Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 271 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 14 4,9%

  • Ukupno glasača
    285
Једна из Зуца односно Икее
IMG-20200124-182925.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=702341#p702341:3c0j5mk6 je napisao(la):
Žika » 26 Jan 2020 11:09 am[/url]":3c0j5mk6]Express, tramvaji mile na sajmu zbog bezobrazluka što pešaka što ostalih motorizovanih. Jednostavno veliki rizik.
Drugo ima puno ograničenja, previše. Kao i previše nelogičnih trasa gde tramvaj gubi svaku logiku pa nije ni čudo što ga ljudi izbegavaju.
A onda se vratimo na prvo pa se tu dobijaju česti prekidi saobraćaja i odjednom niko se ne vozi. Niko jer ko će da rizikuje i da kasni.
Tramvaji sa Ustaničke su uglavnom krcati jer nemaju alternativu i relativno brzo idu. I tu ima velikih problema.
Brzo i relativno lako rešenje je da saob. policija dežura na trasama + da uzima snimke sa kamera tramvaja i munjevito kažnjava sve koji ugrožavaju tramvajski saobraćaj.

To za potez Gospodarska-Sajam je opšte poznato, međutim CAF ga blokirao celom trasom od Sajma do Vuka. Svako stajalište, svaki semafor morao da čeka da se CAF skloni. Stajališta nisu predviđena za maksimalnu dužinu dva vozila, već za maksimalnu dužinu jedne kompozicije. Ovo važi čak i za Mostar zbog čega je morao da mili čak i između BIGZ-a i pomenutog. Jednostavno CAF zauzeo stajalište, a dupla Katica duža i od njega. Takođe CAF ima ručna vrata pa i tu gubi vreme. Duže stoji, čak i kada je slabo popunjen. Neverovatan nivo neefikasnosti po papreno visokoj ceni.

Kako u drugim gradovima bez problema funkcionišu? Lepo, zbog toga što njima ne upravljaju ovakve karikature od nesposobnjakovića. Mislim da je konačno jasno koliko je i zagovornicima projekta "Tramvajem u 21. Vek" stalo do unapređenja sistema kad stajališta ne mogu da prime više dugačkih tramvaja odjednom. O najnovijim "rekonstrukcijama" (čitaj devastacijama) ne treba ni govoriti.

Nego, da se vratimo mi na autobuse.

Živo me zanima šta će da traže na tenderu. Iveco, Mercedes i BMC ne nude krutu prednju osovinu uz šta imaju skromniji obrtni momenat. Scania nudi i krutu prednju osovinu i 1500Nm s 9-litarskim motorom snake 320ks. Zadnji prepust duži od Iveca, širina veća od Iveca, visina poda niža od BMC-a. Scania Citywide LFA dolazi u obzir po svemu. Jedino za cenu nisam potpuno siguran. Iako M.A.N takođe nudi krutu prednju osovinu njegov težak 12-litarski motor postiže samo 1250Nm obrtnog momenta i to uz generalno loš kvalitet karoserije po visokoj ceni. Ovo poslednje se može saznati od zagrepčana koji su se opekli i s Ankarom (M.A.N) i s Vysokim Mytom (Iveco).

Šta vi mislite, šta će bi po vama ovog puta trebalo da se nađe u tenderskoj dokumentaciji?
 
Договориће се са неким шта им треба и направити услове тендера по томе...
Шалу на страну, челични рукодржачи су нова обавеза, тако да то сигурно
 
Pa sigurno je da ce gledati da kupe najjeftinije.briga njih za kvalitet.

Na zalost svih nas...
 
