[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=780481#p780481:2jy1wi8r je napisao(la):
Рипањац 405 » Sub Okt 03, 2020 5:03 pm[/url]":2jy1wi8r]
Разумем ја емотивну везаност појединих за стара возила, волим и ја више ЗиУ-9 него БКМ-ове (то су додуше троле, али нема везе), али када је нешто застарело, изакано и квари се толико често да је то неподношљиво, време је да се човек помири са тим да је време тих возила прошло.
Колико год био емотивно везан за њих.
...
Мутанти нису неудобни некима, него већини. :wink: Оно није здраво колико некима од мотора увлачи топлоту у салон. У реду, свиђају ти се, поштујем, али да знаш да ће и њима време брзо проћи.
Delom je odgovor i korisniku @KizaNoSleep. Ja zaista nisam emotivno vezan za ta vozila, teško da sam ih i razlikovao od drugih modela do skoro, a ni za nadimak im nisam znao. Daleko su mi simpatičniji i praktičniji klasični stari zglobni, ako već moram da se izjašnjavam o tome. Mogu i ja da učestvujem u horskom pevanju na ovu temu (lepo pevam, stvarno), ali moja leđa i kolena će i dalje osećati razliku u komforu u mutantu i onom nečemu kineskom... Evo, npr. danas mi je naišao jedan od ozloglašenih sa registracijom otprilike 879-ŠD. Nije sad neka limuzina, ali je i miljama daleko od nekakve mitske karakondžule, a ono što sam uočio od nedostataka unutra može da se sredi sa par šrafova i za pola sata vremena. Međutim, kako sam seo u sedište, tako sam ustao iz njega - niti sam negde klizao, niti udarao o sedište ispred, niti gazio druge ljude ili oni mene. Evo, npr. Bender kaže da ti autobusi još rade zato što ima delova za njih. Znači, problem je na drugom mestu. Iz vaših reči zaključujem da su oni 15 godina radili na prigradskim linijama, što znači da imaju ogromnu kilometražu i razne džade pod sobom, pa je neku neverovatnu pouzdanost teško očekivati. To pak ne znači da su potpuno neupotrebljivi. Posebno u uslovima korone niko ne bi trebalo ni da pomišlja da baca vozila osim ukoliko je to baš neophodno (oštećenje u sudaru, težak požar, kritična dotrajalost). I trebalo bi jasno da se kaže da bi to bilo neodgovorno ponašanje.
Da, primetio sam da pojedini umeju malo da uvlače toplotu (rekao bih da je pre svega loše napravljen onaj poklopac kod hladnjaka, jer je večito razlabavljen i nešto zbudžen generalno), ali mogu da se setim nekoliko novijih tipova autobusa koji toplotu gruvaju još gore, pa se ne napadaju sa ovakvim žarom. Pritom, kod ovih toplotu kompenzuju normalni šiberi i blizina vrata bez barijere, dok se kod nekih drugih sa hladnjakom/motorom sa leve strane ona zadržava u magarećoj klupi iza pregrade kod zadnjih vrata i tu prečesto ne može da ni se pomisli da se sedne.
Iskreno, nisam ni znao da im nije došao kraj dok se skoro nisu pojavili, ali dobro je da nije. Verujem da si u pravu. Ja nažalost ne mogu da uzvratim rečima da će i ovim kineskim uskoro kraj. Svakako će se ova nesrazmerna reakcija na povratak, koliko... 15ak vozila? iskoristiti kao povod za još jednu
hitnu nabavku i novu hrpu autobusa neprilagođenih beogradskom sistemu prevoza.
Možda bi trebalo da podržim da se ovi kineski sa gradskih linija što više prebace na te prigradske, ali nisam vaspitan da drugim ljudima želim ono što ne želim sebi.
Izvinjavam se Benderu što sam preskočio njegov vrlo zanimljiv post, nadam se da ću stići ovih dana i njemu da odgovorim nekim ovako potežim jorganom.