Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 243 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,7%

  • Ukupno glasača
    255
ALi koja su komedija....Boli ih uvo bre.Ovo je sad samo peglanje repova i izgovori.
Umesto da te kontrole zavrse do juna i da sve bude ok i da ona cuvena plava nalepnica ima ikakvog smisla.
Posle svakog ko nema ispravnu da kazne i lagano.Da se zna neki red.

A realnost je takva da mi danima dolazi vozilo IK112LE gb #3211 u kome duva toplo na +40. I pritom ga cekas 40 minuta. I u Indiji je bolje.
 
Evo da se još malo smejemo :D

Obavljena kontrola: Petina vozila u javnom prevozu sa neispravnom klimom

Beogradski sekretarijat za javni prevoz saopštio je da je obavljena kontrola rada prevoznika na 57 linija javnog linijskog prevoza u gradu.

Tom prilikom su, navode, od 201 kontrolisanog vozila u njih 69, odnosno 34 odsto, utvrđene 73 nepravilnosti, saopštio je Gradski sekretarijat za informisanje.

Nađeno je 36 vozača bez uniforme, 16 vozila ili 21 odsto je imalo neispravan klima uređaj, 10 vozila neispravnu displej tablu, devet je imalo oštećena sedišta, a dva vozila nisu bila čista.

U saopštenju je navedeno da su za nađene nepravilnosti predviđene ugovorne kazne od 1,46 miliona dinara.

Navodi se i da je Sekretarijat za javni prevoz od 2019. godine do danas kontrolisao 2.857 vozila svih prevoznika, utvrdio 1.307 nepravilnosti i pri tom naplatio 26.140.000 dinara kazni.

Od ove sume je samo za neispravnost i nefunkcionalnost klima uređaja naplaćeno 4,6 miliona dinara, što čini 18 odsto od ukupnog broja naplaćenih kazni prevoznicima.

Ističe se da će kontrola vozila biti nastavljena i u narednom periodu.

https://www.b92.net/lokal/beograd/drust ... om-1884187
 
Чуј само два возила нису била чиста :D Испаде да је главни проблем што су возачи без униформи.
 
Još će da radi u poliester uniformi u vozilu sa neispravnim klima uređajem ??? Recept za propast.
Neko je objavio na fejsu da na Karburmi od 100 Solarisa na 70 ne radi klima . Ko što reče Fox istina je tamo negde na ulici.
 
Juče kontrola u 33-ci. Ušli, unutra 300 stepeni i zove ovaj na prednjim vratima onog na poslednjim "kolega, izlazimo". Pogledao samo jednu kartu, šlogirao se i batalio. :D

Da nisam žurio, izašao bih i ja, jer sam se bukvalno okupao tamo do Slavije.

31 (solaris), isto juče. Ušao i udario me toplotni talas kad sam sa spoljnih 37C ušao u bus. Sva sreća išao sam 3-4 stanice. Još grđe je bilo za šta god da se uhvatim, bukvalno je vrelo. Od rukodržača do stakla. Sada Solarisi postali za izbegavanje kad je velika vrućina.
 
klima.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=861183#p861183:1q7xahx3 je napisao(la):
branik » 29 Jun 2021 05:25 pm[/url]":1q7xahx3]У ГСП се неводи рачуна ни о виталним компонентама возила, битним за кретање, смањење трошкова, понекад и безбедност, а камоли о климама. Апсурд је очекивати да, возило са неисправном климом сматрају за неисправно, а може да иде. Много промена ту мора да настане и дубинских резова да се направи.
Те набавке делују амбициозно, просто не верујем да ће се спровести у том обиму. За наредну годину планирано 40 трола - а да ништа није урађено. Шта мисле, да оду у продавницу и узму са рафа?

