[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=625551#p625551:2jlienfw je napisao(la):
Žika » 28 May 2019 10:37 am[/url]":2jlienfw]Sve to pada u vodu kad redovne linije ne mogu da funkcionišu . Dok se ne sredi saobraćaj glupo je na silu nešto ubrzavati što se fizički ne može ubrzati.
Jedino što se može uraditi je smajenje broja stajališta i time bar malo ubrzsti ssobraćaj. Smanjilo bi se vreme obrta i broj potrebnih vozila.
To je i poenta priče. Gde može može, gde ne može ne može a ne da tamo gde se već nešto i može učiniti stanje progresivno pogoršava.
Sad sam baš gledao važeći
plan sistema javnog prevoza Madrida. Obrt linije
173 Plaza de Castilla - Sanchinarro je 13,4km što znači da je poluobrt (između dva terminusa) 6,7km, dakle
ispod 7km. To je neki prosek u svetu, ne samo u Madridu. Iz tog razloga su im linije tako pouzdan fider kapacitetnim šinskim sistemima.
Beograd nema metro zbog čega ima dosta transverzalnih "crosstown" linija, mada ni radijalne "commuter to city" linije nisu mnogo kraće. Stoga ako u takvim uslovima ne možeš skratiti svaku liniju te na taj način izbeći čepove koji uzrokuju poremećaje onda ti ne preostaje ništa osim da smanjiš broj stajališta. Ne možeš smanjiti broj semafora niti zastoje osim ukoliko ne uvedeš restriktivni sistem par-nepar tablica.
U svakom slučaju nije da ne može da se unapredi postojeći sistem te ujedno učini i efikasnijim već nadležni takoreći zabadaju glavu u pesak.
Ako 53 ne može voziti od Skojevskog Naselja/Luke Vojvodića do metro stanice na B.Brdu jer ista ni ne postoji onda bar postojeća od Vidikovca može da se pretvori u nešto bržu varijantu. Tako bi se nakupilo vozila za linije koje su trenutno problematične za eksploataciju solo vozila.
Inače pade mi na pamet nesrećna 31. Ako je sad obrt 12km onda je potrebno 13 vozila za postizanje takta od 4 minuta (12,5 se zaokružuje na 13). Znači da za takt od 2 minuta treba 25 solo pa pošto se planiraju električni onda 5 komada otpada na rezervu da ne bi upadali dizeli. Znači tačno se smanjuje takt za duplo, odnosno da po velikom broju od 30 (u odnosu na postojećih 13) nema govora o zglobnim elektrobusima.
Uništiće je.
Pa zar liniju trasiranu duž ulica ne užih od 4 trake pretvarati u 26 koja tehnički ni ne može drugo vozilo da primi? Samo zato što novi vlasnik Ikarbusa ne nudi zglobne električne. Kakva nameštaljka.
Sa druge strane taj isti Ikarbus koji nudi IK218M po ceni od 240.000 evra može za istu cenu od 15 miliona (0,5mx30) da isporuči 62 zglobna autobusa tako da bi bez diranja postojećih na 31 grdne linije mogle dobiti zglobne. Mogao bi se uvesti 66 ekspres, a 96 ubrzati. 83 sam po sebi ekspres. I sa njih bi došlo do kaskade na druge koje su sad solo.
Pričao sam da bi Kosmaju pametnije bilo da održava i midibuse. Mogli bi izbaciti privatne kombije a midibuse koristiti i na nekim solo linijama uz pojačanje tamo gde zaista treba (38L, podela 57 na 57 i 97). Na taj način bi smanjili potrebu za privatnim vozilima. Ja ne znam da li M.A.N uopšte nudi NM223 šasiju ili je ukinuo. Atina osim Urbina 8.6 ima i starije ELVO C97.N4007 na Neoplan N4007 šasijama. Dužina 8.1m, kraći od Urbina/Alpina 8.6.