[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=625236#p625236:3a96iee4 je napisao(la):
Дошљак » 26 May 2019 11:57 pm[/url]":3a96iee4]Стално нешто тумбају. Па где онда планирају те силне БМЦ? Да неће опет ГСП да преузме 25, 26, 46, 55?
Ma možemo samo da se tešimo. Šta pametno gluperde mogu? Mislim na nazovi stručnjake iza ovog debakla sa prevozom.
Inače zabrinjava me Marfijev zakon: sve što može poći po zlu i poći će po zlu. Kada naprave šit (izbegavam silne zvezdice jer je očito da su mi se pajaci popeli na glavu) taj kuršlus može biti samo još veći usled gomilanja komplikacija. Kad pokrenu domino efekat posle ga neće biti moguće zaustaviti bez ekstremnih mera.
Jedna od takvih mera može biti i gašenje ne jednog pogona već celog GSP-a. Rekao bih da su na dobrom putu da do toga dođe iz tog razloga što su počeli suludo da kontriraju zatečenoj situaciji ("dovoljno" vozača poput crnih nosoroga) raspisivanjem tendera za knap broj solo vozila kojim jedva da mogu solo linije da pokriju, te nikad siromašnijim nabavkama zglobnih. Divno. :blah:
Pitam se samo šta je predviđao Smart plan? Jel on predvideo takve promene? Da li se ovo radi stihijski ili planski, da li je uzročnik struka ili politika. Ko je nadležan za davanje odgovora na ova pitanja? Već ih zamišljam kako okreću glave, muko moja pređi na drugoga.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=625407#p625407:3a96iee4 je napisao(la):
solecar » 27 May 2019 05:25 pm[/url]":3a96iee4]Kakav solo autobus na 52. Tu zna da bude gužva već kod Hrvatske ambasade. Da ne bude opet bespotrebne rasprave o "podršci" , i kako 53 zaslužuje zgloba pre 52 , 53 ima 23 , 37 , 59 , 89 , 531 , 532 , 533 , 534 , a 52 ima 56 , 531 , 532 , 533 , 37 , 50 , 89.
52 se poput 31 često puni još na terminusu (Zeleni Venac). Ukoliko ne dođe solo 53 pola ostane. Kada se linije preklapaju ljudi koji čekaju jednu odustanu pa nagrnu ka drugoj. Za taj fenomen im nisu krivi putnici koji gledaju da izgube što manje vremena, nego oni što su takvu neadekvatnu mrežu linija pravili. Tramvaj zvrji prazan.
Za eksprese nikad čuli. Da postoji ekspres došlo bi do izdvajanja putovanja po dužini. Što duže putovanje to se očekuje veća pouzdanost, srednja brzina i kapacitet. Ekspres se napuni kod Beograđanke i vozi pun do B.Brda. Lokal se do Sajma već isprazni pa opet napuni u špicu pri čemu gubi vreme na svakom stajalištu, te ga hvata semafor koji ekspres izbegava. Ni u njemu nije ništa manja gužva zato što je vozilo manjeg kapaciteta. Ekspres ima manju razmenu. Slično je sa karakteristikama trasa šinskih sistema. LRT=zbijena stajališta uz mala vozila, metro=srednja udaljenost stajališta uz srednji kapacitet vozila, železnica=velika udaljenost stajališta uz velika vozila.
Veliki tramvaj sa slabim taktom ne može da se nosi sa mnogo frekventnijim autobusima zbog čega je i skrajnut. Druga opcija je presedanje (zagrebačko rešenje po sistemu koridorski tramvaj+fider autobus) što bi svakako bilo negativno gledano iz ugla putnika. Najbolje rešenje bi bilo da se izvrši razdvajanje putovanja po dužini. Lokalna/all stop linija niske pouzdanosti poput 26 bi trebala biti znatno kraća. Ista trasa bi trebalo da bude pokrivena ekspres linijama koje obilaze centralni deo trase nepogodan za zglobna vozila.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=625419#p625419:3a96iee4 je napisao(la):
Дошљак » 27 May 2019 06:26 pm[/url]":3a96iee4]Генерално, свака линија где може да прође зглобно возило, треба да има зглобна возила. По мени из угла путника је већа штета препун аутобус у који не могу да уђем или се возим прибијен са другим путницима попут сардине него када на линији вози "празно" возило (мада по мени није празно возило ако у њему сви путници могу да седну).
Generalno slabije opterećeno vozilo se manje i haba. Zglobovi na 49 bi duže trajali nego solo, pod uslovom da imamo isti takt.
Treba naći neku sredinu. Recimo opterećene linije moraju imati najniži takt i sa zglobnim vozilima koja bi relativno kratko trajala u zavisnosti od linije do linije/opterećenja i morfologije terena. Srednje opterećene linije treba klasifikovati po indeksu pouzdanosti. Ako je pouzdana onda treba zglobni da voze prazni da bi vozni park trajao duže. Dobar primer za takvu su 30 i 49. Ukoliko je nepouzdana zbog čega treba povećati interval/smanjiti takt tu nek rade zglobni uz sve teškoće onih najopterećenijih linija.
Slabe linije je opet poželjno klasifikovati, međutim na nešto drugačiji način. Poželjno bi bilo da se podele po nameni na osnovne i pomoćne.
Osnovna je 407 a pomoćna 87. Tako 407 treba pojačati još jednim solo vozilom jer nema drugih linija koje povezuju određenu zonu direktno sa gradom, linija ide retko i ne remeti se dok recimo korisnicima 87 ne smeta da ide na sat vremena (samo lokalne potrebe koje je moguće obaviti i presedanjem) pa je zglob u tom slučaju pogodan radi štednje ljudstva. 87 nije jedina, dosta bi se uštedelo.
Na taj način bi postigli neki balans, kompromis tako da gsp štedi osoblje na linijama koje su pogodne za to, dok recimo pojačava takt ili povećava kapacitet na linijama gde je potrebno postizanje što čuvanja voznog parka što frekventnije, udobnije ili pouzdanije prevozne usluge u zavisnosti od rezultata snimanja stanja linije.
Naravno da im je sve teško. Teško im je i da žive izgleda.
One size fits all ideologija (sa solo vozilima) nije efikasna jer na taj način često trpi pouzdanost, tehnička ispravnost (uz prerano povlačenje vozila iz saobraćaja/rashoda), brzina putovanja, udobnost istog te izaziva i preopterećenje kadra. Logično bi bilo da se izvrši "fine tuning" celog sistema kako bi se postiglo najracionalnije iskorišćenje raspoloživih resursa.