Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 267 95,4%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,6%

  • Ukupno glasača
    280
I prošle subote je bila blokada, neki protest pa su se okretali na brankovom.
 
Па не иду сви аутобуси поред Мухара!
 
Ove stanice koje su snimljene namenjene su za linije 84,704,706,707 i svaka od njih ide tuda. Stvarno ne znam čemu taj uzvicnik. Sa snimka se ne vidi ni početna 15ice ni onih dole 67,71,72,75 a ni linija iza...
 
Mutant gb 86 na obuci na novom beogradu

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=699039#p699039:1xrfog8b je napisao(la):
Bender Rodriguez » 15 Jan 2020 06:26 pm[/url]":1xrfog8b]^^ ''GSP nema saznanja'' o ovom autobusu i njegovoj tehničkoj ispravnosti.

GSP sigurno "nema" za javnost, ali zato Vesara provereno ima. Neestetičan zglobni Ikarbus zameniće kineskim solo električnim koji će da zagađuje Novi Beograd čak iz Obrenovca. :violina: Ta, tuga, al ovo je ipak Srbija - zemlja seljaka na brdovitom Balkanu.

Definitivno potpuno zabraniti dizel, odnosno CNG ukoliko nije u sastavu hibridnog sistema. I on kao takav treba da bude najprljaviji u celom voznom parku. Ne treba se previše zanositi ni sa Euro 6 dizelom. Evo već se muče da pređu na Euro 7. Na kraju će ceo krov da pretvore u džinovski filter. Kad ne ide onda više ne ide...

Jedino što može vremenom da izazove U-turn jeste sintetički dizel na kome radi Bosch. Struja je dobra za pogon uređaja, za vozila van mrežnog napajanja baš i nije s obzirom na težinu i lošu energetsku gustinu, te cenu i vek trajanja baterija. Ali otom-potom. Do tada i blagi dizel s manjim motorom i baterijama predstavljaće dobar kompromis. Mada verujem da će se i baterije značajno unaprediti do tada.

Ne mogu da verujem kako su se igrali kao mala deca s punionicom na Karaburmi a ovamo maštaju o gradnji Kosmaja 2 za elektrovozila. I nov pogon će da otvore za električna vozila iako ne mogu ni pišljivu punionicu za gas u jednom jedinom postojećem pogonu racionalno da iskoriste. :bash:

Celu punionicu otvorili za 10 vozila od kojih je pola dosad već završilo u rashodu. Kupiše im dizele i to pogonima koji drže najopterećenije linije. Budibogsnama.
 
У електробусе се не треба залетати. Ништа нам још не фали на тролејбусима.
То је исувише нова технологија, скупа, а непроверена. Тек треба да се докаже у пракси.
Наших 60-70%струје долази из угља, а то прави више CO2 i лађи од дизела. Једино је место емисије измештено на који км од НБг.
Производња батерија је све само не еклошки прихватљива. А шта ће тек бити када дође време за њихову замену?И еколошки и финансијски. Сад немају пара да ураде ремонт аутобуса после 10 година од двадесетак к е, а замислите замену батерија од охохо десетинак.
Зато, држимо се онога што знамо и можемо да платимо - аутобуса и тролејбуса. Треба их држати у оптималном стању и развијати за брда тролејбуску мрежу.
 
Струја јесте одличан избор са становишта екологије, али има огромну ману у виду огромне осетљивости на временске непогоде. У случају озбиљнијих грмљавинских непогода лети и снежних вејавица зими често се дешава да дође до квара који не може да се отклони у тако кратком року, често и дужем од 24 сата (прекиди водова, пренапони у случају удара муње и сл.). Шта би се десило ако би нам сав јавни превоз зависио од струје? Па тотални колапс! Зато сматрам да треба бити обазрив са струјом, та мањкавост се не може тако лако надоместити. Постоји пуно еколошки прихватљивих горива која су, најблаже речено, неоправдано стављена у запећак. То су етанол, водоник и слична горива сачињена од обновљиве сировине. Лично, сматрам да имају светлију будућност пред собом уколико се довољно анализирају, неголи струја. Уосталом, одређена количина загађења је неизбежна, била и биће, зато је боље да се прилагођавамо него што траћимо време тако што од бабе узалуд правимо девојку (ово се односи на климу). Што пре то утувимо, боље по нас.
 
