[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=825315#p825315:fayqpaah je napisao(la):
MIG29 » Pon Feb 22, 2021 7:09 am[/url]":fayqpaah]SANOS 115 je isto proizvod daleko losijeg kvaliteta u odnosu na neka druga evropska vozila pravljena 1980ih godina. Licno sam cuo zalbe ljudi na one neudobne crvene autobuse iz 1990ih sa Mercedesovim znakom. Dosta je vise nostalgije za YU kontejnerima.
Lošijeg jeste u odnosu na evropska vozila jer vuče korene od Mercedesa O317. Dve generacije razlike se odmah primete . Ali opet daleko kvalitetniji od Ikarbusa tog vremena i ovih kasnije. Bio je na ispitivanju u Institutu za motorna vozila Vinča gde se dobro pokazao. Jedina zamerka je stavljena na čvrstoću zadnje platforme što se i pokazalo tačno posle 10 godina nenormalne eksplatacije u Beogradu. Mečkin OM447 uparen sa Famosovim šestobrzincem je pucao od snage, uz Banjicu dobro napunjen izlazio je preko 50 km/h (ne sećam se da je bilo koji noviji mogao tom brzinom, osim opet Sanosa sa DAF motorom).
Što se tiče udobnosti i upravljivosti ništa nije zaostajao u odnosu na modele sa motorom pozadi MercedesO305 i O405 (vozio oba, novijiniskopodni Citaro, Conecto su tvrđi). Vešanje je bilo skoro pa isto osim gornjeg kačenja zadnje osovine, jastuci isti , ventili visine isti, amortizeri isti. Kočnice su bile odlične, široko kočenje sa velikom rezervom. Nije bilo pregrejavanja. Udobnost bukvalno na nivou putničkog automobila, tiho i sa umerenim prenošenjem neravnina na karoseriju, bez udara karakterističnih za Ikarbus. Buka motora je bila poprilično prigušena jer je ispod bio debeo sloj izolacije, svi poklopci su imali takođe izolaciju. Bočni poklopci/vratanca na karoseriji nisu bili kao na Ikarusu parče lima več ozbiljan poklopac kao na turističkim autobusima u ciju bolje zvučne izolacije.
Vozački prostor na žalost nije osavremenjen zaostao, bez obzira na to bio je pregledan sve na dohvat ruke, retrovizori odlično postavljeni, unutrašnji ogomnih dimenzija (kao iz kupatila), kvačilo mekano (daleko bolje rešenje nego Ikarbus) , čak i kasnije hidraulično nije pravilo probleme (što je Ikarbusu 10 godina kasnije bila rak rana). ŠTo se tiče vozača izuzetan bus.
Stanu putnika sam komentarisao i ponoviću, odličan raspored sedenja, ogroman prostor za putnike, bukvalno primi putnike kao zglob i odlična prohodnost. Mana samo dva stepenika alo opet sa velikom površinom pa se u gužvi tu normalno stajalo. Vrata prilikom otvaranja su zauzimala malo prostora za razliku od dvokrilnih kod Ikarusa koja poprilično suze ulaz (jednokrilna su druga priča ali poprilično nepouzdana). Odlično su dihtovala što je osećalo zimi. I bitna stavka Sanosi su bili snabdeveni dodatnih grejanjem (Webasto).
Stana mehaničara kao što i dolikuje Mercedesu, sve je bilo lako dostupno i lagano za rad. Najbitnija stvar da su se sve kočnice mogle naštelovati van kanala (nisu imali automatske štelove). Rad na osovinama tj vešanju je daleko lakši, brži i jeftiniji (to najbolje znaju oni koji su menjali silene na Ikarbusu). Pneumatska instalacija nije zavučena kao kod Ikarbusa.
Za ono vreme i za Beograd odličan.