Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Солариси се некако и одржавају, док све друго ГСП немилосрдно уништава. Зна се шта вози кроз ужи центар, а шта кроз периферију.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709345#p709345:jvjdizm6 je napisao(la):
Fića » 17 Feb 2020 07:31 pm[/url]":jvjdizm6]Урбине смо чекали мало дуже него њих и проблеми који се са хигерима дешавају сада су почели да им се дешавају после дугих година рада на пакленим линијама и одржавања ГСП. И то у много мањој мери.

Slažem se. Svaki iole ozbiljan proizvođač mora da bude svestan svojih sposobnosti. Isti mora garantovati homogen kvalitet različitih serija a kamoli vozila u sastavu jedne serije, naravno bez obzira na rok isporuke. Pad kvaliteta izazvan veličinom serije indikator je loše organizacije proizvodnje, pa ukoliko nije sposoban za isporuku ne treba ni da se prijavi. Za to mu sigurno nije kriv Vesić.

Da se Kinezi nisu prijavili tender bi mogao biti ponovljen, a moguće da bi grad i popustio s rokom isporuke (ili, suprotno tome mogli su tražiti još kraći rok, da se Higer prijavio na drugom i isporučio još veći cirkus od serije što bi utoliko učinilo i jednu i drugu stranu još luđom). Valjda im je sada došlo iz zadnjice u glavu. Teoretski za sva nova vozila može biti raspisan i jedan tender, no bitno jeo dati dovoljno veliki rok isporuke, recimo da se vrti oko 100 godišnje s neradnim danima (vikend, praznici). Da bi ovo bilo postignuto moraju uvek planirati nabavke unapred uz blagovremeno raspisivanje tendera. U suprotnom bi rok isporuke istog broja vozila samo mogao pasti. So goes the quality.

Sa ovim Higerima su pokazali u kolikoj meri tender nije nije merilo garancije odabira najbolje ponude. To možda jeste bila ponuda od prijavljenih ponuđača, međutim kad se nebuloznim uslovima oteraju ponuđači (između ostalih i oni sa boljom ponudom) s njima nestane i najbolja ponuda. Recimo Novi Sad je nekada uvek nabavljao Volvo šasije i ne može se reći da se prešao. Da je brljao kao aktuelna beogradska vlast izmenjao bi dosad autobusa i autobusa. Vremešni Volvoi još voze, mada i njih već gazi vreme. Nove nabavke niskopodnih CNG vozila učiniće svoje.

Btw. ne znam šta sad ne raspisuju tender bar za gradnju punionica ako već ne raspisuju tender za same autobuse?
 
Аутобуси на гас су можда празно обећање покренуто уочи избора.
 
A Ikarbus čita sve ovo iz prikrajka i samo čeka da iskoči pa da kaže:
ikar.jpg
 
Јес, само ода се нађе банка која ће их подржати да купе МБ, МАН, Волво али и материјал за израду...
 
Prle, ma znam, nego ih zezam malo. :) Ikarbus je, bar za mene u poslednjih 10 godina, ko onaj ljubimac koji iritira sve oko sebe, ali kad vidiš da su mu dani odbrojani (i kad zaista ode) bude ti nekako žao.

Ja se sprdam s njima pa se sprdam. Al to ne znači da bih slavio ako bi se ugasili. Naprotiv.
 
@Express
Расписан је тендер за изградњу пунионица у Погону Карабурма
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709266#p709266:1s3y1e04 je napisao(la):
Mićo » Mon Feb 17, 2020 3:41 pm[/url]":1s3y1e04]Već neki period vozim autobus na liniji 74 (Bežanija - Mirijevo) sa ruskim autobusima Liaz 5292 i srednjepodnim 5256, te sam ovom porukom mislio da prenesem neka svoja zapažanja.

Jedna zanimljiva ali isto tako i naporna linija za vožnju. Prednost je što brzo prođe smena, dinamična je i nikad ne znaš gde možeš da se zaglaviš, tako da mahom se prepustiš situaciji, uživaš i nema neke žurbe i jurnjave za tablicom (i otpravnici su u fazonu kada god došao - dobro došao). Generalno nije za one vozače sa slabijom prostatom usled velikog vremena poluobrta i pomenutog faktora nepredvidivosti. "Terminus" na Bežaniji je blago rečeno jeziv, dok je na Mirijevu solidan (valjda će ove godine otpravnici dobiti uljudnu kućicu). Dosta ležećih policajaca duž trase (čini mi se oko 50 po pravcu), rupa, šahtova koje treba oprezno preći ili obići inače uništi trapove, semafora. Kroz Severni bulevar su najnezgodniji ležeći policajci (pogotovo onaj prvi gledano iz Sv. Nikole ka Ljubice Luković, gde mora da se stane sa autobusom kad se popne). Što se tiče turažnih tablica, za radni dan je solidna, nedeljom onako ali subotom nikakva - tada su mahom sva vozila van turaže tokom dana i vozi se na neki interval i tek uveče ili pred predaju smene se radi neko uklapanje. Preveze se dosta putnika tokom dana u oba smera, još ako nema 25P po Mirijevu ili 75/72 kroz Bežaniju dešava se da se jedva vrata zatvaraju. Neki moj zaključak bio bi da je možda bilo pametnije podeliti liniju (svakako da ima potrebe da vozi kroz Bežaniju i Mirijevo) na neke dve kraće (lokalne) linije koje bi bile pouzdanije ili makar da se skloni sa Severnog bulevara a da tamo prebace nešto drugo (npr. 32, koja navodno ima malo vreme obrta i tokom dana je van turaže, kako čujem od vozača iz Arive). Ovako konzorcijumu Arive odgovara (lepa kilometraža se ostvari), ne reaguju ni iz SJP-a tj. kao da ih je nešto i briga što je van turaže (kad se i druge gradske linije često raspadaju u vršnim satima).

