Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 243 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,7%

  • Ukupno glasača
    255
Takodje.

MenE se na Isuzu svidjaju oni displeji napred koji su umrezeni pa tekst ide iznad soferke, pa "oko coska" pa se nastavlja na displej iznad prednjih ulaznih vrata. Fensi izgleda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873422#p873422:3soorcbx je napisao(la):
Vinča307 » Sub Avg 21, 2021 2:17 pm[/url]":3soorcbx]Cobre i isuzu su solidni, al Bmc i Akie teške kante

Šta znam, ne daj Bože da sam za BMC, nego samo kažem.
U NS se nisu toliko loše pokazali. Ima NS veliku opterećenost i stalne gužve (ne znam što neki pišu da nije tako), pa okej podnose sve to. Jeste da su plastični do pola i izrađeni od onih materijala neprijatnih ne samo na dodir nego i na miris, al šta da drugo očekujem. Ventilatori motora preglasno vrte i to je jedna od najvećih zamerki. Šta više pisao sam u drugoj temi malo detaljniji opis (i na instagramu, profil je @conectons). E sad problem je teren i to se drastično razlikuje u NS i u Bg, baš zato mislim da neće, pošto su na gas, moći da izdrže ni dve smene. Ali živi bili pa videli.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873184#p873184:jue520ba je napisao(la):
Dart » 20 Aug 2021 06:34 pm[/url]":jue520ba]





Cccc. :roll:

Šokiran nikako, ogorčen svakako. Naravno da je navodni napr(e)dgrad mogao nabaviti nekoliko puta veći broj vozila po 32% višoj jediničnoj ceni od Novog Sada. Neko je to hteo. Ovo je samo jedan (prvi) od najavljivanih tendera. U svakom slučaju posle ovoga loše nam se piše dok se ne otvori prva faza metroa, kada ta očigledno provremena SUS gvožđurija ne napuni otpade. Ukoliko na svakom tenderu nabave po 100 različitih imaćemo vašar od garaža (na nivou "kvaliteta" kineskih plastikanera koji služi kao "magacin na otvorenom"). Alternativa nije ništa bolja, a to su stotine BMC-a. Dakle postoji realna mogućnost da to bude dominantan model do ranih 2030-ih. Ko bi slutio da će onih 70 komada sa lagera koji nas nisu baš oduševili mogli biti samo početak.

Sreća u nesreći je jedino što je niskobudžetni zglob bolji od niskobudžetnog solo, posebno ukoliko se nabavlja kao zamena za iste. Jeste da su ovo zamene za (mnoge zglobne) Japance i (sve preostale) dvestakečeve ali bolje i to nego još solo.

Imajući u vidu navedeno, ne očekujem da će pobednik narednog tendera (za zamenu preostalih dotrajalih vozila izuzev Solarisa i druge serije IK218M) biti iko drugi osim kotrljajućih štala. Solaris može doći na red tek sa "busterima" uoči povećanja udela zglobnih autobusa u voznom parku, posebno ukoliko naprednjaci izgube izbore.

Bilo kako bilo "Turkish effect" nesumnjivo postaje sve jači. Pored masovnog turčenja privatnih solo autobusa usledilo masovno turčenje i zglobnog voznog parka GSP. Jedna od odlika vazalnog režima. Nabavljaju vozila od proizvođača vojne opreme zemlje ustaljene na temeljima carstva poznatog po zlodelima nad balkanskim narodima, pa i našem.

Inače, sve mislim da Đilas nije uzeo Solarise nego M.A.N, a da se samo Solaris prijavio pored BMC verovatno bi uzeli Solaris. Čuj srpska firma. Samo ukoliko se srpski uvoznik poistovećuje sa turskim proizvođačem vojne opreme. Posledica je to "polovnih partnera", al bogami i inata kako prethodnoj vlasti tako i švercerima. Ko šiša putnike koji redovno plaćaju kartu. Mi smo najviše i oštećeni. Ukidaju polaske, loše održavaju, loše upravljaju prevozom, razmišljaju o poskupljenju (i pored svega navedenog), uz šta pijačarski nabavljaju jeftine kokoške od kojih ni čorba ne valja. :blah:

@Vinča307

Dobro me podseti. Prekjuče bio neki M na 17. Iako je napolju bilo baš prijatno izašao iz vozila sav mokar. Na moju nesreću preseo u kinesku hladnjaču iz koje izađoh balav kao puž. Pa šta da ti kažem osim da je to odlična furuna i pored ispravne klime, dva mala luftera otvorena pozadi koja su kao i klima duvala hladan vazduh na najviše 40cm ispod plafona. Ispod toga je u zoni četvrtih vrata vazduh bio zagrejan kao u rerni. Zašta god da se uhvatiš peklo, baš kao u Japancu pozadi bilo da klima radi ili ne. Takođe vozio sam se i matorim konektom bez klime, pa ono je milina. Pirka lepo, a motorni deo ne peče kao kod Japanca ili najnovijeg Ikarbusa.

