Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=824577#p824577:3kcqzsxh je napisao(la):
Express » pre 23 minuta[/url]":3kcqzsxh]^^^A desnu obalu Dunava ko šiša. Nisu u stanju 70 ni sa solo da pojačaju kako bi malo rasteretili 17 i 18. 45 i 46 se lako poremete tako da nisu od neke koristi. Baš ona najpouzdanija - 38L osim toga što saobraća kao antibiotik maši i Prokop za dlaku. Zglob ekspres do Prokopa im ni na kraj pameti nije. Ipak treba nadomestiti manjak banatskih traktora Solarisima... :bash:

Nemoj s***, bolan. Svi smo u istom sosu - nedostatku zglobova. Naprimer 43-ka koja je sad skoro solo linija (a nije za solo liniju) sad nema 96-icu da ispomaže sa zglobovima sa Trga i tu je haos i popreko neretko u određenim vršnim intervalima. Od 19h kako počinju busevi da se isključuju, situacija je još gora i dešava se da u bus od Banije do Panč. mosta ni ne može da se uđe. Tek tamo posle 21h se može ući i to kad naiđe bus na pola sata.

96-ica je doduše nešto manji problem jer kreće od Panč. mosta pa 95-ica neretko pokupi šta može i onda ako hoćeš da uđeš u neki bus i da pređeš most, obično je šansa da će 96-ica doći praznija. 101 sada viđam sve više solo buseva gde popodne haos zna da bude, posebno početna na Bogosloviji, tu zna strašno da bude. 104, 105 i 106 su specifični busevi koji znaju da budu puni, a znaju da budu i prazniji jer najviše zavise od toga šta su 43, 95 i 96 pokupili prethodno. Osim ako ne odeš na Bogosloviju na početnu, a i to je sve varijabilno jer dosta ljudi ide do Krnjače/Borče, pa bus bude pun na Bogosloviji, pa se isprazni jedno 50% do Zbega.

Tako da ne s*** sa "banatski traktori" izrazima. Svi smo u istom problemu sa manjkom zglobova. Veoma neprikladno od tebe i zato i mene ne zanima što ti ovako obraćam, jer tvoj odnos ne zaslužuje bolje.
 
Moram opet da napomenem da su mišljena oko solo 83 podeljena i da je jedan broj korisnika zadovoljniji sa linijom od kako je postala solo.
Linija 70 je uvedena zbog IKEE i sve je podređeno njenim potrebama, uključujući i vreme saobraćanja do 22h.
Linija 38L je uvedena zbog radnika Laste i Kosmaja, i podređena je njima i njihovim potrebama. Isti je slučaj i sa linijom 38A, koja je od Mostara produžena čistop da bi se ispunila forma povezivanja Topčidera i Prokopa, a sve zarad autovoza za Bar, koji je, ispravite me ako grešim, aktivan samo leti.
Što se tiče linija na 100 do Borče, više negto jasno je da je neophodno da postoji jedna ekspres linija na relaciji Borča - Omladinski stadion - centar.
Linije 55 i 46 se iz nekog razloga od Mostara pa do Vojislava Ilića maltene samo pune, i ako se izuzmu stanice Autokomanda i Vojislava Ilića gde se vrši razmena putnika, vrlo često prepuni autobusi se isprazne kod Cvetkove pijace, odakle ljudi presedaju na tramvaje i 309, ili pak idu do okretnice u Čingrijinoj ili pak obavljaju poslove u blizini pijace ili malo dalje.
 
Ово су најбољи и најкомфорнији аутобуси икада коришћени у ГСП Београд, доста места за седење, али правих, где може и неко виши од 175 цм да седи ко човек, доста места за стајање без гурања између редова, место позади за стајање, место у средини за стајање, камо среће да постоји могућност да на свакој лиији буду ови аутобуси, ово говорим без обазирања на неке техничке карактеристике мотора и слично, то ме и не интересује

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599484#p599484:zvro34kd je napisao(la):
busspoter » Pet Feb 01, 2019 10:55 pm[/url]":zvro34kd]Danas, za razliku od juce, par fotki starijih Ikarbusa :)

#1038 na 31

Ikarbus IK201 by busspoter, on Flickr

Ikarbus IK201 by busspoter, on Flickr


#1283 na 75

Ikarbus IK201 by busspoter, on Flickr
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=824586#p824586:3i7rt0kl je napisao(la):
dzonihsv » 18 Feb 2021 08:54 pm[/url]":3i7rt0kl]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=824577#p824577:3i7rt0kl je napisao(la):
Express » pre 23 minuta[/url]":3i7rt0kl]^^^A desnu obalu Dunava ko šiša. Nisu u stanju 70 ni sa solo da pojačaju kako bi malo rasteretili 17 i 18. 45 i 46 se lako poremete tako da nisu od neke koristi. Baš ona najpouzdanija - 38L osim toga što saobraća kao antibiotik maši i Prokop za dlaku. Zglob ekspres do Prokopa im ni na kraj pameti nije. Ipak treba nadomestiti manjak banatskih traktora Solarisima... :bash:

Nemoj s***, bolan. Svi smo u istom sosu - nedostatku zglobova. Naprimer 43-ka koja je sad skoro solo linija (a nije za solo liniju) sad nema 96-icu da ispomaže sa zglobovima sa Trga i tu je haos i popreko neretko u određenim vršnim intervalima. Od 19h kako počinju busevi da se isključuju, situacija je još gora i dešava se da u bus od Banije do Panč. mosta ni ne može da se uđe. Tek tamo posle 21h se može ući i to kad naiđe bus na pola sata.

