[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=765178#p765178:64o4zzuj je napisao(la):
Рипањац 405 » Uto Avg 11, 2020 5:39 pm[/url]":64o4zzuj]@ Kiza No Sleep
Или да их расходује, и њих и оне из 2003.? Озбиљно, та возила су, ма колико очувано и квалитетно деловала на први поглед, ислужена. Нови Сад расходује нека возила и 2-3 године млађа од наших Конектоса из 2005., а као пример може послужити одређен број тамошњих нископодних Необуса из 2007. Сетите се да је тај исти НС до пре само 4-5 година брижљиво неговао традицију рекаросирања маторих возила (не само ,,тинејџера", него и добрано старих возила) и њиховог што дужег радног века, што, лично, баш и не сматрам да је за неко законско одобравање, штавише, постоје и земље у којима је то изричито забрањено и сматрам да је права срећа што су престали са тим.
Rekaroseriranje nije nikakav bauk, ako se radi o klasičnoj samohodnoj šasiji, mislim da je ispravno reći, U profila. Na nju se karoserija montira zasebno, dok je velika većina današnjih modernih autobusa samonoseće konstrukcije, klasičnog rešetkastog profila. Neobus nije radio ništa neobično niti nelegalno svojevremeno. Prve Volvo šasije tipa B58 karoserirane su u Ikarusu. Karoserija modela IK4. Te šasije su kasnije rekaroserirane u Autokaroseriji, i ta vozila su ponela popularni nadimak tri prozorčeta, čiji je dizajn potom preuzeo i mariborski TAM. Jedan IK4 na šasiji Volvo B58 već godinama leži na placu novosadskog javnog preduzeća i čeka, nadam se, restauraciju. Nakon šasija B58, Novi Sad dobija šasije B10M i B10MA i ta se vozila već izvesno vreme sukcesivno povlače iz saobraćaja, nakon nekih 30 godina uspešnog rada. Neobus je te šasije uglavnom rekaroserirao krajem devedesetih, a koliko znam mnoge od tih šasija rekaroserirane i po dva puta. Ti autobusi su dostigli status kultnih u Novom Sadu, najviše zbog čuvenog švedskog brenda. Poslednja šasija tipa B10 bi trebala da je poslata kao poklon Novom Sadu, kao poslednja takvog tipa koju je Volvo napravio, a ako se ne varam oznaka je B10R, pošto je motor bio u zadnjem prepustu. Iskreno, iako nisam stanovnik Novog Sada, tih autobusa mi je žao, jer ipak su na sebi svojstven način obeležili taj grad. Višestruko rekaroseriranje pomenutih šasija smatram za jako pametan i dobar potez, koji je po meni mnogo pre za pohvalu nego li osudu. Početkom 2000-tih dobijaju nekoliko original Volvoa 7700, a Neobus po prvi put za Novi Sad karoserira i niskopodne i niskoulazne Volvo šasije, mislim tipa B7RL i B7RLE, i to je kraj Volvoa u Novom Sadu. Doduše, već duži niz godina Volvo i ne nudi šasije sa motorom na konvencionalni pogon. Te poslednje serije Neobusa na Volvo šasiji odveć izjeda korozija, a i godine im nikako ne idu na ruku, i kod njih već ne može biti reči o rekaroseriranju kao kod klasičnih šasija, al se mogu remontovati naravno, mada su po onome što mogu pročitati baš dobro načeti rđom, pa se i oni polako povlače iz saobraćaja.
Što se naših Conecta tiče, slažem se da su izvoženi, pogotovu oni iz 2003 godine, al ove iz 2005 možda i vredi remontovati, ne sve sigurno, al ima tu još kako tako solidnih primeraka. Naravno, uvek ću pre podržati kupovinu novih vozila, mada šta se sve i kako nabavlja, i sa tim novim ko zna šta nas sve čeka.