Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 246 95,0%
  • BMC

    Glasovi: 13 5,0%

  • Ukupno glasača
    259
Ima ona izreka.... : a gledao sam je kao baba prazno mesto u busu :lool: :D :lol:
 
Retko koristim javni prevoz, ali kad ga koristim, imam sledeći algoritam:
- ako je gužva, gledam da stanem gde god mogu, a da što manje mesta zauzmem, progresivno ulazeći dublje u bus, ako mi je izlazna stanica daleko.
- ako je prosečna popunjenost, gledam da stanem blizu sredine busa, uz prozore i šipke, tako da se naslonim na "zid" i na taj način se balansiram (time ne moram da dodirujem šipke rukama)
- ako je mala popunjenost, sednem
 
Evo i ja nesto da dodam na ovo aktuelno pisanije.
Sve ovo cemu prisustvujemo u javnom prevozu je slika i prilika stanja u drustvu , prosto ne mozemo razdvojiti to.Ljudi niti su st***, niti ne znam ni ja sta.Samo jednostavno sve sto im se desava u zivotu, na poslu,privatno,prosto ostavlja traga.Moramo i mozemo da pokazemo vise empatije prema drugim ljudima, a ne samo da penimo i da vristimo i da osudjujemo po bilo kom osnovu.Ne pravim razliku, da li je neko rom, da li je u kolicima, majka sa decom , navijac,ko god, zelim samo da budem covek i da pomognem.Je l tesko to danas?Moje iskustvo iz 48-ce(za divno cudo nije 27e),stanica "uk vlada divljan", nije je bilo pa sigurno pola sata.Nailazi i krece stampedo.Napuni se bus vec na trecoj stanici cini mi se.Ja na vratima.Dolazi sledeca stanica i ja najljubaznije zamolim putnike koji su u busu, da zaista koliko je u njihovoj moci ,da daju sve od sebe,da bi nekako napravili mesta , da bi ljudi koji cekaju na sledecoj mogli da udju.Svi su se malo pomerili, zarotirali,potrudili se i eto mesta za bar jos 10 ljudi.Niko nije negodovao,naprotiv.To sto je neko usao ranije, ne znaci da treba da ga boli uvo za nekog na sledecoj.Ne budi te sebicni.Ne treba medjusobno putnici da se svadjaju u busu, jer niti je nasa krivica sto ga nema pola sata, niti vozaca, vec master planera grada Beograda.Ne volim te floskule "mi najgori, mi st***, kako je tamo negde i slicno".Sve je moguce, nemojte odmah vrisku i osudjivanje, kontra efekat samo.
 
С 2015 года КАМАЗ совместно с научным институтом НАМИ работает над концепцией беспилотного автобуса малого класса под названием «Шатл» («Широко адаптированная транспортная логистика»). Оригинальность проекта заключается в том, что беспилотное средство может выступать как в роли автобуса, так и в роли такси. Маневренную машину можно будет заказать через приложение в телефоне, а маршрут будет прокладываться в режиме реального времени.

«Шатл» может стать основой принципиально новой системы общественного транспорта. Первые беспилотники в рамках проекта прошли тестирование на ограниченных территориях: площадках вузов, наукоградов, выставочных комплексов.
https://rostec.ru/news/kamaz-50-let-leg ... mu-brendu/

