Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
3431 на 53 вози жена.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Ulazim danas oko 14:25 u #3397 na liniji 95, kod Sava centra...unutra vec 50 ljudi,uslo jos 20.
Kako se sardine pakuju u konzervu,lagano :D

#3524 izgleda krenuo da cima kada menja iz 1ve u 2gu, a #3490 ima drugacija slova,i unutra ne ide ono najavljivanje stajalista, vec se samo vrti linija,vreme i datum.

Hladjenje je aktivno u skoro svakom Solarisu na liniji 17. Cak i uvece, definitvno mnogo bolje odrzavana vozila nego u SP Karaburma.
 
Kad god sam vozio vozilo koje ima neki problem da bih prevezao ljude, da ih ne izbacim na trasi, ispao sam na kraju rogat i bio psovan. Nekad sam čak i ustajao da objasnim, izvinim se i kažem da mora tako ili nikako. Uvek bi se našao neko da dobaci neku uvredu ili psovku. Nakon toga bi obavezno išli svi napolje.
A reklo bi se da su malo kraduckali pa se zaigrali, a onda je ovo vrelo leto ogolilo sve:
https://rs.n1info.com/vesti/cls-gde-je- ... ilima-gsp/
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863701#p863701:vsrsnu7c je napisao(la):
Дошљак » 11 Jul 2021 05:54 pm[/url]":vsrsnu7c]Данас Соларис 3030 на 88 вози без климе, доста путника у салону то негодује и виче возачу да упали климу. Возило стаје код Сав центра али му нису радила средња врата. На изласку на прва врата један путник добаци возачу вози овај аутобус за гаражу, и овај каже свим путницима да изађу и оде за гаражу. Срећом следећа 88 је брзо наишла.

Možda je otišao zbog vrata, a možda i zbog i vrata i klime. Reče Vesić da na 25+ moraju da pale klimu, mada ipak je i to uslovno. Sve zavisi od tipa vozila i opreme. Recimo da će veći KIK manjeg vozila izazvati izraženiji heat-balling efekat, pri čemu se kvalitet prevozne usluge pogoršava u slučaju kip luftera male ukupne površine. Ne treba zaboraviti ni lošu izolaciju motornog dela pojedinih vozila. Sve u svemu one krtnije iz 2000-oh treba da izbace što pre.

Ako ovako nastave (da ignorišu klime i luftere) ne ginu nam 12-metarski troosovinski kabriolet dabldekeri poput ovog za razgledanje iz Sidneja: https://www.flickr.com/photos/40172673@N03/42373861310/

https://www.flickr.com/photos/f14eddiewong/48258530972/

Normalne autobuse poput ovog Caetana na Scania šasiji mogu naručiti u takvoj varijanti sa rolo ciradom i dodatnim vratima između prvih i drugih, registrovane na 90 putnika uz neprevaziđen komfor (sedenje >90%).

Interesantno da KMB nije naručio te karoserije sa lufterima, što dovoljno govori o moralu i disciplini prevoznika JLPP iz Hong Konga karakterističnog po toploj i vlažnoj suptropskoj klimi. Prema Koppen klasifikaciji oba grada pripadaju vlažnoj suptropskoj klimi (humid subtropical) s tim da dok Hong Kong karakteriše Cwa varijanta, Beograd Cfa. Leti su oba grada poznata po sparnom vremenu, nepodnošljivom stanovništvu aridnih regija poput Bloskog Istoka naviknutom na toplu ali suvu klimu. Budimpešta je skoro imala vlažnu kontinentalnu Dfa koja je zbog globalnog zagrevanja prešla u vlažnu suptropsku Cfa. Beograd se leti fiksira na oko 30C sa 60% relativne vlažnosti, a Hong kong na 30C@80%. Uslovi su slični, samo što je tamo sparina još izraženija. Subjektivni osećaj u Beogradu u najtoplijem mesecu u proseku iznosi 33C, u Hong Kongu 38C. To je razlika, s tim da usled globalnog zagrevanja Beograd sve češće pogađaju sve duži talasi tropskih vrućina uz mestimično minimalan vetar. Ne zaboravite da je na ulici i u autobusu situacija daleko gora nego kod merne stanice. Pominjana je temperatura u autobusu od 57C, pa dodajte tome veliku vlažnost koju stvaraju putnici (57C sa 10%RV izađe subjektivno 56C!, dakle što višepretrpanih solo autobusa to gore). Ukoliko klima nije u funkciji slabo provetren prostor male zapremene pun preznojenih ljudi lako postaje veoma neprijatan za duže zadržavanje (zamislite kako je vozaču koji sedi u njemu celu smenu!, pa to je maltretiranje zaposlenih na radnom mestu). Tropska vrućina kao vremenska nepogoda vremenom je postala normalna pojava, stoga je besmisleno pretvarati se da živimo u drugačijim uslovima. Takve promene zaista više ne treba ignorisati, a pripadnike nadležnih institucija koji to ignorišu treba smatrati nesavesnim, te ih shodno tome kažnjavati.

