Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 267 95,4%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,6%

  • Ukupno glasača
    280
Evo i dva Solarisa.
#3067 na 17.
#3102 na 31.
Video sam još i 3002, 3088, 3131, 3162.
Na okretnici Konjarnik sam video i Japanca koji pretpostavljam radi šihtu na 17, pozadi je pisalo 88.
c3e163dab4ed9895f0b804f8a19fb3cb.jpg
c75793ce500e90fb14c243194eb9bd8f.jpg


Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Japanac je valjda 1311.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Zašto imaju te trocifrene oznake, a relativno su noviji busevi?

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Икаруси 161 су имали четвороцифрене бројеве, а двадесет година млађи од њих једноцифрене. Нема то везе са старошћу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=700608#p700608:1gsixdle je napisao(la):
Bender Rodriguez » 20 Jan 2020 03:41 pm[/url]":1gsixdle]Skoro sam naišao na podatak da je 70ih i 80ih GSP imao oko 400 Ikarusa IK-5. Što mu dođe oko 2/3 tadašnjeg autobuskog voznog parka. Ako ne i više.
Znali ljudi šta znači standardizacija i koliko olakšava posao i održavanje. A danas... danas imaju više marki i modela u opticaju nego što imaju servisnih vozila i kipera. :roll:

IK5 ili IK5+IK6? Pitam pošto je 5 zglob a 6 solo. :)

Ja sam pominjao više puta da je udeo zglobnih u gradu bio 2/3 sve do uvođenja privatnika koji su drastično pokvarili prosek. Bilo je nekada na mnogim linijama i zglobnih autobusa raznih tipova i konfiguracija.

Donešenjem odluke o starosti vozila došlo je do prelaska privatnika na gotovo 100% solo vozila (ne računajući par Ikarbusa na 88, a mnogo pre postavljanja C&LC na 511). Uz to nije unapredjen ni kvalitet nabavljenih vozila zbog ograničenja ugovora na 10 godina. Drugim rečima odgovaralo je što jeftinije vozilo koje bi bilo rastureno posle 10 godina. Taj status quo traje do dana današnjeg.

Kada ukinu privatnike zbog uvođenja metroa uz značajnu redukciju izdataka za JGP grad može isključivo nabavljati vozila GSP-u po većoj nabavnoj ceni. Vozila će trajati duže (ista cena po godini eksploatacije kao što sada plaćaju za jeftine kanturine) što će produžiti rok između raspisivanja tendera, samim tim i omogućiti duži rok isporuke. Mnogo toga biće izbegnuto. Ali dobro da ne gnjavim o tome šta bi bilo kad bi bilo. Doćiće i to na dnevni red jednog dana.

Nego, danas 1344, 3018 i 3031 čoporativno u Radničkoj. Prvi pun, vuče se kao puž a Solarisi prazni. 55 mi otišao ispred nosa tako da mogu da konstatujem da je išao tačno po redu vožnje na 10min. 183 na 89. Pa šta da vam kažem, ne zna se koji je gori - da li on ili pomenuti SG313 #1344. Stigle ih godine s obzirom na stručno "održavanje" pomoću štapa i kanapa. Ta vozila baš sada zahtevaju najviše pažnje zbog učestalih kvarova.

Prelazim na 3402 s 30.

Ukratko to je jedan od najboljih Higera koji vrlo malo vibrira, ne krcka gotovo uopšte, ima brža vrata i tih hladnjak. Motor naravno radi perfektno. Jedina mana je što se tresu vrata upravljačnice pa napred staklo drnda. Osim toga ništa mu ne fali. Blizu je mojih očekivanja od Higera čime se baš i ne mogu pohvaliti njegova brojna kineska "braća".

