Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=617195#p617195:3ufoi9co je napisao(la):
Dart » 17 Apr 2019 06:09 pm[/url]":3ufoi9co]
marrecar":3ufoi9co je napisao(la):
Ništa ne fali Turcima, odlično su se pokazali sa Akijama i Otokarima. Higer je isto odličan sa elektrobusima

Otokar je relativno dobar, dok je Akija teški krš. Higer je bolje i ne komentarisati, već u prvoj godini otipsan jedan, a i ostali se prilično često kvare pa vozi Maz na metan umesto njih.
Akia su Iranci
 
Moguće da su u početku radili sa nekom firmom iz Irana, ali je, ipak, Akia turski proizvođač autobusa.
 
Акиа је ирански Турчин, тј. турски аутобус који се прави у Ирану
 
U tenderu lepo pise:
Min 3 vrata,1200 mm,dizel rezervoar 240L,ad blue 50L..
Znaci higer sa dizel motorom i 3 vrata..
Ne gledajte E-buseve...
Ма мислио сам на дизајн, не на погон! :wink:
 
JohnnyLee":1lusdfxx je napisao(la):
Акиа је ирански Турчин, тј. турски аутобус који се прави у Ирану

http://www.kamioni.net/akia-autobusi-no ... -u-srbiji/

Akia Hess je fabrika iz Burse (Turska), dok je Akia originalno iz Irana, a sedište su prebacili u Istanbul zbog sankcija. Drugačije oni ne bi mogli da nabave zapadne delove, niti bi naši smeli da kupuju nešto iz Irana.
 
Mi nismo uveli sankcije iranu a i zapad ih je spustio samo ameri glume ludilo...
 
U to vreme su bili pod sankcijama UN. Potom su potpuno ukinute, pa ih je kasnije ponovo uvela Amerika , ali to je kao citav svet da ih je uveo. Sve kompanije koje posluju u SAD, moraju se tome pridružiti ili će ih kazniti. Npr Erbas je otkazao porudžbinu za avione

Takođe dobar primer kako to funkcioniše je i Srbija. Siniša Mali je kao gradonacelnik bio u poseti Teheranu, ukinute su vize, pričali o zajedničkim projekatima itd. Nedugo zatim Amerika uvodi sankcije Iranu, a Srbija im uvodi ponovo vize...
 
Izašla je odluka o dodeli ugovora, najava u novinama je bila tačna (nažalost)
46ca32d856e439876694f38e9d52db85.jpg




842795046bbc574433132671b6c632a6.jpg
 
http://en.higer.com/citybus/57.html

Q2 je onda oznaka druge verzije modela KLQ6129G. Bukvalno da pogađaš šta je šta kad odeš na sajt.

Hipotetički D12 dakle uopšte ni ne postoji a E12 je specijalno napravljen i brendiran kapabus s troja vrata za Zapadnu Evropu. Predstavljen u Kortrijku još 2017. i nema ga na sajtu. Prototip?

KLQ6125GEV sa dvoja vrata je onaj sa EKO1.

Budući Ikarlong: http://zhyle.com/en/product.html

Opet QBXMG1545415m pravi Azijat po industrijskom dizajnu, pravi Kinez. Solo jedna maska, zglob druga, konstrukcija kao da je za Indiju, vrata uža.

Sve prototip do prototipa, isti Ikarbus, pravi Kineski. Ko zna koliko prototipova planiraju za Beograd. Ne smem ni da pomislim, padne mi mrak na oči.
 