Zemunske furune što dalje od mene. Kad naprave autobus nek se jave.
 
Ja mislim da se protiv vlasti koja umesto Solarisa za veće pare uzme turske autobuse, treba pobuniti. Na ulici, mislim.

Ovaj teror i ponižavanje Beograda ne treba da se trpi. Četvorica dahija bi bolje vodila grad od Velikog Eskalatora
 
Meni je od svega ovoga najveća briga ipak za bezbednost. BMC je brate mili neka šnj firma, koliko god da oni rade, meni to ne uliva poverenje da su im CNG autobusi bezbedni. Još ako uz to uzimamo u obzir i GSP održavanje i stanje ulica, ja se nekako ne bih usuđivao da ulazim u te autobuse. Pogotovo kada čuje. Vesti iz Rusije Ukrajine i tako tih krajeva gde ima dosta CNG modela, pa eksplozije ovo ono, ježim se od pomisli da će takvi autobusi ići Beogradom. Solaris sa druge strane je bolja opcija, ali opet generalno CNG.

A sad, da ne pričamo o nameštanju tendera i poslova, to je već obrađeno. Ovo sa CNG modelom BMC proizvođača je, blago rečeno, skandal i pretnja po bezbednost putnika i drugih učesnika u saobraćaju.
 
@marrecar Pogledaj šta je bilo sa solo Bmc, onda ne možeš ni da zamisliš šta može da bude sa zglobnim cng.

Neko je rekao da su bolji zglobni turski i kineski krševi nego solo, to apsolutno nije tačno, solo busevi rade na mnogo manje opterećenim linijama i lakše ih je održavati automatski, to se jasno vidi razlika između zglobnih i solo ikarbus 218 i 112M, solo serija je u znatno boljem stanju iako je godinu ipo dana starija.

@Toma A sve lepo deluje kad je autobus potpuno nov, deluje dobro, ali posle dve godine koliko su u Bgu Higeri i Bmc, jasno se vidi da su to teške kante, pa evo Higeri već sad imaju ozbiljne kvarove, gb. 3433 i 3454 jako dugo nisam video da rade na 307, a i jako često se dešava da i drugi Higeri izostaju sa linije zbog kvarova i dosta Higera je do sada vukao kamion zbog ozbiljnih kvarova, za Bmc ne znam koliko se kvare, retko se vozim da njima, ali sa njima mi je utisak u vožnji još gori nego u Higerima, oni toliko zuje da ti uši pište posle vožnje dugo vremena.
 
Ne znam, ovo sve je toliko poražavajuće i skandalozno, toliko da me je sramota gde živim. Gradska vlast je očigledno odlučila da degradira i uništi sopstveni gradski prevoz, ljude koji ga koriste potpuno zanemari i demotiviše sopstvene vozače da ostanu u preduzeću. Ugrađivanje lešinara koji vode ovaj grad u bukvalno svaku javnu nabavku, postala je toliko očigledna da nije više ni iznenađujuća. Jednostavno se kao neko, ko se duže vreme bavi prevozom, sada osećam tužno, razočarano, besno i bespomoćno, samo videvši u kom smeru ide ne samo prevoz u naša dva najveća grada, već i u kom smeru ide ova država sa najvećim izdajnicima sopstvenog naroda u istoriji ove zemlje. Dotakli smo dno dna, svaki, ali svaki komentar je ja mislim, postao suvišan.
 
Jedna zanimljivost, u odluci o dodeli ugovora je pogrešno navedena cena za Solaris. Umesto u dinarima cena je izražena u evrima.

Takođe i na sajtu grada je navedeno sledeće:
Дана 9. августа године у 10 часова извршено отварање понуда и путем Портала за јавне набавке пристигле су две понуде:
1. Заједничка понуда: Unicredit Leasing Srbija doo Beograd, S-leasing doo Beograd i M.P.N. Promet doo Beograd – укупна вредност понуде 34.233.999 ЕУР
2. Solaris Bus&Coach Owińska – укупна вредност понуде 33.040.000,00 РСД
Link ka objavi https://www.beograd.rs/cir/beoinfo/1785 ... rodni-gas/

Detalj iz odluke o dodeli ugovora.
nabavka-tabela.jpg
 
Мислим да се правно за овакве свињарије могу оборити тендери.
 
