Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
И да додам да је готово сигурно да управо ти исти који лети кукају на промају зими ОТВАРАЈУ прозоре чак и када је грејање сасвим умерено јер им је, човече, загушљиво... Немате појма како ми пукне филм кад год видим то, увек моментално затварам осим ако грејање није подешено превише.
 
Конекти су најбољи аутобуси и за лето и за зиму. Нек пораде још коју годину.
 
Ja kada je toplo uvek zamolim da se otvori prozor,a ima ljudi koji uvek i u svakoj situaciji zatvaraju prozor,a to sto je unutra 40 stepeni nema veze,bitno da je on/ona seo pored.Kanceri sebicni :mad:
Najgora vozila leti u kojima sam se vozio su #295 #296 #297 #495,koji isijavaju toliko da ti nije dobro.Prozor tu ne pomaze :D

Jako postujem Conecto vozila,ali ako ih ne remontuju nece jos dugo.Lepo na leto kada bude bilo manje vozila,srediti sta moze.

Ovo je tema za autobuse ali je juce izasla lista nerealizovanih polazaka za oktobar (dakle malo pre pojave Higera) na busevi.com pa ako ikoga zanimaju ti podaci https://tinyurl.com/sbu34oz
 
Некад било, сад се приповеда... :wink: Колико год да су ми стари Конектоси драга и срцу прирасла возила, и колико год се слагао са вама да спадају међу најнеподеривије београдске аутобусе, они су, као што већ добрано пута истакох, увелико изакани и велико је питање рентабилности ремонта чак и ових из 2005., а камоли њихове старије браће из 2003. Чак је и скорашњи ремонт маторих МАН-ова Јапанаца био бацање пара у Дунав, боље да су узели нове зглобове. Већ би ваљало потражити достојне заменике за оба типа. Који би били најбољи за овај први, написах пар страница раније. А за други би то могли да буду зглобни Отокари Kent C, на пример. Кад већ Солариси имају ДАФ моторе, ваљало би мислити на унификацију и узети ове иначе сасвим солидне зглобове који имају моторе истог произвођача.
Искрено се надам да ће Отокар добити тендер за зглобове... Бољи него Кинези 3000 пута. :kk:
 
Conecto 161 je bio 5 puta pouzdaniji na 5/307 nego 112le 3222. Bus je očigledno konstantno neispravan čim mu nešto na tabli pišti konstantno, a na liniji 1 dan radi, pa ga posle 3-4 dana nema nigde, čak je u utorak čekao vuču na 303 tek što je izašao na šihtu, a i za bus star 4 godine previše loše vuče, mnogo bolje ide svaki bus iz N serije.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Pitanje je da li su tih nekoliko vozila od LE i M serije od pocetka neispravni ili ih je lose odrzavanje urnisalo.

:O
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=688294#p688294:bk7maydc je napisao(la):
KizaNoSleep » Čet Dec 12, 2019 9:22 pm[/url]":bk7maydc]

Ovo je tema za autobuse ali je juce izasla lista nerealizovanih polazaka za oktobar (dakle malo pre pojave Higera) na busevi.com pa ako ikoga zanimaju ti podaci https://tinyurl.com/sbu34oz


Ovo su prijave putnika ili iz otpravničkih raporta ili nešto treće ?
 
Ne znam otkud su podaci, ali je katastrofa.
Tramvaji pokazuju najveću pozdanost. Pretpostavljam da je zato što ih imaju u izobilju.
Nisu loše ni pojedine trocifrene gde radi malo vozila, a ili vozači, ili neko valjano vozilo odrađuju sve.
Nema podataka za trolejbuske.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=688322#p688322:d9hpvnmk je napisao(la):
Žika » 12 Dec 2019, 22:33[/url]":d9hpvnmk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=688294#p688294:d9hpvnmk je napisao(la):
KizaNoSleep » Čet Dec 12, 2019 9:22 pm[/url]":d9hpvnmk]

Ovo je tema za autobuse ali je juce izasla lista nerealizovanih polazaka za oktobar (dakle malo pre pojave Higera) na busevi.com pa ako ikoga zanimaju ti podaci https://tinyurl.com/sbu34oz


Ovo su prijave putnika ili iz otpravničkih raporta ili nešto treće ?


To su prijave putnika preko forme na https://www.busevi.com/prijava-problema-na-liniji/ koje oni dalje salju nadleznim.