96-ica je doduše nešto manji problem jer kreće od Panč. mosta pa 95-ica neretko pokupi šta može i onda ako hoćeš da uđeš u neki bus i da pređeš most, obično je šansa da će 96-ica doći praznija. 101 sada viđam sve više solo buseva gde popodne haos zna da bude, posebno početna na Bogosloviji, tu zna strašno da bude. 104, 105 i 106 su specifični busevi koji znaju da budu puni, a znaju da budu i prazniji jer najviše zavise od toga šta su 43, 95 i 96 pokupili prethodno. Osim ako ne odeš na Bogosloviju na početnu, a i to je sve varijabilno jer dosta ljudi ide do Krnjače/Borče, pa bus bude pun na Bogosloviji, pa se isprazni jedno 50% do Zbega.

Tako da ne s*** sa "banatski traktori" izrazima. Svi smo u istom problemu sa manjkom zglobova. Veoma neprikladno od tebe i zato i mene ne zanima što ti ovako obraćam, jer tvoj odnos ne zaslužuje bolje.

Čekaj Prokop i Kovilovo su toliko slični da se obradivo zemljište PKB "sigurno" obrađuje na isti način kao i travnjaci oko dedinjskih vila (kosilicama) na kilometar od glavne železničke stanice? Ja sam iznenagjen što taže Šoić. 106 i 38L su poistovećene samo zato što je i "osakaćena" 43 u Banatu, pri čemu je ista deo "veće slike" celog sistema koju ja mrzitelj banatskog dela Beograda sram me bilo ni ne želim da vidim. Pa sad vidi ko zaista svoju subjektivnost "podvlači" zato što ga vređa "ton" usput ni ne shvatajući šta je zapravo rečeno. Praktično poistovećuješ rasipanje resursa pojedinih pogona sa problemom čitavog sistema što je nepravedno. Manjak zglobnih vozila na nivou sistema utiče na to što je 43 solo, ali ne i na odluku da se 106 i 109 pokrivaju zglobnim dok se 16, 23, 95 rutinski krpe solo šihtom. Zato sam pomenuo 70 i 38L u drugom delu grada jer prva zaista može da rastereti preopterećene linije, a druga uz neznatno produženje pojača broj polazaka do slabo pokrivenog važnog saobraćajnog objekta poput glavne železničke stanice.

Kad je već odbrana dojučerašnjih oranica pretvorenih u jeftine kvadrate često bez ikakve građevinske dozvole tako počela kako bi tek reagovao da sam rekao da bi joj (Karaburmi) oduzeo onoliko Solarisa koliko je BMC i Higera pokakilo Novi Beograd? Ne smem ni da pomislim. Da me "ize" čivava. :D

Šalim se naravno. Predlažem ti da iskažeš svoje nezadovoljstvo ako treba i na komičan način, lakše će se "progutati", posebno u slučaju kada nikome nije bila namera uvreda neistomišljenika. Lanu čivava ava ava, prdnula je krava. :gobb:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=824650#p824650:23xmgztw je napisao(la):
Dzigi Bau » Pet Feb 19, 2021 2:26 am[/url]":23xmgztw]Ово су најбољи и најкомфорнији аутобуси икада коришћени у ГСП Београд, доста места за седење, али правих, где може и неко виши од 175 цм да седи ко човек, доста места за стајање без гурања између редова, место позади за стајање, место у средини за стајање, камо среће да постоји могућност да на свакој лиији буду ови аутобуси, ово говорим без обазирања на неке техничке карактеристике мотора и слично, то ме и не интересује

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599484#p599484:23xmgztw je napisao(la):
busspoter » Pet Feb 01, 2019 10:55 pm[/url]":23xmgztw]Danas, za razliku od juce, par fotki starijih Ikarbusa :)

#1038 na 31

Ikarbus IK201 by busspoter, on Flickr

Ikarbus IK201 by busspoter, on Flickr


#1283 na 75

Ikarbus IK201 by busspoter, on Flickr

Rekao bi suprotno, jedni od najneudobnijih. Bučni, leti pretoplo kao u fabrici stakla, zimi napolju toplije nego u autobusu, pored buke često Ubacuju prašinu ili gasove u putnički prostor. Sedišta izdignuta visoko kao u turističkim autobusima, uski koridor.....
Ako ćemo po udobnosti prostoru i rasporedu sedišta SANOS nema premca. Da su imali klimu bili bi još bolji.
 
Kad pomenu gasove, setih se onog slatkasto otužnog mirisa antifriza zimi koji je kapao na izduvnu granu.
I mirisa pregrejanih otpornika posle brže vožnje u troli.
 
Jel središe 3401 koji nije radio ni punih dva meseca

Послато са SM-A405FN помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=824858#p824858:1jb3fu7z je napisao(la):
Žika » Pet Feb 19, 2021 9:21 pm[/url]":1jb3fu7z]Rekao bi suprotno, jedni od najneudobnijih. Bučni, leti pretoplo kao u fabrici stakla, zimi napolju toplije nego u autobusu, pored buke često Ubacuju prašinu ili gasove u putnički prostor. Sedišta izdignuta visoko kao u turističkim autobusima, uski koridor.....
Ako ćemo po udobnosti prostoru i rasporedu sedišta SANOS nema premca. Da su imali klimu bili bi još bolji.
Dobro, otprilike je bilo jasno šta će Žika i branik da napišu na ovu temu i pre nego što se učitala stranica. :) Kao što je, verovatno, bilo jasno i šta ću ja napisati. Zato je osveženje bilo čuti i stav nepristrasnog Dzigi Baua. Sa kojim se naravno potpuno slažem. Autobus koji je nepravedno izbačen iz proizvodnje.

Mene je oduvek nerviralo kada neko, i kad kaže neku pohvalnu reč na račun npr. IK-201 ili čak pomenutog Sanosa, u nastavku doda nešto iz onog autošovinističkog arsenala tipa Za ovu našu stoku bolje i ne treba ili Mi beda nismo ni videli drugo. A jesmo videli drugo i stvar je zapravo potpuno obrnuta - IK-201 je za svaku pohvalu baš zato što se u njemu ne prevoziš kao st***. Odličan balans stajaćeg prostora i sedećih mesta. Sva sedišta okrenuta u pravcu kretanja vozila. Odličan raspored rukodržača, svako ima za šta da se drži. Prilaz svim neprvim vratima komotan.

