Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
KizaNoSleep":nynia99g je napisao(la):
Užas vožnju sam imao pre sat vremena.
Dupli novi Ikarbus na 31. (MAN #32##).
Trajala vožnja 10m duže nego prethodnih dana, a uopšte nije bilo gužve.
Jedva ide bus i greje kao da je napolju - 20.

Kako su oni namenili ovo za regularnu vožnju ne znam ali Solaris je druga dimenzija za onu skalameriju.
Brekće kao na samrti do Šumica, jedva izgurao... Baš razočaravajuće.

Горан Весић":nynia99g je napisao(la):
Најбољи аутобус је нови аутобус.
ГСП директор":nynia99g je napisao(la):
Ново је ново.
 
Realno solo serija je 3 klase bolja nego zgloba bez dileme u apsolutno svakom aspektu, autobusi su skoro duplo stariji, a toliko bolji od zglobne serije, jedino što je kod zglobne dobro su vrata i eto odgovora zašto ih nema na glavnim linijama kao što su 17 i 31.
 
То значи да Икарбус ФАПови иду на отпад до краја године.
 
Na 405 juče I danas mutant gb. 84 na 405 I oba dana je ostao u kvaru, danas ga zamenio Conecto 169 i on je ostao u kvaru, neverovatno šta rade Ripanjcima.
 
Video sam juče #84 na 302.
Neverovatno da tu kršinu stavljaju na te jako dugačke linije...

Ista situacija letos kod mene, pokvaren #148 a zamenio ga #169 koji se isto pokvario... Prevelika slučajnost bi bila da se to dogodi 2x, zamisli koje vozilo čuvaju za rezervu.

Danas na 22A (#3398 #3483 #3518 #3533) :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=780481#p780481:2jy1wi8r je napisao(la):
Рипањац 405 » Sub Okt 03, 2020 5:03 pm[/url]":2jy1wi8r]
Разумем ја емотивну везаност појединих за стара возила, волим и ја више ЗиУ-9 него БКМ-ове (то су додуше троле, али нема везе), али када је нешто застарело, изакано и квари се толико често да је то неподношљиво, време је да се човек помири са тим да је време тих возила прошло.
Колико год био емотивно везан за њих.
...
Мутанти нису неудобни некима, него већини. :wink: Оно није здраво колико некима од мотора увлачи топлоту у салон. У реду, свиђају ти се, поштујем, али да знаш да ће и њима време брзо проћи.
Delom je odgovor i korisniku @KizaNoSleep. Ja zaista nisam emotivno vezan za ta vozila, teško da sam ih i razlikovao od drugih modela do skoro, a ni za nadimak im nisam znao. Daleko su mi simpatičniji i praktičniji klasični stari zglobni, ako već moram da se izjašnjavam o tome. Mogu i ja da učestvujem u horskom pevanju na ovu temu (lepo pevam, stvarno), ali moja leđa i kolena će i dalje osećati razliku u komforu u mutantu i onom nečemu kineskom... Evo, npr. danas mi je naišao jedan od ozloglašenih sa registracijom otprilike 879-ŠD. Nije sad neka limuzina, ali je i miljama daleko od nekakve mitske karakondžule, a ono što sam uočio od nedostataka unutra može da se sredi sa par šrafova i za pola sata vremena. Međutim, kako sam seo u sedište, tako sam ustao iz njega - niti sam negde klizao, niti udarao o sedište ispred, niti gazio druge ljude ili oni mene. Evo, npr. Bender kaže da ti autobusi još rade zato što ima delova za njih. Znači, problem je na drugom mestu. Iz vaših reči zaključujem da su oni 15 godina radili na prigradskim linijama, što znači da imaju ogromnu kilometražu i razne džade pod sobom, pa je neku neverovatnu pouzdanost teško očekivati. To pak ne znači da su potpuno neupotrebljivi. Posebno u uslovima korone niko ne bi trebalo ni da pomišlja da baca vozila osim ukoliko je to baš neophodno (oštećenje u sudaru, težak požar, kritična dotrajalost). I trebalo bi jasno da se kaže da bi to bilo neodgovorno ponašanje.