https://www.calculator.net/heat-index-c ... 1&x=78&y=7

E vidite sad zašto njima "ne treba" nijedan lufter. Zato što je vozilo opasno za korišćenje bez klime, čak i sa velikim lufterima. Može vozač da se onesvesti za volanom, a vozilo puno ljudi sleti sa litice ili vijadukta, po kojim je inače grad poznat. Ovde dok ne naleti na baku s unučetom neće da mare, nažalost. Bruka i sramota.

Ako klima ne radi lufteri treba da budu veći nego na starim vozilima bez klime obzirom na promenjene klimatske uslove. Alternativno, da ni nema luftere, ali da se vožnja putnika u nehumanim uslovima smatra krivičnim delom. Znači ne radi se tu o 35C, već o subjektivno 55C, u N seriji kod motora 75C. Totalno druga razmera.
 
Ovo mi nije jasno šta je KIK i kakav heat balling efekar ?

Možda je otišao zbog vrata, a možda i zbog i vrata i klime. Reče Vesić da na 25+ moraju da pale klimu, mada ipak je i to uslovno. Sve zavisi od tipa vozila i opreme. Recimo da će veći KIK manjeg vozila izazvati izraženiji heat-balling efekat, pri čemu se kvalitet prevozne usluge pogoršava u slučaju kip luftera male ukupne površine. Ne treba zaboraviti ni lošu izolaciju motornog dela pojedinih vozila. Sve u svemu one krtnije iz 2000-oh treba da izbace što pre.

Cerade i bilo kakvi pokretni krovovi ne dolaze u obzir u Beogradu iz par prostih razloga zima, teren i čuveno održavanje.
Veliki prozori koji se otvaraju (sa barijerama za glavu, ruke) , šiberi na krovu su jedino rešenje u preleznim periodima i kad je klima neispravna.
 
Da li u Ikarbusu ili neko ko se razume u te krseve zna da mi objasni, kako je moguce da je hladjenje motora lose izvedeno i raspored ostalog sto prati autobus...? U par zemunskih krseva na 73 i 610 konstatno radi grejanje da su mi neki dan bermude od crnih postale sive... noge su mi pocrvenele znojav kao da sam orao njivu...
 
Kad hladnjak nema dovoljan kapacitet onda mora da se poveća , nema druge opcije osim preko radijatora u putničkom prostoru uključujući i vozača.
Rak rana Ikarusa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864446#p864446:3dxxrsk4 je napisao(la):
Žika » 14 Jul 2021 06:12 pm[/url]":3dxxrsk4]Ovo mi nije jasno šta je KIK i kakav heat balling efekar ?

Možda je otišao zbog vrata, a možda i zbog i vrata i klime. Reče Vesić da na 25+ moraju da pale klimu, mada ipak je i to uslovno. Sve zavisi od tipa vozila i opreme. Recimo da će veći KIK manjeg vozila izazvati izraženiji heat-balling efekat, pri čemu se kvalitet prevozne usluge pogoršava u slučaju kip luftera male ukupne površine. Ne treba zaboraviti ni lošu izolaciju motornog dela pojedinih vozila. Sve u svemu one krtnije iz 2000-oh treba da izbace što pre.

Cerade i bilo kakvi pokretni krovovi ne dolaze u obzir u Beogradu iz par prostih razloga zima, teren i čuveno održavanje.
Veliki prozori koji se otvaraju (sa barijerama za glavu, ruke) , šiberi na krovu su jedino rešenje u preleznim periodima i kad je klima neispravna.

KIK=Koeficijent Iskorišćenja Kapaciteta (vozila), KIK=0,7 u vozilu registrovanom za prevoz 100 putnika iznosi 70% ili 70 putnika. Stručnjaci ne preporučuju veći od navedenog u špicu u normalnim vremenskim uslovima.

Heat-balling efekat se odnosi na fenomen stvaranja toplotnog ostrva gomilanjem malih izvora toplote na malom prostoru. Japanske pčele formiranjem žive lopte oko azijskog divoskog stršljena uspevaju da odbrane koloniju. Stršljen umire od toplotnog udara, baš kao što bebe i psi umiru u zatvorenim kolima, samo što u punom autobusu ukoliko se duže vreme zadrže mogu umreti zbog dodatnog podizanja temperature putničkog salona od strane prevelikog broja putnika na skučenom prostoru. Isto je i u pretrpanom zaglavljenom liftu bez uključene ventilacije. Ako ne izbave kera što pre neće mu ni dahtanje pomoći.