Kod Sanosa, ruskih trola i ranih Ikarusa nisam vario sedišta okrenuta leđima prozoru, jer to je jedno baš neprijatno rešenje - gledaš tuđe prepone dok te po stopalima gazi svako ko prođe. Ostalo kod Sanosa je u suštini korektno, ali ipak dajem prednost Ikarbusovim modelima (bar zglobnim). Ikarbus je iz dvomilionskog grada bez metroa i kod njegovih modela se videlo da im je enterijer razvijao neko ko je u takvom gradu zapravo ušao u autobus u svojstvu putnika. Problem je nastao upravo onda kada je rešio da preslikava tuđa rešenja, bez osećaja za uslove grada u kome će mu biti najveće tržište.

Ja zaista imam utisak da me neko farba kada mi kaže da mu je u BMC-u, Otokaru, Kobri... udobno stajanje u onom prostoru preko puta drugih vrata, gde je izbačeno tušta i tma sedišta i gde ljudi u sredini i nemaju za šta da se drže, osim za tuđ novčanik. Bukvalno tako zamišljam stočni prevoz ili unutrašnjost sardine. Ili prostor za slaganje kutija. Nema tu ni K od komfora. Čisto sumnjam i da je ikome jedno izuzetno uživanje da pozadi tokom cele vožnje gleda u sve veće bokseve motora, hladnjaka i da nema vazduha itd. Da mu je uživanje da kada uđe procenjuje da li će na slobodnom sedećem mestu moći da upakuje svoju prosečnu visinu, kao što je Dzigi lepo rekao. Kod mnogih su sedišta takva da na njih može normalno da sedne samo Magsi Bougs, a rukodržači visoki da može da ih dohvati samo Manute Bol. Neke od tih stvari su iznuđene niskopodnošću, ali mnoge nisu i ne vidim zašto moramo da se pretvaramo da su eto super, a da kritikujemo nešto što je valjalo.
 
Radicse o uglu posmetranja autobusa. Ti ga doživljavaš na nivou raaporeda sedišta.
Mi smo više puta pisali kako je izgledalo rvanje sa tim vozilom. Prazan ikako, a pun nikako nije slušao vozača - uvijao se i ljuljao, bežao iz pravca, lako i često kvario na razne načine, prikolice šetale okolo i mlatile vozila, bandere i ljude... O drugim stvarima, poput završne obrade, kvaliteta materijala, ergonomiji i udobnosti vozačevog mesta, duvanju u noge i glavu. , visokom podu i slomivrat stepenicama, grejanju, kvarovima ventilatora, i da ne govorimo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=825026#p825026:3803zdc1 je napisao(la):
Izmedju3i20karaktera » Sub Feb 20, 2021 5:00 pm[/url]":3803zdc1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=824858#p824858:3803zdc1 je napisao(la):
Žika » Pet Feb 19, 2021 9:21 pm[/url]":3803zdc1]Rekao bi suprotno, jedni od najneudobnijih. Bučni, leti pretoplo kao u fabrici stakla, zimi napolju toplije nego u autobusu, pored buke često Ubacuju prašinu ili gasove u putnički prostor. Sedišta izdignuta visoko kao u turističkim autobusima, uski koridor.....
Ako ćemo po udobnosti prostoru i rasporedu sedišta SANOS nema premca. Da su imali klimu bili bi još bolji.
Dobro, otprilike je bilo jasno šta će Žika i branik da napišu na ovu temu i pre nego što se učitala stranica. :) Kao što je, verovatno, bilo jasno i šta ću ja napisati. Zato je osveženje bilo čuti i stav nepristrasnog Dzigi Baua. Sa kojim se naravno potpuno slažem. Autobus koji je nepravedno izbačen iz proizvodnje.

Mene je oduvek nerviralo kada neko, i kad kaže neku pohvalnu reč na račun npr. IK-201 ili čak pomenutog Sanosa, u nastavku doda nešto iz onog autošovinističkog arsenala tipa Za ovu našu st*** bolje i ne treba ili Mi beda nismo ni videli drugo. A jesmo videli drugo i stvar je zapravo potpuno obrnuta - IK-201 je za svaku pohvalu baš zato što se u njemu ne prevoziš kao st***. Odličan balans stajaćeg prostora i sedećih mesta. Sva sedišta okrenuta u pravcu kretanja vozila. Odličan raspored rukodržača, svako ima za šta da se drži. Prilaz svim neprvim vratima komotan.

Kod Sanosa, ruskih trola i ranih Ikarusa nisam vario sedišta okrenuta leđima prozoru, jer to je jedno baš neprijatno rešenje - gledaš tuđe prepone dok te po stopalima gazi svako ko prođe. Ostalo kod Sanosa je u suštini korektno, ali ipak dajem prednost Ikarbusovim modelima (bar zglobnim). Ikarbus je iz dvomilionskog grada bez metroa i kod njegovih modela se videlo da im je enterijer razvijao neko ko je u takvom gradu zapravo ušao u autobus u svojstvu putnika. Problem je nastao upravo onda kada je rešio da preslikava tuđa rešenja, bez osećaja za uslove grada u kome će mu biti najveće tržište.