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=688849#p688849:3c26h8dw je napisao(la):
Рипањац 405 » Sub Dec 14, 2019 6:59 pm[/url]":3c26h8dw]
Ustajanje drugima - nema mnogo nauke ovde, mislim da je sasvim normalno i očekivano ljudsko ponašanje da se ustane onome za koga misliš da mu treba sedište više nego tebi. I mada se ljudi od vajkada žale na to, činjenica je da ta praksa i dalje opstaje. I dalje ima mnogo mladih koji bez razmišljanja ustanu starijim, ili sredovečnih koji ustaju osobama sa decom. Problem je samo što mi lakše upamtimo negativne primere nego pozitivne. Ali objektivno, mislim da je stanje po tom pitanju sasvim dobro. Ako ne i bolje nego ranije.
Нема науке, то и ја чиним, ја сам се синоћ чисто осврнуо на безбедносни аспект и утицај на путнике које стоје. Да ли сте знали да је на Филипинима забрањено стајати у аутобусу чија је линија дужа од 15 километара? Казна - 5000 пезоса за превозника који се огреши о закон, за путнике не знам. Паметни људи, знају шта је безбедност у саобраћају, а не као ми, опаметимо се тек кад се деси нека тешка несрећа, а, нажалост, често ни тада.

Koliko je ovo pezosa ?

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=1R_HaYEhg9M[/youtube]

Bulacan Manila oko 24 km.


Nekad ni sedenje ne pomaže

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Hl7xGhlJmFM[/youtube]

inače milje Filipina , ovaj na šipkama je kondukter, nije Spiderman 6


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Hn9xctg6gls[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=688706#p688706:1ur6bjpx je napisao(la):
solecar » Sub Dec 14, 2019 12:11 pm[/url]":1ur6bjpx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=688661#p688661:1ur6bjpx je napisao(la):
Žika » 14 Dec 2019 10:04[/url]":1ur6bjpx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=688631#p688631:1ur6bjpx je napisao(la):
solecar » Sub Dec 14, 2019 12:56 am[/url]":1ur6bjpx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=688587#p688587:1ur6bjpx je napisao(la):
Žika » 13 Dec 2019 20:50[/url]":1ur6bjpx]Đole sad si me razočarao, osnovao je kad ulaziš da je ranac u rukama a ne na leđima.
Isto tako Solecar nema zadržavanja u zoni vrata.
Jel treba ja koji imam kolica da se zavlačim u prolaz između sedišta i tako blokiram prolaz drugima, ili to treba da učini neko ko ne nosi ništa? Ako ima mesta da se sedne ili da se sklonim u središnji deo, ja to uvek uradim.
Misliš da je normalno da stojiš na vratima sa kolicima ???
Veliki broj autobusa ima na II/III vratima platformu bez sedišta i tu treba da uguraš kolica nikako u prolaz između sedišta. I ako se uglaviš između sedišta red bi bio da se pomeriš ka sredini kako bi vozilo mogo da se popuni sa putnicima/ da se ne desi da ostaju ljudi na stajalištima.
Ja sam lepo napisao da se uvek sklanjam kada je to moguće. A ti se uhvatio situacije kada to nije moguće , tj. kada ne mogu da se sklonim a da ne blokiram prolaz, jer je gužva, pa zato ostanem da stojim pored vrata. Ono što najmanje volim je da visim na vratima i pravim se pametan. Čak i u situaciji kada je velika gužva, a znam da silazim na sledećoj stanici, pustim druge da prvo uđu, pa tek onda ja ulazim, jer tako je lakše i meni, a i ne ne smetam drugima
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=688567#p688567:1ur6bjpx je napisao(la):
solecar » Pet Dec 13, 2019 7:38 pm[/url]":1ur6bjpx]
Meni se u poslednje vreme često dešava da govorim ljudima da se vraćaju nazad, da ima izlaz. Ovo je situacija kada se vrata otvore a narod nagrne da ulazi i uopšte ih ne interesuje da li ima neko da izađe. Isto i kada se izađe iz autobusa a ljudi stoje k'o da su napravili kordon, pa i tada moraš da ih "rasteruješ" da bi mogao da prođeš.
Posebno me nervira situacijsa kada sam sa kolicima za kupovinu, a nalazim se blizu vrata, jer nemam zgodno mesto da se sklonim (iako mrzim da stojim na vrastima sa kolicima), a ovi što ulaze, nađu od svih putnika da baš meni viču da se pomerim, a ne nekome ko ne nosi ništa. Često mi dešava i da se deru na mene šta sam našao da ulazim sa kolicima i pravim gužvu ili pak kada sednem kako bih se sklonio sa kolicima , nađe se neko da me kritikuje što sam to uradio kad ima starijih ljudi koji bi trebalo da sednu ili pak ljudima smeta što sede pored mene a ne mogu da se rašire zbog kolica.

