Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Хајде да покренемо петицију за поновну производњу Икарбуса 112Н и 218Н. Уопште не разумем такве наступе. И путници могу да одреде квалитет аутобуса, ваљда? Или можда само возачи имају тај дар? То што је Икарус 5 застарео не чини га ништа лошијим од свих млађих шклопоција Икарбуса. Понављам, аутобус треба да ради као сат, а не да са серијом кварова и недостатака превози путнике. Ако теби Браник кварови и недостаци одговарају, онда слободно покрећи петицију. Ја ћу убудуће да говорим само оно у шта сам 100% сигуран, а то је да Икарбус никад више неће направити моделе као што су 5 и 6, јер је наша домаћа индустрија пропала скроз. А пропала је због разних стручњака који би највећег крша скинули са фабричке траке и увалили неком предузећу.
 
Ikarbus je napravio šta je napravio.
Ako i proradi, biće to neki ding dong.
Svakodnevno se ovde raspravlja šta je bolje na osnovu koliko koji lupa unutra.
Kroz teška vremena smo prošli svi u poslednjih 30 godina. Preteška. Pravilo se šta je moglo i od čega je moglo.
Svako vozilo je iz svog vremena, po standardima koji su tada važili. Babe i žabe se ne porede. Donekle se mogu porediti vozila iste tehnološke generacije, a ne godišta.
Ikarbus nije pravio dobre autobuse, ali je hvatao korak i čak preterivao u tome.
 
#3450 sa 22A :D

2ZoqSAW.jpg
 
Како ми се држи Мечкица #3221 откад више није код мене на 407, је ли се побољшала или погоршала? :D
 
Рипањац 405":127z4qdh je napisao(la):
Како ми се држи Мечкица #3221 откад више није код мене на 407, је ли се побољшала или погоршала? :D
Na 304 je, 1 dan radi pa ga 3 dana nema i tako u krug, sad je pouzdaniji i 3222.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Nije mi jasno sta je bilo sa #3222 kad je do skidanja sa 83 svaki dan bio tu, i ujutru i uvece.
 
Na 304 je, 1 dan radi pa ga 3 dana nema i tako u krug, sad je pouzdaniji i 3222.
Изгледа да су та 2 најфелеричнија од старта.
Иначе, #3207 је већ месец и више дана на 2/407, одушевило ме је то што сам видео да га у првој смени дужи један млађи возач који је пре 4 године дужио #3229, па не сумњам да ће то ускоро бити врашки добар бус. :D
 
busspoter":op4ad4hc je napisao(la):
Nije mi jasno sta je bilo sa #3222 kad je do skidanja sa 83 svaki dan bio tu, i ujutru i uvece.
Moguće da su ga forsirali jer nisu imali šta drugo da izbace, a sad nemaju taj problem. Konstanto prijavljuje neki i kvar i toliko iritantno pišti da uvek sednem u zadnji deo, jadni vozači što moraju da voze. Inače slabije vuče nego bilo koji sa kojim sam se vozim, vidi se da je baš rastrešen i osećaju se od skoro i izduvni gasovi unutra.
Kad ga nema obično je zamena neki Conecto iz 2003 jer se bus svakako ranije isključuje jer poslednji polazak ima iz Vinče u 19:30. I da jednom je bio neispravan, nije radio na 307, stavili na šihtu na 303, posle jednog kruga ostao da čeka vuču.
Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
#3221 је имао исти проблем са увлачењем гасова у салон док је био на 407, посебно на успонима, дефинитивно га је средио онај лик што га је газио као да му је задње. Иначе, профинио се сад, сад #3505 вози лаганини, не јурца. :D
 
Profinio se jer zna da će Kinez da se raspadne za 6 meseci ako ga tako bude vozio, pa će onda morati da vozi kršinu.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Пролетос је возио Икарбусе 103, Икарбусе 103Ф и Мерцедесе Конекто, боље од њих није заслужио!
 
Mene zanima zašto se u Higerima, otvori za klimu razlikuju... u nekim su na desnoj strani izrezani a na levoj blindirani da kažem tj nemaju otvore.
I da li će to onda morati da se sređuje pred leto ili će tako ostaviti.
Meni je logično da je to kso pristiglo došlo već odrađeno kako valja.
 
Икарус 6:
man-890-06.jpg

Икарбус 206:
Ikarbus_IK-206_in_Mezhdurechensk.JPG
По чему су било који Икарбуси напредовали у односу на Икарусе 6? Једни од трулих цеви, а други од полиестера. Где је технолошки напредак? Где је квалитет? Где су безбедност и економичност? Погледајте Икарбусе 206 на шта личе и како се понашају у саобраћају. Такве аутобусе треба расходовати чим изађу из фабрике и тако им не давати прилику да се негде распадну, изгоре или покваре!
 
А шта је Икарбус постигао у последњих педесет година? Ми овде причамо о нечему што не може да се промени и нормално да ништа не постижемо таквим причама. Ја не знам како могу да утичем на људе који кршеве скидају са фабричке траке и уваљују саобраћајним предузећима.
 
Зашто су на Икарбусима из овог века предња, задња стена и кров од полиестера? Такви аутобуси су достојни расхода, јер сем мањих предности око механике, немају никакве друге предности! Схватите већ једном да Икарбус од 1993. прави само кршеве од румунских цеви и полиестера! А што се безбедности тиче, један је живот, а тај живот је 100% угрожен у било ком Икарбусу произведеном после 1993, јер отварање врата током вожње и распадање нису особине квалитетног и безбедног возила.
 