Ne mozemo nista Vesicu.
Dobar je 84000 E po komadu.
 
Ево једна занимљивост. Док се у нашој земљи купује већа количина аутобуса БМЦ, иста фирма донира терористима на Косову оклопна возила. :bash:
 

Prilozi

  • Screenshot_20210822_092744.jpg
    Screenshot_20210822_092744.jpg
    541,9 KB · Pregleda: 1.768
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873577#p873577:7hdl2ao2 je napisao(la):
Дошљак » Ned Avg 22, 2021 8:29 am[/url]":7hdl2ao2]Ево једна занимљивост. Док се у нашој земљи купује већа количина аутобуса БМЦ, иста фирма донира терористима на Косову оклопна возила. :bash:

logicno
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873485#p873485:1cnah04p je napisao(la):
Toma » 21 Aug 2021 05:49 pm[/url]":1cnah04p]Ne znam, ovo sve je toliko poražavajuće i skandalozno, toliko da me je sramota gde živim. Gradska vlast je očigledno odlučila da degradira i uništi sopstveni gradski prevoz, ljude koji ga koriste potpuno zanemari i demotiviše sopstvene vozače da ostanu u preduzeću. Ugrađivanje lešinara koji vode ovaj grad u bukvalno svaku javnu nabavku, postala je toliko očigledna da nije više ni iznenađujuća. Jednostavno se kao neko, ko se duže vreme bavi prevozom, sada osećam tužno, razočarano, besno i bespomoćno, samo videvši u kom smeru ide ne samo prevoz u naša dva najveća grada, već i u kom smeru ide ova država sa najvećim izdajnicima sopstvenog naroda u istoriji ove zemlje. Dotakli smo dno dna, svaki, ali svaki komentar je ja mislim, postao suvišan.
Potpisujem.
Nema razgovora sa ovim ološem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873484#p873484:3g1yj1jh je napisao(la):
Vinča307 » 21 Aug 2021 05:47 pm[/url]":3g1yj1jh]@marrecar Pogledaj šta je bilo sa solo Bmc, onda ne možeš ni da zamisliš šta može da bude sa zglobnim cng.

Neko je rekao da su bolji zglobni turski i kineski krševi nego solo, to apsolutno nije tačno, solo busevi rade na mnogo manje opterećenim linijama i lakše ih je održavati automatski, to se jasno vidi razlika između zglobnih i solo ikarbus 218 i 112M, solo serija je u znatno boljem stanju iako je godinu ipo dana starija.

@Toma A sve lepo deluje kad je autobus potpuno nov, deluje dobro, ali posle dve godine koliko su u Bgu Higeri i Bmc, jasno se vidi da su to teške kante, pa evo Higeri već sad imaju ozbiljne kvarove, gb. 3433 i 3454 jako dugo nisam video da rade na 307, a i jako često se dešava da i drugi Higeri izostaju sa linije zbog kvarova i dosta Higera je do sada vukao kamion zbog ozbiljnih kvarova, za Bmc ne znam koliko se kvare, retko se vozim da njima, ali sa njima mi je utisak u vožnji još gori nego u Higerima, oni toliko zuje da ti uši pište posle vožnje dugo vremena.

Znam na šta misliš i slažem se, mada nisam to pomenuo. Svakako da odluka o zameni ostatka voznog parka (izuzev postojećih Solarisa) najopterećenijih linija niskobudžetnim vozilima (koja bi brže propala) umesto zamene solo vozila (tzv. "booster" nabavka) problematičnih linijama nije dobra. Drugim rečima iako bi idealno bilo da su sva vozila na nivou Solarisa kompromisno rešenje bilo bi da su zamenska kvalitetna, a dodatna namenjena potiskivanju solo sa pojedinih linija makar niskobudžetna.

