Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Bogdan":2i5berdl je napisao(la):
3467 sa linije 105L


Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka
Da nisu možda građani krivi za stanje ovog vozila?



Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Ово возило су сигурно клинци блатили и демолирали, јер су улице (10)0% чисте, а ГСП одржава возила по фабричком упутству. Према томе, Градска чистоћа и ГСП лишавају се било какве одговорности.
 
Знам да сам луууууууууууд... Видех неку котобању соло на 95, а оно послали га у масу у пакету са два зглоба око 3 на Козари у смеру града, а игла нема где да падне... За 95 треба двозглобни аутобус!
 
Vesić najavio toliki vozni park do 2025, da bi već 2027 svi preostali dizeli bili povučeni iz saobraćaja bez obzira na stanje. Privatnicima ističe ugovor baš 2025 tako da će tu otpasti oko 350 solo vozila.

Božeee. Da neće Higere i BMC da rasture najkasnije 2027 a Solarise i IK218M II zajedno s svim starijim iako je Solarisima 18 godina 2030/31?

Ukoliko svi kasnije kasnije najavljeni budu zglobni, pritom sve zglobne budu sukcesivno povlačili između 2021 i 2025 biće ukupno 470 zglobnih. Zbog isprva samo 50 solo gasnih moraće da kupe još 180 solo. Zato i misle da drže Euro 6 koju godinu više. 470 zglobnih + 230 solo izađe 700 i uz gašenje Zemuna dovoljan je Kosmaj 2. Preračunao sam se. Znači ako se budu rešili i Solarisa ipak neće biti potrebna dva nova pogona.

Šta će sad biti s trolama kad od Ikarbusa neće imati šta da naruče osim električnih autobusa? Da bude još gore i da zamene trole Ikarbusovim elektrobusima imaće celu deceniju - deceniju i po da "vataju zjale" do sledećeg tendera. Neće moći tek kupljene CNG da pobacaju tako lako posebno ako budu bili kvalitetniji.

Većina CNG rešenja nudi skromniji maksimalni obrtni moment. Mercedes 1200Nm, M.A.N 1250Nm, Iveco 1300Nm, BMC (Cummins) 1356Nm. Jedino se Scania ističe sa 1500Nm.

Inače Iveco tvrdi kako njegovi motori nude bluzu nulte emisije PM čestica uz redukciju NOx, kao i 80% redukciju CO2 ukoliko ga pogoni biometan.

Pre potpune elektrifikacije hibridizacija autobusa sa pogonom na gas predstavlja sasvim logičan korak.

Zaboravi da pomenem da se u Sredu kod Opštine Novi Beograd pojavio krcat IK103 na 65. Pao mi mrak na oči. Sve (solo) 75-ice bile su takođe krcate dok su 77-ice bile prazne (ne manje popunjene već prazne - nije bilo pola sedipta zauzeto bez stajanja, znači 20 putnika max ili 12,5% popunjenost dok su zglobni 65 80%, solo 65 i 77 100%, ljudi ostajali na stajalištu jer nisu mogli da uđu). 16.ice, 18-ice i 88-ice bile prazne. Više ljudi bilo u 85. 73 je bio ok, samo u 83 gužva. Conecto samo što se nije prevrnuo na kružnom toku. Nisu sve linije na celoj trasi ravnomerno raspoređene u isto vreme. 77 je bio pun u gradu ili u suprotnom smeru. Solo se vrlo lako poremete. Juče video dva krcata Solarisa u tandemu kod Gospodarske u smeru ka Vidikovcu. Zglobni ukoliko se ne poremete ne budu puni, a ukoliko se ipak poremete to ne bude ekstremno kao kod solo. Solo često nailaze po tri komada što je normalna pojava kako kod solo autobuskih, tako i kod solo trolejbuskih linija.

Takođe da se nadovežem na Gašparov post jadna li majka stanovnicima Blokova s tom 95-icom. Horor.

