Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dHd-pbK-un8[/youtube]

https://www.chiaraappendino.it/wp-conte ... 24x768.jpg

https://www.ferrovie.it/portale/articoli/8742

Auuu. Nisam znao da je Torino kupio 34 zglobna i 40 solo Conecta. I to s dimnjakom. Ovo su izgleda prvi u takvoj konfiguraciji. Prava retkost. Odlično izgledaju. Ovaj GTT-ov zbog OM470 ima i stepenice za pristup zadnjim sedištima. Conecto G NGT s M936G nema, tj. zglob je isti nazad kao novosadski solo.

https://twitter.com/Daimler/status/1146040940760567811

Nisam znao da biometan može svesti emisiju CO2 na minimum. Sa običnim CNG-om bi smanjili emisiju za 10% u odnosu na Euro 6. Pošto mi sad imamo i starija vozila redukcija emisije do 2025 može biti čak i veća, možda nekih 15% bez ijednog elektrobusa, i to bez upotrebe biogasa. Za upola cene možemo imati vozni park pristojnog kvaliteta, i ujedno postići znatno nižu emisiju na nivou sistema. Zato Madrid i izbegava električne. Hoće na što brži i jeftiniji način da postigne što veći efekat (na nivou sistema). Samo će CNG da puni biogasom, kasnije može pogoniti i CNG hibride istim izvorom energije. Zašto ne bi to i Beograd mogao? Električni Kinezi bi bili kolateralna šteta - em skupi i loši.

Kad smo već kod Madrida iznenađujuće koliko uniformno izgledaju vozila EMT-a čak i kada su potpuno različitog dizajna. Pazite da se ne onesvestite, posebno kada vidite Kineza koji se po šemi ne razlikuje od Citara.

Citaro stari (dizel): https://www.flickr.com/photos/55284021@N05/35054019786/
Citaro novi (CNG): https://www.flickr.com/photos/47704640@N02/49286346352/
Lion's City CNG: https://www.flickr.com/photos/64575564@N04/40837228351/
Lion's City G (dizel): https://www.flickr.com/photos/sw11simon/30962418225/
Hispano Habit NL263F (dizel): https://www.flickr.com/photos/47704640@ ... 631435408/
Hispano Area CNG: https://www.flickr.com/photos/47704640@ ... 631435408/
Castrosua stara (dizel): https://www.flickr.com/photos/47704640@ ... otostream/
Castrosua novija (dizel): https://www.flickr.com/photos/47704640@ ... otostream/
Castrosua najnovija CNG: https://www.flickr.com/photos/47704640@ ... 631435408/
Urbanway Hybrid: https://www.flickr.com/photos/47704640@ ... 631435408/
Menerini Avancity+ CNG: https://www.flickr.com/photos/47704640@ ... 631435408/

Privatni Kinez:

King Long: https://www.flickr.com/photos/47704640@ ... 631435408/

I za kraj vozilo totalno drugačlijeg gabarita koje takođe izgleda začuđujuće uniformno:

Gulliver (električni): https://www.flickr.com/photos/27045884@N05/6641793649/

Dakle EMT-ova vozila sa ovakvom šemom predstavlju punu činiju bombona različitih proizvođača, ali istog ukusa.

Inače stara šema je bila skoro ista, osim toga što je bila crvena do krova i to sa sa kosim trakama. Može se videti na primeru ovog starog Citara u original kolor šemi sačuvanog za muzej (sa sve poklopcima za točkove u boji karoserije): https://www.flickr.com/photos/47704640@ ... 631435408/

Razlikuje se boja garažnog broja i logoa, a na novoj se razlikuje i sam logo. Osim toga, nova šema je manje-više ujedno modernizovana i pojednostavljena.

Sad imaju jedinstvenu priliku da ne uprskaju stvar, odnosno pripreme grad za otvaranje metroa. Ako urade sve kako treba sistem gradskog prevoza neće moći da se prepozna, i to uoči pristupanja EU (ukoliko se ista do tada ne raspadne :D ).