I jedan i drugi su skuplji od ikamerca ikamana ikarbusa
Bitno da im se zurilo
Sto se tice irana vize smo vratili kako nebi iz srb isli dalje u eu. I pored sankcija dosta firmi radi sa iranom
 
Ima li negde informacija ko je sve dostavio ponude i sa kojim cenama? Da vidimo da li je opravdano da se žalimo na Kineze (čiji će BDP da bude uskoro najveći u svetu).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=617776#p617776:2zxp0472 je napisao(la):
marrecar » Sub Apr 20, 2019 2:36 pm[/url]":2zxp0472]Ima li negde informacija ko je sve dostavio ponude i sa kojim cenama? Da vidimo da li je opravdano da se žalimo na Kineze (čiji će BDP da bude uskoro najveći u svetu).
Prema pisanju Blica, za 45 miliona evra Iveko je ponudio 210 autobusa, a isporuku ovog broja autobusa po sličnoj ceni ponudio je i Solaris kojeg su, po mom mišljenju trebali da izaberu s obzirom da GSP već ima pozamasaj broj njihovih autobusa. Aoropo Kineskih autobusa, pa zbog čega građani ne kupuju kineske automobile ako je njihova auto industrija toliko dobra. Koliko je prodato Čerija i Grejt Vola na našem tržištu? Prirodno je da Kina ima najveći GDP na svetu obzirom na broj stanovnika, mada njihov BDP po glavi stanovnika ni za 100 godina neće preteći BPD nekih mnogo manjih zemalja. Kako moze da jedan kineski autobus bude ispred "domaćih" evropskih proizvođača kada uzmemo u obzir geografsku udaljenost, rezervne delove, servisnu mrežu, da li ispunjavaju ekološke standarde Euro 6, bezbednosne standarde itd. Sve mi miriše tu na neku mutnjavinu. I opet, komšije u Volvu i Mercedesu, Srbi u Kinezima. Tjeee...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=617786#p617786:7h1xtwes je napisao(la):
solecar » Sub Apr 20, 2019 4:30 pm[/url]":7h1xtwes]Kad uzmemo u obzir da su Kinezi kupili Ikarbus...
...moramo im pokazati privrženost iliti zahvalnost kupovinom njihovih autobusa. Jel su kupili Ikarbus zarad podmirivanja domaćeg tržišta ili su izvozno orijentisani ka evropskom tržištu?
 
Banatlija":3a0y7ytk je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=617776#p617776 je napisao(la):
marrecar » Sub Apr 20, 2019 2:36 pm[/url]":3a0y7ytk]Ima li negde informacija ko je sve dostavio ponude i sa kojim cenama? Da vidimo da li je opravdano da se žalimo na Kineze (čiji će BDP da bude uskoro najveći u svetu).
Prema pisanju Blica, za 45 miliona evra Iveko je ponudio 210 autobusa, a isporuku ovog broja autobusa po sličnoj ceni ponudio je i Solaris kojeg su, po mom mišljenju trebali da izaberu s obzirom da GSP
Nisu objavili druge ponude u tenderskoj dokumentaciji, da li može link za taj tekst?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=617796#p617796:3532rir3 je napisao(la):
Dart » Sub Apr 20, 2019 6:20 pm[/url]":3532rir3]
Banatlija":3532rir3 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=617776#p617776 je napisao(la):
marrecar » Sub Apr 20, 2019 2:36 pm[/url]":3532rir3]Ima li negde informacija ko je sve dostavio ponude i sa kojim cenama? Da vidimo da li je opravdano da se žalimo na Kineze (čiji će BDP da bude uskoro najveći u svetu).
Prema pisanju Blica, za 45 miliona evra Iveko je ponudio 210 autobusa, a isporuku ovog broja autobusa po sličnoj ceni ponudio je i Solaris kojeg su, po mom mišljenju trebali da izaberu s obzirom da GSP
Nisu objavili druge ponude u tenderskoj dokumentaciji, da li može link za taj tekst?
https://www.blic.rs/vesti/beograd/koji- ... lJkYzJEVzg.

U drugom tekstu istih novina koji se odnosi na uslove pominje se servis u radijusu od 50km od Beograda.
 
Banatlija":2ueyr7tj je napisao(la):
https://www.blic.rs/vesti/beograd/koji- ... lJkYzJEVzg.