Moj stav se nije odnosio na navedeno, već na činjenicu da je zglobni BMC bolja zamena za Japanca na 88 ili 95 nego isti model u solo varijanti na istim linijama, odnosno Higer na linijama poput 16 i 31, a što ne znači da se ne slažemo. Da su nabavili još solo, pa čak i Solarisa to nikako ne bi bilo dobro jer bi dovelo do bržeg propadanja svih vozila, i solo i zglobnih usled ograničenih ljudskih resursa (u kombinaciji sa voznim parkom manjeg ukupnog kapaciteta).

https://www.youtube.com/watch?v=PUbfhkiDeYg

Osim kvaliteta ne treba zaboraviti ni na kapacitet. Imajući u vidu veći kapacitet bilo kakav zglob bi na bilo kojoj liniji bio manje opterećen od solo. Stoga bi BMC Procity 18 CNG sa dvoja vrata registrovan na 80 putnika (sa prilagođenim taktom solo vozilu istog registrovanog kapaciteta) poput Citelisa iz Perta duže trajao i na 57 nego Higer registrovan na 100 putnika, a moguće i od Lion's City-ja 12C na 50. Zapravo takvi zglobni autobusi sa velikim procentom sedećih mesta najduže bi trajali od svih, posebno ukoliko bi saobraćali na ekspres linijama (manje kočenja i ubrzavanja, više "krstarenja" pod slabim opterećenjem).

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873485#p873485:3g1yj1jh je napisao(la):
Toma » 21 Aug 2021 05:49 pm[/url]":3g1yj1jh]Ne znam, ovo sve je toliko poražavajuće i skandalozno, toliko da me je sramota gde živim. Gradska vlast je očigledno odlučila da degradira i uništi sopstveni gradski prevoz, ljude koji ga koriste potpuno zanemari i demotiviše sopstvene vozače da ostanu u preduzeću. Ugrađivanje lešinara koji vode ovaj grad u bukvalno svaku javnu nabavku, postala je toliko očigledna da nije više ni iznenađujuća. Jednostavno se kao neko, ko se duže vreme bavi prevozom, sada osećam tužno, razočarano, besno i bespomoćno, samo videvši u kom smeru ide ne samo prevoz u naša dva najveća grada, već i u kom smeru ide ova država sa najvećim izdajnicima sopstvenog naroda u istoriji ove zemlje. Dotakli smo dno dna, svaki, ali svaki komentar je ja mislim, postao suvišan.

Na stranu Beograd, mislim da je Novi Sad još i gore prošao. Dok je Novi Sad nekako i uspevao da se održi na nogama sve dok ove ptetočine nisu došle na vlast Beograd je već decenijama plivao izgubljen u septičkoj jami punoj političke balege. Novi Sad je spao sa najkvalitretnijih dugotrajnih vozila poznatih po višedecenijskom radu na ovo đubre, i to zahvaljujući pipcima političkih struktura cintriranim u Beogradu. GSP Beograd testirao i tražio CNG Urbaway pa dobio dizel Turke s lagera, te gomilu faličnih Kineza, dok narod nije počeo da paniči usled zagađenja. Sad je ta jedinstvena prilika za ozbiljno unapređenje spektakularno propala.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873559#p873559:3g1yj1jh je napisao(la):
Дошљак » 22 Aug 2021 06:26 am[/url]":3g1yj1jh]Мислим да се правно за овакве свињарије могу оборити тендери.

Ne mora tender, ukoliko je to legalno moguće sud može blokirati račun uvoznika do daljnjeg, recimo na osnovu ugrožavanja nacionalne bezbednosti indirektnim ulaganjem u podsticaj forminjanja Vojske Kosova. Ovo bi mogli da upotrebe i protiv nabavke onih sa lagera, a možda bi mogli da nalože i povlačenje sa ulica. Takođe mogli bi da krivično gone i odgovorne predstavnike vladajuće garniture vlasti, posebno zbog dozvoljavanja raznim prevoznicima (ukjlučujući i Lastu) da nabavljaju njihove proizvode poznate javnosti po ugrožavanju bezbednosti saobraćaja (turaža i sl.). Nisam pravnik pa neka neko ko se razume u struku bolje objasni šta je zaista moguće, a šta ne, mada pomenute okolnosti navode na razmišljanje, posebno ako uzmemo u obzir da bi takva situacija izazvala međunarodni skandal u razvijenim delovima sveta.
 
Jao Bože koja tuga :/
Najviše me nervira to što ni na šta ne može da se utiče.