Inače koliko je i on i kao tako opisan zapravo loš bilo je potrebno ući i u Solaris. Gužva tolika da baciš jaje ne bi se razbilo, težak kao tuč pa i pored toga vuče kao besan, iako propada po rupama ma ni da mrdne konstrukcija (čak kad udari o asfalt ne pomera se). Zvecka malo unutrašnje staklo kod vrata, ostali delovi neprimetno ali nema onog lupanja karakterističnog za Ikarbuse, MAZ-ove niti vibracija koje se javljaju kod Conecta (i starog i novog), mnogih Higera, dosta Turaka uključujući i BMC. Naravno Ikarbus je neizostavna mirođija u svakoj čorbi pa tako i po vibracijama.

Dakle pamet u glavu. Nek odreše kesu, moraju istu sumu potrošenu na Higere (bez BMC-a) izdvojiti za 100 zglobova s obzirom na to da isti saobraćaju na najvažnijim trasama, pa makar i Ikarbus ponudio primetno kvalitetniji proizvod od onih na koje smo navikli. Reče Vićentić u preduzeću sve vrsni stručnjaci. Dakle za izlazak pristojnih vozila iz zemunske fabrike potrebni su samo novac, volja, red, rad i disciplina. Sitnica. Ajde ovo prvo i nekako, al poslednje teško.

I da se razumemo, ne treba nama značka nekakvog srpskog Mercedesa ili M.A.N-a već "srpski Solaris" u figurativnom smislu, mada meni lično ne bi bilo žao da tender dobije i pravi - onaj poljski ukoliko Ikarbus upadne u problem s Kinezima. Jasno je da ne treba više čekati na raspisivanje tendera. Što je mnogo mnogo je. Tek će s trolama da završe kao s Kinezima ako ih budu terali da "sklepaju" vozila do kraja godine - ko god da dobije tender od niskobudžetnih proizvođača. Ne sme se rizikovati sad sa zglobnim autobusima.
 
Kako je regulisana klimatizacija kod zglobnog Ikarbusa M serije pošto upravo u prednjem delu duva topao a pozadi hladnan vazduh.
 
Zemun je odlučio da te M iz 2013. god numeriše sa brojevima koji su im postali slobodni rashodovanjem starijih vozila. Numerisani su sa 366,367,369,370,372,373,375, 382,391. Nbgd i Karaburma su ih numerisani sa brojevima gde sh imali dovoljan niz za nova vozila..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=700658#p700658:lqi30sfb je napisao(la):
Igor » Pon Jan 20, 2020 7:04 pm[/url]":lqi30sfb]Kako je regulisana klimatizacija kod zglobnog Ikarbusa M serije pošto upravo u prednjem delu duva topao a pozadi hladnan vazduh.

Nema posebne regulacije za prednji i zadnji deo. Uglavno se tako ponaša sa nedostatkom freona.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=700652#p700652:1z2xgbxi je napisao(la):
Daxara » Пон Јан 20, 2020 6:53 pm[/url]":1z2xgbxi]Zašto imaju te trocifrene oznake, a relativno su noviji busevi?

Sent from my MI 8 using Tapatalk

До доласка Солариса 2013. нумерација је ишла по погонима
1-274 Космај
275-450 Земун
451-699 Нови Београд (Соло)
700-1099 Карабурма
1101-... Нови Београд (Зглобни)

Ти Икарбуси су дошли пре Солариса, и добили бројеве у погонима у којима су раније били.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=700657#p700657:1xtyfwf3 je napisao(la):
Express » 20 Jan 2020 19:03[/url]":1xtyfwf3]Donešenjem odluke o starosti vozila došlo je do prelaska privatnika na gotovo 100% solo vozila (ne računajući par Ikarbusa na 88, a mnogo pre postavljanja C&LC na 511). Uz to nije unapredjen ni kvalitet nabavljenih vozila zbog ograničenja ugovora na 10 godina. Drugim rečima odgovaralo je što jeftinije vozilo koje bi bilo rastureno posle 10 godina. Taj status quo traje do dana današnjeg.
Nema veze odluka o starosti vozila sa time što su privatnici sa solo vozilima, nego sa time što im se plaća vožnja za solo vozila.
 
