu. Sasvim je drugo sudar lošeg vozila nedovoljnog kapaciteta, ali u ovom momentu da ti najkvalitetnije vozilo primarnog voznog parka odgovarajućeg kapaciteta izgori u garaži (ili bilo koji zglob) nema opravdanje. Pa to je kriminal.

Inače, nisu više problem samo zglobni jer još ima stotinak solo krševa za seču, mada, pošto ima mnopgo privatnika bolje bi bilo da batale zamenu solo vozila istim. Umesto njih mogu da nabave više zglobnih koje mogu da koriste gde god oni mogu da saobraćaju (potiskivanje solo na druge linije).

Ne zaboravite da to vozilo više nema šta da zameni, čak ni posle nabavke novih. Uvek će biti jedan manje. Ako neće da uzimaju više za istu sumu onda mora 101 umesto 100, ili 126 umesto 125 u slučaju da nabave više vozila po istoj ceni. Koliko će ih još izgoreti, a koliko će biti polupano do famozne 2030?
 
Наводно је пожар настао у Соларису који је дуго био на клоцнама.
 
Vrh