U drugom tekstu istih novina koji se odnosi na uslove pominje se servis u radijusu od 50km od Beograda.

Ovaj tekst je iz februara kada je objavljen tender, a ponude su otvorene tek 12. Aprila. To je njihova procena ko bi i šta mogao ponuditi, a deluje mi kao da je ovaj forum bio izvor informacija...
Uslovi nisu tajna, imaš konkursnu dokumentaciju na sajtu gsp i na ekapiji
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=617801#p617801:14h2kgum je napisao(la):
Somi303 » Sub Apr 20, 2019 7:11 pm[/url]":14h2kgum]Само Хигер и БМЦ су дали понуде, лепо пише на ГСП сајту. Ово горе је групо рачунање колико би аутобуса добили за те паре.
http://www.gsp.rs/pdf_jnvv/2019/VND-41.19__2076_9.pdf
http://www.gsp.rs/pdf_jnvv/2019/VND-40.19__2074_12.pdf
@Banatlija , јел се ти спрдаш са овим форумом?
Ne sprdam se nego se nerviram. Odem do Temišvara a tamo novi Mercedes, u Aradu isto, u Osijeku takođe, čisti, uredni, relativno noviji. Dok mi imamo šareniš u voznom parku, i pored svega kineski i turski autobusi bre kao da smo baš toliko zemlja tog trećeg sveta. A svi ti gradovi su daleko manji od Beograda. Gradski prevoz je jedan od identiteta grada, pa i turistička ponuda jednog grada.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=617800#p617800:bd9oehva je napisao(la):
Banatlija » 20 Apr 2019 06:09 pm[/url]":bd9oehva]Evo jedne slike unutrašnjosti jednog medjugradskog Higera kojim sam se vozio na Tajvanu. Možda će i naši imati tako lep enterijer:

https://ibb.co/fxvmBMy
Ovo je već izbor prevoznika, a čini mi se i praksa po jugoistočnoj Aziji, a bogami i Južnoj Americi, ovakvo ukrašavanje. Kada se zanemare te kerefeke, izgleda lepo i uredno.
Da sad ne citiram i prethodni komentar na koji si mi odgovorio. Ovde je Kina, nažalost, sinonim za nekakvu škart robu, robu lošeg kvaliteta, čudne običaje i slično. U realnosti je daleko od toga. Oni umeju da proizvode izuzetno kvalitetnu robu. Ako proširimo sliku i na druge grane industrije, evo primer Xiaomi. Držim jedan u ruci i to je izuzetno dobar telefon. Kao i svi ostali njihovi po celom svetu se prepoznaju kao izuzetni telefoni. I mnogo drugih marki. Meni se čini, ispravi me ako grešim, ali si i sam rekao, da je ovde reč o nekom osećaju nepravde i možda egoizma. To što se komšije voze u poznatim markama, ne znači da i mi moramo i da smo u mogućnosti. Slažem se da bi Solaris bio super izbor, ali nažalost su ponudili višu cenu. Mada ni ja ne isključujem da je ovde neki dil sa Kinezima i da nije baš čist posao.
Uglavnom, tužno je što ćemo imati tako raznolik vozni park, ali ja lično ne vidim ništa loše u tome da nas prevoze ovi autobusi, a ne Mercedes, Man i sl. Ne verujem da smo u mogućnosti za takvo nešto, a i bila bi tragedija da su oni u GSP-u i da budu uništavani od strane održavanja, manjka delova, užasnih puteva i ostalog zbog čega nam propadaju autobusi.
 
Brate, jesu gradovi manji al imaju uredjenu državu, gledaju da uzmu najbolje po građane a ne najbolje po njihov džep, sto ovde nije slučaj trenutno a verovatno nikad ni neće biti... Takođe njihov vozni park ima veze i sa time što su te države članica EU koja im daje subvencije..
 
Vrh