[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=700608#p700608:1gsixdle je napisao(la):
Bender Rodriguez » 20 Jan 2020 03:41 pm[/url]":1gsixdle]Skoro sam naišao na podatak da je 70ih i 80ih GSP imao oko 400 Ikarusa IK-5. Što mu dođe oko 2/3 tadašnjeg autobuskog voznog parka. Ako ne i više.
Znali ljudi šta znači standardizacija i koliko olakšava posao i održavanje. A danas... danas imaju više marki i modela u opticaju nego što imaju servisnih vozila i kipera. :roll:
IK5 ili IK5+IK6? Pitam pošto je 5 zglob a 6 solo.
Ja sam pominjao više puta da je udeo zglobnih u gradu bio 2/3 sve do uvođenja privatnika koji su drastično pokvarili prosek. Bilo je nekada na mnogim linijama i zglobnih autobusa raznih tipova i konfiguracija.
Donešenjem odluke o starosti vozila došlo je do prelaska privatnika na gotovo 100% solo vozila (ne računajući par Ikarbusa na 88, a mnogo pre postavljanja C&LC na 511). Uz to nije unapredjen ni kvalitet nabavljenih vozila zbog ograničenja ugovora na 10 godina. Drugim rečima odgovaralo je što jeftinije vozilo koje bi bilo rastureno posle 10 godina. Taj status quo traje do dana današnjeg.
Kada ukinu privatnike zbog uvođenja metroa uz značajnu redukciju izdataka za JGP grad može isključivo nabavljati vozila GSP-u po većoj nabavnoj ceni. Vozila će trajati duže (ista cena po godini eksploatacije kao što sada plaćaju za jeftine kanturine) što će produžiti rok između raspisivanja tendera, samim tim i omogućiti duži rok isporuke. Mnogo toga biće izbegnuto. Ali dobro da ne gnjavim o tome šta bi bilo kad bi bilo. Doćiće i to na dnevni red jednog dana.
Nego, danas 1344, 3018 i 3031 čoporativno u Radničkoj. Prvi pun, vuče se kao puž a Solarisi prazni. 55 mi otišao ispred nosa tako da mogu da konstatujem da je išao tačno po redu vožnje na 10min. 183 na 89. Pa šta da vam kažem, ne zna se koji je gori - da li on ili pomenuti SG313 #1344. Stigle ih godine s obzirom na stručno "održavanje" pomoću štapa i kanapa. Ta vozila baš sada zahtevaju najviše pažnje zbog učestalih kvarova.
Prelazim na 3402 s 30.
Ukratko to je jedan od najboljih Higera koji vrlo malo vibrira, ne krcka gotovo uopšte, ima brža vrata i tih hladnjak. Motor naravno radi perfektno. Jedina mana je što se tresu vrata upravljačnice pa napred staklo drnda. Osim toga ništa mu ne fali. Blizu je mojih očekivanja od Higera čime se baš i ne mogu pohvaliti njegova brojna kineska "braća".
Inače koliko je i on i kao tako opisan zapravo loš bilo je potrebno ući i u Solaris. Gužva tolika da baciš jaje ne bi se razbilo, težak kao tuč pa i pored toga vuče kao besan, iako propada po rupama ma ni da mrdne konstrukcija (čak kad udari o asfalt ne pomera se). Zvecka malo unutrašnje staklo kod vrata, ostali delovi neprimetno ali nema onog lupanja karakterističnog za Ikarbuse, MAZ-ove niti vibracija koje se javljaju kod Conecta (i starog i novog), mnogih Higera, dosta Turaka uključujući i BMC. Naravno Ikarbus je neizostavna mirođija u svakoj čorbi pa tako i po vibracijama.
Dakle pamet u glavu. Nek odreše kesu, moraju istu sumu potrošenu na Higere (bez BMC-a) izdvojiti za 100 zglobova s obzirom na to da isti saobraćaju na najvažnijim trasama, pa makar i Ikarbus ponudio primetno kvalitetniji proizvod od onih na koje smo navikli. Reče Vićentić u preduzeću sve vrsni stručnjaci. Dakle za izlazak pristojnih vozila iz zemunske fabrike potrebni su samo novac, volja, red, rad i disciplina. Sitnica. Ajde ovo prvo i nekako, al poslednje teško.
I da se razumemo, ne treba nama značka nekakvog srpskog Mercedesa ili M.A.N-a već "srpski Solaris" u figurativnom smislu, mada meni lično ne bi bilo žao da tender dobije i pravi - onaj poljski ukoliko Ikarbus upadne u problem s Kinezima. Jasno je da ne treba više čekati na raspisivanje tendera. Što je mnogo mnogo je. Tek će s trolama da završe kao s Kinezima ako ih budu terali da "sklepaju" vozila do kraja godine - ko god da dobije tender od niskobudžetnih proizvođača. Ne sme se rizikovati sad sa zglobnim autobusima.