Приватници намерно набављају ломове јер знају да ће их заменити за десет година, док ГСП има много већи проблем кад набави ломове јер му Београд наредних двадесет година неће обезбедити већи број нових возила.
 
Аца":2m0b6lrs je napisao(la):
Приватници намерно набављају ломове јер знају да ће их заменити за десет година, док ГСП има много већи проблем кад набави ломове јер му Београд наредних двадесет година неће обезбедити већи број нових возила.
Upravo to, evo ovi Unacopovi Mazovi se raspadaju na 50, uz brdo vuče otprilike kao najgori Ik 103f autobusi, čak je i njihov Liaz bolji od Maza bez obzira na to što mu je podolit užasan. Ali to nije problem u autobusima koliko je problem u prevoznicima. Svaki autobus može biti odličan ako se isto tako i održava od prvog dana, pogledajte iste autobuse koje ima Unacop kod Sage trans, a uporedite 112le 3222 iz Gsp-a i Arrivin. Jedino bolje na 3222 je što rade treća vrata, inače je Arrivin koji je stariji u znatno boljem stanju, baš sam se danas vozio sa njim i to bez obzira što Arriva uopšte nije sjajna po održavanju, pa u kakvom bi stanju bili 112le, a i 112M da ih imaju Saga Trans ili Dumeco, niko ništa loše ne bi pričao o njima, kao što u Kaluđerici hvale maz i Liaz, dok ovi što se voze istim na 50 pričaju da su krševi.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Некад је народ био задовољан Икарусима 111 и 166, а сад пљује по тим аутобусима. У време санкција људи су се кували у Саносима 115 и није било речи о климама, интернету. Некад се по снегу чекао аутобус сат времена и више, а данас се ризикује живот, претрчава улица како би се што пре стигло на аутобус. Некад се до прве станице пешачило одређено време, а данас би сви да имају превоз до своје капије. Некад се знало како се улази у возило, а данас би сви да уђу једни преко других. Много смо размажени, неваспитани и незахвални.
 
Danas sam video onu grozotu #296 na 304.
Skoro vozio sa poluotvorenim vratima jer se skoro pa raspao.
Iznenadio sam se nagativno kada sam video da je i dalje u saobracaju,jer zimi hladi a leti kao onaj pustinjski fen na obali Crvenog mora.

Kao i moj omiljeni Conecto #190 zajedno za #210 na 305.
U Higeru #3524 nisu radili validatori,dok desno krilo zadnjih vrata kasni pola sekunde (verovatno ga je neka guzva oprljila).
 
KizaNoSleep":3vk3707i je napisao(la):
Danas sam video onu grozotu #296 na 304.
Skoro vozio sa poluotvorenim vratima jer se skoro pa raspao.
Iznenadio sam se nagativno kada sam video da je i dalje u saobracaju,jer zimi hladi a leti kao onaj pustinjski fen na obali Crvenog mora.

