Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Solarisi moji favoriti još tri meseca i pune osam godina. Osam godina i ako se ne varam i dalje kao da su juče došli.
I neko će da kaže jeftinije, bolje ?
 
1195 на 703 увлачи издувне гасове од којих ми је припало тешко.
 
Naravno da jeftinije nije obavezno bolje, čak štaviše obično je suprotno. Ni viša cena ne garantuje obavezno viši kvalitet, no dobar odnos cena-kvalitet je bitan - nešto po čemu se upravo Solaris ističe.

https://www.ikarbus.rs/index.php/isporu ... cu-beograd

2013. Beograd nabavio 25 IK218 za 5mil (200k/kom ili 219k danas), 200 U18 za 64mil (320k/kom ili 350,5k danas). Ako prvi ima radni vek 12, a drugi 18 godina u istim uslovima eksploatacije prvi bi predstavljao ekvivalent 328,5k tokom tog perioda samo pri nabavci ne računajući troškove održavanja koji su dugoročno viši u odnosu na zatečeno stanje vozila (izuzetno skupo obzirom na to da posle par godina postaje teška krntija). Solaris je toliko kvalitetniji da opravdava uloženo.

Grdno se varaju ako misle da će držanjem tih trećerazrednih starudija održati efikasno polovanje. Između ostalog što sam pominjao više puta (tip vozila, kilometraža, pogon, mreža linija, naplata) i takva glavnina voznog parka nesumnjivo doprinosi traženju žrtvenog jarca za lošu uslugu. Ustvari korisnici koji plaćaju kartu su doprineli tome jer su pratično finansirali loše nabavke. Ne treba da plate dok god im neko drugi (recimo MRT ili RATP) ne ponudi bolju uslugu u odnosu na GSP+PP. Praksa švercovanja nije nephodna radi postizanja pomenutog, recimo da je dovoljno izbegavanje JGP i od strane nemotorizovanih (praktikovanjem rada od kuće, pešačenja do prodavnica, vožnje taksijem, rajdšeringom, sa prijateljima). Na taj način značajno možete smanjiti zavisnost od njihove užasno loše usluge, čak i uštedeti koji dinar zavisno od udela dužih putovanja. Naravno, jedan deo ljudi neće imati izbora, ali ne zadugo uzevši u obzir nove tehnologije (dronovi, SA) koje će poremetiti stari poredak.
 
Žika":1ytkz6fu je napisao(la):
Al ga nalupa za sve pare ! Ili bez para ?

Jedini sistem da se ovako nešto iz motornog prostora možsda spreči je protivpožarni sistem sa raspoređenim mlaznicama . Upitno da li može sve da ugasi.
Brisanje grešaka ili dijagnostičkog gašenje nekih sistema ? Jok, ako postoji neki kvar nema vajde brisati greške. Ono što može da se išključi je ubr8zgavanje uree, ništa ne može da izazove. Da kažeš da se isključi EGR , kako fizički tako i elektronski ne može ništa da zapali . Elektronski mora da se menja mapa za ECU motora.
Pritisak ulja vodi do havarije motora bez požara.
Blokiranje točkova, problem koji može samo id*** da napravi a da ignoriše početni smrad i dim koji su miljama daleko od vatre.
Creva od hidro pumpe do ventilatora , mogu da se menjaju kad bi imali šta da stave. Gradu je jeftinije da gore autobusi nego da GSPu kupi potrebne delove.

Gore autobusi i u Novom Sadu i u drugim gradovima, ništa novo ništa neobično. Tužno jeste.

Problem Ikarbusa ,( pisao) je što su elektroinstalacije loše u samom startu, naročito u motornom prostoru gde su izložene toploti, vibracijama i ko zna kakvom izlivanju tečnosti.
Električar mi je pokazivao instalaciju koju je menjao na relativno novom Ikarbusu, buržiri kruti pucaju, izolacija provodnika kruta i na bezbroj emesta ispucala. Drugi problem je prilikom remonta karoserije , farbanja kada se kontakti za masu ne očiste dobro što dovodi do zagrevanja žica.
Milion problema pored svega i curenje goriva na preforsirani turbo, vožnja uz brdo pod jačim gasom.
Itd itd.