Mesecima nas ubedjuju da izmisljamo da je prevoz los,da je to samo zato sto guzva utice na kasnjenje u realizovanju i da je inace iznad 93% mesecno :D
Bajke modernih vremena hahaha
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=688304#p688304:175aj5so je napisao(la):
Vinča307 » Čet Dec 12, 2019 9:58 pm[/url]":175aj5so]Conecto 161 je bio 5 puta pouzdaniji na 5/307 nego 112le 3222. Bus je očigledno konstantno neispravan čim mu nešto na tabli pišti konstantno, a na liniji 1 dan radi, pa ga posle 3-4 dana nema nigde, čak je u utorak čekao vuču na 303 tek što je izašao na šihtu, a i za bus star 4 godine previše loše vuče, mnogo bolje ide svaki bus iz N serije.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
Brate radio je do pre 20 dana svaki dan na 83,nikad nije izostajao..
 
I sad svi koji su došli sa drugih linija rade bez problema, sem 3222, očigledno da mi iz Vinče nemamo sreće. 3210 na 311, 3212 na 305, 3220 na 311, 3221 na 304, a inače su to još 3219 na 302, 3211 na 305 i 3213 na 306 i nijedan nema problema. Inače izgleda da će 3251 ostati na 2/306 bar dok ne srede Higera 3426 koji je imao saobraćajku.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Conecto 161 je bio 5 puta pouzdaniji na 5/307 nego 112le 3222. Bus je očigledno konstantno neispravan čim mu nešto na tabli pišti konstantno, a na liniji 1 dan radi, pa ga posle 3-4 dana nema nigde, čak je u utorak čekao vuču na 303 tek što je izašao na šihtu, a i za bus star 4 godine previše loše vuče, mnogo bolje ide svaki bus iz N serije.
To je zato što IK112N imaju MAN-ov D2066 motor, a IK112LE Mercedesov OM457. IK112LE su bolji od IK112N, pre svega zato što imaju Mercedesovu OC500 šasiju umesto Ikarbusove 112N presovane rđe.
 
Ripanjac 405, ako je remont Konekta i MAN-ova SG313 bacanje novca u Dunav, šta je onda remont IK103/201/112N/218N?
 
3220 je i dalje na 403 nije na 311. I on pisti ali nikad ne izostaje kao i 3235. Dogodi se problem sa regulatorom pritiska i prvo prijavljuje gresku,a ukoliko je autobus na usponu ostane bez dovoda goriva i kompjuter ga automatski iskljuci. I eto price da ne valja elektronika. Onda odvuku autobus u garazu da skinu gresku i opet sve iznova umesto da promene regulator

Послато са SM-A405FN помоћу Тапатока
 
#3252 najverovatnije 302ka,stoji između 2 stanice bukvalno na sred puta.(najverovatnije pokvaren)... ka Grockoj posle Škole MML. Nadam se da nije ništa ozbiljno jer je fino vozilo.

Desno krilo zadnjih vrata u #3524 se otvaraju sa zadrškom, bilo bi lepo da ne otpadnu :o
 
Ripanjac 405, ako je remont Konekta i MAN-ova SG313 bacanje novca u Dunav, šta je onda remont IK103/201/112N/218N?
За 103 и 201 се слажем да ни њих није исплативо ремонтовати, док је то, када је реч о Н серији, имајући у виду да је млађа од свих Конекта који су сада већ ,,пензионери", сасвим исплатива и оправдана инвестиција. Да не помињем да Н серија има и фабрички уграђену климу, док је код Конекта (искључиво серија из 2005.) она уграђивана накнадно, па је велико питање какав би утицај на возило имало њихово оспособљавање. Знам да је на некима прорадила, али не верујем да је баш на свим из те серије. Не заборавите да су сви Мутанти који су изгорели, изгорели управо након насилне уградње клима уређаја истог типа као и на Конектима и Јапанцима. Много је то наштетило њиховим највероватније слабим моторима.
Елем, је ли се коначно почело са расходом ИК-103Ф, има ли још расходованих осим #108?
#3252 najverovatnije 302ka,stoji između 2 stanice bukvalno na sred puta.(najverovatnije pokvaren)... ka Grockoj posle Škole MML. Nadam se da nije ništa ozbiljno jer je fino vozilo.
И ја имам само речи хвале за то возило, савршенство. 8) Док је био на 3/408 пре 2 године, био је одличан, скоро сваког јутра док сам ишао у средњу, а те године када је био задужен тамо, ме је возио управо он (иначе сам увек преседао на Авали по навици до скоро, док и ми нисмо коначно добили ваљана возила, сада јако ретко). Заменио га је #3258 од децембра 2017. И он је једно време био солидан и механички и визуелно, а сада је сав да се пренеразиш. Механички је добар, рекао бих, али визуелно је ем прљав солидно изнутра, ем му је једно бочно стакло између предњих и средњих врата било разбијено, па када је стављано ново нису направили четвртасти црни оквир, него заобљени, и то баш онако да боде очи. Дефинитивно не постоје гора стакла од ових Beokal plus кршева, појма немају да их ставе на бус како ваља, а и поменута црна бордура се баш излиже временом, па то на крају јако ружно изгледа. Пример за то је Аривин Необус #П40043 коме су се те црне бордуре на стаклу толико излизале да је оно за плакати.
 