Ja zaista imam utisak da me neko farba kada mi kaže da mu je u BMC-u, Otokaru, Kobri... udobno stajanje u onom prostoru preko puta drugih vrata, gde je izbačeno tušta i tma sedišta i gde ljudi u sredini i nemaju za šta da se drže, osim za tuđ novčanik. Bukvalno tako zamišljam stočni prevoz ili unutrašnjost sardine. Ili prostor za slaganje kutija. Nema tu ni K od komfora. Čisto sumnjam i da je ikome jedno izuzetno uživanje da pozadi tokom cele vožnje gleda u sve veće bokseve motora, hladnjaka i da nema vazduha itd. Da mu je uživanje da kada uđe procenjuje da li će na slobodnom sedećem mestu moći da upakuje svoju prosečnu visinu, kao što je Dzigi lepo rekao. Kod mnogih su sedišta takva da na njih može normalno da sedne samo Magsi Bougs, a rukodržači visoki da može da ih dohvati samo Manute Bol. Neke od tih stvari su iznuđene niskopodnošću, ali mnoge nisu i ne vidim zašto moramo da se pretvaramo da su eto super, a da kritikujemo nešto što je valjalo.

Obožavao sam da sedim na tim sedištima u Sanosu, imao sam pametnija posla pa nisam gledao ničije prepone niti me je bilo ko gazio. Godinama sam sedeo upravo na tim sedištima upravo zbog brzog izlaska i ulaska. Ovo ti govorim kao putnik, prostor za putnike izuzetan, kako za mimoilaženje tako i za sedenje.
Kao vozaču kod Sanosa brza izmena putnika, bez zadržavanja u zoni vrata kao i ogroman kapacitet su nešto što nijedan autobus dugo neće imati.
Ikarbus upravo u tim stvarima je katastrofa tamo gde treba da se mimoilaze putnici nabijena su dupla sedišta i još izdignuta da bukvalno ne mogu paralelno da stoje dva putnika. A još gore kad neko treba da prođe između.
Kao vozaču sve što je Branik napisao i da dodam mali unutrašnji retrovizor koji pruže ograničenu preglednost do drugih vrata. Ograničenu jer su sedišta izdiignuta pa se ne vide niže osobe u vratima. Treća i četvrta vrata mogu da se zaborave.
Komfor?
Komfor u buci i vibracijama ? Komfor u prašini i izduvnim gasovima ? Komfor na ogibljenu koje prenosi svaku neravninu na karoseriju , nekad tako jako da čovek pomisli da će da se prepolovi. Komfor u lošem grejanju zimi. Komfor u toploti koja dopire iz motornog prostora. Komfor u prikolici koja kroz lošu harmoniku uvlači sve i svašta pa posle vožnje nos bude pun gareži kao kod rudara. A garderoba zaudara. Komfor i uživanje u vožnji u prikolici ??? Pogotovo što si često u traci pored ili gazi po trotoaru pa vožnju pretvara u agoniju.
Generalno jako loši autobusi što za vozača što za putnika.
Rezime , trebali su odavno da prestanu da ih prave, čak i pre nego što su počeli sa tom serijom (zvuči suludo ali je tako). Kasnili su desetak godina sa prestankom proizvodnje jer su niskopodni već osamdesetih hvatali zamah. A to što ne znaju ništa da naprave to je marčna strana. Mračna strana inžinjera i radnika koje je baš briga.

Ima puno lepših i boljih autobusa od Ikarbusa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=825051#p825051:287lqz1c je napisao(la):
branik » Sub Feb 20, 2021 8:18 pm[/url]":287lqz1c]Radicse o uglu posmetranja autobusa. Ti ga doživljavaš na nivou raaporeda sedišta.
You say it like it's a bad thing. Kako to putnik treba da doživljava autobus? Iz kanala i sa šoferskog mesta? To, pored toga što bi bilo besmisleno, bilo bi uvredljivo prema onima koji jesu iza volana i u kanalu. Pristojni ljudi se ne mešaju u tuđ posao, ali isto tako ne pokušavaju ni da ubede nekog da nije dovoljno pametan da zna šta mu je komforno. Ono, dođi da ja tebi objasnim šta da misliš... Mislim, čovek je lepo rekao koji aspekat ga kao putnika najviše dotiče i zanima. Stvarno ne znam šta je tu pogrešno i kako je trebalo da sroči. A, da, trebalo je da napiše da je najveći krš usvijet i da se ni u čemu gorem nikad nije vozio.

Drugo i važnije - ne znam kako ovo da kažem drugačije, a da se ne shvati pogrešno, ali autobus postoji zbog putnika. Ukoliko je salon izveden tako da nije prijateljski nastrojen prema prosečnom putniku, to ništa ne valja. Može sve ostalo da bude savršeno, to i dalje ništa ne valja. Kao promašena tema na pismenom u školi - može đak da napiše remek-delo, ali ništa od prelazne ocene.

Treće, vas dvojica ovako istovarite sve na gomilu i onda cepate po potrebi i levo i desno i po sredini. Tu ima nedostataka koji se lako mogu otkloniti, ima rešenja koja su izbor naručioca, ima produkta lošeg održavanja, a naravno ima i stvari koje nisu dobro osmišljene ili su posledica nemara u proizvodnji. Ništa na svetu nije savršeno.
 