Rumunskih cevi odavno nema. Bilo ih u vreme one nemaštine 90-tih, i na samom početku 2000-tih. Ne vidim nikakav problem sa tim da se maske izrađuju od plastike, što je i inače slučaj kod mnogih proizvođača. Lakše za zamenu i popravku, a i da su na tim mestima limovi, oni ne čine deo noseće konstrukcije, tako da nikako ne mogu pomoći u slučaju jačih sudara. Bitno je ono što se nalazi ispod maske, a to ne može biti od plastike. Ne vidim ni neki problem da se krov pokrije nekom plastičnom legurom, u slučaju Ikarbusa poslednjih ne znam koliko godina je to pekolit. Neće korozirati, a i svi gledaju da upotrebom raznih plastičnih legura ostvare značajne uštede u masi. Proizvođači ipak moraju poštovati neke standarde pri proizvodnji karoserija, odnosno nosećih konstrukcija. Kod većine današnjih vozila, karoserije se mnogo više gužvaju nego ranije, čime one, a ne putnici, apsorbuju veću količinu energije prilikom sudara. Bar što se bezbednosti tiče, u automobilskoj industriji je, uopšte, ostvaren ogroman napredak po pitanju bezbednosti poslednjih dvadesetak godina. Isto važi i za kamione i autobuse naravno. Ne mogu reći da sam primetio da se Ikarbusi nešto posebno drugačije ponašaju prilikom većih sudara u odnosu na bilo koji drugi autobus. I gde je ta statistika koja dokazuje ovo što ti pišeš na kraju krajeva? Jer ima više stradalih u nesrećama u kojima su učestvovali Ikarbusi u odnosu na autobuse bilo kog drugog proizvođača?
 
Uselismo ovu priču u svaku temu.
Autobus je napravljen od cevi čija se gustina menja zavisno od opterećenja određenih zona. Preko možeš i najkon da zategneš, jer u konstrukcionom smislu nema nikakvu uligu. Postoje i zone programirane deformacije tamo gde se dešavaju najčešći udari, kako bi upile što više energije. Da li je citaro loš autobus? Naprotiv, ali pre godinu i malo u Nišu jedan je dobio udarac uza koji ga je prepolivio. Da je tu ostao čvrst, ne bi niko preživeo unutra. Pekolit i poliester daju oblije koje lim ne može, a lakši su. Zar nije bolje da kod udara u pešaka deo energije ode na lomljenje plastike, nego da se sve prenese na pešakovo telo? Plastika se zameni.
 
Srecom su one Temze i BMC-ovi bezbedni od pocetka... :roll:
 
Tako je kad se vozila kupuju bez probe. Kad kupuješ 50, 100, 150,200 vozila možeš da zahtevaš bar jedan za probu i to ne kraću od 6 meseci. Staviš ga neku od najtežih linija i daš raznim vozačima. Pažljivo ga pratiš, beležiš, pričaš sa vozačima i meganilarima. Onda, tražiš izmene i otklanjanje nedostataka, ili imaš argumente u pregovorima za obaranje cene.
 
Зашто су на Икарбусима из овог века предња, задња стена и кров од полиестера? Такви аутобуси су достојни расхода, јер сем мањих предности око механике, немају никакве друге предности! Схватите већ једном да Икарбус од 1993. прави само кршеве од румунских цеви и полиестера! А што се безбедности тиче, један је живот, а тај живот је 100% угрожен у било ком Икарбусу произведеном после 1993, јер отварање врата током вожње и распадање нису особине квалитетног и безбедног возила.
Друже, потрудићу се да будем максимално коректан према теби у посту који пишем. Нико не спори да свако има право на своје мишљење, можеш ти да волиш старија возила, нико ти то не може забранити. Али ово бесомучно изналажење мана новим возилима, чак и оних најминорнијих, никад нећу моћи да разумем. Константно причаш о некаквим угроженим животима, да ли си свестан да шириш панику, и то непотребну? Више пута сам рекао, о путницима који јурцају као муве без главе, и који се малтене кешају на врата чак и када није гужва, као и о појединим возачима којима нога одмах по притискању тастера за врата (неким ,,професионалцима" и пре затварања!) по дифолту иде на гас немам намеру да трошим речи јер колико год ја трубио о томе, они ће наставити да ћерају по свом. А нагледао сам се таквих икс-ипсилон-цет пута, да није тако не бих ни покренуо ту тему. Чак и када се спремаш да изађеш, увек прво треба да сачекаш да се затворе врата, па тек онда да станеш у њихову зону. Сами себе доводе без потребе у опасност, а после ђаво крив кад се нешто деси. Мозга без!
 
Higer 3519 покварен дисплеј, вози са папиром на 67.
 
IK-218N, nisam proverio koji je broj nažalost, ali ovi iz GSP-a pokušavaju da ubiju nekoga. Znam da su prve cifre 13**.
Osvetlio sam deo, rešetka za klimu (pretpostavljam) visi i ide gore dole pri svakom odskoku autobusa kroz ustaničku. Da, bio je na liniji 17.

Skapirao sam da bi nam bilo jako dosadno da imamo samo Solarise u prevozu i da bi ova tema bila pustoš. Ovako imamo Ikarbus, Higer, BMC da nam poprave/pokvare dan i nateraju nas da pišemo o njima.
96408751a107d98c34cc83ae6eb3e282.jpg


Sent from my MI 8 using Tapatalk
5039fc2c8b5f9010ef7dc3f1723a2ac3.jpg
 
Skoro sam naišao na podatak da je 70ih i 80ih GSP imao oko 400 Ikarusa IK-5. Što mu dođe oko 2/3 tadašnjeg autobuskog voznog parka. Ako ne i više.
Znali ljudi šta znači standardizacija i koliko olakšava posao i održavanje. A danas... danas imaju više marki i modela u opticaju nego što imaju servisnih vozila i kipera. :roll:
 
Vrh