Zime su nam sve toplije, a teren je u Hong Kongu daleko teži (idu dabldekeri po vrletima samo tako iako su teži od kabrioleta, uz to neretko nude oštriji radijus zaokreta od solo singldekera iste dužine). Pokretni krov ne mora biti motorizovan, dovoljno da se u garaži namota/odmota. Održavanje kao i svako drugo vozilo. Prokišljavaju nam zglobovi koji imaju meh od cirade pa ih koristimo. Inače u kabrioletu bi odlično duvalo, samo mislim da bi naše matorce baš mučila promaja (air draft) :D . Dole bi kukali kako "će se poguše" ako se ne otvore prozori. Bilo kako bilo ovo za kabriolete je bilo više šaljivo, u smislu da koliko neće da priznaju šta (ne)primenjuju Vesiću malo pametnijem od Staljinovog traktora sinuće neka nova fiks ideja. Znase šta je trajno rešenje, ili robija za izlazak s neispravnom klimom (ukoliko su lufteri nedovoljni ili ih nema uopšte), ili da sva vozila nude odgovarajući nivo prirodne ventilacije.

E Žiko da samo mučimo muku sa prorodnim provetravanjem vozila JGP. Još veći problem imamo sa stambenim zgradama čija tipologija (jednotraktnih lamela sa jednostrano orijentisanom većinom stanova) ograničava efikasno provetravanje. Uz to nemamo ni propise o prirodnoj ventilaciji kuhinja i kupatila, nužnika.
 
Zime jesu toplije ali ima i solidan broj dana kada je veoma hladno. Kako misliš da putnici namotavaju ceradu kad krene iznenadni pljusak ? Ili misliš da vozači staju gde stignu i namotavaju ceradu ? Bilo bi zanimljivo videti .
Konstrukciju niskopodnog autobusa čini krov, on daje čvrtinu konstrukcije. Bez toga bi se vozilo izuvijalo po beogradkim ulicama.
Drugo gde smestiti klima uređaje ?
 
Hej, vidite li kud priča ode? Kakvi kabrioleti, pobogu? I sve samo zato što GSP nije u stanju da održava kakvo god da ima vozilo. U tenderu traže svašta, a posle prve zime ni platforma za invalide više ne može da se podigne, a očekujemo da im radi složeni sistem klime, koji je, kako Žika reče, skup sport. Pa nekad ni sijalica nemaju! Dubok je pono u koji su oni zapali.
 
Juče u gb. 3517 na 307 je vozač upalio klimu na najjače, a napolju ne znam jel bilo 20 stepeni, možda i manje. Nije mi bilo dobro unutra koliko je hladno, sedneš u zadnji deo busa i opet je previše hladno, a nemaš izbora jer uveče na 307 vikendom vozi samo jedno vozilo
 
#3204 je pokvaren i stoji kod Vinče.
Conecto #158 sa 308,je u lošem stanju i trebalo bi to vozilo malo srediti, jedva ide.
Vozio sam se po najvećoj vrućini sa #190 i moram da kažem da je unutra hladnije u odnosu na bilo koji IK112LE.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866050#p866050:2l9v5wa6 je napisao(la):
KizaNoSleep » Uto Jul 20, 2021 2:07 pm[/url]":2l9v5wa6]#3204 je pokvaren i stoji kod Vinče.
Conecto #158 sa 308,je u lošem stanju i trebalo bi to vozilo malo srediti, jedva ide.
Vozio sam se po najvećoj vrućini sa #190 i moram da kažem da je unutra hladnije u odnosu na bilo koji IK112LE.
Isto mogu da kažem i za gb. 181 koji je radio na 308, klima radi odlično, al je problem što curi na 2 sedišta
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866078#p866078:31ggpwy8 je napisao(la):
Vinča307 » 20 Jul 2021, 15:28[/url]":31ggpwy8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866050#p866050:31ggpwy8 je napisao(la):
KizaNoSleep » Uto Jul 20, 2021 2:07 pm[/url]":31ggpwy8]#3204 je pokvaren i stoji kod Vinče.
Conecto #158 sa 308,je u lošem stanju i trebalo bi to vozilo malo srediti, jedva ide.
Vozio sam se po najvećoj vrućini sa #190 i moram da kažem da je unutra hladnije u odnosu na bilo koji IK112LE.
Isto mogu da kažem i za gb. 181 koji je radio na 308, klima radi odlično, al je problem što curi na 2 sedišta


E pa vozio sam se na prijatnih 37 i unutra beše pakao... Pa sam prijavio Beokomu i stiže mi sutradan mejl da je popravljena.
Prijavite sve za klimu na : bpc@beograd.gov.rs
 
Žao mi ovog 798...Sav je nikakav, trom u vožnji, slabo vuče, loše ide. Vozač ga je dva puta morao resetovati od Mirijeva do Terazija. Limarijski je takođe jedan od lošijih. Vozač mi reče da neće još dugo...