Евро мотори су циркус, јер гомила возила има проблема са трансмисијом и на крају испадне исто загађење као са обичним дизел моторима. Електробуси су еколошки неподобни због батерија, скупи и захтевни. Аутобуси на гас или етанол и тролејбуси су оно што нама треба. Погон "Космај" је имао на проби Саноса 110 на гас 1986. и да је било воље, цео погон био би попуњен тим аутобусима.
 
Električni autobusi jesu ekološki podobni, baterije nisu problem. Proces proizvodnje baterije može da se kontroliše i da se smanji zagađenje okoline tokom tog postupka, zatim sama eksploatacija baterije je praktično zelena, a odlaganje baterije, kada postane otpad, je tako jadno definisano i propisano tako da se uklanja uticaj na životnu sredinu.
 
Pa i održavanje je kontrolisano, barem bi trebalo da bude ako je normalno preduzeće.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=699367#p699367:2iqmj2n7 je napisao(la):
marrecar » Čet Jan 16, 2020 3:49 pm[/url]":2iqmj2n7]Električni autobusi jesu ekološki podobni, baterije nisu problem. Proces proizvodnje baterije može da se kontroliše i da se smanji zagađenje okoline tokom tog postupka, zatim sama eksploatacija baterije je praktično zelena, a odlaganje baterije, kada postane otpad, je tako jadno definisano i propisano tako da se uklanja uticaj na životnu sredinu.
Kud sa baterijama? Kud sa sastojcima iz njih? Kokiki im je vek, koliko će koštati zamenske...?
Kod nas je definisano na papiru, u praksi je uvek drugačije.
Manja je autonomija, više se zadržavaju zbog punjenja, znači treba ih više za isti obim, a i onako su ozbiljno skuplji.
Neka bogatih da testiraju novu tehnologiju. Sačekajmo
 
Danas od mene #348, dve godine mladji od kolege sa prethodne strane, #1033.


diCtMa7.jpg



I #1310 ide na ukljucenje u Zemun na 17icu :D

vzclKt3.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=699507#p699507:8glxtxjb je napisao(la):
branik » 16 Jan 2020 11:44 pm[/url]":8glxtxjb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=699367#p699367:8glxtxjb je napisao(la):
marrecar » Čet Jan 16, 2020 3:49 pm[/url]":8glxtxjb]Električni autobusi jesu ekološki podobni, baterije nisu problem. Proces proizvodnje baterije može da se kontroliše i da se smanji zagađenje okoline tokom tog postupka, zatim sama eksploatacija baterije je praktično zelena, a odlaganje baterije, kada postane otpad, je tako jadno definisano i propisano tako da se uklanja uticaj na životnu sredinu.
Kud sa baterijama? Kud sa sastojcima iz njih? Kokiki im je vek, koliko će koštati zamenske...?
Kod nas je definisano na papiru, u praksi je uvek drugačije.
Manja je autonomija, više se zadržavaju zbog punjenja, znači treba ih više za isti obim, a i onako su ozbiljno skuplji.
Neka bogatih da testiraju novu tehnologiju. Sačekajmo
Da, slažem se sa time, da sve ovo zavisi od propisa. Naravno, kod nas bi to bilo katastrofa, očigledno je u poslednjih par meseci koliko je državi stalo do životne sredine. Ali generalno gledajući, ako negde se to poštuje, onda električni autobusi, od početka do kraja svog životnog veka (proizvodnja plus eksploatacija-radnk vek) su itekako ekološki podobni. Posebno zbog toga što je poznato kakav uticaj može imati svaki deo takvog vozila, posebno baterija, i zbog toga su preduzete te preventivne mere, kontrole i zaštite.
 
Електрични аутобуси су добра ствар као фидер линије, неким гломазнијим попут 16, 23, 88 и 95... Електрични аутобус може бити добар као кружни локални фидер на неком подручју где доста људи има, са оваквом линијом, електрични аутобуси би имали смисао да од Зелењака преко Општине Нови Београд пребацују људе на Тошин Бунар или Блок 42, али пошто тога нема, овакав какав је, више служи за преседање!
 