Te kršine trebaju i da traju Vesiću.
A tebi je samo do najniže ponude.
Živote, nedostupni dileru :rant:
 
Malo Zemunaca sa linije 6A danas na terminusu Ustanička :

#895
VRviGcm.jpg


#370
HD7llsw.jpg


#372
KJluoaS.jpg
 
Danas horor kod Sajma. Prvo dolazi solo BMC na 56, malo kasnije Conecto na 53. Pa 15 minuta nema uopšte nijednog autobusa, i onda dolazi još jedan solo BMC na 56, IkaMerc na 53, a jedan Solaris i BMC na 52 dolaze jedan za drugim posle 5 minuta. Nisu svi mogli da stanu u buseve, morali su da čekaju sledeće. Ovo je otišlo predaleko sa solo vozilima...
 
Nedovezujem se na oba posta iznad. Juče video 5-6 puta Higere na 65 u oba smera (verovatno dva-tri komada kad se uzme u obzir povratak u suprotnom smeru). Interesantno da je u njima bila manja gužva nego u Solarisima, kao da usled brže vožnje dovode do neujednačenog takta (bržom vožnjom sustiže sporog Solarisa ispred, tako da pravi veći interval iza sebe, odnosno ispred sledećeg Solarisa). To vam je onaj fenomen neujednačenog takta izazvan solo vozilima, mešanjem tipova na opterećenijim linijama karakterističnim po vičem stepenu neravnomernosti. Dau sam uprošćen primer, tako da taj opterećeniji Solaris može biti posledica kombinacije stepena neravnomernosti i upadanja solo autobusa prekomandom zgloba. Dakle, jel taj Solaris na 6A skinut s 65 (Karaburmin)?

Inače tramvajske zamene i ne treba da budu opsužene solo vozilima, niti da se oni skidaju sa zglobnih. Umesto toga svaki ozbiljan plan treba da obuhvata primenu određenog "bonusa" zglobnih vozila u slučaju planiranih i neplaniranih izmena u šinskim podsistemima ("sutra" još i gore, uključujući metro kome treba daleko više zamenskih vozila nego tramvaju). Ta vozila se normalno "rasipaju" prema potrebi kao šihte, zamene, ugovoreni prevoz (posebno u slučaju masovnog prevoza uoči sportskih i sličnih manifestacija), ili se jednostavno ono što ostane koristi radi unapređenje komfora i na slabijim linijama koje su normalno opslužene solo vozilima, posebno ukoliko su iste u formi pouzdanih fidera više srednje brzine. Stepen neravnomernosti opterećenja polazaka na linijama poput 87 nije bitan faktor (za razliku od gore pomenute 65, 77 ili ne daj bože 95), imajući u vidu slab koeficijent iskorišćenja kapaciteta (recimo ako u solo kapaciteta 100 putnika KIK varira između 0,3 i 0,5 odnosno u vozilu bude između 30 i 50 putnika, onda je irelevantno ukoliko se koristi zglob 50% većeg kapaciteta). Zglob u takvim slučajevima može biti od pomoći prilikom kvarova ili većih nepredviđenih poremećaja, što znatno podiže komfor (neće biti skroz pun) i pogodnost (smanjenje rizika od propuštanja polaska na slaboj liniji bez alternative u slučaju da nepredviđen stepen opterećenja prevazilazi kapacitet vozila što se najviše oseti kod solo vozila). Ovo poslednje je od velike važnosti za kvalitet prevoza na linijama gradsko-prigradskog tipa, o korišćenju zglobova radi rasterećenja drugih linija na zajedničkoj trasi (ukoliko je ima) i da ne govorim. Pomenuti poremećaji su najosetljiviji u slučaju povratnog polaska fidera, kada nagrne masa iz nešto punijeg metroa na jedan nesrećni autobus. Ovo je karakteristično za Italiju poznatu po solo autobusima uslovljenim radijusima krivina ili širinom ulica što je posledica starosti urbanih naselja.

Ako uzmu još 100 BMC ne bi bilo loše da posle nabave još i 200 Solarisa tako da BMC budu alocirani kao predviđeni bonus (dve generacije evropskih vozila kao baza + duplo manje niskobudžetnih). Varšava praktikuje kombinovan vozni park prema klasi, recimo Urbino+Conecto LF.