Са возачеве стране је ок, али да га видиш са друге стране, крив само тако... Време је за пут у расход, не знам како им раде 318, 319 и 361, оно је за фирму Крстић и Синови... И Кинези које појединци пљују су апсолутни препород у Земуну, вечерас 448 на последњем са Кеја, надам се да је довезао људе барем до Сурчина... Мада ми не иде у у главу, у вечерњим сатима 367, 891, 1380 и 1386 иду са отвореним поклпоцима мотора, а аутобуси скоро 7.година стари... Смејте се ви мени, са Новим Београдом и Јапанцима 15 до 17.година старим, 610 је имао скоро 90% остварених полазака, а задњих годину дана 610 је једна од најгорих линија што се Икарбуса тиче... Опет и упорно понављам, линија се сад заснива на вољи возача... Да нема Новог Београда сваки дан на једном кругу у смени, па линија би ишла на сат времена...
 
Pa jel moguce da mu je jedno krilo IV vrata ostalo sa reklamom?
 
To od silnog seckanja lima i GSP dorada. :D
Sećam se, prvo što je ''otišlo'' na tim Ikarbusima pošto su došli u GSP, jesu one crne plastične zadnje maske u kojima su stajala svetla. GSP ne voli materijale koji ne mogu da se poprave prostim ispravljanjem ili čukanjem eksera. Tako da kad im je ponestalo tih maski za zadnju stranu, počeli su da uvode svoje modifikacije sa limarijom.
 
A tek kad su bili oni sa florida opremom! Kakvih jetu budževina bilo!
Ili, jedna strana na jedan način, najednoj visini, druga različita...
 
Evo nekih fotki od danas :)

Za pocetak krs sa 16ice, #902..

FjzmJU2.jpg



#1359

o75YXp7.jpg



#1343

Tip1vhM.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=702617#p702617:1jt58z9j je napisao(la):
Рипањац 405 » 27 Jan 2020 04:59 pm[/url]":1jt58z9j]Здушно навијам за МАН! 8) Није џабе она - MAN kann.
Ukusi su različiti, ali ajde da kažem da je novi M.A.N je među najlepšim autobusima sa naglaskom na odlično uklopljen poklopac boca za gas na krovu. Plaši me to što je skuplji od starog, proizvodi se u istom pogonu gde i stari, a koji bije loš glas. To je isti pogon koji je proizveo i "čudo od autobusa" a sada obične kanturine - Ankara.

Pogon u MB Turk u Istanbulu tih problema nema. Stari Lion's City, pa još sklepan u Ankari jeste svakako nešto što nam je najmanje potrebno u ovom momentu. Hrvati se opekli kao s ex Karosom (I Citelis i Urbanway nisu valjali jer nisu iz Annonaya tj. ex Renault gde se proizvodila originalna Agora). Scania i Solaris imaju samo po jedan pogon u Slupsku, odnosno Poznanju (Bolechowo) tako da kod njih nema razlika.

Na autobusi.net Novosađani komentarišu kako je novi Conecto začuđujuće čvrst, nešto što se od starijih LF verzija nije moglo očekivati. Tresli se kao stari sa jednim stepenikom.

Inače kad smo već kod NS isti je ponovio tender za zglobne autobuse zbog toga što je Mercedes ponudio višu cenu od zacrtane (koja je sama po sebi vrlo povoljna) pri čemu nije mogao garantovati 180 dana isporuke za 20 autobusa. Ili su slotovi za zgloobne bili zauzeti ili je neko u međuvremenu naručio veliki broj zbog čega je NS trebalo da čeka. Zbog toga su imali tu nesreću da ponovo izvise sa zglobnim niskopodnim vozilima koja treba da pokriju najopterećenije linije. Bruka i sramota za Novosađane. Prvo je trebalo nabaviti zglobne da se zauzmu slotovi i za njih je trebalo izdvojiti više novca.

Inače "neprihvatljivo visoka cena" iznosila je celih 269.900 evra bez PDV. Solo 187.500 za 30 vozila, znači ništa manje s obzirom na to da se radi o 50% većem broju vozilia kapaciteta manjeg za 1/3.

