Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
@ Izmedju3i20karaktera
Мутанти су сви до једног канте сем #91, али и он је сувише употребљаван да би био у редовном саобраћају, време му је за музеј. Мада, прошле године сам ципелом осетио да му је под омекшао (трула даска) на једном месту код средњих врата, не знам да ли су то средили у међувремену.
Разумем ја емотивну везаност појединих за стара возила, волим и ја више ЗиУ-9 него БКМ-ове (то су додуше троле, али нема везе), али када је нешто застарело, изакано и квари се толико често да је то неподношљиво, време је да се човек помири са тим да је време тих возила прошло.
Колико год био емотивно везан за њих.
Што се драматургије тиче, ниси се ти још 405-ицом провозао изгледа ми... То се бре тамо толико често кварило (а ни сада није реткост да неки од тих скрндеља испусти душу) да оно није било хумано, због испадања тих кршева чекања од сат времена (каткад и више, пре 2 и по године сам једном чекао 405 у подножју Авале безмало 90 минута!!!) су фактички била правило скоро сваког дана барем једном дневно до новембра прошле године.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=780388#p780388:26hct7rh je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sub Okt 03, 2020 6:33 am[/url]":26hct7rh]Trece, to sto BMCovi imaju problema sa turazom ne menja cinjenicu da su mutanti kante. I ovo malo sto vozi na ulicama je vec odavno zrelo za otpad a jedini razlozi sto ih GSP i dalje vozi je sto ima delova za njih na pretek. Ono... kao sto si pre 20 godina imao delova za Wartburg na pretek. Ali to nije znacilo da je dobar automobil, nego da narod nije znao i imao za bolje, pa se akale starudije dok im dusa ne ispusti. Slicno je i sa Ikarbusima u GSPu.

Cetvrto, imaa iznas moje slike kako izgleda ta "gospodska voznja" u jednom od mutanata. Da je ovo 2010. godina pa i da razumem toleranciju i odbrani mutanata. Ali 2020. je, a ta vozila su em zastarela, em neudobna.
Menja utoliko što se od jednog promptno gine, a od drugog je vožnja (nekima) neudobna. To je najveća razlika koja može postojati. Naravno, može čovek da strada i zato što mu je pala cigla na glavu nakon što se sapleo o neravan kolovoz, ali ne bih baš da idemo u tom pravcu diskusije. Tvoje fotografije sam primio k znanju i zato sam se i ogradio da ima zapuštenijih primeraka. Dakle, ne govorim o žmurenju na probleme, već o njihovoj smislenoj gradaciji.

Posebno bih se pozabavio ovim o zastarelosti i neudobnosti. Zastarelost jeste argument najviše u tehničkom smislu, znači niskopodnost i manji stepen zagađenja životne sredine su svakako plusevi. Čak i to samo do neke granice - kako je krenulo, kapiram da će neki E8 motor sa pripadajućim hladnjakom zauzimati pola autobusa, a da ćemo ostale delove i rezervoar držati u krilu, kao nagradu za to što smo uspeli da sednemo, jer progres. Već sada su zadnji delovi pojedinih modela autobusa potpuno nepodnošljivi i na granici neupotrebljivosti.

Kod neudobnosti se još više komplikuje stvar i tu su odličan primer ovi odurni čajnobusi. Prvo, da bi ti nešto bilo udobno ili neudobno prethodno treba da uđeš u njega. Ovaj npr. može da primi u proseku minimum desetak putnika manje nego klasičan solo autobus, što znači da ti na oko 7 autobusa fali jedan. Putnik ti zato kasni na posao/u školu i moraće da igra baraž sa putnicima koji će tek pristići za plasman u prvo kolo kvalifikacija za ulazak u naredni autobus, isti takav. Znači, već si blizu da anuliraš uštedu na utrošnju goriva plus moraš da angažuješ još 2-3 vozača po busu. Naravno, ovi to nisu uradili i zato smo u decembru i u februaru imali osetno gori prevoz nego prošle godine u isto vreme, a sve ganc nove autobuse. Već dugo živimo ovu kovid realnost, još uvek je manje putnika, pa su ljudi zaboravili na šta je to ličilo kada su svi radili u punom kapacitetu i svi išli u škole.