Nisam siguran čime si to izazvan pa na ovaj način pokušavaš da odgovaraš, no dobro, to je tvoje lično pravo.
A sad, o tematici. Verovatno pokušavaš da me uveriš da ono što sam lično video nije tačno, nego je tačno ono što ti pričaš, ali takođe i to je tvoje lično pravo.
Zanemaruješ jako bitan faktor, vozač, danas veliki broj njih nije naučen ni da pregleda vozilo, a kamoli da ustanovi da li vozilo ima problem.
Lično sam svedočio, više meseci ista fora, ebs/abs greška, izgubi retarder, pregreju kočnice do dima.
Ti ćeš reći, kako vozač ne oseti, a odgovor na tako nešto bi bio, pa ko zna šta mu više smrdi, gubi i ulje, antifriz, uvlači gasove i kada si svestan činjenice da je i to tačno, nije baš da možeš da svališ na vozača činjenicu da ne oseti da je pregrejao kočnice, a naročito ne kada znaš da svake nedelje dolazi neki novi vozač koji još manje zna.
Rešenje u garaži, dijagnostika, skineš grešku sa table, sutra posle prvog kruga ista stvar. Kad potroši pločice, zameniš, ali nikako se ne ustanovi šta dovodi do greške svaki dan. Lično prisustvovao paljenju ulja, proisteklo od pucanja creva, od temperature stopi zadnja sedišta, kutiju motora, srećom sistem za samogašenje ima neku ulogu da pomogne do dolaska vatrogasaca. Dijagnostičko isključivanje ad-blue, čak i sa remapiranjem neće učiniti ništa, samo se zamaskira problem. Sistem održavanja nije odmakao od 2000tih kad su lampice lepili, indikatore vadili, vrata podglavljivali i slično. Sa modernizacijom istog sistema, modernizovale su se i krpačine održavanja, ali u suštini vrti se oko istog. Vozi se na gumama do žica, do zadnje kapi ulja, do zadnjeg milimetra pločica ili dok ne stane. A upravo ta politika je i najskuplja, šlep košta, izgubljeni polazak košta, a na sve to opet moraš da platiš održavanje.

Ipak, da ne bude sve na održavanje, nažalost, vozni kadar koji poslednjih godina dolazi, u Srbiji samo stiče iskustvo, gomila prevoznika su poligon za obuku vozača, gde se na nedeljnom nivou menjaju. Neretko, to su ljudi koji nikakve veze sa tim poslom nemaju, samo hoće iskustvo za dalje (preko).
Ne može ni sve na održavanje, ima stvari koje bi vozač trebao preventivno da vidi, oseti, nažalost, sve je manje takvih ljudi u ovom poslu koji imaju taj vid znanja, a da nisu otišli u potrazi za boljim životom.

Sa ovim za elektroinstalcije za Ikarbus, apsolutno se slažem, bukvalno se i ne vidi koliko je jezivo rešen dok nije na dizalici ili kada se nešto skida sa njega pa da može da se vidi, jedino gore je rešeno kod Maza, u smislu jeftinije, mada za sve ove godine i nisu toliko stradali u odnosu na broj stradalih Ikarbusa.

Poslato sa Huawei Mate 20 Pro uz pomoć Tapatoka
 
#3393.
959e9446c4390c710fec379725f5a03c.jpg


Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Имам једно питање за зналце.
Пре неки дан била расправа о препусту тј дужини предњег дела од освине до ветробрана.
Већина данашњих модерних аутобуса има велики препуст.
Колико је то удобно у вожњи?
рекао бих да је лошије искоришћен унутршњи простор за путнике...

