Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 242 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,7%

  • Ukupno glasača
    254
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788289#p788289:5kkonkpc je napisao(la):
Djole Pevcanin » 28 Oct 2020 06:53 pm[/url]":5kkonkpc]Express, наравно да је 53 за зглоб, него овде има чланова који би и соло са ње укинули да могу и све пребацили на 52, која је наравно за двозглоб.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока

Da, 52 je horor priča na mostaru. Isto kao i 53. Ljudi čekaju 52 zato što je zglob, ali džaba kad je ista gužva kao na solo 53. 23 je predugačka, samim tim i nepouzdana, uz to i debelo proređena. 37 isto kao 53, a 58 mislim da je jedna od linija sa najvećim stepenom neravnomernosti. Majka reče juče bilo tri putnika, međutim ja prekjuče nisam mogao ući u nju na Mostaru, već u 53, i to jedva. 58 se posebno preoptereti kad 37 "omane".

Konsenzus većine jeste da te linije, uz 27E, 75, 83 treba da budu zglobne. Baš kao i trole 29 i 41. To se vidi golim okom u praksi. Nikakva nuklearna fizika. I oni zaboraviše na trole, a ne odustaju ni od neverovatnih 100 zglobova (iako su prethodno kupili gomilu solo). Mislim nonsens.

I tako dok tramvajski podsistem karakterističan po najvećem dostupnom kapacitetu, najboljem stanju vozila u odnosu na prosečnu starost skuplja paučinu autobusi nam pucaju po šavovima. I onda pričamo o poštovanju ovih ili onih pravila. Ma nadležni se prvi ne pridržavaju zdravog razuma, a kamoli nekih pravila. Sa jedne strane beže od zglobova i tramvaja kao đavo od krsta, sa druge govore o nekoj distanci, maskama. Distanca, maska i prepun solo autobus sa isključenom klimom, uz to sa očajno rešenom izolacijom motornog dela u međusobnom su sukobu. Nema nikakvog smisla. Ko traži distancu, ko nabavlja solo, a ko izbegava zglobne? A koga briga da li će i kada je napolju prijatno unutra biti pravi pakao? Pa ista izobličena smesa senilnog moždanog tkiva koja se smuca od kamere do kamere, od gradilišta do gradilišta.
 
Скинеш зглобове са 52 и пребациш на 89. За 52 набавити двозглобне аутобусе јер је најгора линија у граду.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
А да, не може да окрене на Цераку... Штета.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Bez brige proširićemo okretnicu ima prostora :)
 
И није толико страшно што на 53 има соло,али проблем је што нема зглоба.До оног ужасног тендера из 2016.године било је пола соло пола зглоб(Солариси и необуси и икарбуси од ариве) што ја мислим да је идеално.Тада је ја мислим било око 15 аутобуса на 53.Била је та пола соло/зглоб комбинација и на 23,37,51,52,53,56,58,59,89 итд итд....
 
Кобре GD 272 из 2004 најбољи и најквалитетнији аутобуси код нас само што их је Бане Банбус уништио.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788373#p788373:2l5av6fa je napisao(la):
Košutnjak » Сре Окт 28, 2020 11:03 pm[/url]":2l5av6fa]И није толико страшно што на 53 има соло,али проблем је што нема зглоба.До оног ужасног тендера из 2016.године било је пола соло пола зглоб(Солариси и необуси и икарбуси од ариве) што ја мислим да је идеално.Тада је ја мислим било око 15 аутобуса на 53.Била је та пола соло/зглоб комбинација и на 23,37,51,52,53,56,58,59,89 итд итд....

Слажем се, само што мислим да је боље само зглобни на 23 и само соло на 53 него пола пола на обе. 23, 52, 56 и 88 су васкрсли после тог ужасног тендера
 
Најбоље је да буду зглобови свуда где могу. Нажалост, имамо неке дебилне поделе да само један погон/група превозника могу да држе линију, лоше дефинисане потребе линија и немамо довољно зглобова све укупно, посебно након последњих обнављањ возних паркова.
 