Svi prešli na nju otkad su makli 7 i 9. Juče ušao u duplu Katicu na 7 kod Sajma i došla s jednim putnikom. Nijedna druga 7-ica u suprotnom smeru sve do Đerma nije imala popunjena sva sedišta, uz šta niko nije ni stajao. 6 isto. 5A isto. 14 takođe. Dupla Katica se tek nekih 40% napunila kod Vuka i to odjednom. CAF-ovi na 12 imali popunjena sedišta uz poneko stajanje u oba smera, 9 isto ali samo u samostalnim Katicama. Švajcarci prazni. Vukao se kao puž. Do Vlade ga sustigao 881 i pored zagušene Kneza Miloša, i pored toga što je tramvaj vozio po baštici. Jednostavno išao je bolno sporo, baš kao u Gagarinovoj. Imao parkirana kola pored - nemao. Jednostavno sporo ide. Na svakoj skretnici hteo da iskoči, morao sam sa obe ruke da se uhvatim za rukohvat da ne bi pao na pod. CAF na 12 bio ispred i najduže se zadržao u Resavskoj jer su stajališta prekratka za dva dugačka tramvaja. CAF ga blokirao i kod Beograđanke i kod Taša. Taman kad CAF ode ovaj uspe da stane na stajalište da bi ga blokirao semafor. Čim dođe do gore CAF pokupio putnike ali njega blokira semafor. Čim se sklonio 2xKT4 stao iako je bilo zeleno. Čim je zatvorio vrata uhvatilo ga crveno. Da po***diš.

Neverovatno koliko je jedan toliko omraženi autobus brži čak i u najgorem špicu, da ne pominjem kad su ulice prohodne.
 
Шта ти је, на Савском Тргу испразни се трамвај јер свесно нападају 601, који ће за 20 до 25 минута у најмању руку код Гандијеве... Трамвај само од Савског Трга до Бувљака 25 минута путује... Мора мало рачуница да се направи, па и ја би пре изабрао 601 да јурим, него да се смарам и оседим у трамвају...
 
Redovan na 6/307. Verovatno najbolji i najpouzdaniji od svih na liniji.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Sad razmišljam, da je ne daj Bože SNS nekako otkazao narudžbinu Solarisa, šta li bi nas vozilo...
Pazite samo ovaj naslov...
Sent from my MI 8 using Tapatalk
dc796737a66cbd48c44ee449d660f501.jpg
 
Setimo se mudrih reči SNS-ovca Aleksandra Jovičića: 'Solarisovi autobusi su dobri, ali ih više nećemo kupovati, jer prednost dajemo domaćim'.

(Pozdrav mladom mediokritetu iz domaćih BMC-ova i Higera.)
 
Рекоше и сахранише производњу аутобуса у Србији - и Икарбуси, и ФАП, и Необус, и БИК, и онај покушај од Нибуса.
 
Вучић гаси домаће фирме и препушта их бесплатно страним инвеститорима. Толико о патриотизму.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=702235#p702235:nv7cvkkz je napisao(la):
Gaspar18 » 25 Jan 2020 06:42 pm[/url]":nv7cvkkz]Шта ти је, на Савском Тргу испразни се трамвај јер свесно нападају 601, који ће за 20 до 25 минута у најмању руку код Гандијеве... Трамвај само од Савског Трга до Бувљака 25 минута путује... Мора мало рачуница да се направи, па и ја би пре изабрао 601 да јурим, него да се смарам и оседим у трамвају...

Gužva na Savskom jeste bila velika ali je tramvajsko stajalište u oba smera bilo pusto, pritom 7-ice bile prazne i pre i posle Savskog Trga što mi je bilo bizarno. Dođe prazan 7, par putnika uđe, par izađe, nema "vreve" kako je to nekad bilo na starom stajalištu dok je stara stanica bila u funkciji. Sada je u blizini naselje s najvišim stepenom motorizacije u zemlji, a šoping mol čak kod Gazele. Čak su i autobusku makli. Bukvalno su uspeli jednu od najvažnijih koridorskih linija da obesmisle. Nisam zapazio masu kako preseda na 601. Najveći broj putnika na stajalištu čekalo je 511 i 601, manje 46, 51, 91 i 92. Bila je velika gužva pored Temse u Nikolaja Kravcova ali to je prigradski.