Белоруси експериментишг са тролама чија је осовина избачена малтене до веторбрана.

Пример
scale_1200

f129f789fb4d94c4ba41b5b9bc24e8bc_ce_1600x840x0x61.jpg


Ја бих рекао да је белоруско решење ефективније са боље искоришћеним простором за путнике, и да се њиме лакше управља?
 
Kod tih Beloruskih modela i dizajna, svih prva 3 metra prostora odlaze na kabinu vozača. Dok kod ovog ''konvencionalnog'' dizajna, samo pola tog prostora ode na kabinu. Stoga, taj Beloruski dizajn nije bolji.

Ovde se vidi i unutrašnjost i spoljašnjost tog BKM retro trolejbusa. Ima kabinu kao jedan CAF tramvaj. Što je za autobus i trolejbus sasvim nepotrebno.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JHIYcmRtZ4I[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=837582#p837582:1e42hocd je napisao(la):
Прле » Čet Apr 01, 2021 10:54 pm[/url]":1e42hocd]Имам једно питање за зналце.
Пре неки дан била расправа о препусту тј дужини предњег дела од освине до ветробрана.
Већина данашњих модерних аутобуса има велики препуст.
Колико је то удобно у вожњи?
рекао бих да је лошије искоришћен унутршњи простор за путнике...

Белоруси експериментишг са тролама чија је осовина избачена малтене до веторбрана.

Пример
scale_1200

f129f789fb4d94c4ba41b5b9bc24e8bc_ce_1600x840x0x61.jpg


Ја бих рекао да је белоруско решење ефективније са боље искоришћеним простором за путнике, и да се њиме лакше управља?
Što je duže međuosovinsko to je vozilo udobnije, manje je osetljivo na ulegnuća i pregibe na kolovozu ali zato pate manevarske sposobnosti jer je poluprečnik okretanja daleko veći. Sve ima neke svoje limite, ograničenja, a opet kod vozila sa kratkim pr. prepustom gubitak je u manjem prostoru napred.
 
Danas u 3 Higera na +20 radilo grejanje !?
Zasto pobogu ?

Zadnji deo od "jednog finog vozila" #296 visi i samo je pitanje kada ce otpasti.
Komedija od prevoza.
Conectosi #146 & #163 jedva idu.
Nadam se da pomenute nece stici strasna sudbina skoro izgorelog zgloba.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mahL6M2ZdAI[/youtube]
 
Zaključak je i više nego prikladan. Počeli su da prihvataju činjenice koje sam pominjao godinama. Ikarbus se na nesreću (i grad uoči gradnje metroa) suočava sa problemima u doba revolucionarnih tehnoloških i društvenih promena. Što bi rekli Englezi "climbing mountain improbable". Zagarantovan uspeh je gotovo nemoguć, a čak i uz pomoć države u najboljem slučaju kratkotrajan. Ono što ostane od konvencionalnih sistema koristiće samo ko nema drugog izbora. Nove tehnologije se ne moraju oslikavati na unapređenju prevoznih sredstava, već na širu primenu IT tehnologija pogodnih za rad na daljinu, uz promenu radne ideologije.

Ko ne prati dešavanja pre nego što je pandemija počela ne može da pojmi razmeru problema. Današnja je slika još i crnja uzevši u obzir promene navika (većeg udela teleposlovanja, pešačenja, korišćenja privatnih automobila ili manjih vozila) koje nedvosmisleno doprinose udaljavanju od uobičajenog/poznatog (korišćenja JGP). Već se neko vreme pominje da će JGP u postojećoj formi privremeno koristiti samo osnovna radna snaga (essential workers) karakteristična po manjim primanjima i prirodom posla izraženom u svakodnevnim putovanjima između kuće i radnog mesta. Ostatak će moći da priušti dronove jednom nedeljno (ili češće ukoliko postoje "return multipass" sa recimo 20 povratnih vožnji mesečno, dakle između pojedinačne karte i markice), kada ne rade od kuće.

