Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Осим њих, навијам и за нове Конектосе, надам се да ће их Арива пазарити јер им Мегабуси ускоро пуне 10 година (2012. су годиште). :kk:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706603#p706603:3b88ely8 je napisao(la):
Fića » 09 Feb 2020 02:22 am[/url]":3b88ely8]Урбино са евро 6 мотором задовољава немачке норме буке

Motor se zaista čuje sasvim normalno što je za očekivati, međutim izvor "detonirajuće" buke jeste izduvni sistem. Kada daje gas ukoliko stojiš pored autobusa na stajalištu trese ti se grudni koš od vibracija izazvanih niskim tonom. Sa kickdownom "detonira" čak i u putničkom salonu. Jednom mi se to desilo između Pive Karamatijevića (pre odvajanja 25/25P na Kružni Put) i krivine iza MOL pumpe u Jerkoviću. Odzvanjalo mi u ušima 10 minuta nakon vožnje. Urlao je ali nije pokazivao nikakve nepravilnosti u radu. Motor je radio sasvim uobičajeno. Sasvim normalan Solaris, drugim rečima svaki bi se baš tako čuo da je vožen na isti način. Što je najgore tako i treba da vozi na uzbrdici kako bi izbegao stvaranje kolone iza autobusa, odnosno da ne bi kočio saobraćaj.

Ja se iskreno nadam da će pored privatnika i GSP imati CNG Conecte, i to zglobne. Ustvari sve tendere za 500+ planiranih CNG autobusa može dobiti Mercedes bez problema (radi unifikacije). Novčani iznos od 2,8mil evra ostvaren umanjenjem poslednje rate za Higere može biti racionalno iskoristišćen u vidu nabavke većeg broja zglobnih CNG autobusa. 2,8 miliona dođe 10-11 Conecta G NGT (umesto 520 solo i zglobnih može 530 zglobnih bez ikakvog naknadnog povećanja budžeta namenjenog nabavci autobusa, uzevši u obzir i moguću povoljniju ponudu).

Dizel Conecti će moći da rade do 2025 kada ističe ugovor, a ne verujem da će nam na nivou sistema posle 2027 trebati više od 100 privatnika (ili 400 solo vozila skupa s solo vozilima GSP-a) u slučaju velike nabavke zglobnih. Ukoliko planiraju veću nabavku ekoloških solo vozila možda ni ne raspisuju tender za privatnike osim minibusa. Kako god okreneš ta vozila neće moći da budu duzel tako da bi im bilo pametnije da već sada razmisle o nabavci Conecto NGT s troja vrata poput novosadskih. Na taj način bi i GSP i privatnici imali vozila različitog kapaciteta na istoj bazi (GSP zglob, privatnici solo ali isti model). Jedino bi se razlikovali hibridi, električni i trole.

U svakom slučaju sada je vreme za planiranje budućeg stanja s obzirom na ostvaren pomak ka realizaciji metroa.
 
Solarisima u GSP-u je isključen Kick-down. Svim osim jednom mislim da je 3013.
DAF-ovi motori su među najtišim, daleko tiši nego Mercedesovi ili Manovi.
 
Što je on propustio štrojenje?
Verovatno tada kada je bila akcija čupanja kablova bio van saobraćaja. Nešto ne verujem da su to softverski uradili.
 
Odmah u startu, tj došli su iz fabrike sa softverskim isključenim kickdown-om.
Ovaj što je uključio bio je ortak sa serviserom iz SDS -a.
 
Onda ima smisla da je elegantno odrađeno. Da je GSP radio, bilo bi onako kako sam malopre napisao - krkanski
 
Indirektno ima veze sa autobusima,koga zanima.
Ja se nadam da ce 2020. biti bolja.

Pojedine linije na kojima saobracaju privatnici trebalo bi da bude sramota koliko su bahati.

PS : ovo su pojedinacne prijave putnika preko forme.
 

Prilozi

  • 2019- Nerealizovani polasci-min.jpg
    2019- Nerealizovani polasci-min.jpg
    194 KB · Pregleda: 1.758
Соларисима чак и када је лонац бушан нечујни су, икарбуси све серије ту доминирају, да ми се улица ори од Н, А и М серије колико су бучни... На 610 осим две конзерве, доминирају канте које ни најгорем непријатељу човек да пожели, пре Земуна, возио сам се са Јапанцима и Соларисима... А сад? Купиш ново возило, а вози ме у кршевима... Ту баладу су људи прошли на 94, јер оно је било брука и срамота!
 
Вилњус купује 50 Man Lion's City G CNG. Ово је по мени врх варијанта за Београд.
Извор је група на фејсбуку UAB "Vilniaus viešasis transportas".
 

Prilozi

  • FB_IMG_1581421782885.jpg
    FB_IMG_1581421782885.jpg
    66,8 KB · Pregleda: 1.632
  • FB_IMG_1581421784849.jpg
    FB_IMG_1581421784849.jpg
    48,1 KB · Pregleda: 1.656
Spreda mi izgeda nekako ružno i staromodno ali koga briga kad je autobus kvalitetan.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Meni više smetaju ove maske na točkovima, jer izgleda kao tramvaj.
 
@Vinča307 Да, слажем се. Али ипак је ово јефтинији модел од новог мана.
@solecar Мислим да у реалности неће ни бити тих маски, ово је свакако само цртеж
 
Резултат рада на 610, а линију ти одржава локални произвођач аутобуса!
 