Da, primetio sam da pojedini umeju malo da uvlače toplotu (rekao bih da je pre svega loše napravljen onaj poklopac kod hladnjaka, jer je večito razlabavljen i nešto zbudžen generalno), ali mogu da se setim nekoliko novijih tipova autobusa koji toplotu gruvaju još gore, pa se ne napadaju sa ovakvim žarom. Pritom, kod ovih toplotu kompenzuju normalni šiberi i blizina vrata bez barijere, dok se kod nekih drugih sa hladnjakom/motorom sa leve strane ona zadržava u magarećoj klupi iza pregrade kod zadnjih vrata i tu prečesto ne može da ni se pomisli da se sedne.

Iskreno, nisam ni znao da im nije došao kraj dok se skoro nisu pojavili, ali dobro je da nije. Verujem da si u pravu. Ja nažalost ne mogu da uzvratim rečima da će i ovim kineskim uskoro kraj. Svakako će se ova nesrazmerna reakcija na povratak, koliko... 15ak vozila? iskoristiti kao povod za još jednu hitnu nabavku i novu hrpu autobusa neprilagođenih beogradskom sistemu prevoza.

Možda bi trebalo da podržim da se ovi kineski sa gradskih linija što više prebace na te prigradske, ali nisam vaspitan da drugim ljudima želim ono što ne želim sebi. :)

Izvinjavam se Benderu što sam preskočio njegov vrlo zanimljiv post, nadam se da ću stići ovih dana i njemu da odgovorim nekim ovako potežim jorganom. :)
 
Коментар господина изнад да се урами. Редовно виђам и најновије ИК103 који су искривљени као палице за бејзбол, док су ИК103Ф прави и после петнаест година рада.
 
I da dodam jednu stvar kod mutanta, ja sam se vozio par puta od kako si ih vratili i toliko mi je vožnja prijatnija nego kod Kineza da je to neverovatno, Kinezi toliko udaraju u rupe, da samo što mi bubreg ne otpadne i još mi to nabije stres, dok mutanti rupe jedva i da osećaju i po meni mogu da rade šihte bez problema, ali nema smisla trpati ih na dugačku i tešku liniju 405 na redovne polaske, nego bi trebalo da rade lakše linije kao što je npr. 38L gde je do dolaska Higera radio Mercedes gb. 202 bez ikakvih problema.
 
Једном кад сам сео близу мотора у том Мерцедесу 405 изненадио сам се јер онако стар аутобус уноси дупло мање топлоте него неки новији. Последња три комада су била редовна на 38Л, 401 и 402 и ретко кад изостајала.
 
Ja se slažem da ima i novojih vozila koja mnogo greju, pa su po tome još i gori od mutanata, primer model IK112LE naročito na temperaturama iznad 20 stepeni, ceo zadnji deo sedišta je navaljen na motor ispod a klima je baš loša i onda sledi kuvanje.
Dodatni problem kod ovog modela (što meni lično mnogo smeta) su 4 prozora ukupno, od kojih su ona 2 napred uvek zatvorena a ona 2 na sredini budu zatvorena odmah po otvaranju, jer ljudima smeta promaja.

Problrm je kada poredimo taj IK112LE & mutanta, što se drugi kvari u mnogo većem broju slučaja, a ono što svi (pa i ja) najviše želimo je visoka pouzdanost.
Nema veze moja mržnja prema njima sa nerealnim stvarima.
Realno stanje je da su oni svoje izvozali, i to dosta godina.
I da više nisu za upotrebu (tj heste ali par komada).

Treba dati šansu novijima.
 
Kvarili se niskopodni kad su bili novi poprilično, bilo je puno problema. Kasnije se stanje pogoršavalo.
 
Vinča307":2mavfzw5 je napisao(la):
I da dodam jednu stvar kod mutanta, ja sam se vozio par puta od kako si ih vratili i toliko mi je vožnja prijatnija nego kod Kineza da je to neverovatno, Kinezi toliko udaraju u rupe, da samo što mi bubreg ne otpadne i još mi to nabije stres, dok mutanti rupe jedva i da osećaju i po meni mogu da rade šihte bez problema, ali nema smisla trpati ih na dugačku i tešku liniju 405 na redovne polaske, nego bi trebalo da rade lakše linije kao što je npr. 38L gde je do dolaska Higera radio Mercedes gb. 202 bez ikakvih problema.
И седишта у мутантима су 5 пута боља од Кинеза. Барем мени одлично одговарају.