Imajući u vidu da je tržište autobusa zasićeno prevelikim brojem proizvođača koje će vremenom dostizati sve manji obim Ikarbusu se crno piše. Manite se ćorava posla. A do tada pustite taj narod da se dostojanstveno vozi do posla solarisovim ili nekim sličnim savremenim modelom.
 
Rukovodstvo Ikarbusa i ovaj Nikola Jovanović (ko god bio) dok ih je država dojila a GSP im nameštao tendere:
Pa šta je tu loše i čudno?
A inače, naši autobusi su dovoljno dobri. Jesu skuplji od Solarisa i manje kvalitetni, ali su bar domaći!
:D (al malo sutra)

Rukovodstvo Ikarbusa i ovaj Nikola Jovanović kad je Ikarbus skinut sa dojila a tender namešten drugome:
Eeeee, pa nije u redu da se nameštaju tenderi! :rant:
A Higer i BMC su kvalitetom ispod Ikarbusa!
(ali to ne znači da je vaš proizvod pa bio vredan tih para koje ste naplaćivali)



Inače, ovo je potvrda pisanja upućenih članova da Ikarbus sada služi kao radionica i servis za Kineske krševe
Kr.jpg


jbg, propustili su saradnju sa Mercedesom kasnih 90ih (pre bombardovanja), propustili su šansu sa Volvoom i Hessom, propustili su šansu sa Bredom, a posle i sa VDLom... Sada će da budu radionica i fabrika za ĆingĆong YingLong. I mislim mene to ne tangira, nego što će opet njihovi poluproizvodi da završe na našim ulicama. Mada ajde, bar mi je drago što postoji šansa da neće capnuti skroz kao fabrika.


Inače, vozio sam se YingLong krševima svojevremeno kad sam bio u Rusiji. To su takvi krševi od vozila da unutra zaudaraju na plastiku i materijale do te mere da ti se smuči posle 15 minuta. Kineski otpad, kao i sve što dolazi (izvorno) odnde.
 
ST.jpg

I IK-112 počeli da ćopave. Doduše mnogo, mnoooogo kasnije nego poluproizodi iz Priboja.
 
Ал су ови ИК-112Н доста раније почели да горе :D Ти 112Н/218Н су тек прави полупроизводи, на брзину одмах урађени за Универзијаду без икаквог прототипа. И због њих је одбачен солидан пројекат сарадње са Хесом.
 
Окретница Калемегдан - Рајићева 70их
са твитер налога - Misko Misko
EyfIf-lWYAI1PHn.jpg

Eyjb0yAXIAIIxfp.jpg
 
Глуме заузет од терориста :D Moгао је ГСП да им донира сваки расходовани.
 
Gb. 196 u kvaru na okretnici 307, taman sam hteo da se provozam jer ne tek stigao sa remonta, kad ono mu pukne cev za ulje.
 

Prilozi

  • IMG_20210416_234358.jpg
    IMG_20210416_234358.jpg
    520,4 KB · Pregleda: 1.282
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841615#p841615:2f6n66ff je napisao(la):
sergio-m » Сре Апр 14, 2021 11:32 am[/url]":2f6n66ff]onda bi bilo vise autobusa neg vojnika.... :kafa:

На фотки је САЈ МУПа Србије, не ВС.
 
@Вожд izvinjavanje!
videh maskirno militarno zeleni pa jos pucaju ne zagledah bas detaljno nisu mi neki frajeri...hvala za razjasnjenje ;)

inace malo sam googlao "gradski prevoz" i varirao sve gradove republika i pokrajina sfrj plus tiranu i sofiju....
definitivno najstrokavije fotke ispadnu za beograd! moze li se to nekako promeniti ?! raspali ikarbusevi i trole :cry:
 
Vrh