Ne vidiš da radiš nešto pogrešno kad se uporno deru na tebe dok stojiš na vratima sa kolicima ?
Ako je dotle došlo da se nekoga deru znaj da debelo grešiš. :bash: Naš narod izuzetno trpi. :grand:

Gledaj da izbegavaš kolica kad su gužve u prevozu ili planiraj u vreme van špica. Drugo svako će da se pomeri kako bi ti napravio mesto da se uglaviš sa kolicima / nismo valjda toliko postali loši ?
 
Dal je moguce da pisete sto postova o matorcima kako stoje na vratima i dal im treba ustajati ili ne

Послато са SM-A405FN помоћу Тапатока
 
vlada107":2h6zpqy8 je napisao(la):
Dal je moguce da pisete sto postova o matorcima kako stoje na vratima i dal im treba ustajati ili ne

Послато са SM-A405FN помоћу Тапатока
Što da ne, zašto je problem dotaći se malo i te teme

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Ako smo mogli tridesetak strana da pišemo o zaduženjima Higera, kako se koji ponaša u vožnji, da li je neki crkao ili ne, koji je od koga bolji i zašto, zašto ne bi smo mogli i na ovu temu. Razlike uopšte nema.

@ Žika
Ne vredi. Po nekim pitanjima nisi ništa bolji od drugih koji traže svađu svađanja radi. Sve što sam imao da kažem na temu nepomeranja sa kolicima od vrata, ja sam rekao. Svako ko je pismen razumeo je šta sam hteo da kažem, a da vodim jalovu raspravu koja ima jedino za cilj svađu, nisam raspoložen.
 
Ja tražim svađu a ti uporno stojiš na vratima po najvećoj gužvi i to sa kolicima uz to izazivaš ljude. Rekao bih obrnuto.
Svako ko je normalan ukapirao bi da nešto radi pogrešno.
 
Tačno tako. Ti si u pravu ti se razumeš bolje i ako ti tvrdiš da je logičnije da se ja sa kolicima sklonim u prolaz između sedišta i tako ga blokiram da niko drugi ne može da prođe, onda je zaista tako. :)
 
Osobe koje me najviše nerviraju su one koje vuku prikolicu za sobom ( kako vi to kažete ,,kolica") ...
Takvima nije mesto u busu i nemaju šta da traže u istom.. Ako će da koriste prikolicu,onda neka je vuku peške, ili neka se voze ko svi drugi normalni ljudi....
Od tih sa prikolicama mi se diže kosa na glavi... Svi drugi mi ne smetaju toliko.. čak i idi*** koji ne skidaju ranac kad ulaze u bus mi manje smetaju od tih plikoričara, mada tu su negde.....
 
Значи идиоти смо јер улазимо са торбама и колицима у аутобус? Ја бих рекао да је ид**** аутор претходне поруке.
 
Druze,dok god je neko pristojan i ne ometa druge ima pravo da nosi sa sobom to sto zeli,nije zabranjeno.

Veci problem je nehigijena/nekultura i podmetanje noge umesto pruzanje ruke.
Tako da ti je komentar malo truo.
 
@ Žika
Изгледа та је то само у њиховом граду Цебу. :wink:
Не знам за вас, али ја се враћам на аутобусе...
Видим оно беспилотно чудо горе, надам се да такве ствари неће постати будућност, иако се планира, надам се да ће неко имати макар грам мозга да схвати да ће нас роботизација и аутономизација уништити као врсту. А и надам се да ће се престати робовати оним клишеима како струја као погон нема алтернативу, а толико алтернативних, а обновљивих горива постоји... Квазиеколози морају да схвате да је струја веома осетљива на атмосферске поремећаје (олује и слично, довољан доказ је да ја летос један дан нисам 24 сата имао струје, не смем ни да замислим шта би се десило у истом случају са јавним превозом ако би сав био на струју), али и да је одређена количина загађења неизбежна.
 