Najveći problem je nemanje dovoljnog broj zglobnih vozila i loši uslovi rada, zbog kojih vozači idu u Holandiju i Nemačku, gde je potražnja za istim, pa otud imamo i manjak vozača, a višak solo vozila (gledano iz konteksta cele priče).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788434#p788434:3qddfpk1 je napisao(la):
Дошљак » Čet Okt 29, 2020 9:35 am[/url]":3qddfpk1]Нажалост, имамо неке дебилне поделе да само један погон/група превозника могу да држе линију.
Za ovu glupost se samo nikada nije izvršio dovoljan pritisak na GSP, te ona opstaje po pukoj inerciji. Sva vozila i svi pogoni GSP-a su zajednički resurs svih stanovnika ovog grada i moraju da se raspoređuju u skladu sa potrebama na linijama, a ne po nekoj internoj organizaciji preduzeća. Čak bi se smanjila i nulta kilmetraža rasporedom polazaka po pogonima u skladu sa blizinom okretnice. U svakom slučaju, o tome ne treba ni diskutovati kao o ozbiljnom obrazloženju.

Odluka o odvajanju privatnih prevoznika je bila još pogubnija po mnoge, jer ostali su nam čitavi delovi grada koji zglobni autobus na svojim ulicama mogu da vide samo na požuteloj fotografiji. Vračar kao najgustije naseljenu opštinu trenutno preseca nula (0) zglobnih linija, čak su i duple trolejbuse izgubili. Vi ovde najbolje pratite koliko je novih kvadrata tamo niklo otkad je na snazi ovakva podela linija. Ovamo na prostoru ograničenom Skojevskim, Vidikovcem, Cerakom i Žarkovom takođe hrpa novih kvadrata, a sav teret gore na 23 i dole delom na 52 i 56 (mada su pokušavali i sa 52 da ukinu zglobne). Da, neko drugi je i profitirao od toga, ali kada se nema dovoljno resursa poenta je da se oni rasporede ravnomerno tako da svako pati podjednako. Sada, posle ove poslednje nabavke, imamo osnova i da mislimo da problem nije bio primarno u raspoloživim resursima, već u političko-kalkulantskoj kratkovidosti ili lošem strateškom opredeljenju. Ili u oba.

Moj utisak je takođe da je krizi s brojem zglobova dat jedan veštački zamajac tj. da je bilo vrlo pristojnih zglobova (prvenstveno japanaca i IK-201) koji su isečeni bezveze, zato što su bili višak kada su nabacali ove kineske tandrke na kamare bez ikakvog rezona. Ovo što je ostalo zglobova ne deluje kao da uopšte ima ikakvo održavanje, verovatno da bismo se ponovo stavili pred svršen čin i po novom hitnom postupku kupili ono što gradski oci i majke dogovore sa svojim pajtosima.
 
Како волим кад неко кења о Конекту, да је за расход, е такви би се мени возили у Грцима без грејања док не науче, па ове распале мутанте који овде поједини величају у нос да им набијем... Данас су пустили 3227, ја на паузи у току радног времена га чујем из 62ог блока да наилази, толико је урлао да се и народ запрепастио... Конекто 195, сасвим ок ради посао на 89, ни за кршеве од мутаната их не би мењао, а камоли Кинеза...
 