Tačno je to što kažeš, ali ne treba zaboraviti da na radnu sposobnost osobe koja prevozi stotine putnika istovremeno (i hiljade u toku radnog vremena), samim tim i na bezbednost utiču i atmosferske prilike. Visoka temperatura sama po sebi ne predstavlja ključni problem, već kombinacija sa velikom vlagom, kolokvijalno poznata kao sparina ili omorina. Nije pametno zatvarati oči pred činjenicom da u limenci na suncu neko treba bezbedno da odradi čitavu smenu u teškim i nepredvidivim gradskim uslovima vožnje, da se pritom niko ne onesvesti, te da očita kartu pretvarajući se da vrednost prevozne usluge može biti ista i pri znatno lošijoj pruženoj usluzi. Što su lošiji uslovi to je tolerancija (prema bilo čemu manja). U takvim uslovima se može očekivati više napada na zaposlene, od kojih su vozači najizloženiji. S tim u vezi, možeš očekivati veću izlaznost vozila, ali i veći rizik od nezgoda, pada ugleda (promenu percepcije, netrpeljivost) i ekonomske isplativosti (švercovanje). O merama protiv pandemije poput nošenja maski, držanja distance i da ne govorim.

Pitam se da li Vesić čeka da mu se ohladi privatni automobil pre nego što sedne u njega, i da li ostavlja decu i kućne ljubimce u neprovetrenim, neklimatizovanim kolima duže od pola sata? Zakon kaže da je to nemar, a praksa da roditelji dece koja se voze vozilima JLPP imaju manja prava nego nečiji kućni ljubimci. Nije li to sramotno? Eto nek zamene prozore rešetkama poput onih u indijskim vozovima ako već ne mogu izbaciti vozilo nepogodno za prevoz ljudi sa ulice.

Pominjao sam ovo što reče Kiza. Duva na 5cm od otvora i to hladinije od ambijentalne temperature putničkog salona, ali primetno toplije nego pri normalnom radu klima uređaja. Ne treba ni da izigrava hladnjaču poput nekih Higera, već da održi prijatnu temperaturu zavisno od ukupnog vremena otvorenih vrata određene ukupne širine (broj i širina vrata, vreme zadržavanja na stajalištima, broj zaustavljanja na ista). Recimo da u trovratnom zglobu na ekspres liniji poput 461 sa relativno slabim opterećenjem, obzirom na blaži heat-balling efekat klima može biti podešena na slabiji režim rada, što nije slučaj sa prepunim trovratnim solo vozilom na 37 ili 50 koje karakteriše veći broj vrata po dužnom metru, duže držanje otvorenih vrata, češća razmena putnika i veliki broj istih pregrejanih koji prilikom disanja izbacuju zagrejan vazduh unutar prostora manje zapremine.

Vezano za Karaburmu živa istina. Novi Beograd je kudikamo bolji, bar što se tiče 17, 18 i 52. S vremena na vreme klima ne radi u potpunosti ili ne radi kako treba, ali to je ređe nego na 23. Na njoj većina vozila, bilo Solaris ili ne saobraća bez adekvatnog hlađenja, ili provetravanja. Kako vreme prolazi sve više žalim za starim vozilima sa velikim brojem većih luftera. U novim bez ispravne klime ne može normalno da se diše ni bez maske, kamoli da se provetrava kao nekad.
 
Ja sam se vozio na 31 i primetio sam da u 90% buseva radi klima. Izgleda da se opet favorizuje jedna linija na Karaburmi, kao i uvek.
 
Nije baš kao što kažeš, ali evo pisao sam i na drugom forumu situaciju sa 31 pa ću i ovde.

Linija 31:
3116 - ne radi
3112 - radi, ne toliko dobro.
3188 - radi od kraja prošle nedelje, pre toga nije radila
3136 - ne radi, mislim da nema ni kaiš.
3149 - radi klima odlično.
3131 - ne radi, nema kaiš.
3181 - ne radi.
3103 - radi, ali neispravna (duva toplo).
3165 - radi klima odlično.
3197 - nisam se vozio, ali sam video zatvorene prozore na okretnici i čuo da klima radi, ne znam kako i koliko.

Ovo su redovni Solarisi na 31.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Da, evo slike, bio je i IK-103. Još ljudi opravdavaju kažu pa na 17 je i dalje zimski red vožnje. A to što je na drugim linijama letnji i što svakako na 17 je nedopustivo imati solo vozila, Solarisi na klocnama, u IK-218M uglavnom i grejanje radi, 218N i Japanci se kuvaju/pale, 201 i 103 nisu ni vredni spominjanja, a BMC je krš u poređenju s novosadskim. Platiću kartu, ali juče.
95a99ec5a4173ba763503bdaa2d708b8.jpg


Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Higeru na 82 otkazale kočnice, zakucao se u automobil.
 