Kod elektrovozila, problem je poreklo struje. Kod nas, samo obrenovačke elektrene proizvedu i prelo 60%struje iz uglja, gde je emisija CO2 mnogo veća nego kod dizela. Samo je onda emiter izmešten iz centra grada.
Trebalo bi da se, po EU standardima, ta struja proizvodi iz obnovljivih izvora i ekološki prihvatljivih, poput eolske ili solarne energije. Ali, takva struja je osetno skuplja od ugljene, što onda kvari računicu, a kod nas je takav vid proizvodnje u začetku. Ko je putovao ka Bratislavi ili Beču video je onu šumu vetrenjača na tromeđi H, A i Sk. Oni o tome mogu da pričaju.
Elektrebusi su još skupi, baterije vremenom gube kapacitet, a na kraju veka izazivaju nove probleme ekolozima i svima nama. Još se eksploataciji nisu dokazali. Ne treba mi da trčimo za tom novotarijom.
Zato je trolejbus i dalje najbolje rešenje, posebno tamo gde su česta zaustavljanja i polasci i usponi.
Ni CNG nije za bacanje. Nevolja je što i o CNG i o trolejbusu sudimo na osnovu nedovoljno kvalitetnih vozila u beogradskom saobraćaju, nedovoljne infrastrukture i neadekvatnih trasa.
 
Има и етанол: ем је обновљив, ем мало загађује, право гориво будућности. :wink: Буквално фабрике ракије могу да га производе, крушевачки Рубин би доживео економски бум да почне и тиме да се бави. :wink:
 
@Ripanjac405

Možeš li da pojasniš kako će nas to robotizacija i autonomizacija uništiti kao vrstu? Jesi li se osvrnuo oko sebe? Svoj dom možda? Ruke dok držiš Smart telefon? Mi smo odavno okruženi time i ništa nam ne fali. Uostalom, autonomna vozila, konkretno kao ona gore, neće još dugo zaživeti jer mora da postoji interakcija sa pravim vozačima. A autonomna vozila već postoje, ako se ne varam, ima i metro bez vozača. U Beču postoji jedna kratka "pilot" linija sa sličnim vozilom kao gore, bez vozača. Dokle god se neko odupire ovakvim inovacijama i napretkom, mi ćemo zaostajati kao društvo.
 
Не требају ти паметни телефони и роботи око тебе да би био човек. Заостајемо као друштво из других разлога невезаних за технологију.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=689083#p689083:2lk2uioo je napisao(la):
marrecar » Ned Dec 15, 2019 1:08 pm[/url]":2lk2uioo]Dokle god se neko odupire ovakvim inovacijama i napretkom, mi ćemo zaostajati kao društvo.
Ne odupiru se ljudi samo kod nas. Nekontrolisana i manita automatizacija u službi korporativne pohlepe, opasnost od razvijanja prave veštačke inteligencije bez ikakvih ograničenja i kontrole, i nesposobnost ljudske rase da isprati tempo napretka tehnologije i menjanja sveta, su teme kojima se bave mnogi širom sveta. Od običnih ljudi, preko autora dokumentaraca, pa sve do naučnika i sociologa.

Vozio sam se i ja u Budimpešti u metrou bez mašinovođe. I to je sasvim ok. Ali vala, proći će još mnogo mnogo vremena pre nego što sednem u drumsko vozilo bez vozača. Iz mnogo, mnogo razloga. Ne samo zbog nepoverljivosti i bojazni za bezbednost, nego i iz principa. Čovečanstvo aktivno radi na svojoj propasti baveći se trivijalnim stvarima i ''popravljajući'' ono što nema potrebe da se dira i menja samo da bi pojedinci mogli da ''vide šta će da se desi'' i ''da li će biti kao u filmu''. Dok se gorući i mnogo hitniji problemi, na kojima možemo odmah da poradimo - gomilaju.