S tim u vidu Beograd će moći da ostvari pravo na veliki popust, posebno ukoliko bi pobednik prvog tendera za 200 vozila imao prednost na svim ostalim radi postizanja unifikacije voznog parka. Naime, planirano je izdvojiti 53 miliona (pretpostavljam bez PDV) za 200 vozila, 150 zglobnih i 50 solo. Da zaokružimo solo Conecto NGT na 190.000 što znači da je zglob oko 290.000.

190.000x50=9.500.000, 290.000x150=43.500.000. Znači skupa izađe 9,5+43,5=53 miliona evra.

Osim toga preostalih 320 predviđeno je nabaviti putem 4 tendera po 80 za 85 miliona evra. Ukoliko je za solo i zglob uzmemo istu cenu onda bi za 84,8 miliona mogli nabaviti 240 zglobnih i 80 solo. Ispada da su planirali 130 solo i 390 zglobnih a da su pomenuli samo 50 solo jer znaju u kakvoj smo situaciji sa zglobnim posle tolikih godina izbegavanja kupovine, odnosno nabavke ne samo dovoljnog već i prevelikog broja solo.

Pazi sad ovo. Za 500 zglobnih umesto 130+390 solo+zglob po istoj ceni bi bilo potrebno 145 miliona umesto 138, dakle 5% više novca za 20 vozila manje i to uz 4,9% veći ukupan kapacitet svih vozila. A šta ako se ostvari popust? Na taj način je moguće raspisati jedan tender manje odnosno 1x200+3x100 vozila umesto 1x150+50 + 4x80.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=702670#p702670:1jt58z9j je napisao(la):
Fića » 27 Jan 2020 09:47 pm[/url]":1jt58z9j]Договориће се са неким шта им треба и направити услове тендера по томе...
Шалу на страну, челични рукодржачи су нова обавеза, тако да то сигурно

Šipke su najmanji problem. To bi trebalo svi da nude, mada nisam video nijedan Conecto s čeličnim rukodržačima. Čelične šipke su praktične zbog čega se upravo decenijama koriste u Francuskoj, ali i u metro sistemima u SAD.

Ne znam da li će tražiti krutu prednju osovinu niti koliki obrtni moment. Ovo drugo može predstavljati problem zglobnim autobusima sa četvora vrata registrovanim na 159+1 (putnici plus vozač).

Btw. pošto Higeri i BMC imaju izduv gore bilo bi dobro da i nove autobuse naruče sa izduvom gore. Interesantno da Mercedes ne integriše već nudi čelični dimnjak kao opciju (mada to nisam video ni na jednom Konektu).

Ustvari jedini CNG autobusi u Beogradu imaju upravo tako izveden izduv.

U pitanju su MAZ/BIK 203 CNG: https://www.lobi-info.rs/wp-content/upl ... a-2017.jpg

Primeri na Citaru iz evropskih gradova:

Brisel, Citaro G Facelift (dizel): https://www.flickr.com/photos/tec869/38290821511/
Brisel, CItaro G C2 (dizel): https://www.flickr.com/photos/harry_nl/23065725183/
Madrid, Citaro G C2 NGT (CNG): https://www.flickr.com/photos/134454009 ... otostream/
Madrid, Citaro C2 NGT (CNG): https://www.flickr.com/photos/170982834 ... 722344625/

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=702675#p702675:1jt58z9j je napisao(la):
KizaNoSleep » 27 Jan 2020 10:11 pm[/url]":1jt58z9j]Pa sigurno je da ce gledati da kupe najjeftinije.briga njih za kvalitet.

Na zalost svih nas...

Ajde da je samo to, već treba da nas brine i nastavak svaštarenja, posebno kada se radi o nabavci čak 520 vozila podeljenoj na 5 tendera. Recept za katastrofu. Nadajmo se homogenizaciji voznog parka.
 
На шта личи 1012? Људи, реалност на вољу... Патос у хаотичном стању, код оних лежећих где је Имоцентар да људи на кров аутобуса изађу? Још 322 и 990 им шпартају на улици?
 