Inače, kad smo već kod BMC iako smatram da Solaris nema alternativu na kičmi mreže, te da je u pitanju proizvod lošijeg kvaliteta mislim da se može koristiti kao bonus na slabijim linijama, posebno ako se uzme u obzir da bi se koristili umesto solo. Opširnije o njemu ovde:

Ako na trenutak zaboravimo "arsenal Vojske Kosova" ja bih rekao da imam neutralan stav po pitanju BMC Procity. Očigledno da nije ni blizu evroprskim proizvođačima po mnogo čemu (osim po izgledu, recimo karoserija podseća na Kastrosuu ili Tatu Hispano), ali je na nivou konkurencije, po nekim stvarima čak i bolji. Sa jedne strane dok eksterijer vizuelno zaista ima karakter (zaobljenu karoseriju, interesantna udubljenja oko točkova), enterijer je u najkraćim crtama "sterilan". Beogradski su dosad bili pogrešno farbani, i u Novom Sadu su točkovi previše svetli ofarbani u srebrnu jer su takve osovine dobili (isto kao IK112.3 #777 i IK218.3 #888), bez zaštite šrafova na prednjoj osovini što kvari utisak. Bolje da ofarbaju točkove skroz u crnu ili još bolje u crvenu boju kao što Madrid farba svoje u plavu. Ni slučajno da na kutiju za boce lepe Procity CNG.

Što se estetike tiče, idealno bi bilo da je prednji deo kao beogradski, samo da sivi deo ispod vetrobrana bude u boji karoserije (crvene boje), odnosno da je zadnji deo kao novosadski (umesto crne u boji karoserije), samo da su svetlosne grupe crne kao prednje. Ako zanemarimo krckanje i mukanje, da su dobro ofarbani, odnosno opremljeni kliznim vratima i odgovarajućim rasporedm sedišta bio bi to pristojan model za sekundarni vozni park.

Da ugrađuje kvalitetnu završnu obradu, te da nudi više opcija (poput kao što rekoh kliznih vrata i alternativnog rasporeda sedišta) uopšte ne bi bilo loš proizvod, ali, hej, zar to ne važi i za ostalu konkurenciju, počev od pokojnog Ikarbusa?

Na moje zaprepašćenje Novi sad po prvi put nabavio vozila sa tri šipke na okretnim vratima (iako Conecto ima samo po jednu jer ne treba više) što znači da BMC ne samo da nudi isključivo okretna vrata nego samo sa tri šipke iako bi u varijanti sa kliznim vratima prva okretna trebalo da imaju samo po jednu šipku kao kod Conecta LF NGT JGSP NS. Ne nudi ni varijante sa manjim brojem vrata. Za pohvalu je opšti dizajn karoserije kao i kvalitet iste, a posebno tirska praksa da ne upropaste zglob kojekakvim suknjama. Zglobni zbog odlične harmonike izgleda kvalitetnije od solo koji je ni nema. Upravo se po toj razlici izdaleka prepoznavao Ikarbus, čiji je solo model kvalitetnije delovao na prvi pogled.

Još bi jedan detalj dodao u vezi BMC, a to je displej ispod panela koji pojede ceo jedan lufter. Osim toga lufteri iako klizni baš su mali na preostalim prozorima, a imajući u vidu obavezan displej iznad treće osovine u Beogradu biće problema oko provetravanja u slučaju kvara klime, posebno ukoliko naknadno postavljeni panoi budu ometali protok vazduha iza manjeg manjih luftera.

http://www.autobusi.net/wp-content/uplo ... sta_01.jpg

Gledam sad ovaj Lastin dizelaš. Visinu liftera ispred i iza drugih vrata trebalo bi povećati, odnosno dodati jedan visoki ispred trećih što bi u slučaju donjeg displeja opet bilo nedovoljno. Ukoliko su displeji iznad prozora onda bi imali dva velika luftera više sa strane vrata šrto bi značajno izjednačilo cirkulaciju vazduha u slučaju isključene ili neispravne klime.
 
Ne može solo da stigne zglob na istoj liniji ako su intervali izpoštovani. Može samo ako kreće ranije
 
I ja mislim to. Gubi više vremena na stanicama. To pre može da bude do vozača, kako vozi, koliko, se uspešno probija kroz gužvu, kako seče putnike vratima u gužvi, poznaje semafore, ili kreće ranije... A zavisi i kakvo je stanje bilo ispred tog zgloba.
 
Podnet je zahtev za zaštitu prava na tenderu, pa dok se to ne reši nema potpisivanja ugovora. Pretpostavljam da se Solaris žalio...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875234#p875234:mhmqo9nf je napisao(la):
Dart » Pet Avg 27, 2021 1:42 pm[/url]":mhmqo9nf]Podnet je zahtev za zaštitu prava na tenderu, pa dok se to ne reši nema potpisivanja ugovora. Pretpostavljam da se Solaris žalio...
Ne verujem da će time išta postići osim što će usporiti ceo proces, ali makar neka pokušaju nešto da urade.
 
Vrh