Loše, nego šta je nego loše. Putnik koji se iole zanimao za autobus, morao je da primeti i oseti i dosta toga što smo Žika i ja naveli - mirise gasova i tečnosti koje cure, prikolicu koja besomučno mlati, ljuljanje... Takav putnik bi razumeo da zato nije kriv vozač, već konstrukcioni nedostaci vozila. Nije mi se jednom desilo da popijem gomilu psovki i uvreda zbog
neispravnosti ili nedostatka vozila.
Nekada su vozila sa velikom pažnjom birana za Beograd. Uzimana na probu, ali dugotrajnu, praćena, pa davani predlozi i zahtevi za unapređenje. Tako je nastala čuvena beogradska specifikacija koja je sanosa digla na vrh. Pokušano je to i sa IK, ali osnova je bila slaba, pa nije donelo mnogo (džabe su bili i firmirani motor i menjač, upravljač i osovine kad su ugrađivani u kotaricu).
Raspored sedišta samo delimično može da se menja na zahtev kupca. Njega diktira konstrukcija poda gde se mogu pričvrstiti i raspored opterećenja vozila.
E, sad dolazimo do velikog problema - nivoa našeg prevoza koji je ispod svakog standarda.
Evropa je počela da spušta pod osamdesetih i tome pridala veliki značaj, poštujući svoje građane - putnike, ali i unapređujući prevoz ubrzavanjem izmene putnika. Koliko vozila se oslobodi dobitkom vremena na ulasku i izlasku putnika? Ikar(b)us je u tu priču ušao tek sredinom devedesetih i to na nivou prototipa. Nije bilo ni sluha za narudžbine, pa će Beograđani morati da se penju preko ona famozna 3 stepenika još dvadesetak godina (više od radnog veka jedne generacije vozila).
Sa druge strane, većina današnjih vozila ima naglasak pri dizajniranju enterijera ne ka kapacitetu, već ka udobnosti manjeg broja putnika - standardi prevoza su se promenili jer voze se sedeći putnici i tek poneki stojeći; voze se ljudi u kolicima i misli se na dostojanstvo svih. Kako izgleda bg prevoz, znamo. A kako se kod nas kupuju vozila - gde šta na svetskoj pijaci nađeš. Privatnicima je bitna startna cena, a gradskim ocima vrv nešto drugo, što nije funkcionalnost. Svakako, u oba slučaja vođeni su ličnim intereresom.
Zato smo imali slučaj da se kupi skoro 200 vozila na neviđeno, da se kupuje šarenilo marki i tipova (u oba sektora)... Bitno je neka spolja šljašti, nek se vidi da je nov. A to što nema mesta, što putnici ne mogu da se mimoiđu, što napunjen ne može ni da krene, nije bitno. Posebno nije bitno kad kupuju solo, a izbacuju zglobne. To je velika poruka putnicima. Kad se nekad posle gomile frustracija vozač izgalami i nazove putnike stokom, bude kažnjen, kritikovan po medijima... A šta se desi kad Grad uporno tako tretira građane? Desi se ona Vesićeva slika iz kabineta i ona rođendanska torta kojima na novi način šalje poruku da je njemu više nego lepo i da ga boli sve što može da ga zaboli za te građane na čijim leđima sedi.
Zato, raspored sedišta u autobusima nije kriv što je nama loš prevoz. Nedostaje metro, nedostaju desetine i stotine autobusa većeg kapaciteta, bolja mreža linija... Kad bi bilo toga, retko ko bi i bi primetio taj raspored sedišta, putnici bi se vozili 10-15' a ne po 30-60' pa bi i ta eventualna neudobnost bila maje primetna.
Znači, nije krivo ogledalo što je lice ružno. Autobusi se prave u skladu sa zahtevima vremena, a mi smo ostali u osamdesetim, samo smo mnogo siromašniji. A kako stvari stoje, bićemo uskoro i još siromašniji i još će veći jaz biti između vozila i našeg saobraćaja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=825105#p825105:3vzb26r5 je napisao(la):
Izmedju3i20karaktera » Ned Feb 21, 2021 3:04 am[/url]":3vzb26r5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=825051#p825051:3vzb26r5 je napisao(la):
branik » Sub Feb 20, 2021 8:18 pm[/url]":3vzb26r5]Radicse o uglu posmetranja autobusa. Ti ga doživljavaš na nivou raaporeda sedišta.
You say it like it's a bad thing. Kako to putnik treba da doživljava autobus? Iz kanala i sa šoferskog mesta? To, pored toga što bi bilo besmisleno, bilo bi uvredljivo prema onima koji jesu iza volana i u kanalu. Pristojni ljudi se ne mešaju u tuđ posao, ali isto tako ne pokušavaju ni da ubede nekog da nije dovoljno pametan da zna šta mu je komforno. Ono, dođi da ja tebi objasnim šta da misliš... Mislim, čovek je lepo rekao koji aspekat ga kao putnika najviše dotiče i zanima. Stvarno ne znam šta je tu pogrešno i kako je trebalo da sroči. A, da, trebalo je da napiše da je najveći krš usvijet i da se ni u čemu gorem nikad nije vozio.

Drugo i važnije - ne znam kako ovo da kažem drugačije, a da se ne shvati pogrešno, ali autobus postoji zbog putnika. Ukoliko je salon izveden tako da nije prijateljski nastrojen prema prosečnom putniku, to ništa ne valja. Može sve ostalo da bude savršeno, to i dalje ništa ne valja. Kao promašena tema na pismenom u školi - može đak da napiše remek-delo, ali ništa od prelazne ocene.

Treće, vas dvojica ovako istovarite sve na gomilu i onda cepate po potrebi i levo i desno i po sredini. Tu ima nedostataka koji se lako mogu otkloniti, ima rešenja koja su izbor naručioca, ima produkta lošeg održavanja, a naravno ima i stvari koje nisu dobro osmišljene ili su posledica nemara u proizvodnji. Ništa na svetu nije savršeno.

Upravo suprotno, rekao bi da si ti istovario gomilu nelogičnosti uz to se nađeš i uvređen.
Argumentovao sam svaku tvrdnju i zaključak je da su Ikarbusevi daleko od komfora i prostranosti. I to iz ugla putnika.
Komfor nije samo sesti u ugašenom praznom autobusu koji stoji na terminusu. Treba provesti vreme pa pratiti šta se dešava u putničkom prostoru.
Možemo da idemo dalje , na novim vozilima su otpadali gelenderi a da ne pričam na starim. Bezbroj rupa, bezbroj pokušaja učvršćivanja istih dok na drugim vozilima toga nema. Čvrsta veza koja ne popušta.
Sedišta koja otpadaju , bočne šine sedišta koje se bukvalno cele odvale.
Poklopci na podu bez ikakve izolacije, samo blažujka koji pored buke propuštaju u izduvne gasove, smrad goriva, prašinu koju uvuče ventilator i slično. Mrzelo iz da stave gumu i zuvučnu izolaciju.
Večito ljuljanje , naginjanje i prenošenje udara koje loše ogibljenje ne komenzuje. Milion stvari koje su direktno suprostavljene reči Komfort.

