Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 244 94,9%
  • BMC

    Glasovi: 13 5,1%

  • Ukupno glasača
    257
Ovo je već izbor prevoznika, a čini mi se i praksa po jugoistočnoj Aziji, a bogami i Južnoj Americi, ovakvo ukrašavanje. Kada se zanemare te kerefeke, izgleda lepo i uredno.
Da sad ne citiram i prethodni komentar na koji si mi odgovorio. Ovde je Kina, nažalost, sinonim za nekakvu škart robu, robu lošeg kvaliteta, čudne običaje i slično. U realnosti je daleko od toga. Oni umeju da proizvode izuzetno kvalitetnu robu. Ako proširimo sliku i na druge grane industrije, evo primer Xiaomi. Držim jedan u ruci i to je izuzetno dobar telefon. Kao i svi ostali njihovi po celom svetu se prepoznaju kao izuzetni telefoni. I mnogo drugih marki. Meni se čini, ispravi me ako grešim, ali si i sam rekao, da je ovde reč o nekom osećaju nepravde i možda egoizma. To što se komšije voze u poznatim markama, ne znači da i mi moramo i da smo u mogućnosti. Slažem se da bi Solaris bio super izbor, ali nažalost su ponudili višu cenu. Mada ni ja ne isključujem da je ovde neki dil sa Kinezima i da nije baš čist posao.
Uglavnom, tužno je što ćemo imati tako raznolik vozni park, ali ja lično ne vidim ništa loše u tome da nas prevoze ovi autobusi, a ne Mercedes, Man i sl. Ne verujem da smo u mogućnosti za takvo nešto, a i bila bi tragedija da su oni u GSP-u i da budu uništavani od strane održavanja, manjka delova, užasnih puteva i ostalog zbog čega nam propadaju autobusi.
Ко зна, можда ће Кинези и успети да ме разувере, полако! :)
Иначе, гледам овај нови БМЦ и ипак ми се свиђуцка, лепши ми је него, рецимо, Акиа и Кобра, а има мало шмека у дизајну на Отокар. Е сад Кинези, то ћу видети, иако сада имам предрасуде о њима можда ме и разувере...
Одох ја мало у ШББКББ филозофију, не знам како вама, али мени се онај нови Конекто кога многи називају чудним мноооого свиђа! 8) Споменули сте, иначе, паралелу реномираних произвођача и ГСП одржавања. Колико знам, Конекти и Јапанци су својевремено имали посебан режим неге у погонима у којима су били стационирани. :wink: Наравно, то сад уопште није тако, али колико знам било је пре...
Узгред, не бих се много радовао да је Ивеко победио, Загребу су недавно испоручили фелеричне Кросвеје, свима су цркавале сијалице, а један им је и изгорео након само 5 месеци рада. Могуће да су поменуте сијалице и биле узрок пожара, шикне нека варница приликом прегоревања сијалице и плане то зачас.
 
HIGER deluje kao dobra ponuda za beogradski javni saobraćaj.

Kad smo kod "japanaca", planira li se remont MAN SL223?
 
Higer je preskup za jednog Kineza, oni trebaju biti jeftiniji od evropskih proizvođača, a ne skupljih. Stvar je u tome što nisu imali konkurenciju, jer ko drugi može proizvesti u tako kratkom roku 170 autobusa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=617818#p617818:3f6lzfy8 je napisao(la):
Рипањац 405 » 20 Apr 2019 18:11[/url]":3f6lzfy8]Не верујем, колико знам, они су први и планирани за отпис!
Ovi iz GSP su ludi. MAN SL223 može da im posluži kao idealna rezerva kad stignu novi autobusi. Mogu da rade u redovnom saobraćaju još 15 i više godina.
 
Špekulisalo se ranije da će se nešto od zglobnih Japanaca SG313 remontovati. SL283 je u pitanju, a ne SL223. Prve dve cifre odnose se na snagu motora (D0836 od 6.8L i 280ks). Sve i da se komplet remontuju, očekivati da rade još 15+ godina, malo je preterano, a ne vidim ni poentu u trošenju i preko 50.000 evra za nešto što tek treba da popuni po neku rupu kao rezerva. Pride, već je bilo reči o tome, radi se o vozilima zastarelog koncepta, iako pogodnih za otežane uslove eksploatacije, zbog postojanja prave šasije umesto samonoseće konstrukcije. Ipak, na "Zapadu" se još od početka 90-tih koriste potpuno niskopodna vozila za gradski prevoz, pa i pored vrlo solidnog kvaliteta autobusa više renomiranih proizvođača, malo ko zadržava gradske autobuse u eksploataciji duže od 15 godina. Jednostavno, isplativost i pouzdanost opadaju sa godinama i velikom kilometražom. Ozbiljan remont košta, a opet, imaš stare i izvožene autobuse. Može se autobus maltene iznova napraviti, pa čak i opremiti ekološki podobnijim agregatima, uz veće ili manje prepravke, ali je tek to pod znakom pitanja kad je reč o isplativosti. Kad autobus odsluži svoje, u većini je, ipak, pametnije zameniti ga novim. Ponešto se može i srediti da odradi još koju godinu, ali remontovati na desetine autobusa samo za rezervu, nema apsolutno nikakvog smisla. GSP, skoro pa bez sopstvenih prihoda, sigurno neće samostalno odlučivati dal će se išta od Japanaca ozbiljnije remontovati. Grad bi morao da odvoji sredstva za to, a moguće da bi bila potrebna i saglasnost donatora.
 