Problem je prilično plastično shvatanje kapaciteta i broja putnika. To može da se predvidi na prigradskim linijama i pojedinim gradskim koje povezuju centar sa periferijom. Na transverzalnim linijama (ako se tako kaže), na kojima je česta razmena putnika, to nije tako jednostavno. Dakle, linije poteza 100 (osim 101 i 108), 300, 400, 500 (osim 511) i 600 (osim 601) i 202 mogu da se peglaju sa solo vozilima koje će imati neznatno više polazaka po satu, jer nema mnogo odstupanja od reda vožnje, osim na Smederevcu. Linije koje povezuju sever-jug, istok-zapad, poput 15, 16, 17, 18, 23, 37, 45, 46, 55, 65, 73, 74, 77, 78, 83, 85, 88, 89, 95 bi morali da rade samo zglobni autobusi. U tu grupu spadaju i veoma jake i opterećene linije poput 25, 26, 33, 48, 50 koje zbog terena možda ne mogu da pokriju moderni zglobni. U drugu grupu gde bi mogao da se potkrade koji solo, ali bi pretežno trebalo da budu pokrivene zglobnim, naročito na najjačim polascima su linije koje idu od centra ka periferiji, dakle ne od periferije ka periferiji - 27, 27E, 35, 42, 43, 47, 51, 52, 53, 56, 58, 59, 71, 72, 75, 84, 96, 101, 108, 511, 601. Potez 700 može da funkcioniše kombinovano, s tim što je naravno poželjnije da recimo 702, 705, 708, 709 budu komplet solo, a 703, 704, 706, 707, 711 komplet zglobne, bez mešanja. Ostale gradske i prigradske linije koje nisam pomenuo su solo.
Eto, to je neko moje zdravorazumsko viđenje autobuskog sistema.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788707#p788707:1d6fbwka je napisao(la):
1111 » Pet Okt 30, 2020 3:41 am[/url]":1d6fbwka]Dakle, linije poteza 100 (osim 101 i 108), 300, 400, 500 (osim 511) i 600 (osim 601) i 202 mogu da se peglaju sa solo vozilima koje će imati neznatno više polazaka po satu, jer nema mnogo odstupanja od reda vožnje, osim na Smederevcu.
Tačno, mogu, ali ne ovako kako se to sada radi. Npr. do Ustaničke, BB ili Trošarine se dugo putuje, a to nisu krajnje destinacije za prigradske putnike i tek ih očekuje ulazak u neku krcatu gradsku liniju i sat vremena kroz gužvu, a verovatno u tom vozilu neće moći da sednu. Dakle, mnogo veće umaranje i zbog toga na prigradskim linijama moraju da rade vozila sa više (udobnih) sedišta i nešto prostora za dostojanstveno stajanje. Nikakvih pet vrata i slične gluposti. To mogu da budu solo autobusi, ali moraju ići znatno češće. Recimo, zglobni crveni autobusi koje je kupila Lasta su sa onim brojem sedišta potpuni promašaj i još jedan od brojnih skorijih dokaza da se vozila nimalo ne nabavljaju prema potrebama linija. To nije autobus za prigradski prevoz.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788707#p788707:1d6fbwka je napisao(la):
1111 » Pet Okt 30, 2020 3:41 am[/url]":1d6fbwka]U tu grupu spadaju i veoma jake i opterećene linije poput 25, 26, 33, 48, 50 koje zbog terena možda ne mogu da pokriju moderni zglobni.
I ovo je tačno. Međutim, ako ne postoje moderni autobusi koji mogu da isprate infrastrukturu na tim linijama, onda se treba držati proverenih rešenja. Recimo, Ikarbusov visokopodni zglobni model s motorom napred (ovakav kao s tvog avatara) je bezveze ugašen odavno, taman kada je usavršen, a desetak godina duže ostao je u proizvodnji visokopodni solo model s motorom pozadi. Ovaj drugi gradu nije neophodan, jer gde može visokopodni solo s motorom pozadi, može i niskopodni. Međutim, prvi je starom delu Beograda nasušna potreba i morao je, uz dogovor sa gradom, ostati u proizvodnji dok ne smislimo nešto bolje. Naravno, uz poboljšanja poput fabrički ugrađene klime, ekološkijih motora itd. Potrebe putnika koji se teže kreću mogle bi se rešavati tako što bi svaki drugi ili treći bus bio solo niskopodan i posebno označen u redovima vožnje.

Sa ostalim se mahom slažem, s tim što po mom mišljenju 23, 56 i 511 nikada nije trebalo da imaju solo buseve tj. još onda sa poplavom privatnika ih je trebalo dati Lasti kao saradniku GSP-a.
 
Sve su to nerealne priče o zglobovima i lepi snovi. Pa ovi su i na 31 počeli da ubacuju Higere, a kamoli na nekim drugim linijama, zglobova nema a izgleda ni novog tendera za zglobove ni na vidiku.
 