Ti zatvoreni točkovi su bili odlika Neoplana Centroliner, pa nije nikakvo čudo ako se takav dizajnerski detalj nađe i na tim MAN-ovima za Vilnjus. Nešto slično vozi već po nekim gradovima Evrope, ali sa znakom i maskom Neoplana ipak. Šteta što nije u pitanju novi Lion's City, al ne bih imao ništa protiv ni da nam dođe model kao slike gore. Mada, ako stvarno i bude kao na slikama, onda mu pre dođe kao neka mešavina starog i novog modela zbog kolor šeme desnog boka.

Gaspar18":2j49ddzx je napisao(la):
Резултат рада на 610, а линију ти одржава локални произвођач аутобуса!

Šta si hteo reći ovim postom? Nigde veze sa temom postova iznad tvog. Kao da M serija radi samo na liniji 610, a ne i na jednoj 50-ici. Solaris je svakako dobar autobus, al baš i nije proterano tih, a još ako mu je izduv bušan, sve mislim da se kreće skoro pa nečujno. Kako da ne.
 
Ma po meni ni jedan motor nije nešto strašno bučan, svi su podnošljivi sem cumminsa koji je katastrofa, zuje mi uši 15 minuta posle vožnje, dok u Higeru, m i le seriji mi zvuk motora uopšte ne smeta, sem u 3221 kom je nešto zeznut auspuh pa je zato jako bučan. Taj nesrećnik opet ima nekog ludaka od vozača koji vozi kao nenormalan i naglo koči na svakoj stanici, dok ovog 3222 na 307 svi vozači štede i voze ga baš lagano.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Ne mogu očima da vidim drumska vozila svih vrsta kojima se zadnji točkovi ''skrivaju'' iza maski samo da bi zadnji deo izgledao kao da ''lebdi'' a to što bode oči naspram prednjih točkova koji ostaju goli, to nikom ništa...

Da mi je znati ko je uopšte započeo taj glupavi trend 80ih. I ko su glave koje ga još uvek poturaju s vremena na vreme.

Koliko sam primetio, uglavnom se radi o dokonim dizajnerima iz Evrope koji sve gledaju sa aspekta maštarija i fantazija, a ne sa aspekta razuma i klasičnih odlika estetike i skladnosti.
 
Dobra je to stvar pokrivanje točkova naročito kad je mokro. Manje prska i manje se usvinji autobus.
Na dizelima ne odlaze izduvni sistemi. Baš su dugotrajni.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707082#p707082:4yhwkxcj je napisao(la):
Žika » 10 Feb 2020 05:45 pm[/url]":4yhwkxcj]Solarisima u GSP-u je isključen Kick-down. Svim osim jednom mislim da je 3013.
DAF-ovi motori su među najtišim, daleko tiši nego Mercedesovi ili Manovi.

Taj na 18 vozio ovako, samo padao u prvu stalno: https://www.youtube.com/watch?v=Gn-2MqpHPwY

U pitanju je atinski Urbino 2009 godište na aerodromskoj ekspres liniji X95. 70 preusmerena autoputem ka aerodromu sa 7 vozila na 20min kao stvorena za Solaris. Jedino da reše problem okretanja kod Kosmaja. Recimo mogu nekako da oslobode deo parkinga, da naprave kružni tok ili jednostavno da ulazi na kapiju pa da okreće u krugu pogona sa sve putnicima).

U Kirovljevoj su onda novobeogradski samo davali dobar gas zbog čega su lepo vukli dok su Karaburmini postepeno usporavali. Zaustavljali se praktično uz minimalno kočenje na semaforu. Isto i u Ustaničkoj između Hotela Srbija i Šumica. Spolja se orio čitav kraj.
 
Мислим да проблем са окретањем код Ласте може да се реши изградњом стајалишта на аутопуту. У смеру ка ИКЕА то апсолутно није проблем, али мислим да би без. проблема могло да се направи и у смеру ка Новом Београду

Такође, мислим да стајалиште Владимира Томановића у смеру ка Новом Београду треба да буде премештено на аутопут, отприлике мало даље од моста, у зауставну траку или у нову нишу.

На та свраћања се реално губи доста времена, тиме би линија била убрзана на ~7 минута чак у шпицу.
 
Express

Rekao bih da je kod njega četvorostepeni VOITH, a čini mi se da se čuje i retarder istog proizvođača. Zvuk kao kod MAN-ovog D28 LUH24 motora kod naših Japanaca, al mlad je on za taj agregat. Solaris jeste ranije ugrađivao i MAN-ove D28 motore, al mislim da na D20 nije prešao, već je kasnije nudio isključivo DAF-ovu mehaniku za Urbino18, dok je za Urbino12 bio u ponudi i Cummins ISB od 6.7L. Ne znam šta je nuđeno za kraće modele Urbina i najmanji Alpino. Dok su naši Solarisi još radili na 35-ici, imao sam utisak kao da im Kick down funkcija ne nedostaje. Išli bez problema u visoke obrtaje uz kasno šaltanje na usponu prema Lešću. Sasvim su lepo vukli.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707400#p707400:2rhcly2q je napisao(la):
Kesha » 11 Feb 2020 06:28 pm[/url]":2rhcly2q]
Dok su naši Solarisi još radili na 35-ici
Potpuno sam zaboravio da su putnici 35-ice nekad imali dostojanstven prevoz. Hvala za podsećanje.
 
Sa studenti beogradskog univerziteta je preuzeto. Šipka za držanje blizu zgloba je odvaljena.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Vrh