ја бих волео да Икарбус учествује на тендеру. осим ако град опет не зај**е па лупи неке услове које Икар не може да испуни, као што је било за соло аутобусе. а ако зацепе опет неке лудачке услове, онда Соларис. реално, што тупити када већ имамо њихова возила, и још су се добро показала
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703115#p703115:3bwa627i je napisao(la):
Bender Rodriguez » Wed Jan 29, 2020 3:31 pm[/url]":3bwa627i]To od silnog seckanja lima i GSP dorada. :D
Sećam se, prvo što je ''otišlo'' na tim Ikarbusima pošto su došli u GSP, jesu one crne plastične zadnje maske u kojima su stajala svetla. GSP ne voli materijale koji ne mogu da se poprave prostim ispravljanjem ili čukanjem eksera. Tako da kad im je ponestalo tih maski za zadnju stranu, počeli su da uvode svoje modifikacije sa limarijom.


Svaki ovakav autobus bi trebalo da sabracajna iskljucuje i salje na vanredni tehnicki jer nema atest za prepravku svetlosne signalizacije.
 
@ Express
Па и наши Џапанезери би требало да су склапани у тој истој Анкари, па их ено и даље у једном комаду. А МАН би требало да има једну фабрику и у Пољској, у Стараховицама, тако да ми ово са причама о неквалитету баш и не пије воду. У Стараховицама су склапани аутобуси за Тбилиси.
 
Има МАН фабрику у Пољској, и мислим да су тамо склапани нови аутобуси за Варшаву, Гдињу и остале градове.
Нови варшавски манови на гас су врх аутобуси, и колико ја знам, њихов градски MZA је купио манове на гас зато што су јефтинији од солариса на гас
http://busphoto.eu/photo/278478/?vid=502726
 
Рипањац 405":1angq14o je napisao(la):
@ Express
Па и наши Џапанезери би требало да су склапани у тој истој Анкари, па их ено и даље у једном комаду. А МАН би требало да има једну фабрику и у Пољској, у Стараховицама, тако да ми ово са причама о неквалитету баш и не пије воду. У Стараховицама су склапани аутобуси за Тбилиси.

Dobro, različita su to vozila potpuno. Japanci imaju pravu klasičnu šasiju, a ovde je reč o niskopodnim vozilima.

Express

Iskreno, ne znam šta je tačno problem sa karoserijama kod Lion's City-a, ali mi je prosto neverovatno da isti imaju takav problem, jer ipak je reč o jednom MAN-u. To što se za one siromašnije kupce sklapa u Ankari već par decenija, ne bi baš smelo u tolikoj meri dovesti kvalitet u pitanje. Reći za neki MAN da je kanta, malo je preterano, mada se ovi solaći kod Lui travela baš i nisu proslavili. Sam prevoznik je, takođe, prava pravcata katastrofa. Ne znam ko je radio Lion's City-e za Budimpeštu, ali rade na jednoj od zahtevnijih linija, i nije da nema lupkanja i krckanja, al s obzirom na stanje samih ulica to i nije neko čudo. Krcka i C2 isto tako. Usponi, takođe, nisu baš naivni. MAN ima već dugo fabriku u Poljskoj, zajedno sa SCANIA-ijom i VOLVO-om. Poljska je zato među najvećim proizvođačima autobusa u Evropi. Što se tiče motora, gasni G28 nije proterano potentan, ali je zato među pouzdanijim agregatima na tržištu. Stari je znanac i trebao bi biti i jednostavan, i ne naročito skup za održavanje. Iskreno, novog Lion's City-a bi i ja voleo videti na beogradskim ulicama.
 
Mogao je MAN da ima fabriku i u Srbiji, u Zemunu. Da je bilo malo više pameti a malo manje lenjosti i aljkavosti.
Isto važi i za Solaris. Kao što je nekad bio Ikarus Zemun, tako je sad mogao da bude i Solaris Zemun.
 
Vrh