Što se tiče autobusa, niskopodni 5292 iz 2017. godine mi se baš dopada za rad. Nešto više vremena mu treba da uključi i isključi staničnu kočnicu, sporije rade vrata, ali je zato glava mirna. Rasveta enterijera, preglednost retrovizora, povoznost (Mečkina narav :) ), retarder, komande gasa i kočnice, grejanje i klima su mu neke prednosti koje bih naveo. Putnički prostor je loše organizovan, skučen u zoni III vrata i šteta što nema kamere iznad vrata (znače pri većoj gužvi) i malo veći prečnik okruglog unutrašnjeg ogledala.







Vozio sam i stariji 5256 koji je na zalasku karijere (2011. godište) i koji je prešao oko 725.000 km bez nekog remonta, samo redovno održavanje i dobra nega bivših posada (ima nešto slabiji "kamins" motor i ZF Ecomat menjač, dobra kombinacija). Za razliku od niskopodnog ima doboš kočnice (koje su odlično naštelovane), malo slabije grejaje putničkog prostora (manji broj kalorifera), mnogo brži rad vrata, veće displeje, nešto veći hladnjak i visko ventilator. Rasveta putničkog dela je nešto gora (nema led sijalice) time i preglednost, visoke su stepenice pozadi i nešto sporija izmena putnika, nema staničnu, ručna je mnogo glasna kada se povlači (kada ispušta vazduh iz cilindra), tvrđa pedala kočnice, prebrz rad brisača pri manjoj kiši (ima dve umesto uobičajene tri brzine), dosta deblji i veći volan. Logično, malo više potroši goriva nego mlađi primerak, ali i ide fino iako je slabiji od mlađeg primerka (jedan kolega samo traži da vozi ovaj bus sa fotke, baš ga voli i čuva).

Тражи 94 некако, увек можеш да од 3 или 4 круга одрадиш упола, при томе одлазак на сеоски туризам 604 и 605 је супер веруј ми!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709457#p709457:h5cktexj je napisao(la):
Fića » 18 Feb 2020 12:27 am[/url]":h5cktexj]@Express
Расписан је тендер за изградњу пунионица у Погону Карабурма

Hvala ti. :kk: Upravo nađoh tendersku dokumentaciju na sajtu GSP: http://www.gsp.rs/pdf_jnvv/2020/VNR-05.20__4593_2.pdf

Otvaranje ponuda prekosutra. Znači da samo proširuju kapacitet. Btw. ne vidim tender za Novi Beograd.
 
Ја мислим да ће прво завршити са поставком аутобуса у Карабурму па ће прећи на Нови Београд. И Карабурма ради на много више линија у уском центру града на којима раде зглобни аутобуси
 
Tek je deveta godina od kako je započeta punionica na Karaburmi :D

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Onda je logično da Higeri rade dok ne kupe tih 50 solo autobusa na gas, pa onda da ih prebace u neki drugi pogon.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Iskustva Novog Sada sa novim autobusima su odlična, pre svega potrošnja. Potrošnja je oko 30 kg CNG na 100 km. Nek neko pomnoži pa će videti izuzetno lepu računicu.
Boce su od veštačkih materijala i daleko lakše od standardnih, metalnih.
 
Od ovog prave novi bus... Vise delova su poskidali nego sto je ostalo na njemu.
 
Sve će oni to pozlatiti tj kao da su delovi od zlata.
 
A bas da pokazu koliko ce ih izaci podizanje tog 3027, voleo bih to da vidim. Sigurno ce biti finih procenata na vise mesta.
 
Боље Солариса да подижу, него да ти на линији ради 1116, 1117 и 1121... То треба чувати, добра квалитетна возила, само да се појединци не баве пролазним временима... Боље Соларис из 2013.године, него ови распади из Икарбуса на 610, опет понављам, испод 50% је та линија...
 
Neće dok nemaju svoj izvor prihoda, svoje formiranje cena ili cenu koju će kao privatnicima dotirati grad / redovno.
Dokle god na funkciji direktora ne bude bio neko ko će materijalno odgovarati za poslovanje preduzeća i naravno dobiti premije ako je sve u plusu dotle nema domaćinskog poslovanja. Naravno bez ucena od grada nego slobodno , ekonomsko razmišljanje i kupovina autobusa/delova i svega.
Ako je GSP od sopstvenih sredstava krajem sedamdesetih mogao da kupi za svoje radnike 108 stana onda može sada bar sijalice da kupuje.
 
Pa to je nikad, bar u ovim okolnostima.
Kad sam došao početkom devedesetih, bilo je sveže useljavanje u naselje Gorica u Sremčici.
Mene je uvek najviše pogađalo ignorisanje manjih kvarova koji su kasnije izazivali posledične veće.
 
3159 pokvaren displej.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Vrh