Kao i moj omiljeni Conecto #190 zajedno za #210 na 305.
U Higeru #3524 nisu radili validatori,dok desno krilo zadnjih vrata kasni pola sekunde (verovatno ga je neka guzva oprljila).
Taj krš je zreo za otpad, jedino što dobro vuče, ja se vozio u petak na šihti sa 497 i on stvarno odlično ide, a to vozači vole, kad im bus nije mrtav.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Некад је народ био задовољан Икарусима 111 и 166, а сад пљује по тим аутобусима. У време санкција људи су се кували у Саносима 115 и није било речи о климама, интернету. Некад се по снегу чекао аутобус сат времена и више, а данас се ризикује живот, претрчава улица како би се што пре стигло на аутобус. Некад се до прве станице пешачило одређено време, а данас би сви да имају превоз до своје капије. Некад се знало како се улази у возило, а данас би сви да уђу једни преко других. Много смо размажени, неваспитани и незахвални.
Друже, јеси у праву за ова претрчавања улице и ово што би сви да имају превоз до своје капије (ово се посебно односи на оне ближе центру)... Али морам да ти кажем да уопште ниси у праву што сматраш људе размаженим само зато што им смета недостатак климе у аутобусу. Као метеоролошки техничар по струци морам да ти скренем пажњу да се клима умногоме променила од пре 35-40 година до данас (углавном због промене нагиба Земље која се догађа на сваких 25000 година ако се не варам, помињао сам то и пре, али добро, то сад није тема), па чим упече Сунце преко 35 степени, чак и омладина пада у несвест као кладе, ако је приде и спарно то је тек трагедија. Тако да бих те пријатељски посаветовао да следећи пут двапут размислиш пре него што кажеш овако нешто, јер не бих да звучим као да икоме прижељкујем невоље, али људи укапирају неке ствари и промене став тек када сами осете одређени проблем (у овом случају малаксалост, вртоглавицу, па и несвестицу на врућини) на својој кожи, не дај Боже ником. Клима није луксуз, него потреба. И то врло насушна потреба. Рећи некоме да је размажен јер му сметају одређене временске прилике па му се слоши је у, најмању руку, увредљиво и понижавајуће.
 
Bez obzira na klimatske promene, treba uvek ići napred, pa i po pitanju komfora u javnom prevozu. Ako smo nekada morali da se kešamo po brojnim stepenicama gradskih autobusa, danas eto ne moramo više, a ima i onih kojima nije lako ući ni u niskopodno vozilo, tako da i osobe sa posebnim potrebama zaslužuju više pažnje. Klima uređaj pripada tehnologiji od pre pedeset i više godina, i nema apsolutno nikakvog razloga lišiti njenih benefita i korisnike javnog prevoza. Prošlo je vreme kada je ona bila privilegija imućnih. Današnji autobusi se i ovako najčešće i greju preko klima uređaja. Između ostalog i naši Solarisi. Ne dopadaju mi se baš sve pojave i stvari koje nas čekaju u nekoj ne tako dalekoj budućnosti, ali sam svestan da se tehnološki napredak ne može zaustaviti. Da ne zalazimo sad previše u tu tematiku, pošto se naširoko o tome može raspravljati. No, bar se za javni prevoz ne može naći ništa što ga je po bilo čemu unazadio poslednjih decenija, a ponajviše po pitanju sredstava za rad. Dobili su i vozači i putnici na komforu sa novijim vozilima, a i bezbednost je zasigurno podignuta na viši nivo. Na kraju krajeva, ljudi je sve više, a i potrebe za kretanjem su veće, tako da se uporedo s tim moraju povećavati i kapaciteti i protočnost putnika.
 
Инвалиди и мање отпорни људи заслужују врхунски превоз и њима треба максимално угођавати. Пре свега повећати број нископодних возила, климатизованих, а најбитније од свега су топлотна изолација и чврстина! Поставио сам пре неко време слику Темзе А12 сударене на Славији, згужване у гомилици, док је возач једва преживео клиничку смрт. Кеша је објашњавао да се при судару мање чврстих возила ударно оптерећење с путника преноси на возила и тако делом апсорбује, али је то опасно по путнике који се налазе уз страну возила, јер у тим случајевима жртве настају секунд после судара! Ако је пластика ушетеда масе и новца, онда нек лепо израде чврсту пластику, а испод ње чврсту конструкцију, као што то раде озбиљне фабрике, а не ово што раде. Ускоро ће возила да буду од кинеске пластике, а зграде скроз провидне од стакла, све због тога што луда маса експериментише и кроји свет по својим суманутим стандардима.
 