Dakle, nekako se izboriš da uđeš. Uzmimo da ti zapadnu treća vrata u gužvi - jedan klaustrofobičan pakao. Sveprisutni boks motora na kome nemaš za šta ni da se uhvatiš, za disanje poželjan položen kurs za ronioca, neka svetlost od pozadi dopire na nedostižnom horizontu, ali treba da budeš visok dva metra da bi te obasjala. Za to vreme u tzv. mutantu imaš mesta da sedneš, da stojiš kao čovek, dovoljno prostora da se mimoiđeš između sedišta, da otvoriš prozor normalnih dimenzija koji zapravo ima efekta. Ukratko, da se osećaš kao čovek (ne mora baš gospodin). To je ogromna razlika.

Naravno, kineska šklopocija ima prozore na kipovanje, za koje smo imali 6-7 godina da se uverimo na Solarisima da su očajno rešenje. Naravno br. 2, Kinezi sve prave manje i lošije, pa su čak i ti prozori bez efekta kod njih - manji i lošiji.

Sedišta vrlo neudobna i nabijena, tamo gde su okrenuta jedno ka drugom gaziš onog koji sedi naspram. Doduše, ovo je problem koji dele sa novijim modelima Ikarbusa. Zaista me zanima pod 1) odakle dolaze sedišta ovog tipa i zašto je njihov tvorac bio sadista i pod 2) čemu služe sedišta u koja ne može da stane osoba prosečne visine.

Uopšte neću ni da pominjem druga nezgrapna rešenja, jednu sveukupnu tesnoću, niti to što se neki već tresu kao da imaju prevaljenih milion km, ali hoću nešto drugo i verovatno najozbiljnije. Dva puta mi se desilo na liniji 53 (to je ona druga) da se autobus tog tipa (verovatno ne isti) napunio nekim dimom i u njemu odjednom bukvalno nije moglo da se diše. Dakle, ne onaj konstantan, ali podnošljiv miris goriva, već iznenadan i vrlo jak nalet neprijatnog mirisa u krcatom autobusu koji i inače ima problem sa ventilacijom. Jedan od ova dva slučaja je čak neko prijavio na onaj sajt i to je bila situacija kada je vozač odbio da odmah zaustavi autobus i otvori vrata (nemam pristojnih reči da komentarišem taj potez, pa zato u ovom čaršafu relativno brzo prelazim preko njega). To je bilo par dana pred vanredno stanje i verovatno niko nije ni trepnuo na tu prijavu. Siguran sam npr. da u GSP-u znaju za taj problem i da se dešavalo još X puta, jer nema šanse da sam ja toliki maler da sam u kratkom roku dva puta naleteo na pojavu retku poput Halejeve komete. Taj neki progres i bezbednost na prvom mestu.

Ja zaista ime ovih autobusa ne mogu da stavim ni tri reda blizu rečenice u kojoj postoji reč udobnost. Ko može, kapa dole, ne sumnjam da oci spremaju još hrpu ovakvih nabavki, pa će uživati u njinim blagodetima. Postoji nešto što je stvar dopadanja i nedopadanja, ali postoji i stvari koje su jasno i direktno merljive. Grejanje, klima, dihtovanje i ostalo su stvar održavanja, ali loše prostorno projektovan autobus je nepopravljiva šteta, teret za ceo sistem prevoza, i na to se prvo mora paziti pri kupovini.
 
Polako , gledam ovog nzovi mutanta a on prav kao strela.
Da li su i ostali takvi ?
Mutatnte pamti kao daleko udobnije jer nisu bili na Rabinim osovinama i vešanjem. Drugo njima na udobnost utiču i niskoprofilne gume, kao na niskopodnim za razliku od klasičnih Ikarbusa i Japanaca.
Gume za niskopodne su neudobne i tvrde kao kamen, rastresu ceo bus.

Razlika između Ikarbusa i ostalih što Ikarbus u startu dođe kao nepouzdan , bučan, rastresen. Vremenom postaje daleko gori i razbijeniji.
 
Kod neudobnosti se još više komplikuje stvar i tu su odličan primer ovi odurni čajnobusi. Prvo, da bi ti nešto bilo udobno ili neudobno prethodno treba da uđeš u njega. Ovaj npr. može da primi u proseku minimum desetak putnika manje nego klasičan solo autobus, što znači da ti na oko 7 autobusa fali jedan. Putnik ti zato kasni na posao/u školu i moraće da igra baraž sa putnicima koji će tek pristići za plasman u prvo kolo kvalifikacija za ulazak u naredni autobus, isti takav. Znači, već si blizu da anuliraš uštedu na utrošnju goriva plus moraš da angažuješ još 2-3 vozača po busu. Naravno, ovi to nisu uradili i zato smo u decembru i u februaru imali osetno gori prevoz nego prošle godine u isto vreme, a sve ganc nove autobuse. Već dugo živimo ovu kovid realnost, još uvek je manje putnika, pa su ljudi zaboravili na šta je to ličilo kada su svi radili u punom kapacitetu i svi išli u škole.
Одурни? Како коме, мени су сасвим солидни. :wink:
Мутанти нису неудобни некима, него већини. :wink: Оно није здраво колико некима од мотора увлачи топлоту у салон. У реду, свиђају ти се, поштујем, али да знаш да ће и њима време брзо проћи.
 