No, to je već tema za sebe.
 
Vozio sam se i ja u Budimpešti u metrou bez mašinovođe. I to je sasvim ok.
Није ни то баш ОК, људи остају без посла, прихода. Исувише су прецењени ИТ стручњаци данас, и то беспотребно.
 
Ok, slažem se da nije u redu ako je neko u tom procesu ostao bez posla. Ako je pak, broj mašinovođa ostao isti, onda mogu da imam razumevanja donekle. Mislim kapiraš valjda šta hoću da kažem.

Ali da, slažem se. Sve u svemu, ta manita jurnjava za profitom je ono što nam zagorčava život kao rasi, na svim poljima i na svim nivoima.

Moćnici (ne mislim na nekakve vladare iz senke nego na uprave vodećih korporacija) i mediji nam konstantno nameću te neke blesave ideje kako će automatizacija i famozna veštačka inteligencija da nas odvedu u neki bolji svet. A svi ignorišu činjenicu da svet možemo da učinimo mnogo boljim i lepšim i sa postojećim tehnologijama i mogućnostima. Šta mi znači smart veš mašina koja mi šalje poruku kad se pranje završi ili ''auto sa AI asistentom'' koji mi izgovori ime svakog jutra ako ću da živim u đubretu od planete? Ili još gore - kao beskućnik, jer ono što sam ja nekad radio za 10$ po satu, sad radi mašina za 8...

Ali ne vredi. Ljudi u masama imaju inteligenciju petogodišnjaka. Čak i kad im predstaviš šta ih čeka na vrlo mračan način (poput filmova) i tada će poželeti da dobiju to. Samo ''da vide kako to stvarno izgleda''.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=689084#p689084:348axw4k je napisao(la):
@Aca » 15 Dec 2019 02:11 pm[/url]":348axw4k]Не требају ти паметни телефони и роботи око тебе да би био човек. Заостајемо као друштво из других разлога невезаних за технологију.
To su potpuno različite sfere, da ne kažem pojma. Ako se društvo odupire tehnološkom napretku, u najbanalnijem primeru, danas bi svako domaćinstvo živelo u pećinama. A da bi čovek ostao čovek, da ima kulturu i vaspitanje, naravno da to nije isključivo vezano za tehnološki napredak, i ja o tome uopšte nisam pričao. Zahvaljujući tehnologiji, danas možemo da se uspešno borimo protiv nekih bolesti od kojih su ljudi nekada umirali vrlo brzo, a da ne pričam o tome da su neke bolesti iskorenjene. Isto tako nam je i omogućilo da što više ljudi lakše živi, brže se kreće i brže radi mnoge stvari. To je poenta, robotizacija i autonomizacija je samo jedan od narednih koraka, a mi smo već duboko ušli u robotizaciju.
Рипањац 405":348axw4k je napisao(la):
Vozio sam se i ja u Budimpešti u metrou bez mašinovođe. I to je sasvim ok.
Није ни то баш ОК, људи остају без посла, прихода. Исувише су прецењени ИТ стручњаци данас, и то беспотребно.

To je čest argument koji se vrlo lako opovrgne. Činjenica je da se tržište rada uvek menja i da će neki poslovi nestati, odnosno da će čovek biti zamenjen mašinama. Ali istovremeno će se stvoriti nove vrste poslova i zadatak ljudi je da se prilagode promenama. Moralno možda nije okej da sada ljudi koji su vozili metro vozove ostanu bez posla, ali će im tržište rada ponuditi nešto novo. Uvek se dešavalo i uvek će se dešavati. Samo čovek nikada ne može da pojmi šta će se menjati i šta će se sve dešavati.
 
Vrh