A kad smo već kod kolor šeme zar nije sada pravo vreme za promenu šeme u zelenu s obzirom na to da su CNG, hibridna i električna vozila (uključujući i trole) "zelenija"? Ima simbolike. Nije problem ostaviti dizele crvene do povlačenja istih. Gore pomenuta madridska šema bolje bi se uklopila u autobuse različitog dizajna. Sivom trakom duž čitavog vozila potpuno se eliminišu varijacije crnih elemenata zavisno od modela istovremeno izbegavši i monotoniju jednobojne šeme. Uz to farbanjem baze karoserije skroz do krova izbegava se i razlika između staklenih i metalnih varijanti karoserije iznad prozora (dok Solarisu lepo stoji upadljiva krem boja na Ikarbusima se ni ne vidi što dovodi do potpuno drugačijeg izgleda, a čemu crni elementi na različitim mestima samo doprinose). Ekološka vozila (uključujući i trole) bi do 2025-27 moga vidno odudarati kako od preostalih GSP dizela, tako i od privatnih. Samo da to bude neka prijatna nijansa zelene. Red bi bio da nova vozila naruče sa displejima u boji (Lasta već počela). Šta mislite?

Ovo nema veze sa glupiranjem prethodnih godina jer ima potpuno drugi povod (promena brenda shodno ulaganju u ekologiju), ne u potpunosti političke prirode (iako je jasno da hoće čistiji vazduh da iskoriste u političke svrhe).
 
Siguran sam i o tome sam ovde pisao da električni autobusi nemaju veliku budućnost, tj. dasu samo prelazna faza do nekog jeftinijeg i prihvatljivijeg rešenja. Zato mi ne treba da se zalećemo. Neka se bogati igraju i testiraju, a nama na kraju ne fali ništa da koristimo tehnologiju koja se kod njih dokazala. Najmanji je problem kasniti jednu generaciju.
Mislim da će se saobraćaj ipak orijentisati ka vodoniku (gorivnoj ćeliji, npr) i nekim bio gorivima.
Još uvek, a tako će biti još dugo, autonomija, cena i ekološki problemi proizvodnje i odlaganja baterija kamen su oko vrata elektrobusima. Ali zato, kombinacija trole i baterije manjeg kapaciteta koja bi samo povremeno bila korišćena može da bude naše prihvatljivo rešenje uz autobuse na gas.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703452#p703452:2zh3ru9o je napisao(la):
KizaNoSleep » Чет Јан 30, 2020 3:10 pm[/url]":2zh3ru9o]Koliko li košta gasni zglob od Solarisa?

Око 400 хиљада евра, а МАН типа 320
 
Znaci 53 miliona evra za 200 buseva (150 zglob+50 solo).
Ima nade...samo kada bi malo gledali da to sto uzmu i potraje a ne samo da bi zakrpili rupe.

Onda bi sa tim zglobovima mogli da isprebacuju neke linije u druge pogone a solo na linije na kojima ne treba zglob.
Jos kad bi moglo da se to odradi a da ne uzmu suske u dzep,gde bi nam kraj bio :lol:
 
Да, видећемо. Нико не зна још шта ће бити, не знамо ни шта и ће стварно куповати.

А и ове цене су са варшавском компектацијом, наши би сигурно били јефтинији
 
Kojoj to liniji ne treba zglob (a da trenutno na njoj ide zglob)?

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
303ojka dva dana za redom radi na 706, juce na 5om a danas na 9om polasku. Bas lepo ide, iznenadio me je. On je serija 2006. godiste :)

oBOg9tJ.jpg


ttLCv4E.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703565#p703565:1muv3juf je napisao(la):
Daxara » 30 Jan 2020, 22:42[/url]":1muv3juf]Kojoj to liniji ne treba zglob (a da trenutno na njoj ide zglob)?

Sent from my MI 8 using Tapatalk

Ma bre... :lol:

Kažem da ove što su sad solo a treba zglob, budu samo zglob, a ne da se narod gužva i pati...

27E,43,53,65,77,83,89...

Eh biće bolje jednog dana xD
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703591#p703591:ne6sl76q je napisao(la):
KizaNoSleep » Pet Jan 31, 2020 12:20 am[/url]":ne6sl76q]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703565#p703565:ne6sl76q je napisao(la):
Daxara » 30 Jan 2020, 22:42[/url]":ne6sl76q]Kojoj to liniji ne treba zglob (a da trenutno na njoj ide zglob)?