То је једина серија ИК103 која није имала проблема са каросеријом захваљујући сарадњи са ФАПом. Путницима, возачима и мајсторима су свакако били омиљенији него обични ИК103.
 
@Izmedju3i20karaktera

Ok svakako stoji da je manje zlo voziti se u dotrajalom Ikaru nego biti u BMCu koji je upravo dobio turažu. To je jasno ko dan.
Ali meni se čini da ti nemaš problem samo sa BMCom i Higerima nego sa svim novijim autobusima.

Mogu da razumem to, jer sam i ja svojevremeno pre 10-15 godina smatrao insistiranje na niskopodnim vozilima... pa dakle smatrao sam da je to insistiranje bez dovoljno opravdanih razloga i argumenata. Svakako da nisam bio za ''planinarska'' vozila poput starih Sanosa. Ali sam smatrao da nema potrebe prebacivati ceo vozni park na niskopodne autobuse i da srednjepodni Ikari mogu da budu sasvim dovoljni. Beše to vreme kad sam voleo Ikarbus i očekivao mnogo od njega.

Ali tad sam bio srednjoškolac. U međuvremenu kako je teklo vreme, a i moja shvatanja se širila, shvatio sam da nemaju svi fizičke sposobnosti kao ja i moji vršnjaci. Niski pod omogućava ulaz ne samo invalidima, nego olakšava ulaz i starima, majkama s decom, osobama sa štakama. Uz to je i brži. A i bezbedniji, jer nema više stajanja na stepenicama i klizanja po istim (a nagledao sam se toga).

Istina je da prostori oko motora u zadnjem delu kod niskopodnih autobusa umeju da budu tesni, nezgodni i oskudni sa rukohvatima. Ali prvo, količina i raspored rukohvata varira, i od proizvođača do proizvođača, i od modela do modela. To je nešto o čemu ne odlučuje samo proizvođač, nego i kupac. Sad, to što GSP ne insistira da bude pokoji rukohvat više, to je druga priča. Jeste da ti prostori umeju da budu nezgodni, ali to je cena koja se plaća uvođenjem niskog poda. Kao i u svemu u životu, a posebno u tehnici, i ovde važi nepisani zakon da ''nešto dobiješ, nečega se odrekneš''.

Na moju sramotu ( :D ) i dalje imam jako malo vožnji sa Higerima i BMCovima, prvenstveno zato što se retko vozim linijama koje oni opslužuju. Doduše vozim se često 22A, ali on nije neko merilo jer je često poluprazan (čuveno SM(A)RT planiranje linija...) i jako brzo pređem tu deonicu. Ali obratiću pažnju u naredno vreme na to što kažeš za sedišta. Što se tiče prozora, o tome nisam razmišljao jer kad god bih ulazio u 22A, radila je klima ili je bila ok temperatura. A nisam primetio ni da nešto mnogo treska. Mada kažem, on nije merilo jer ta linija jeste često prazna a i na nju šalju bolja vozila i uz to ide po očuvanim ulicama. :?

Ikarbusi poput IK103 i IK201/203 jesu imali svoje prednosti i nekada jesu - po mom mišljenju - bili sasvim ok vozila za srpske odnosno jugoslovenske uslove i mogućnosti. Ali to je počelo da se menja još sredinom 2000ih, a najviše došlo do izražaja prošle decenije kada su počela da se raspadaju vozila. I što su bila mlađa, to su se više i brže raspadala. Starija vozila, s druge strane, iako i dalje u funkciji, su jednostavno poklekla pod zubom vremena i nemaju više šta da traže na ulicama jedne metropole (Beograd možda nije metropola u odnosu na Evropu, ali jeste u odnosu na veći deo Balkana). To ne znači da ih treba menjati turskim i azijskim nedovršenim proizvodima. I ja sam ogorčen što su kupovani Higeri a posebno BMCovi. Ali isto tako ne znači da je u redu da se putnici prevoze u štrokavim kantama s nakrivljenim sedištima, usijanim motorima, izjedenim panelima i rupama u podovima pa i zidovima.
 
Од нових аутобуса мени су Солариси одлични и чак бољи од Мерцедеса. Иако су стари седам година и даље су нови.
 