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
 
Аман људи, џаба све то, мутанти су 15 година стари, пре би Конекта који је најбоље возило тамо оплакао, него кршине и кифле попут мутаната и класичних 103... На 95 су од 1.9 бацили 3 комада из серије 2017, који малтене јуре каросерију у Блоку 45 колико су лоше склопљени... И на 73 их дају, па да им видите висину, пада у лево само тако... Заношење приколице загарантовано... Лако је мотати Икарбусове канте по Павиљовнима, или где иду већ, али Блок 45 треба чврстину предњег дела, где чак и БМЦ је бољи по том питању...
 
Главни проблем појединих аутобуса је тај што миришу на кинеску радњу. Пластика се осећа целом дужином возила поготово кад ради грејање, а уз издувне гасове дође као фина порција токсина за дисајне органе.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=782467#p782467:1u0b1nmk je napisao(la):
Gaspar18 » Sub Okt 10, 2020 1:16 am[/url]":1u0b1nmk]Аман људи, џаба све то, мутанти су 15 година стари, пре би Конекта који је најбоље возило тамо оплакао, него кршине и кифле попут мутаната и класичних 103... На 95 су од 1.9 бацили 3 комада из серије 2017, који малтене јуре каросерију у Блоку 45 колико су лоше склопљени... И на 73 их дају, па да им видите висину, пада у лево само тако... Заношење приколице загарантовано... Лако је мотати Икарбусове канте по Павиљовнима, или где иду већ, али Блок 45 треба чврстину предњег дела, где чак и БМЦ је бољи по том питању...
Nisam razumeo u čemu je razlika motati po paviljonima i bloku 45.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=780491#p780491:32jlpdyt je napisao(la):
Žika » Sub Okt 03, 2020 5:34 pm[/url]":32jlpdyt]Polako , gledam ovog nzovi mutanta a on prav kao strela.
Da li su i ostali takvi ?
Mutatnte pamti kao daleko udobnije jer nisu bili na Rabinim osovinama i vešanjem. Drugo njima na udobnost utiču i niskoprofilne gume, kao na niskopodnim za razliku od klasičnih Ikarbusa i Japanaca.
Gume za niskopodne su neudobne i tvrde kao kamen, rastresu ceo bus.

Razlika između Ikarbusa i ostalih što Ikarbus u startu dođe kao nepouzdan , bučan, rastresen. Vremenom postaje daleko gori i razbijeniji.

Dobio sam dan i potvrdu da ti mutanti nisu na Rabinom/Ikarbusovom vešanju već na kombinacijistarog i novijeg Mercedesovog vešanja. Uporne spone ili cug štangle jedne su kao sa O303 ili Sanos i sa polutkama kao silen blokovi a druge sa klasičnim silen blokovima kao na Conectu.
Zato je mutant udobniji i pored niskoprofilnih guma ašto je bitnije za vozača upravljiviji.
Mutante su sje*******ali ovi iz Ikarbusa sa lošom nadogradnjom, jako nezgodnim prostorom za održavanje rasporedom komponenata u motornom prostoru a naknadna ugradnja klima uređaja ih je dokusurila.
Kinezi su što se tiče ispravnosti uglavnom OK. Solidni.
 
А шта кажу за ФАПове? Била је прича да су им трулили носачи мотора и да су због тога многи прерано завршили каријеру.
 
Debelo truli , ne bi reko nosači već karoserija gde se kače ti nosači. Nosači su od masivne legure i dugo traju, karoserija je ta koja nema torzionu čvrstoću i dolazi do pucanja u startu loše antikorozivne zaštite , pucanja same konstrukcije i kasnije niko to ne može da sanira bez većih ulaganja.
Kažu da su u jednog mutanta uložili oko 105 000 evra kako bi ga digli iz groba i vratili u saobraćaj.
Šta je privatan remont i održavanje ima se para za sve a pogoni GSP bez sijalica i šrafova.
 
Хвала на одговору. Испадне Необус најбољи домаћи аутобус у овом веку, а тако се и показао.
 
Dobro, svi znamo šta znači taj privatni remont po te pare. Šta tu roliko vredi da se primaklo ceni novog? Možda se odradi uspešno i na nivou na kom treba, ali cena je ipak previsoka
 
Nešto ne mogu da se setim dal smo imali sliku celog busa sa ovim kao grafit reklamama, pa evo jedne u prolazu, a i na brzinu. Iskreno, meni se nešto i ne dopada kako to izgleda, al ajde možda bolje i to nego totalke gde se kroz prozore skoro pa ništa ne vidi kad god imamo loše vreme.
 
Vrh