Mislim da sam bio dovoljno jasan u svom prethodnom postu. Jedino ću ponoviti da se pre pričalo o remontu zgodnih Japanaca, dok su se solaći slabo pominjali u tom kontekstu. Ne znam što misliš da pre solaće treba remontovati nego li zglobne, kad nam već stiže dvesta i kusur novih solo autobusa. Kod solaća su još i malolitražni D08 motori, kao što već rekoh, većinom ko zna koliko puta rađeni, pa samim tim i zreli za zamenu. Jedan je čak i imao prepravku u vidu ugradnje velikolitražnog D28 motora. Lako se može prepoznati po rešetki hladnjaka sa desne strane. U svakom slučaju, u lošem su stanju i po pitanju mehanike, i enterijera, a i estetski deluju poprilično oronulo.
 
Соло Јапанци су на издисају већ годинама, и то мало што их има раде на 102, 104 и осталој екипи где нема брда толико, јер су распаднути због мучења на 26... Прави тест за њих је 202, али опет имајући у виду године сатирања на улици, добро је да их има да возе... Ја би пре чак расходовао ове МАЗ ЦНГ, јер су папрено плаћени, а више у расходу, барем нешто од њих да искористе, осим ако се не планира терорисање са њима на лето, јер су много загушљиви, а и ту им се треба прогледати кроз прсте јер су после испоруке Унакопу доспели у ГСП
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=617872#p617872:3gvzj28l je napisao(la):
Gaspar18 » Ned Apr 21, 2019 12:23 am[/url]":3gvzj28l]Соло Јапанци су на издисају већ годинама, и то мало што их има раде на 102, 104 и осталој екипи где нема брда толико, јер су распаднути због мучења на 26... Прави тест за њих је 202, али опет имајући у виду године сатирања на улици, добро је да их има да возе.
Ma nema ih više ni na toj ekipi.Na 104 sada idu ili neki stariji Ikarbusi(Mislim da je IK - 202) ili Maz Cng,Na 107 sada šalju Maz Cng,202 ponekad se provuče ali ja česće viđam Ikarbus kao sa 104 ili Maz Cng,sem na 102 gde su i dalje redovna ekipa.Takođe su i na 32E redovni.Tako da...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=618027#p618027:2rrkhbrh je napisao(la):
Žika » 21 Apr 2019 20:00[/url]":2rrkhbrh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=617995#p617995:2rrkhbrh je napisao(la):
Expert » Ned Apr 21, 2019 6:09 pm[/url]":2rrkhbrh]Dolazak NF-605 1992.
file.php

Ja ga nikad nisam video niti znao da postoji 1992.godine. Biće da je kasnije stigao , tamo negde 1997. kad su krenuli prvi FAP-ovi da dolaze.
zx5ld1.jpg
 
Da ali nije 1992. godina već tamo negde 97 i kasnije.
Mislim da ga je vozio moj drugar Goran na 47. Proveriću sutra.
 
Sećam se GB33 vrlo dobro, ali ne bi trebalo da je proizveden 1992 godine. Moguće je do je to bio prvenac na šasiji FAP A537 karoseriran u ondašnjoj Autokaroseriji, potonjem Neobusu, s obzirom da je FAP samostalno počeo proizvoditi A537 tu negde oko 96 ili 97 godine. Prvi FAP-ovi A537.2 za GSP su valjda iz 2000/1 godine, dok su A537.3 proizvedeni 2003 godine ako se ne varam.
 
Prvi info, stigao krajem 1997. u pogon Kosmaj. Par meseci je proveo u garaži dok se prilagođavao BG standardu, pre svega enterijer. Početkom 1998. je bio u saobraćaju da bi mu crkla elektronika krajem 98. Posle je krenulo GSP krpljenje, kasnije je FAP taj bus definitivno poklonio GSP-u i tad dobio GB 33.
 