Све то што пишеш није до произвођача, вече до одржавања.
Да ли су они правили мењач?
 
Pa oko tih kanti se vidi priča najbolje na grafikonu pouzdanosti u 2018/2019 (izvor nerealizovanih polazaka : busevi. com).
Može se videti tad a može se uporediti kasnije.

Slažem se da se moglo bolje od Higera i BMCova ali ja konkretno na svojim linijama osećam mnogo veću pouzdanost (300 & 400 linije, izuzev nesrećne 405,koju su opet krenuli da terorišu ).
Voleo ili ne voleo te mutante, mora se čovek složiti da su dotrajali, i da su se stalno kvarili i da se i dalje kvare.
I uslovi u njima su loši (zimi ledara, leti rerna, prokišnjava, cima, drnda, struže).
Najviše volim kada ih ne vidim. Na žalost gledaćemo ih dok se svih 20 Conecta iz 2005. Ne budu remontovali.
A verujem i posle.

Jer neke linije ne smeju da imaju loša vozila (22A), juče vozili #3383 #3518 #3533, dok na druge može sve a može i neki polazak da se preskoči.

Druga neviđena glupost je što sada SP Kosmaj mora i decu da razvozi.
Sve naopako što može da se odluči, oni to urade.
Brilijantni planeri :laugh:
 
Bilo je reči o ovome u temi o trolejbusima. GB 3192, fotografisan na brzinu.

 
@KizaNoSleep Na 307 se posledice prevoza dece gotovo i ne primete, nema nikakvih problema, ušao je 177 na 5/307 ali to nije nikakav problem, sve ostalo su pouzdana vozila, samo prošle nedelje nije radio 3239, ali se sada vratio, a i kada nije bio vikendom je bio 3259 na tom polasku, a radnim danima je pola dana radio 166, a posle toga ubace neki Le da završi smenu. 3222 su očigledno sredili od kad je na 6/307 i radi trosmenca, više ne prijavljuje nikakav kvar i više od mesec dana radi svaki dan bez kvara i uvek je na liniji, što je pre septembra bilo nerealno, stalno se kvario i više ga nije bilo na liniji nego što jeste. Takođe 3 Higera 3525,3423 i 3454 rade apsolutno svaki dan na liniji bez ikakvih problema i konačno imamo redovnog šihtaša koji je uvek tu, a to je gb. 145 koji fino odradi šihtu bez problema, dok se nekada šihtaši nisu pojavljivali nikad.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=780723#p780723:2tp82wsr je napisao(la):
solecar » Ned Okt 04, 2020 9:47 pm[/url]":2tp82wsr]Bilo je reči o ovome u temi o trolejbusima. GB 3192, fotografisan na brzinu.
Grafit?
Čini mi se da je ovaj drugačiji nego onaj na BKMu. Više liči na poster/ print/ sileutu grada nego onaj na trolejbusu što je estetski baš kao grafit.
 
Rekao bih da jeste grafit, ali svakako drukčije rađen u odnosu na onaj na trolejbusu. I da, predstavlja siluetu grada, tačnije zgrada i objekata koje naručioci smatraju simbolima grada.
 
Na kom modelu autobusa na 308 je taj grafit?

Siguran sam da ne puštaju te grafite ni na jedno vozilo nabavljeno u poslednjih 7 godina... :kafa:
 
Hahahaha, garazni broj 3008, nije greska u kucanju. Solaris redovan na 17 inace :)
 
Da, greška u čitanju. Ja pročitao 308. :D

Pa da, znači Solaris. Tačno se vidi da ne daju reklame/postere na vozila koja su oni nabavili. Mislim ovi sadašnji. Okej, video sam par reklama na 218M serijama. Ali i one su relativno male za GSPove (nezasite) standarde. A zato Solarisi, CAFovi, BKMovi... svi zavijeni ko kifle. :roll:
 
Pa verovatno misli na Pežo 308, ne vidim sta drugo moze biti :D
 
A neće nam valjda kolega uzeti ovo za zlo, malo se zezamo samo :)
 
Užas vožnju sam imao pre sat vremena.
Dupli novi Ikarbus na 31. (MAN #32##).
Trajala vožnja 10m duže nego prethodnih dana, a uopšte nije bilo gužve.
Jedva ide bus i greje kao da je napolju - 20.

Kako su oni namenili ovo za regularnu vožnju ne znam ali Solaris je druga dimenzija za onu skalameriju.
Brekće kao na samrti do Šumica, jedva izgurao... Baš razočaravajuće.
 
Vrh