Jednak je broj bio pred Palatom Pravde, no i tu je autobusko stajalište bilo krcato a tramvajsko prazno u oba smera. Tramvaji su u najvećem špicu mlatili praznu slamu, osim linije s najslabijim taktom - 12. Istovremeno kroz Vojvode Mišića 23, 37, 52, 53, 55, 56, 88 išli kao na pokretnoj traci puni kao brodovi u smeru ka periferiji. Sablasno je izgledalo, zastrašujuće. Ma muka mi je bilo da gledam, još mučnije kada na baštici tako mili dok autobusi po gužvi voze kao blesavi, posebno strelini Conecto G. Svi sede, nema gužve, da gas čim izađe iz čepa. Tramvaj se ne kreće brže od 30km/h na prohodnoj trasi, odnosno baštici. I to sablasno prazan. Preko Mosta na Adi isto voze prazni, osim 85 i 94 koji u špicu pucaju po šavovima. U samostalnoj Katici na 9-ci bude stajanja i to je to. Ljudi su pobegli s najopterećenijih tramvajskih linija - bukvalno. A autobusi mahom solo, zglobnih sve manje.

Ne shvatam kako po rekonstruisanim bašticama tako mile? O drndavim novim skretnicama je suvišno i govoriti. Tek na najnovijim oće da poiskaču. Ne zna se gde više mili. Da li u Gagarinovoj, na prasećem repiću oko bloka 42, na prasećem repiću u Radničkoj, pored Sajma, u Savskoj, Nemanjinoj, Resavskoj ili u Bulevaru. Kruženje oko Bloka 42 samo smanjuje srednju brzinu zbog povećanja dužine trase iako zglobni autobus može trasom 85/94 bez problema da ga pređe za 2 (čitaj dva) minuta.

Zglobnim 6A (22 vozila) i 7A (24 vozila) bi problem bio rešen, međutim nema zglobnih.

Dakle od mnogih svetskih gradova može se naučiti da zglobni autobusi ne služe samo za pokrivanje opterećenih pravaca ili redukciju broja zaposlenih već i radi zamene šinskih sistema usled predviđenih ili nepredviđenih izmena.

Ako preusmeravanje tramvaja rezultira dužem putovanju zbog čega putnici napuste tramvaj, te opterete postojeće iovako preopterećene autobuske linije onda isti treba biti privremeno ukinut, odnosno zamenjen zglobnim autobusom.

Primeri iz komšijske nam, opet Budimpešte: 3 Villamospótló/Tram Replacement, 4 Villamospótló/Tram Replacement, 4-6 Villamospótló/Tram Replacement, 14 Villamospótló/Tram Replacement 17 Villamospótló/Tram Replacement, 69 Villamospótló/Tram Replacement, M3 Metropótló/Metro Replacement, o da, pa tu je čak i H5 HÉV-pótló.

Dakle Budimpešta, baš kao i Pert ima više zglobnih nego što joj treba, samo u razmeri komparabilnoj potrebama Beograda. Dok Pertu svega 100 zglobnih autobusa vrši posao radi delimične zamene slabih linija prigradske železnice Beogradu na sve te silne transverzalne i radijalne linije koje bi trebalo da budu 100% opslužene zglobnim vozilima (trenutno ako nisu solo onda upadaju solo što bi trebalo u širokom luku izbeći) treba dodati još 100 zglobnih autobusa koji bi služili kao režimska zamena, odnosno rezerva kapaciteta. Zato su sada večito skidali vozila s drugih linija čak i kada ni normalne nemaju čime da pokriju. Ako je 5 zamenjen solo autobusom 5A čemu uopšte tramvaj mnogo većeg kapaciteta zaboga? Zar ne treba po pravilu tramvaj uvek biti menjan zglobom? Ako treba gde su zglobna vozila? I na B.Brdu do skoro na 12A, 13A klepetale sve Kosmajeve FAP krntije. To je sve za govnjivu motku.

Inače, kad smo već kod Budimpešte njoj s većim brojem registrovanih automobila opet polazi za rukom nama nepojmljivo. Primeri ekspres linija:
8E, 20E, 136E, 200E (Aerodromska), i pored tramvaja, metroa, gradske železnice kad treba da se ubrza i sporedni pravac. Izgleda ekspres autobusi obilaze čepove, tj. tako su trasirani. Ne znam kako drugačije da funkcionišu ako su ulice i pored metroa i tramvaja u špicu zakrčene.

