[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=861183#p861183:1q7xahx3 je napisao(la):
branik » 29 Jun 2021 05:25 pm[/url]":1q7xahx3]У ГСП се неводи рачуна ни о виталним компонентама возила, битним за кретање, смањење трошкова, понекад и безбедност, а камоли о климама. Апсурд је очекивати да, возило са неисправном климом сматрају за неисправно, а може да иде. Много промена ту мора да настане и дубинских резова да се направи.
Те набавке делују амбициозно, просто не верујем да ће се спровести у том обиму. За наредну годину планирано 40 трола - а да ништа није урађено. Шта мисле, да оду у продавницу и узму са рафа?
Tačno je to što kažeš, ali ne treba zaboraviti da na radnu sposobnost osobe koja prevozi stotine putnika istovremeno (i hiljade u toku radnog vremena), samim tim i na bezbednost utiču i atmosferske prilike. Visoka temperatura sama po sebi ne predstavlja ključni problem, već kombinacija sa velikom vlagom, kolokvijalno poznata kao sparina ili omorina. Nije pametno zatvarati oči pred činjenicom da u limenci na suncu neko treba bezbedno da odradi čitavu smenu u teškim i nepredvidivim gradskim uslovima vožnje, da se pritom niko ne onesvesti, te da očita kartu pretvarajući se da vrednost prevozne usluge može biti ista i pri znatno lošijoj pruženoj usluzi. Što su lošiji uslovi to je tolerancija (prema bilo čemu manja). U takvim uslovima se može očekivati više napada na zaposlene, od kojih su vozači najizloženiji. S tim u vezi, možeš očekivati veću izlaznost vozila, ali i veći rizik od nezgoda, pada ugleda (promenu percepcije, netrpeljivost) i ekonomske isplativosti (švercovanje). O merama protiv pandemije poput nošenja maski, držanja distance i da ne govorim.
Pitam se da li Vesić čeka da mu se ohladi privatni automobil pre nego što sedne u njega, i da li ostavlja decu i kućne ljubimce u neprovetrenim, neklimatizovanim kolima duže od pola sata? Zakon kaže da je to nemar, a praksa da roditelji dece koja se voze vozilima JLPP imaju manja prava nego nečiji kućni ljubimci. Nije li to sramotno? Eto nek zamene prozore rešetkama poput onih u indijskim vozovima ako već ne mogu izbaciti vozilo nepogodno za prevoz ljudi sa ulice.
Pominjao sam ovo što reče Kiza. Duva na 5cm od otvora i to hladinije od ambijentalne temperature putničkog salona, ali primetno toplije nego pri normalnom radu klima uređaja. Ne treba ni da izigrava hladnjaču poput nekih Higera, već da održi prijatnu temperaturu zavisno od ukupnog vremena otvorenih vrata određene ukupne širine (broj i širina vrata, vreme zadržavanja na stajalištima, broj zaustavljanja na ista). Recimo da u trovratnom zglobu na ekspres liniji poput 461 sa relativno slabim opterećenjem, obzirom na blaži heat-balling efekat klima može biti podešena na slabiji režim rada, što nije slučaj sa prepunim trovratnim solo vozilom na 37 ili 50 koje karakteriše veći broj vrata po dužnom metru, duže držanje otvorenih vrata, češća razmena putnika i veliki broj istih pregrejanih koji prilikom disanja izbacuju zagrejan vazduh unutar prostora manje zapremine.
Vezano za Karaburmu živa istina. Novi Beograd je kudikamo bolji, bar što se tiče 17, 18 i 52. S vremena na vreme klima ne radi u potpunosti ili ne radi kako treba, ali to je ređe nego na 23. Na njoj većina vozila, bilo Solaris ili ne saobraća bez adekvatnog hlađenja, ili provetravanja. Kako vreme prolazi sve više žalim za starim vozilima sa velikim brojem većih luftera. U novim bez ispravne klime ne može normalno da se diše ni bez maske, kamoli da se provetrava kao nekad.