Зар беше не смеју да се сликају возила полиције?
 
Po kom zakonu?

Na portalu za besplatnu pravnu pomoć građanima, međutim, piše da snimanje u tom slučaju nije zabranjeno nijednim zakonskim aktom:
- Nijednim pravnim aktom nije zabranjeno korišćenje opreme za audio-vizuelno snimanje u javnosti. Postoje određeni izuzeci od ovog slučaja kao što je zabrana snimanja na određenim lokacijama (poput ambasada, vojnih objekta i sl.), ali na tim lokacijama su jasno istaknuti znaci kojima se ovo zabranjuje. Takođe, Zakonom o policiji je u čl. 65. st. 3. regulisano da policija ima pravo da zabrani snimanje mesta događaja radi zaštite žrtava krivičnog dela, oštećenih zbog prekršaja ili drugog događaja, kao i u cilju zaštite interesa postupka. Ovo pravo ne predstavlja i obavezu policije tako da će od njihove procene u svakom konkretnom slučaju zavisiti da li će snimanje biti dozvoljeno ili ne (npr. zarad zaštite žrtava silovanja, nasilja u porodici i sl. kao i kada su žrtve maloletna lica policija će po pravilu zabraniti snimanje).

https://www.telegraf.rs/vesti/beograd/1 ... e-u-srbiji

Sve sme da se fotografise osim:
1) ako se zadire u neciju privatnost ili licni prostor
2) ako postoji znak i obavestenje da fotografisanje nije dozvoljeno.

Van toga, mogu tehnicki da odem u Zuce iza Avale, i ako nema vidljivo istaknutog znaka zabrane, mogu najopustenije da slikam lansere i borbene polozaje Neve.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=861802#p861802:3r83j2in je napisao(la):
Daxara » Pet Jul 02, 2021 2:35 pm[/url]":3r83j2in]Nije baš kao što kažeš, ali evo pisao sam i na drugom forumu situaciju sa 31 pa ću i ovde.

Linija 31:
3116 - ne radi
3112 - radi, ne toliko dobro.
3188 - radi od kraja prošle nedelje, pre toga nije radila
3136 - ne radi, mislim da nema ni kaiš.
3149 - radi klima odlično.
3131 - ne radi, nema kaiš.
3181 - ne radi.
3103 - radi, ali neispravna (duva toplo).
3165 - radi klima odlično.
3197 - nisam se vozio, ali sam video zatvorene prozore na okretnici i čuo da klima radi, ne znam kako i koliko.

Ovo su redovni Solarisi na 31.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
Ja danas uočio 3156 i 3171 na kojima radi klima odlično, dok na 3195 ne radi, a na 3112 radi kao što rekao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=861852#p861852:12vtqh7h je napisao(la):
Vinča307 » Pet Jul 02, 2021 4:50 pm[/url]":12vtqh7h]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=861802#p861802:12vtqh7h je napisao(la):
Daxara » Pet Jul 02, 2021 2:35 pm[/url]":12vtqh7h]Nije baš kao što kažeš, ali evo pisao sam i na drugom forumu situaciju sa 31 pa ću i ovde.

Linija 31:
3116 - ne radi
3112 - radi, ne toliko dobro.
3188 - radi od kraja prošle nedelje, pre toga nije radila
3136 - ne radi, mislim da nema ni kaiš.
3149 - radi klima odlično.
3131 - ne radi, nema kaiš.
3181 - ne radi.
3103 - radi, ali neispravna (duva toplo).
3165 - radi klima odlično.
3197 - nisam se vozio, ali sam video zatvorene prozore na okretnici i čuo da klima radi, ne znam kako i koliko.

Ovo su redovni Solarisi na 31.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
Ja danas uočio 3156 i 3171 na kojima radi klima odlično, dok na 3195 ne radi, a na 3112 radi kao što rekao.

Od tipa 25 Solarisa na 95 juče, u svima su bili otvoreni prozori sem u 3144 u kom je fino radila klima.
 