E ajmo malo objektivno, malo da kritikujem i Solaris kad treba. #3135 na 31, upravo izašao iz njega. Solidno rastrešen, a unutra baš škripi iza zgloba, dok nisam stavio slušalice bilo mi je baš neprijatno.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=699657#p699657:18cn9vca je napisao(la):
Daxara » 17 Jan 2020, 13:22[/url]":18cn9vca]E ajmo malo objektivno, malo da kritikujem i Solaris kad treba. #3135 na 31, upravo izašao iz njega. Solidno rastrešen, a unutra baš škripi iza zgloba, dok nisam stavio slušalice bilo mi je baš neprijatno.

Sent from my MI 8 using Tapatalk

Sve ti je to do održavanja bajo moj :D
 
Ne znam koliko smo Urbino 18 IV generacije mogli da kupimo po ceni 244 Higera, ali mi je jako žao što ništa racionalno ne prolazi kod nas. Toliko eksploatisana vozila skoro 7 godina a 70-80% njih izgleda kao da je juče izašlo iz fabrike...

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Солариси не толеришу штап и канап одржавање.
 
Njih kako-tako i paze. S ostatkom "ekipe" se ponašaju kao da su za jednokratnu upotrebu.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Nista od modernih vozila vise ne tolerise stap i kanap, to vreme je proslo.
 
Само се Конекти, СГ313 и Урбини 18 пазе, а остало нек се снађе. Било је овде много хвалоспева како су се Конекти нарадили, како су најбољи аутобуси икад, а већина њих је радила лакше линије попут 30, 33, 48. Кад сте могли да видите Конекта на 405, поготово 2007, кад је наређено да се већина њих склони на градске линије? Да не говоримо о пожарима и кваровима које су ти аутобуси имали. Најбољи аутобуси икад, свакако.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=699264#p699264:kmghaky1 je napisao(la):
branik » Čet Jan 16, 2020 10:01 am[/url]":kmghaky1]https://twitter.com/veljkoveseljko/status/1217477565268389889?s=19
Zeleni venac bez ijednog autobusa

Ovako se čekao i dočekivao drug Tito. Dočekaše ovi autobus ? I onda kreće priča o otpravnicima koji su kao potrebni , za šta ? Za kiselenje kupusa ?
DJP mora da kontroliše i preusmerava vozila.
 
Za 174 Higera moglo se nabaviti oko 100 Urbina 4 što odgovara planiranoj nabavci. Međutim ipak su i solo vozila bila potrebna. Ograničen je budžet za obnovu voznog parka zbog čega su mogle da se zapuše samo najveće rupe. Da su kupili malo solo, malo zglobnih brojne solo kršine bi još vozile iako je zglobni vozni park zbog Solarisa i novijih Ikarbusa bio koliko-toliko u boljem stanju.

Osim toga što dosad nije nabavljen značajan broj zglobnih autobusa ni ona solo što jesu uopšte nisu na gas. Ajde ostale pogone i da razumem - nemaju punionice ali zašto Karaburma drži punionicu za nekolicinu vozila?

Dakle nemaju pojma sa životom.

Da je pameti kao što nije umesto nezaklapanja usta o srpskim Mercedesima, srpskim M.A.N-ovima Kosmaj se kao isključivo solo pogon s najvećim brojem solo vozila mogao ranije obnoviti uz izgradnju punionice, te napuniti sa 250 solo CNG autobusa uz povlačenje solo vozila iz svih ostalih pogona opremljenih infrastrukturom za održavanje zglobnih. Bilo bi razloga za toliko dugo čekanje na raspisivanje tendera za zglobne. Ostali pogoni su tek sad mogli dobiti po 100 zglobnih čime bi se posatigao broj od 750 vozila - 500 dizel zglobnih (200 E5 i 300 E6) i 250 solo CNG uz odnos zglob/solo 2:1.

Al ajde džaba sad plakanje za prosutim mlekom, neću ponovo da dosađujem s istom pričom.

Nego, prosto je neverovatno kako jedan Ikarbus može sebi da dozvoli da odmah skače na baterijski pogon uz ostavljanje dizela usput preskočivši pogon na gas?

Dal su ti ljudi normalni, pa šta mislite zašto je isti proizvođač počeo da gubi i novosadsko tržište? Zašto je Novi Sad nabavio turska a ne domaća vozila? Boli Ikarbus za gas kad mu odgovara da nudi ono što misli da će Beogradu proći (dizel zglobni, električni solo). Izgleda čeka da mu i Beograd okrene leđa.
 
Vrh