Secam se da mi je preprosle godine neko rekao da nije moguce osposobljavanje klima na Conecto vozilima (pitah za vozila od #180 - #199,dakle ona novija iz 2005.) jer motor ne moze to da podrzi.
A letos kada su povileneli zbog masovnih zalbi za neispravne klime,u nekima je hladjenje bilo sasvim zadovoljavajuce (primer #186 sa 308) dok na #181 sa 305 je klima radila ali nije hladila.
Tako da je verovatno taj #186 jedan od retkih koji moze da vozi i da nema problema i ima nalepnicu da je klimatizovan.
Od ovih vozila koja vidjam nalepnicu jos imaju #182 #190 #194 i #197.
Mozda se isplati sredjivanje tih 20 vozila,onih starijih ne.

Inace na prijavu za displej na #3239 su reagovali i opravili,videh danas na 307.Kao i vrata na #3212.Wi Fi u Higerima i dalje zakljucan,sto nije lepo.Da ne pricam tek o privatnicima....zamisli to im je jedan od uslova a oni lagano.
 
Juče 939 na 95, 3479 na 57. Danas 210 na 30 (verovatno umesto Higera pošto su preostali autobusi bili M i LE), 1030 na 23, 1041 za garažu viđen kod Mostara, 3487 na 53.

210 bolje izgleda nego što funkcioniše, motor bučan, pravi grublji zvuk "ddddzzzzzzzz" pa odudara od uobičajednog. Lupa, trese. Ima mnogo boljih primeraka. 1030 nije sjajan, no i on bolje izgleda nego što radi jer se prednji, motorni deo vozila dimio uz smrad paljevine. Motor klepeće. Reklo bi se da se ovde pre radi o lošem održavanju nego o osetno lošijim vozilima, bar što se pogonskog sklopa tiče.

3487 krcka poput BMC-a, preko rupa lupa poput MAZ-a a vibrira kao svaki noviji Ikarbus. Vrata očajno spora ništa brža od onih na starim konektima.

Svaki Higer izgleda vodi svoju politiku. Nijedan dosad nije bio isti iako se radi o potpuno novim vozilima. Jedino je karakterističan zvuk isti, sve ostalo totalni nered.
 
To sa Higerima je potpuno tacno. Ima primeraka gde nista ne krca ni ne skripuce ni po rupama,a ima i onih koji su od prvog dana ko da su presli milion km vozeci po kaldrmi. Isto tako ni po visini prednje osovine nisu isti. Recimo 3444 kaci po krivinama u karoseriju i cak ima vec i jedno ostecenje od asfalta na levoj strani

Послато са SM-A405FN помоћу Тапатока
 
Primetio sam da otkako su niskopodna vozila postala standard (i narod ih prihvatio), blejanje na vratima dok putnici ulaze i izlaze je postala svakodnevna pojava.
Sećam se ranije, u vreme visokopodnih Ikara, Trolzi, Neobusa, MANova... većina je znala nepisano pravilo da se između linije vrata(prozora) i vrha poslednjeg stepenika, odnosno šipki oko njega ne stoji dok su vrata otvorena. Ako bi se neko našao u zoni vrata kad započne ulazak ili izlazak, onda bi gledao da se skloni ''nazad'' u vozilo ili da izađe ispred pa da sačeka da izađu ovi iznad njega, i onda bi se vratio i peo natrag.

Otkako su niskopodna vozila postala norma, svaki dan vidim neku sominu (i muške i ženske) kako zazjava tu u toj zoni i ne dopire mu do ganglija da je na putu. Tek kad krene komešanje ili kad ljudi počnu da ih kače (namerno ili slučajno) onda se sete da bi možda mogli malo da se sklone. Ali ni to najčešće ne bude pravo sklanjanje, nego više neko izvijanje ili pomeranje sa jednog krila vrata na druga.