Gužva kao bilo gde drugde: https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/2725/27 ... 0e5_wm.jpg

Kad vidim kako su ljudi rešili prevoz ne znam da li osećam gnev na nesposoban narod ili neopisivu tugu prema rodnom gradu. Pomislim da nemam više šta da radim ovde. Sve čine kontra.
 
Eh muke su GSP-ovske pregoleme...

Danas u mečkama (IK112LE)...
- #3211 [305] ne rade zadnja vrata (zašto su ih uopšte i radili?). Na većini te serije i ne radi.
- #3227 [308] radi hlađenje tipa do 20 ° C (ne grejanje) vreme oko 17:30 (temperatura spolja 5 stepeni).
- #3160 [31],radi grejanje tipa oko 30 °C. Kao pustinjski vetar na obali Hurgade.
- #3174 [31],ide kao furija, zadnja vrata se zatvaraju brže od radnika koji dobiju ponudu za inostranstvo.
- #3490 [302], na ona 4 sedišta kod motora, neko je nečim oštrim izrezbario deo plastike ispod prozora, i izvadio šraf.

Svako vozilo svoja neka politika :lol:
 
По БГ стандарду аутобуси морају имати троје врата. Зато су на ИК112ЛЕ, који иначе немају шта да траже на градским линијама, насилно убуџили задња врата.
 
Аца":3ijv4ijx je napisao(la):
По БГ стандарду аутобуси морају имати троје врата. Зато су на ИК112ЛЕ, који иначе немају шта да траже на градским линијама, насилно убуџили задња врата.
Netačno, čitao sam tender za privatne prevoznike i pisalo je minimum dvoje vrata, ako hoćeš potrudi se i pronađi sam. Mogli su lagano da prođu sa dvoje vrata nego su možda mislila da će ta vrata funkcionisati, mada sam siguran da bi funkcionisala da samo hoće da ih srede. Kako su sredili sva vrata na 3204, kako rade sva vrata na 3222 bez greške, nikada se nisu otvorila sama od sebe kao što se dešava na svim ostalim ikarbusima.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Што се тиче Будимпеште, СВИ семафори у граду су прилагођени трамвајима, и свуда постоје траке за аутобусе/троле. Ова слика са гужвом је генерално редак случај јер обичних аутобуских линија на тој улици нема, колико ја знам, Само ова привремена замена метроа и то је то.
 
Express, tramvaji mile na sajmu zbog bezobrazluka što pešaka što ostalih motorizovanih. Jednostavno veliki rizik.
Drugo ima puno ograničenja, previše. Kao i previše nelogičnih trasa gde tramvaj gubi svaku logiku pa nije ni čudo što ga ljudi izbegavaju.
A onda se vratimo na prvo pa se tu dobijaju česti prekidi saobraćaja i odjednom niko se ne vozi. Niko jer ko će da rizikuje i da kasni.
Tramvaji sa Ustaničke su uglavnom krcati jer nemaju alternativu i relativno brzo idu. I tu ima velikih problema.
Brzo i relativno lako rešenje je da saob. policija dežura na trasama + da uzima snimke sa kamera tramvaja i munjevito kažnjava sve koji ugrožavaju tramvajski saobraćaj.
 
Kako se muči Solaris #3136 na 31, od Franša ka Hramu, greota...

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Ne zna autobus ni sam gde vozi.
#3238 na 306 rekao bih.
ec6cbd3e29b150c38ad858e7dd7f4060.jpg


Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
To je kad su kupili očajne displeje, ja bih sve to pokidao i kupio novatronic

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
на 3088 или 3083 на 17 је црко новатроник, трепери и час исписује 17 час 56.
 
Crkne i novatronic ali su mnogo pouzdaniji i mnogo se lakše menja linija na tim displejima. Na M seriji ne možeš da promeniš liniju ručno, a. A Higerima automatski menja sam pravac kad je povezan sa bus plusom

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Evo ga zlokobni #168,jos ziv izgleda :shock:

Ta m serija ima jako nekvalitetne displeje....#3236 #3237 pokvareni isto.
 
Vrh