Sent from my MI 8 using Tapatalk

Ma bre... :lol:

Kažem da ove što su sad solo a treba zglob, budu samo zglob, a ne da se narod gužva i pati...

27E,43,53,65,77,83,89...

Eh biće bolje jednog dana xD

Na 77 ide isključivo zglob.
 
31 и 77 су сада заштићене врсте да би могло да се каже како је без 19 и 28 све океј.
Реално, гледамо по приоритетима, пуштају соло на 65 и 95 пре него на 31...
 
Puštali su solo Ikarbuse raspadnute pre manje od pola godine na 31, sad samo Solarise i Japance.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Što kaže naš narod,seci uši,krpi d...
Presipanje iz šupljeg u prazno. Ubace solo par dana na liniju pa onda menjaj liniju,da narod ne počne da se buni.
 
303ojka dva dana za redom radi na 706, juce na 5om a danas na 9om polasku. Bas lepo ide, iznenadio me je. On je serija 2006. godiste :)
Најбоља, најлепша и најнеподеривија серија 201-ечева, бар по мом мишљењу. 8) :wink: Као клинац сам их више волео неголи Н серију. Били су чести гости код мене на 405 за време радова у В. Степе 2014. и 2015. (прекоманде са 9А јер је Космај тада опасно кубурио са исправним колима), тада су били у Космају због ремонта Конектоса прве серије. Један је чак био редован на 408, ако се не варам. Памтим их само по лепом! Кад се само сетим за нас Рипањце необичних вожњи у приколици... :D
 
Izdržaćemo do kraja godine. U narednih 5 godina situacija može da se preokrene. Strpite se. Mislim da je svaki solo suvišan usled već prevelikog broja istih. Pošto je MB Turk nudio Novom Sadu 20 zglobnih vozila po ceni od 270.000 i za 200, a kamoli 500+ može još oboriti cenu. Primera radi za predviđena 53 miliona mogu nabaviti svih 200 zglobnih ukoliko ponuđač cenu obori na 265.000. Isto tako za istu sumu mogu nabaviti 520, takođe zglobnih. Možda se predomisle pa raspišu jedan tender s rokom isporuke od 5 godina. To bi stimulisalo ponuđače da vozila nude po još povoljnijoj ceni.

Inače kad smo već kod taljiga evo danas 1357 na 52. Da se nisam okrenuo mislio bi da me juri divlja svinja. Pa to tandrgrokće ko besno. Branik (od autobusa, da ne pomisli naš forumaš da na njega mislim) "zinuo".

Slažem se s branikom (vezano za njegov post). Mnogo veći gradovi iz daleko bogatijih zemalja više eksperimentišu sa strujom nego što preduzimaju konkretne korake. Zašto jedna bogata Španija može da nabavlja jeftinije CNG autobuse dok recimo sirota Srbija mora uvoziti elektrobuse iz Kine ili odakle god?

Treba se uozbiljiti te više poraditi na minimalizaciju zagađenja modifikacijom proverenih tehnologija radi racionalnijeg korišćenja finansijskih sredstava. Nikako misliti o tome kako će preko noći nekolicina kineskih "čarobnih štapića na baterije" eliminisati i zagađenje iz tamo neke Petrohemije koja je toliko daleko od kruga dvojke - čak neverovatnih 15km vazdušnom linijom.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703497#p703497:tnqx9xsy je napisao(la):
Fića » 30 Jan 2020 05:33 pm[/url]":tnqx9xsy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703452#p703452:tnqx9xsy je napisao(la):
KizaNoSleep » Чет Јан 30, 2020 3:10 pm[/url]":tnqx9xsy]Koliko li košta gasni zglob od Solarisa?