Treba se pomiriti sa činjenicom KRŠ.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=825119#p825119:20aqdo1c je napisao(la):
Djole Pevcanin » Нед Феб 21, 2021 8:49 am[/url]":20aqdo1c]Нема горег аутобуса од Икарбуса.
Има Лиаз, хорор је био у њему док је радио 601.
 
Mrtva trka između mrtvog Liaz-a i mrtvog Maz-a..
Do kad će da "vedre i oblače" one kanturine od Maz 103?? Beše ove godine idu na smetlište??
 
Beograd, 2030. godina. Posle nekoliko godina nepuspešnog šurovanja s Kenjazima, Grad hteo ne hteo, uz pomoć Evropskog kredita kupuje najnovije Solarise na elektro ili CNG pogon. Sa ugrađenim wifi-jem, tapaciranim sedištima i USB punjačima. Iste onakve kakve imaju i Berlin, Barselona, Beč...

A na Beobuild forumu se i dalje tuguje i nariče nad sudbinom IK-201 iz 2003. godine rađenim na tehnologijama iz 90ih...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=825114#p825114:3cndls7a je napisao(la):
branik » Ned Feb 21, 2021 8:08 am[/url]":3cndls7a]Loše, nego šta je nego loše. Putnik koji se iole zanimao za autobus, morao je da primeti i oseti i dosta toga što smo Žika i ja naveli - mirise gasova i tečnosti koje cure, prikolicu koja besomučno mlati, ljuljanje... Takav putnik bi razumeo da zato nije kriv vozač, već konstrukcioni nedostaci vozila. Nije mi se jednom desilo da popijem gomilu psovki i uvreda zbog
neispravnosti ili nedostatka vozila.
Nekada su vozila sa velikom pažnjom birana za Beograd. Uzimana na probu, ali dugotrajnu, praćena, pa davani predlozi i zahtevi za unapređenje. Tako je nastala čuvena beogradska specifikacija koja je sanosa digla na vrh. Pokušano je to i sa IK, ali osnova je bila slaba, pa nije donelo mnogo (džabe su bili i firmirani motor i menjač, upravljač i osovine kad su ugrađivani u kotaricu).
Raspored sedišta samo delimično može da se menja na zahtev kupca. Njega diktira konstrukcija poda gde se mogu pričvrstiti i raspored opterećenja vozila.
E, sad dolazimo do velikog problema - nivoa našeg prevoza koji je ispod svakog standarda.
Evropa je počela da spušta pod osamdesetih i tome pridala veliki značaj, poštujući svoje građane - putnike, ali i unapređujući prevoz ubrzavanjem izmene putnika. Koliko vozila se oslobodi dobitkom vremena na ulasku i izlasku putnika? Ikar(b)us je u tu priču ušao tek sredinom devedesetih i to na nivou prototipa. Nije bilo ni sluha za narudžbine, pa će Beograđani morati da se penju preko ona famozna 3 stepenika još dvadesetak godina (više od radnog veka jedne generacije vozila).
Sa druge strane, većina današnjih vozila ima naglasak pri dizajniranju enterijera ne ka kapacitetu, već ka udobnosti manjeg broja putnika - standardi prevoza su se promenili jer voze se sedeći putnici i tek poneki stojeći; voze se ljudi u kolicima i misli se na dostojanstvo svih. Kako izgleda bg prevoz, znamo. A kako se kod nas kupuju vozila - gde šta na svetskoj pijaci nađeš. Privatnicima je bitna startna cena, a gradskim ocima vrv nešto drugo, što nije funkcionalnost. Svakako, u oba slučaja vođeni su ličnim intereresom.
Zato smo imali slučaj da se kupi skoro 200 vozila na neviđeno, da se kupuje šarenilo marki i tipova (u oba sektora)... Bitno je neka spolja šljašti, nek se vidi da je nov. A to što nema mesta, što putnici ne mogu da se mimoiđu, što napunjen ne može ni da krene, nije bitno. Posebno nije bitno kad kupuju solo, a izbacuju zglobne. To je velika poruka putnicima. Kad se nekad posle gomile frustracija vozač izgalami i nazove putnike stokom, bude kažnjen, kritikovan po medijima... A šta se desi kad Grad uporno tako tretira građane? Desi se ona Vesićeva slika iz kabineta i ona rođendanska torta kojima na novi način šalje poruku da je njemu više nego lepo i da ga boli sve što može da ga zaboli za te građane na čijim leđima sedi.
Zato, raspored sedišta u autobusima nije kriv što je nama loš prevoz. Nedostaje metro, nedostaju desetine i stotine autobusa većeg kapaciteta, bolja mreža linija... Kad bi bilo toga, retko ko bi i bi primetio taj raspored sedišta, putnici bi se vozili 10-15' a ne po 30-60' pa bi i ta eventualna neudobnost bila maje primetna.
Znači, nije krivo ogledalo što je lice ružno. Autobusi se prave u skladu sa zahtevima vremena, a mi smo ostali u osamdesetim, samo smo mnogo siromašniji. A kako stvari stoje, bićemo uskoro i još siromašniji i još će veći jaz biti između vozila i našeg saobraćaja.
Svako vozilo koje se kupuje u većoj količini bi trebalo da dolazi na probu i da prođe eksploataciju na najzahtevnijim linijama. Međutim, onda dođeš na neki relevantni forum i naletiš na deset strana o tome da li je pod plavi ili siv, da li su šipke žute ili narandžaste, a ni reči o organizaciji putničkog salona. U tom smislu, Đilas koji pita narod da bira boju sedišta u tramvajima ili Vesić koji pita narod da po slici bira kompoziciju za loše trasirani metro ništa nisu pogrešili - daju narodu baš ono što traži. Ili barem onom delu naroda koji boji javno mnjenje. Mislim, suština industrije marketinga je da ljude ubediš da im je bitno ono što im je nebitno i da im treba ono što im ne treba. Ljudima ne smeta da im neko sva stakla na vozilima bezobrazno prekrije zamarajućim i nedovoljno providnim reklamnim folijama i ja sam sad već u fazonu da se umesto stakla udari lim, jeftinije je za održavanje. Pritom se ne radi o kozmetici - u pitanju je problem nivoa da ne znaš gde da siđeš, posebno uveče. Smeta i vozačima.

