[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=702235#p702235:nv7cvkkz je napisao(la):
Gaspar18 » 25 Jan 2020 06:42 pm[/url]":nv7cvkkz]Шта ти је, на Савском Тргу испразни се трамвај јер свесно нападају 601, који ће за 20 до 25 минута у најмању руку код Гандијеве... Трамвај само од Савског Трга до Бувљака 25 минута путује... Мора мало рачуница да се направи, па и ја би пре изабрао 601 да јурим, него да се смарам и оседим у трамвају...
Gužva na Savskom jeste bila velika ali je tramvajsko stajalište u oba smera bilo pusto, pritom 7-ice bile prazne i pre i posle Savskog Trga što mi je bilo bizarno. Dođe prazan 7, par putnika uđe, par izađe, nema "vreve" kako je to nekad bilo na starom stajalištu dok je stara stanica bila u funkciji. Sada je u blizini naselje s najvišim stepenom motorizacije u zemlji, a šoping mol čak kod Gazele. Čak su i autobusku makli. Bukvalno su uspeli jednu od najvažnijih koridorskih linija da obesmisle. Nisam zapazio masu kako preseda na 601. Najveći broj putnika na stajalištu čekalo je 511 i 601, manje 46, 51, 91 i 92. Bila je velika gužva pored Temse u Nikolaja Kravcova ali to je prigradski.
Jednak je broj bio pred Palatom Pravde, no i tu je autobusko stajalište bilo krcato a tramvajsko prazno u oba smera. Tramvaji su u najvećem špicu mlatili praznu slamu, osim linije s najslabijim taktom - 12. Istovremeno kroz Vojvode Mišića 23, 37, 52, 53, 55, 56, 88 išli kao na pokretnoj traci puni kao brodovi u smeru ka periferiji. Sablasno je izgledalo, zastrašujuće. Ma muka mi je bilo da gledam, još mučnije kada na baštici tako mili dok autobusi po gužvi voze kao blesavi, posebno strelini Conecto G. Svi sede, nema gužve, da gas čim izađe iz čepa. Tramvaj se ne kreće brže od 30km/h na prohodnoj trasi, odnosno baštici. I to sablasno prazan. Preko Mosta na Adi isto voze prazni, osim 85 i 94 koji u špicu pucaju po šavovima. U samostalnoj Katici na 9-ci bude stajanja i to je to. Ljudi su pobegli s najopterećenijih tramvajskih linija - bukvalno. A autobusi mahom solo, zglobnih sve manje.
Ne shvatam kako po rekonstruisanim bašticama tako mile? O drndavim novim skretnicama je suvišno i govoriti. Tek na najnovijim oće da poiskaču. Ne zna se gde više mili. Da li u Gagarinovoj, na prasećem repiću oko bloka 42, na prasećem repiću u Radničkoj, pored Sajma, u Savskoj, Nemanjinoj, Resavskoj ili u Bulevaru. Kruženje oko Bloka 42 samo smanjuje srednju brzinu zbog povećanja dužine trase iako zglobni autobus može trasom 85/94 bez problema da ga pređe za 2 (čitaj dva) minuta.
Zglobnim
6A (22 vozila) i
7A (24 vozila) bi problem bio rešen, međutim nema zglobnih.
Dakle od mnogih svetskih gradova može se naučiti da zglobni autobusi ne služe samo za pokrivanje opterećenih pravaca ili redukciju broja zaposlenih već i radi zamene šinskih sistema usled predviđenih ili nepredviđenih izmena.
Ako preusmeravanje tramvaja rezultira dužem putovanju zbog čega putnici napuste tramvaj, te opterete postojeće iovako preopterećene autobuske linije onda isti treba biti privremeno ukinut, odnosno zamenjen zglobnim autobusom.
Primeri iz komšijske nam, opet Budimpešte:
3 Villamospótló/Tram Replacement,
4 Villamospótló/Tram Replacement,
4-6 Villamospótló/Tram Replacement,
14 Villamospótló/Tram Replacement 17 Villamospótló/Tram Replacement,
69 Villamospótló/Tram Replacement,
M3 Metropótló/Metro Replacement, o da, pa tu je čak i
H5 HÉV-pótló.
Dakle Budimpešta, baš kao i Pert ima više zglobnih nego što joj treba, samo u razmeri komparabilnoj potrebama Beograda. Dok Pertu svega 100 zglobnih autobusa vrši posao radi delimične zamene slabih linija prigradske železnice Beogradu na sve te silne transverzalne i radijalne linije koje bi trebalo da budu 100% opslužene zglobnim vozilima (trenutno ako nisu solo onda upadaju solo što bi trebalo u širokom luku izbeći) treba dodati još 100 zglobnih autobusa koji bi služili kao
režimska zamena, odnosno rezerva kapaciteta. Zato su sada večito skidali vozila s drugih linija čak i kada ni normalne nemaju čime da pokriju. Ako je 5 zamenjen solo autobusom 5A čemu uopšte tramvaj mnogo većeg kapaciteta zaboga? Zar ne treba po pravilu tramvaj uvek biti menjan zglobom? Ako treba gde su zglobna vozila? I na B.Brdu do skoro na 12A, 13A klepetale sve Kosmajeve FAP krntije. To je sve za govnjivu motku.
Inače, kad smo već kod Budimpešte njoj s većim brojem registrovanih automobila opet polazi za rukom nama nepojmljivo. Primeri ekspres linija:
8E,
20E,
136E,
200E (Aerodromska), i pored tramvaja, metroa, gradske železnice kad treba da se ubrza i sporedni pravac. Izgleda ekspres autobusi obilaze čepove, tj. tako su trasirani. Ne znam kako drugačije da funkcionišu ako su ulice i pored metroa i tramvaja u špicu zakrčene.
Gužva kao bilo gde drugde:
https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/2725/27 ... 0e5_wm.jpg
Kad vidim kako su ljudi rešili prevoz ne znam da li osećam gnev na nesposoban narod ili neopisivu tugu prema rodnom gradu. Pomislim da nemam više šta da radim ovde. Sve čine kontra.