Bojim se da će mi se jednom desiti da ću biti pri kraju fitilja, i opet će se naći tako neka somina pa će mi se otkačiti ruka i biće svašta.

Već sam par puta do sad morao da ''vraćam'' goveda što mi se okupe oko vrata pa ih mrzi da mi ostave prolaz da izađem i sklonim se sa stajališta. Najgore je ženama, jer su sitne i nenametljive, pa ćute i trpe. Onda se pojavim ja i namerno se ne skupljam. Pa gledam kako mi se odjednom pred očima otvara prolaz taman dovoljan da prođem. A kad baš ni to ne radi, onda lepo kažem ''ajde sad lepo nazad'' ili im objasnim da neće ući dok mi se ne sklone s puta.
Nemam ja problem što se oni takmiče da uđu jer se boje da neće svi stati. Razumem to. Ali ono, pomerite se jbno u stranu i pustite da jedna masa (da na kažem zapremina) izađe i skloni se. A vi se posle takmičite i utrkujte do mile volje. Ali ne vredi, neki ljudi imaju goveđi mozak. I s njima moraš ko sa govedima. :kafa:
 
Има и ситуација када игла не може да падне, једноставно нема места за више путника или има само за једног колико год неки хтели да уђу. Приметно је да је, барем на оним линијама које иоле нормално функционишу, култура чекања следећег возила на јако ниском нивоу. Сви некуд јуре, журе, многи (не сви) кнапирају јер их, човече, мрзи да проведу још пола сата на радном месту пре него што им почне радно време, ма живот би ризиковали само да се угурају у тај бус иако је следећи за 5 минута... Искрено, ја сам један од оних који се никада не гура у препуне бусеве, увек гледам да кренем раније, па у тим ситуацијама сачекам следећи. И никада не улазим пре него што сви сиђу! Никад нећу заборавити сцену када сам пре 2 године, за време радова на Славији, излазио из препуне 33-јке у Војводе Степе на путу у средњу. Тек што сам изашао из возила, маса са станице креће да се по сваку цену угурава у Тамнавин ИК-103 (новији је био, 2015. годиште, одлично се сећам), малтене ме угуравајући назад у бус! Да сте ви само чули како сам се раздрао: ,,ПОЛАКО, ПОЛАКО, ПОЛАКО, ПОЛАКО, ПОЛАКО!!!", и сећам се да је нека жена, девојка (више се ни не сећам) прокоментарисала нешто себи у браду, по свему судећи, на мој рачун. Невероватно је, просто је невероватно колико нам основне културе фали. Преко мртваца би прегазили, али буквално, само да би ушли у бус, просто их мрзи да крену 20 минута раније од куће.
 
Bender, ništa lepše nego kad se kao rok zvezda baciš u nekulturu.
Inače to šabansko stajanje u vratima ne razumem, ili nemaju karte ili su nastani pa vole da ih ljudi češaju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=688549#p688549:3tq9o5yw je napisao(la):
Žika » Pet Dec 13, 2019 6:44 pm[/url]":3tq9o5yw]Bender, ništa lepše nego kad se kao rok zvezda baciš u nekulturu.
:lool: Vala baš. :mrgreen:
 
A nekultura se izmakne i ti poljubiš trotoar. :)
Meni se u poslednje vreme često dešava da govorim ljudima da se vraćaju nazad, da ima izlaz. Ovo je situacija kada se vrata otvore a narod nagrne da ulazi i uopšte ih ne interesuje da li ima neko da izađe. Isto i kada se izađe iz autobusa a ljudi stoje k'o da su napravili kordon, pa i tada moraš da ih "rasteruješ" da bi mogao da prođeš.
Posebno me nervira situacijsa kada sam sa kolicima za kupovinu, a nalazim se blizu vrata, jer nemam zgodno mesto da se sklonim (iako mrzim da stojim na vrastima sa kolicima), a ovi što ulaze, nađu od svih putnika da baš meni viču da se pomerim, a ne nekome ko ne nosi ništa. Često mi dešava i da se deru na mene šta sam našao da ulazim sa kolicima i pravim gužvu ili pak kada sednem kako bih se sklonio sa kolicima , nađe se neko da me kritikuje što sam to uradio kad ima starijih ljudi koji bi trebalo da sednu ili pak ljudima smeta što sede pored mene a ne mogu da se rašire zbog kolica.
 
Vrh