Nisu sve stvari izbor naručioca, ali neke jesu - zato je nama stiglo oko 400 autobusa sa šiberima koji nisu odgovarajući za beogradske uslove i prave ozbiljan problem na onim temperaturama između klime i grejanja (što je raspon od skoro 15 stepeni i to su ujedno u našoj klimi najčešće temperature). Ja recimo tu ne mogu da dišem, a u IK-201 nikad nisam imao problem. Tu je neki prozor uvek, gde god da stanem. I to u blizini lica, a ne da ladi plafon.

Kao što si i sam napisao, mi u razmaku od par meseci imamo nabavljenih 200 vozila od dva proizvođača. Tim modelima je zajedničko samo to što se zovu solo. Razlika u njihovom kapacitetu je minimum 15-ak putnika. Jedan ima manjak sedišta, a drugi je pretrpan. U jednom su sedišta super udobna (i nepotrebno tapacirana), u drugom vrhunski neudobna. Jedan ima normalne klizne šibere u relativno optimalnom broju, drugi ima ove na kipovanje u nedovoljnom broju i nije jasno čemu onakvi uopšte služe. Jedan ima rukodržače na jednoj, drugi na drugoj visini. Pritom, oba modela autobusa rade na linijama istog tipa - gradskim. Te autobuse kao da su kupovale dve firme. Iz dva grada koji nemaju ni približno isti broj stanovnika. Iz dve različite klimatske zone. Za putnike različite prosečne konstitucije.

Tačno je da konstrukcija busa diktira raspored sedišta u izvesnoj meri. Ta izvesna mera je takva da je naručilac u vreme visokih Ikarbusa mogao da uzme vozilo sa rasporedom 2+1 na prvoj osovini, recimo. Mislim, pošto već koridor smeta Žiki koji inače u drugim prilikama zastupa stav da bi putnici od prvih vrata trebalo da se kreću samo u jednom smeru, jedan po jedan. Druga stvar, ta visoka sedišta mogu da budu niža i onda će njihov raspored, položaj i širinu razmaka diktirati međuosovinsko rastojanje i položaj vrata. Čak nema potrebe ni da pretpostavljamo - prve serije tih autobusa jesu bile sa spuštenim sedištima. Zašto su sedišta dignuta ne znam, ali znam da sam zahvalan što jesu, jer je to omogućilo standardizaciju razmaka između njih. Takođe, kod drugih naručilaca viđali smo i drugačiji raspored sedišta, pa nema potrebe ni tu da nagađamo da li može ili ne može.

Nezadovoljstvo rasporedom ili visinom rukodržača opet nije nešto što je nečiji hir (o tome je skoro pisao solecar, čini mi se). Loše raspoređeni će recimo povećavati prostor koji putnik zauzima glumeći rumunsku gimnastičarku i time efektivno smanjivati kapacitet vozila. Tu je mogućnost povrede i sebe i drugoga kada zauzimaš neki istegnut i, jezikom fudbalskih arbitara rečeno, neprirodan položaj ruku. Da ne pominjem kako je kada treba da se pripremiš za izlazak i dođeš do vrata dok se bus još kreće. Neprijatnost kada nekome držiš ruku maltene na glavi ili on tebi je još u kategoriji blagih primedbi. Ja nemam luksuz ulaska na početnoj i u redovnim okolnostima mahom stojim, a vozim se dugo, s presedanjem. I žao mi je, ali nema šanse da me neko ubedi da dostojanstvenije stojim u današnjim busevima nego u IK-201. Niti sam jedini koji tako misli.

Mane koje nisu posledica konstrukcione datosti mogle su se ispraviti u daljem razvoju i proizvodnji. Bar smo mi imali taj luksuz da nam je fabrika u Beogradu. Zašto nisu - to je druga tema.

Na kraju si odlično rekao - autobusi se prave u skladu sa zahtevima vremena. Današnje vreme je pre svega vizuelno i kupcu možeš da prodaš bilo kakvo sranje ako ga našminkaš u skladu sa trendovima. Autobusi treba da se prave u skladu sa zahtevima putnika i saobraćajnim uslovima grada u kom rade. Putnik je isti kao pre 40 godina, nije mu izrasla ni treća ruka, niti je dobio sposobnost da lebdi, u proseku nije ni dramatično viši, ni niži. Takođe, niko normalan ne može da spori potrebu za niskopodnim vozilima. Međutim, to kako će biti izvedena ta niskopodnost jeste sporno, posebno u solo vozilima koja više ni šta ne liče. Ne može oprema do u beskraj da guta putnički prostor, pa da se to kompenzuje kojekakvim budženjima.

OK, ovo je bilo predugo, pa ću ostati dužan Žiki ovoga puta.
 
Au brate... Okupi 50 ljudi negde u Kneza Miloša, gde na raznim linijama i dalje rade i IK-201 i Solarisi. Pokaži im oba vozila kad prolaze ili pristaju u stanicu, i kad iz nje polaze. Pitaj ih koje vozilo preferiraju, da li IK-201 ili Solaris.

Većina neće znati ni da imenuje Ikarbus kao brend, a kamoli taj model. Ali će itekako znati za Solaris. I reći će ti da će se uvek radije voziti njime.
Bukvalno ne znam nijednu osobu, bilo upućenu u autobuse bilo neupućenu, koja i dalje čezne za IK-201 sa aspekta komfora.