Око 400 хиљада евра, а МАН типа 320

https://civinet-slohr.eu/zet-nabavlja-1 ... juna-kuna/

Istresli Hrvate iz gaća. Možda zato kukaju. Moguće da vozila iz Ankare uopšte nisu loša, samo preskupa. Lion's City G dizel (i to stari model) platili 447.000 kada se uračuna inflacija (i kurs kune za 2017.). Urbanway 12m dizel 298.000 s inflacijom. Bojim se da ni Iveco nije neka cvećka. Ustvari on je još gori.

https://evobusspainblog.wordpress.com/2 ... ical-blue/

Sa druge strane Španci platili Citaro G na gas 412.000 s inflacijom. Solo ih izašli 307.000 evra što znači da zglob nije 50% skuplji. I Novom Sadu solo (30kom) su bili nuđeni za 193,2k, zglobni 270k umesto 289,8k i to pri manjoj nabavci (20kom). Prvih 13 solo ih izašli manje - 187,5k, no ni to nije za 1/3 manje od zgloba. Trebalo bi reći da je Beograd predvideo da utroši najviše 290k za zglob pojedinačno tako da možete zamisliti koliko ustvari može da ih naruči. Vesić reče "najmanje" 200 na prvom tenderu jer je verovatno svestan da grad može nabaviti vozila i po povoljnijim uslovima čak i od proizvođača koji bi nekom drugom gradu nudio isti model po višoj jediničnoj ceni.
 
Не брините се народе, 95 може и са неколико соло комада, пошто испада да појма немам, а констатно је на истој линији епска катастрофа, боље да не причам... Због 11 све што може да се стрпа јури сад на 95, или пешке до Војвођанске па на 71 и 601...
 
3163 sa starom reklamom sada ima Rovex kao 3172
f2b6f0bfe067ed4fbd9620a6210b213c.jpg
//uploads.tapatalk-cdn.com/20200202

Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka
 
Conecto Next Generation NGT na dvonedeljnom testu u poljskom gradu Jelenia Gora: https://www.youtube.com/watch?v=W2mK45vM-w4

Torino pored 40 solo i 34 zglobna dizela ima još i 40 gasnih sa istom opremom: https://www.youtube.com/watch?v=XF53Tgk4OM4

U oba slučaja leti kao kombi. Pročitajte komentare s prvog klipa. Kaže da su vozači iznenađeni koliko dobro vuče. Dizeli u eko modu mrcvare, posebno kad pogone teška vozila. Rijeka je imala problema toliko da ni OM470 nije mogao izaći na kraj s tamošnjim strminama u eko modu. Uz to i nije neka gužva u poređenju s Beogradom. Na kraju ugasili eko mod, uključili kickdown tako da sada dobro vuče. Ovi Conecti su lakši upravo zbog novog kompaktnog motora.

Citaro G NGT u Tuluzu s šestostepenim ZF menjačem: https://www.youtube.com/watch?v=iK29DRYjP-M

Nema kutije sa integrisanim sedištima na drugoj osovini, niti samo jednog sedišta između zgloba i trećih vrata s desne strane zbog toga što CNG nema dizel rezervoare. Sve je to izbačeno zbog mase, a pomenuta dva sedišta predstavljaju ustvari staru konfiguraciju originalnog Citara G prve generacije.

Čuje se kao paralelni hibrid i to sa stalno aktivnim dizel motorom manje zapremine. Osim toga nov ZF menjač proizvodi zvuk poput modela iz sredine 2000-ih (čini se da je tiši zbog uključene klime). Melodičniji je od ovih u Solarisima. Motor je tih čak i pri velikom broju obrtaja. Recimo dizel nadjača klimu. Takođe nova harmonika je zaobljena što znači da se neće toliko kriviti zbog čestog naslanjanja, odnosno izgledaće pristojno i na starijim vozilima.

Ne znam šta sad čekaju. Nit raspisuju tender za izgradnju punionica, nit za same autobuse a već Februar. I da pobednik bude poznat krajem meseca rok za isporuku bio bi 300 dana - ne 365. Da li znaju da gube vreme svakim danom? Za 100 vozila treba im dati bar godinu dana posebno kada su u pitanju CNG vozila čija je godišnja proizvodnja znatno niža od dizela. Nek se ne zanose da do 31:12 očekuju 200 vozila na ulici, osim ukoliko ponovo ne žele da nas iznenade kineskim trojanskim konjem.
 
Vrh