MIG29":18hl9tfi je napisao(la):
96 и 98 (ИК103Ф) расходовани.
Ja jutros na okretnici Voždovac,videh 96,a i sto bi njih rashodovali,kad ako gledamo mutante, medju njima su medju boljima

Послато са SM-A405FN помоћу Тапатока
 
На 33 не може зглоб уопште да се окрене код Кумодража, једино да се замени окретница са 39, без кружења око улице Гуњак.

На 48 може Соларис или Ик-218, потез од Миљаковачке топлане до окретнице на Миљаковцу 3, је релативно ок за пролаз таквих типова возила, доста бољи него у Рушњу, где је својевремено саобраћао на 531.

Што се тиче 50, и даље дискутабилно да ли може да прође Соларис од Трошарине до Транспорта. Када су били неки радови у Браће Јерковић, 18 је ишла Вождовачким кружним путем, па Булевар Пека Дапчевић итд. Не знам како, али је саобраћао Соларис туда, кроз чувену лакат кривину.
 
Продужене су регистрације на 96 и 98. Радиће та возила још годину дана најмање на жалост мрзитеља.
 
Evo ga, volim ovo vozilo :)
 

Prilozi

  • IMG_20201030_193034.jpg
    IMG_20201030_193034.jpg
    611,2 KB · Pregleda: 1.232
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788707#p788707:2fatvjar je napisao(la):
1111 » Pet Okt 30, 2020 3:41 am[/url]":2fatvjar]Problem je prilično plastično shvatanje kapaciteta i broja putnika. To može da se predvidi na prigradskim linijama i pojedinim gradskim koje povezuju centar sa periferijom. Na transverzalnim linijama (ako se tako kaže), na kojima je česta razmena putnika, to nije tako jednostavno. Dakle, linije poteza 100 (osim 101 i 108), 300, 400, 500 (osim 511) i 600 (osim 601) i 202 mogu da se peglaju sa solo vozilima koje će imati neznatno više polazaka po satu, jer nema mnogo odstupanja od reda vožnje, osim na Smederevcu.
Upravo to "mogu da peglaju sa solo vozilima" nas je i dovelo do ove situacije da je daleko više solo linija nego zglobnih jer su se time i vodili kad su napravili ovu užasnu organizaciju linija. Moj stav je da zglob treba da ide svuda gde za to ima mogućnosti. Kada je potez 300 u pitanju, kao neko ko živi tu, govorim da je na ovim linijama odavno nepodnošljivo putovati solo vozilima. Ovde zglob može na 302, 304 i eventualno 311. Na potezu 400 su zglobovi potrebni i mogu da rade na 405 i 408. Potreba za zglobovima na potezu 600 je i na linijama 604, 605, 610. Stavljati zglobne samo tamo gde su nužno potrebni je apsurdno a to je ono što se radi u Beogradu. Sada zglobnih više nema ni za te linije gde su nužni i gde su ranije i radili, a tu pre svega mislim na linije 43, 53, 72, 75, 83, 89, 96, 601... 43 je pre bila 90% zglobna, a sad je 90% solo. Isto važi i za 75, 96, 105, 108, 601. Te linije su najviše propatile dolaskom novih vozila. Da ne spominjem tek što solaći sada često ulete i na izuzetno opterećene linije. Za vreme leta, na 17 i 18 je bilo i po 6-7 BMC-a. Da bi se ovo stanje normalizovalo, potrebno je najmanje 100 novih zglobnih autobusa uz uslov da se Japanci i ovo što je ostalo od ik-201 ne rashoduje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788870#p788870:k9zt1bll je napisao(la):
Žika » Pet Okt 30, 2020 5:13 pm[/url]":k9zt1bll]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680471#p680471:k9zt1bll je napisao(la):
Žika » Pet Nov 15, 2019 1:47 pm[/url]":k9zt1bll]Ova karoserija mi nešto ne uliva poverenje, naročito varovi. Na oko ružni i ne kvalitetni.





Neko primetio posle skoro godinu dana. Treba češće da prate BB forum.

https://direktno.rs/beograd/310435/gora ... obusi.html
Biće zanimljivo pratiti ih uskoro, ako je prva godina učinila toliko. Sigurno neće nabavljati od njih drugu turu. Biće to posredno priznavanje greške.
 
Vrh