MAN SL283 by Conecto NS, on Flickr
 
E ljudi moji juče u 3108 na 23 klima grejala na 5cm od otvora (otvoreni kip-lufteri naravno da nisu bili od pomoći), dok je vozač gazio i puštao pedalu gasa bukvalno svake sekunde skroz do Beograđanke. Cimao je svaki čas, toliko da jedna žena umalo nije pala. U tramvaju (2359 na 6) i troli (2074 na 29) bila potpuno druga priča, i pored toga što tramvaj nije ni imao klimu, a u troli nije radila. Za razliku od autobusa pomenuta elektro vozila imaju velike klizne luftere. Inače u troli je vazduh dopirao skroz do poslednjeg reda sedišta i pored ometanja toka zbog vertikalnih reklama, odnosno stakala oko vrata. Jedna reklama je postavljena odmah iza luftera prekoputa drugih vrata, no i pored smanjene cerkulacije vazduha u zadnjem delu vozila bilo je prijatnije nego u mnogim drugim vozilima sa drugačijom opremom. Nekada je na 25-30 bez klime bilo bolje nego sada bilo sa ili bez klime. Mislim, danas ako radi kako treba obavezno hladnjača, ako ne onda provereno sauna. :bash:
 
Da li je moguće da nema nikakvog pojačanja na liniji 302 za vreme vašara u Grockoj, sad se sprema katastrofa uveče, neće moći da se uđe u bus
 
#1371

YFbXAmM.jpg


#3119

XOSJYo1.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868233#p868233:jwhi1puc je napisao(la):
Vinča307 » Pet Jul 30, 2021 9:12 am[/url]":jwhi1puc]Da li je moguće da nema nikakvog pojačanja na liniji 302 za vreme vašara u Grockoj, sad se sprema katastrofa uveče, neće moći da se uđe u bus
Na tome možemo da zahvalimo opštini Grocka koja nije uputila direkciji molbu za pojačanje linije. Pretprošle godine su mi iz DJP rekli da liniju mogu da pojačaju tek kad stigne zvanična molba.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868233#p868233:n2cjh579 je napisao(la):
Vinča307 » 30 Jul 2021, 09:12[/url]":n2cjh579]Da li je moguće da nema nikakvog pojačanja na liniji 302 za vreme vašara u Grockoj, sad se sprema katastrofa uveče, neće moći da se uđe u bus

Ne mogu 3 busa da obezbede za vikend a priča se o pojačavanju linija... Dok ne stignu zglobovi, biće užas.
SP Kosmaj ubedljivo najnepouzdaniji pogon.
 
Koje pojačanje kad nema vozača. I ovi što su ostali u GSPu rade 6dana ,privatnici dok nekog ne ubiju rade šta hoće i koliko hoće. Ikod njih se neostvaruju polasci zbog manjka vozača.
 
Блокада врата тешко примењива иновација
Систем који спречава да аутобус крене уколико има путника на улазу уграђен је фабрички у део возила, али је искључен јер је у нашим условима непримењив
https://www.politika.rs/scc/clanak/4845 ... -inovacija
 
U neka ranija vremena, kad su svi vozači bili u Srbiji, kad je bio veliki priv posle pada Krajine, plata vozača bila je oko 2 proseka. Pre neki dan objavljen je podatak da je prosečna plata u Srbiji 65000. Ne ulazim u to kako se do te brojke dokazi. Za 130 000 ljudi bi stajali u redu.
Lično, napustio bih svoj sadašnji posao sa VII stepenom i vratio se da vozim
 
Žiko, u toku si, sigurno. Koliko im je fond ako voze po 6 dana i šta im rade sa prekovremenim satima pošto ih sigurno ima? Da li im plaćaju, pošto nne verujem da im, baš zbog nesoatatka vozača, pretvaraju u slobodne dane?
U tim nekim ranijim trenucima deficita, bilo je uobičajeno da ko hoće, bez prinude, radi deo šihte i smenu. Nije bila retkost i da se kombinovalo između pogona - radio sam prvi deo šihte na 52 i 58, pa uveče smenu na 40, ili kad je izgorela garaža i da nas dvadesetak od u drugi pogon. Sad kako shvatam, vlada neka drugačija klima
 
Vrh