@ Bender

Gledam autobuse i mislim se kako bi trebalo da bude u temi o istorijatu, a onda skontam da je ovo realnost, tj. da se kotrlja po našim ulicama.
 
Нисам сигуран возају ли се још Икаруси Мостоградње :D Институт у Винчи и даље воза пар старих Тамова и једног ФАП Необуса.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=861819#p861819:2j9p7ngs je napisao(la):
Дошљак » Pet Jul 02, 2021 3:17 pm[/url]":2j9p7ngs]Данас на 17 ИК-112Н, ван сваке памети.
Prošle godine kad je bio letnji red vožnje, na 17, 18, 88 je bilo i po nekoliko BMC-a. Jedan dan sam na 17 video 6 BMC-a i jednog ik-103. Tokom zimskog reda vožnje i nisu baš toliko česta solo vozila na najopterećenijim linijama, ali tokom leta se može svašta videti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=861819#p861819:m9ibjfk8 je napisao(la):
Дошљак » 02 Jul 2021 02:17 pm[/url]":m9ibjfk8]Данас на 17 ИК-112Н, ван сваке памети.

Zato ja danas išao 18-icom. :vops: Šalim se. Više ne znaš ni šta će poslati na bilo koju liniju, a šta neće. Juče neka N kanturina na 23 (ne videh broj). To tako klepeće, tandrče na drugom kraju ulice da misliš da će se razneti u svakom momentu. Kako je krenulo ima narod usled posttraumatskog stresa da beži od BMC, Higera i svakojakih lešina.

U 3123 na 23 danas radila klima, u 3063 na 18 nije, al nije ni bilo nepodnošljivo.

Nego, već sam na drugoj temi pominjao 3382 (Higer). Taj nepomičan odlično izgleda, bilo da se radi o eksterijeru ili enterijeru, međutim čim se pokrene zvecka, krcka, tandrče i trese se i pri najmanjim neravninama. Pa ljudi moji matori Japanci nisu ni blizu toliko rastrešeni. Ma ništa bolji od Ikarbusa, bar taj. Jedino što valja jeste lepa prednja maska i božanstven zvuk motora. Nit je ofarban kako treba, nit sklopljen, nit dobro dimenzionisan (neproporcionalan kao niskopodan sa previsokim vratima u odnosu na njihovu širinu zbog čega izgleda nezgrapno kao da je Low Entry), prilagođen uslovima eksploatacije (skučen putnički salon sa malo prostora za stajanje). Kad se sve sabere ima Higer mečku da rodi dok ne ponudi normalan autobus na evropskom tržištu.

Sa druge strane, danas sam bio u prilici da se provozam novom Akiom na 51. Sve u svemu opšti utisak se svodi na to da nije daleko od Higera, uz izuzetak neprecizno spojenih svetlucavih krovnih panela koji podsećaju na niskopodne Liaze. Revar vrata sa dve šipke po krilu deluju kvalitetno (ni ne cvile), tapacirana sedišta ne odaju utisak preteranog korišćenja jeftine plastike u putničkom salonu uz napomenu da iako nije radila klima prirodno provetravanje bilo je zadovoljavajuće i pored montiranih malih kliznih luftera (poput onih na "Japancima"). Klizni i kip iste veličine zaista su kao nebo i zemlja.
 
Унакопови Мазови 203, П40523 и П40526, једва вуку узбрдо, па чак се и један угасио уз Бањицу на линији 50 и кретао се мало уназад.
 
Nažalost, tako je to kad pored svih najvećih evropskih proizvođača kvalitetnih autobusa, mi nabavljamo neke skalamerije iz Turske i Kine. Svi kupuju MAN-ove, Solarise i Mercedese, samo mi Higere, BMC-e i Akie. Najvažnije im je da se vidi da je nov autobus, a to što ne valja da ne kažem čemu, to nije bitno. Solarisi nas voze već osmu godinu po redu i do danas nisu nabavljeni bolji autobusi od njih (na stranu neuključivanje klima, mislim na sam kvalitet autobusa). Sa druge strane, zbog iberturaža na pojedinim novim turskim autobusima, ljudi nekoliko puta umalo izginuli.
 
Vrh