Ацо, мислим да сам био довољно јасан недавно када је реч о Темзама. 3 нама познате су добиле туражу, од тога једна са тешким повредама возача које помињете. Да ли је пролетос наложен ванредни технички? Јесте. Да ли су поправке обављене? Прилично сам сигуран да јесу, али реч о томе препустићу онима који раде у Ариви или имају неког пријатеља / познаника тамо. А да ли сте икада размислили о некој одређеној вероватноћи да су возачи скривили све 3 незгоде (не значи да јесу, али у тако комплексним ситуацијама увек треба истражити све факторе)? Као што рекох, претпоставка невиности јасно каже да је свако невин док се не докаже да је крив. Сви ти новији аутобуси од краја деведесетих па наовамо су пуни електронике. И апропо тога, поновићу зашто је оправдано бацити мањи вео сумње и на возаче у таквим случајевима, а имајући у виду претходну реченицу. Један возач на 407 је пре 3 године тако нагарио Икамерца #3221 да су му умало отказале кочнице. Да ли их је само спалио или је својом небригом изазвао неку банану са електроником није ми познато, али понајпре мислим да је ово друго имајући у виду да је познато да му је електроника и дан-данас слаба тачка. Исто важи и за #3222.
Тако да, ја никако не могу да будем искључив у оптуживању када су такве ствари у питању. Може бити да је фабричка грешка, али може бити да су и возачи нешто зезнули. Упамтите за убудуће, када се повела прича о Темзама, први сам био за њихово повлачење и ту сам био недвосмислен. И да напоменем: читајте подебљане делове поруке!!!
 
Јеси замислио себе на његовом месту? И тад би рекао ову глупост коју си сад написао овде? И возачи и путници су криви по теби, а не људи који су направили и пустили тај отпад на улице. Овде више нема сврхе писати ишта, мислио сам да има али нема.
 
#3001-17, kul reklama. Nadam se da ce u buducnosti biti neka cija se nijansa crvene podudara sa bojom busa :D

Yo87G7p.jpg
 
Надам се да ће у будућности укинути те рекламе, јер су неукусне и служе само да скрену пажњу пешацима како не би опазили колико се људи угурало у возило због кашњења.
 
Ajde smiri malo, sve hejtujes. Nema smisla stvarno. Napisao sam samo, ne svidja ti se, iskuliras jednu poruku. Nece ti nista biti.
 
Јеси замислио себе на његовом месту? И тад би рекао ову глупост коју си сад написао овде? И возачи и путници су криви по теби, а не људи који су направили и пустили тај отпад на улице. Овде више нема сврхе писати ишта, мислио сам да има али нема.
Два су разлога која могу да објасне вашу овакву реакцију - или сте толико задрти у својим ставовима да поред онога што други пишу прођете као поред турског гробља, или уопште не разумете шта пишем. Па ви сте побркали 2 тотално различита појма: ОСУМЊИЧЕН и ОКРИВЉЕН, који никако не могу имати исто значење!!! :evil: Оне речи МОЖЕ БИТИ значе да увек, али увек постоји простор да се касније испостави да је разлог несреће другачији од првобитно претпостављеног. И да, него шта него су путници криви (ако испадну) када се кешају на врата, јурцају и шепртљају при уласку и изласку као зунзаре које не виде ништа испред себе, посебно ако промаше станицу када се успавају. Полако бре, све може да сачека, а живот је најважнији, вратићеш се већ некако! Даљу дискусију са вама не намеравам да настављам док не обратите појачану пажњу на неке врло важне делове мојих коментара јер је евидентно да вам ни подебљана слова нису упала у очи!!!
Ajde smiri malo, sve hejtujes. Nema smisla stvarno. Napisao sam samo, ne svidja ti se, iskuliras jednu poruku. Nece ti nista biti.
Имаш :kk: од мене! Толико бре неке негативне енергије и мржње према свему другачијем да је ово нездраво. Ни ја не волим многе аутобусе које други воле, неке сматрам чак и кршевима (Солариси) на свеопште изненађење осталих форумаша, па опет имам неко скривено разумевање за оне који их воле јер како неко после да разуме мене и моја интересовања?
 
Vrh