Meni je drago da ih vidim i dalje jer imam određenu nostalgiju prema njima i vremenu kad su se pojavili, i kad sam kao klinac (odrastao u Balkanistanu tada zatočenom u vremenu, ne znajući ni za šta bolje i novije) gledao u njih kao u spejs šatlove. I uživao u buci koju prave, baš kao spejs šatl. Jer sam (bio) ''motorhead'' što bi rekli ovi iz Top Gear-a. I naravno da smatram da jedan IK-201 i IK-161 treba da završe u muzeju. Ali to ne znači da ću da tugujem što se izbacuju iz upotrebe i što ih zamenjuju bolja i komfornija vozila.

Uostalom, odrastao sam u blizini nekada najveće okretnice u gradu, prepune Zijača. I one će mi uvek biti drage kad ih vidim ili ih se setim. Ali sam ih odavno prežalio i stavio na stranu. Vreme teče dalje, tehnologije se menjaju. A 80te i 90te su odavno prošle. Pogotovu tehnologije i principi iz tog doba.

I jedni i drugi su ''živeli'' i radili, odslužili su svoje, obeležili jednu eru u istoriji ovog grada pa i u našim životima. Sad neka napokon dostojanstveno odu u penziju, umesto da se zombifikuju i Frankenštajnizuju u beskraj, što je problem ne samo finansijske i tehničke prirode, nego i sa aspekta komfora i užitka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=825172#p825172:1a0xv5jf je napisao(la):
Bender Rodriguez » Ned Feb 21, 2021 4:57 pm[/url]":1a0xv5jf]Beograd, 2030. godina. Posle nekoliko godina nepuspešnog šurovanja s kinezima, Grad hteo ne hteo, uz pomoć Evropskog kredita kupuje najnovije Solarise na elektro ili CNG pogon. Sa ugrađenim wifi-jem, tapaciranim sedištima i USB punjačima. Iste onakve kakve imaju i Berlin, Barselona, Beč...

A na Beobuild forumu se i dalje tuguje i nariče nad sudbinom IK-201 iz 2003. godine rađenim na tehnologijama iz 90ih...
Beograd, 2030. godina. Ljudi su i dalje isti kao 1990-ih. Još imaju kolena i leđa, između ostalih relikta prošlosti. Vole prostor. Malo sličnosti imaju sa simpatičnim limenkom iz Futurame, mada se priča da bi se do godine 2525. to moglo promeniti. Metro na najsavršenijoj trasi čije su preispitivanje izvesni Beobuild komesari ismevali - još nije završen.
 
Da, jer svi znamo da za kolena i leđa nema bolje terapije i nege nego pentranje i silaženje sa visokih platformi Ikarbusa svaki put kad se negde putuje.

Još kad krene da arlauče onaj D20, a kroz prozor koji samo što ne ispadne razbija promaja... Ma milina jedna.

Lično doživeo, kad se vozilo malo ispraznilo otišao i obavestio vozača, on mi se zahvalio, opipao i kaže ''jbg, ne mogu ništa, valjda će da stoji moram da vozim dalje''. Prosto ne zna čovek šta mu je tu komfornije.


Vreme Ikarbusa je prošlo. Pusti ih da počivaju u miru. Kad je ceo bivši SSSR mogao da prežali Trolze, a Engleska Lejlande, možeš i ti Ikarbus.
 
Na stranu Ikarbus ali mislim da se post odnosio na sve ranije a posebno buduće nabavke vozila.
 
Mislim da ni sam autor više ne zna na šta se koji deo odnosi, pošto leluja sa poentom tamo vamo. A ništa konkretno ne kaže. Osim da mu nedostaje IK-201. Koji je za sve nas (pogotovu tadašnje klince i/ili laike) bio pojam i čudo kad se pojavio. Ali ključna reč - ''BIO''. A nije već odavno.
Kao što je i za mene klinca 1997. Trolza remontovana i skockana u Šinvozu bila svermiska tehnologija i sinonim za poslednju reč na polju javnog prevoza i trolejbusa. Onda čim sam malo odrastao i sazreo, shvatio sam da s druge strane nekadašnjeg Zida postoji čitav sijaset mnogo boljih i lepših vozila. I da je to bila baba zamaskirana u devojku. U zemlji koja tada nije znala za bolje. Pa bi nam svaki napredak i promena delovalo kao bog zna kakvo čudo. Još kad sa strane pročitaš ''Ei Niš'', ''Goša'' i ''Šinvoz'' pa naivno misliš da je to sve pravljeno ovde kod nas... Pa se oduševiš u nebesa. A posle naučiš i shvatiš da je sve bio samo remont radnih konja koje smo tada jedino mogli da priuštimo.


Elem, ja sam bio spazio ovu rečenicu i reagovao na tvrdnje iznete u njoj:
I žao mi je, ali nema šanse da me neko ubedi da dostojanstvenije stojim u današnjim busevima nego u IK-201. Niti sam jedini koji tako misli.
Ostalo sam samo preleteo. Jer kao što rekoh, mislim da ni autor sam više ne zna šta hoće da kaže.


A što se tiče Liaza, MAZa, Higera i BMCa, oni su smeće pa su smeće. Ali to što su oni gore smeće od Ikarbusa ne znači da je nabavka i zombifikovanje istog opravdan i razuman potez. Bio, doživeo vrhunac, onda propao, održao se na aparatima, i na kraju skončao. Sad neka na miru počiva na istom mestu gde i Trolza, Lejland, Saurer, Steyr, Graf & Stift i mnogi drugi... :kafa:
 
Ако ћемо реално, за оно време и за ону фабрику је Ик-201 стварно чудо. Квалитет наравно крш опет с обзиром на стање.
 
Vrh