Жико, ти као познавалац материје, зашто Икарбус вечито има проблем са издувном граном на аутобусима? Питам због тога, јер се поједини примерци М серије чују са Ледина који су од Козаре удаљени 1,5км, па је немогуће да за годину и по дана аутобус толико грми... Како Јапанци и Солариси немају тих проблема? Ја у животу толики стрес нисам доживео, да аутобус годину и по дана стар, онако нешто производи... Па за који ђаво одлазе наше паре?
 
@Žika. Autobus iz novinskog članka je bio na probi u GSP-u 1992. godine. Bio sam prisutan primopredaji autobusa.
 
Gaspar18":ify5p7uu je napisao(la):
Жико, ти као познавалац материје, зашто Икарбус вечито има проблем са издувном граном на аутобусима? Питам због тога, јер се поједини примерци М серије чују са Ледина који су од Козаре удаљени 1,5км, па је немогуће да за годину и по дана аутобус толико грми... Како Јапанци и Солариси немају тих проблема? Ја у животу толики стрес нисам доживео, да аутобус годину и по дана стар, онако нешто производи... Па за који ђаво одлазе наше паре?
I novosadski Ik 218N iz 2016te grme ulicama, neki manje neki više...
Od njih 10 na jedno 5-6 je otišla izduvna grana.Isto tako je istrulila za godinu i po,mada jedan od njih je ležao par meseci ali je istrulila.
I onda je čudno kada dođe očuvani #972 i #969 na primer,nebo i zemlja razlika.

Sent from my Lenovo A2020a40 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=618342#p618342:2wukxwa7 je napisao(la):
tomax313 » 23 Apr 2019 09:10[/url]":2wukxwa7]@Žika. Autobus iz novinskog članka je bio na probi u GSP-u 1992. godine. Bio sam prisutan primopredaji autobusa.
Na mnogim forumima posvećenim gradskom saobraćaju govorilo se da je stigao 1997, a tad je zvanično dat GSP. Bez obzira što se nikom nije svideo, trebao je da bude sačuvan za muzej, kao početak dvadesetogodišnje proizvodnje FAP A-537 u Srbiji. Pre svega zbog 90 probnih dana bez kvara, što bi danas retko koj domaći i strani autobus postigao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=618342#p618342:2gjw8cm0 je napisao(la):
tomax313 » Uto Apr 23, 2019 9:10 am[/url]":2gjw8cm0]@Žika. Autobus iz novinskog članka je bio na probi u GSP-u 1992. godine. Bio sam prisutan primopredaji autobusa.

Kako ?
Baš sam juče kontaktirao kolegu koji je vozio taj autobus i sve što mi je preneo stvio sam u post.

Prvi info, stigao krajem 1997. u pogon Kosmaj. Par meseci je proveo u garaži dok se prilagođavao BG standardu, pre svega enterijer. Početkom 1998. je bio u saobraćaju da bi mu crkla elektronika krajem 98. Posle je krenulo GSP krpljenje, kasnije je FAP taj bus definitivno poklonio GSP-u i tad dobio GB 33.
 
Vozači greše. NF605 je stigao 1992. u GSP. Autobus je bio beo i nosio broj 063. Oko 2000. ofarban je u crveno i prenumerisan u 33.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=618310#p618310:j8bmc3db je napisao(la):
Gaspar18 » Uto Apr 23, 2019 12:02 am[/url]":j8bmc3db]Жико, ти као познавалац материје, зашто Икарбус вечито има проблем са издувном граном на аутобусима? Питам због тога, јер се поједини примерци М серије чују са Ледина који су од Козаре удаљени 1,5км, па је немогуће да за годину и по дана аутобус толико грми... Како Јапанци и Солариси немају тих проблема? Ја у животу толики стрес нисам доживео, да аутобус годину и по дана стар, онако нешто производи... Па за који ђаво одлазе наше паре?

Kompletan izduv stiže da tzv samohodnom šasijom/donjim delom karoserije i ne bi trebalo/smelo da tako brzo propadne.
Izdvni gasovi dizel motora imaju daleko nižu temperaturu u odnosu na benzinske motore čak i kada rade regeneraciju DPF filtera (tada se ubrizgava veća količina goriva kako bi se digla temperatura u samom DPF filteru i došlo do sagorevanja nakupljenih čestica) samom tim i limovi izduvnog sistema duže traju.
Jedino što mi pada na pamet da nisu slučajno nešto modifikovali u kačenju izduvnog sistema pa vibracije dovode do pucanja , loma.
Strpi se par dana da mi se vrati kolega pa da sa njim proverim detalje.
 
@Žika. Autobus koji je predstavljen 1992. i ovaj iz 1997. nemaju veze jedan sa drugim.
 
Vrh